Do stresu se během dne dostanete vcelku snadno. A přestože se zdá být dost nenápadný, pomalu a plíživě může mít velký dopad na vaše zdraví. Bolí vás záda? Třeba je důvod právě stres. Co s tím? Správný dech a jóga.

jóga

Pocuchané nervy mají neblahý dopad na celkové zdraví. Nervy, stres, negativní emoce, málo spánku a další aspekty mohou velmi snadno vést k nejrůznějším bolestem fyzického rázu. Těmi nejčastějšími jsou bolesti zad nebo hlavy. Cítíte-li, že na vás stres padá, je načase udělat pauzu. Tzv. těžká energie, kterou se v jeho důsledku tělo plní, má tendenci usazovat se nejčastěji ve třech oblastech:

  • na zádech (v oblasti beder a ve spodní části zad)
  • na krku (v oblasti ramen a šíje)
  • mezi lopatkami

Práce s dechem

jóga

Práce s dechem není žádná hra. Vyžaduje praxi a trénink. Musíte se jej naučit vnímat, cítit, řídit a směřovat. Dech je základním předpokladem k tomu, aby bylo vaše tělo vyladěné na maximum, vy se tak dokázali sami a bez pomoci léků a dalších „pomocníků“ zbavovat stresu, ale následně i případných bolestí zad.

Položte se na záda s pokrčenými koleny a horními končetinami volně podél těla, nebo se posaďte do pohodlného zkříženého sedu. Pozorujte chvilku svůj dech. Vnímejte, kudy proudí, a vnímejte plynulost... Všechny části trupu se pomalinku rozvíjí rovnoměrně do všech směrů. Tak jako když nafukujete nafukovací míč. Nesnažte se vědomě vystrkovat břicho či tlačit. Výdech pak nechte zcela volný, aniž byste vtahovali břicho dovnitř.

Kvalitním dýcháním můžete pro sebe udělat 20tisíc cviků denně. Odměnou pak může být kromě fungujícího pohybového systému třeba také dobré trávení a správná funkce rozmnožovacích orgánů.

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Přečtěte si také:

Reklama