Zdraví

Cvičení v zimě: povzbudí a udrží vás v kondici!

Když se dny krátí a teploty klesají, můžete mít nutkání uložit se k zimnímu spánku. Ale nedělejte to! Zůstaňte aktivní i v chladných měsících, snáze tak překonáte chmury a stesk po sluníčku.

Pravidelné cvičení dodává energii, posiluje obranyschopnost a zlepšuje náladu. Navíc vzhledem k tomu, že jsme v zimě přirozeně náchylní k tomu, více jíst, pohyb je opravdu nutný – pomáhá udržet si váhu a hezké tvary.

Začínat zvolna!

Pokud s tréninkem teprve startujete, nepřehánějte to. Pomalu zvyšujte intenzitu i množství cviků. Běháte-li, zrychlujte a prodlužujte trasu též postupně. Když celou sérii cviků nebo trasu, kterou jste si naplánovali, nezvládáte, nic se neděje. Cvičení rozdělte a mezi jednotlivými částmi si odpočiňte. Před tréninkem se vždy pořádně rozehřejte chůzí, klusem nebo skákáním přes švihadlo. Nikdy se za studena neprotahujte. Pokud jdete ven, ujistěte se, že jste dostatečně teple oblečeni. Výhodné je nosit více vrstev, protože snáze udrží teplo a v případě potřeby se můžete postupně svlékat. Velké množství tepla uniká hlavou, proto zvažte nasazení šátku nebo čepice.

running

Myslete na svoji bezpečnost

  • Pokud půjdete ven po setmění, držte se frekventovaných a osvětlených oblastí a noste světlé nebo reflexní oblečení. Posloužit vám mohou i reflexní pásky. Nejlepší je chodit ve dvou, pokud jdete sami, vždy někomu řekněte, kam jdete a kdy se vrátíte.
  • Při běhání venku neposlouchejte hudbu. Když neslyšíte, co se kolem vás děje, jste více zranitelní.
  • Pokud je cvičení nebezpečné kvůli dešti nebo náledí, raději ho odložte. Počasí se může do druhého dne zlepšit, ale zlomená noha se hojí i několik měsíců.

Nemoc nepodceňujte 

Nachlazení je v zimě běžná nepříjemnost, ale nemusí nutně znamenat, že úplně přestanete sportovat. Použijte selský rozum a zařiďte se podle toho, jak se cítíte. Pokud byste však měli horečku, určitě zůstaňte doma. Horečnatá onemocnění se cvičením zhoršují. Také se zvyšuje riziko zánětu srdečního svalu. Máte-li astma, dávejte na sebe obzvláště dobrý pozor, protože chladný vzduch může být spouštěčem obtíží. Před cvičením je vhodné použít inhalátor.

Vyberte si, co vás baví

Pokud se vám příčí běhání nebo chození do posilovny, vůbec nic se neděje. Na výběr je obrovské množství jiných sportovních aktivit. Vyberte si tu, kterou budete dělat s radostí. Při volbě zohledněte i to, abyste nemuseli za cvičením daleko cestovat. Občas lze sport proložit delší procházkou nebo projížďkou na kole. Když je venku opravdu nevlídno, můžete vyzkoušet taneční podložku nebo domácí cvičení s videem.

Zdroj: U lékaře

Čtěte také:

   
09.12.2015 - Zdraví - autor: U lékaře

Komentáře:

  1. [9] Garwa [*]

    Mě tedy cvičení v zimě také baví a o to více, že se mi nechce tolik ven, aktuálně cvičím hlavně podle www.pojdmecvicit.cz

    superkarma: 0 06.01.2016, 16:22:56
  2. avatar
    [8] SandraAbigail [*]

    Zdraví moc nedovolí, ale přesto alespoň 4x týdně jsem na orbitreku a snažím se chodit co nejvíce, dokonce jsem si koupila fitness náramek, který měří kroky a ukazuje spálené kalorie (tedy app ve smartphone :-) ) a to mě dost motivuje. Nejhorší ale je, že na pražském sídlišti není tak nějak kam chodit, maximálně ho tak obejít kolem dokola a to se přiznám že mě nebaví. Ale těch cca 7.000 kroků se snažím denně ujít.

    superkarma: 0 09.12.2015, 17:07:50
  3. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    delfi.na — #3 Sml67 napodobne.

    superkarma: 0 09.12.2015, 14:17:45
  4. avatar
    [6] řeřicha [*]

    Ještě že mám pejska...ten mě každý den donutí jít ven Sml16

    superkarma: 0 09.12.2015, 11:42:07
  5. [5] Maria28 [*]

    delfi.na — #3 To jsi na tom ještě dobře, já nemám vůli vůbecSml30

    superkarma: 0 09.12.2015, 11:39:18
  6. [4] bobani [*]

    jen vycházka Sml22

    superkarma: 0 09.12.2015, 09:46:24
  7. avatar
    [3] delfi.na [*]

    chci začít s rychlou chůzi, jenže mám silně vyvinutou slabou vůli, tak uvidím Sml30

    1. na komentář reaguje Maria28 — #5
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #7
    superkarma: 0 09.12.2015, 09:18:18
  8. avatar
    [2] RenataMor [*]

    mě stačí procházka

    superkarma: 0 09.12.2015, 09:05:32
  9. [1] knihovna [*]

    Podle čínské medicíny bychom se k tomu zimnímu spánku uložit měli! Nepřemáhat se.

    superkarma: 0 09.12.2015, 07:44:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme