Cvičení na trampolínkách patří k novějším typům cvičebních lekcí. Obsahuje v sobě vytrvalostní trénink a vzpomínku na dětské bezstarostné hopsání. Jen si vzpomeňte, jak vás skákání vždy bavilo, případně jak těžko se od jakékoliv trampolíny odtrhávají vaše děti. Hop hop...

Trampolínky, s kterými se můžete setkat v řadě fitcenter, mají průměr cca 100 cm a strávíte na nich celou hodinu návratem k dětskému hopsání. Ovšem pozor - vše má svůj smysl.

  • Lekce za doprovodu motivující hudby přispívá ke zvýšení kondice, formuje postavu a působí na celkovou stabilitu těla.
  • Bonus navíc: je prokázáno, že rytmické poskakování působí proti depresi!

Lucie Dubnová, www.lucik.cz

ilustrační foto: Lucie Dubnová

Navíc nespornou výhodou oproti aerobiku (například) je šetření kloubů (dopady na pružný podklad). Díky nestandardnímu zapojení svalů, které musejí vyrovnávat balanc, se krásně posilují svaly hýžďové, lýtkové, svaly kotníku, ale také hluboké svaly zádové, břišní a dokonce svalstvo pánevního dna.

Jak vypadá lekce?

Jako u každé správné hodiny se začíná zahřáním, většinou přímo na trampolínkách. Jde o jednoduché poskoky a protažení.

Postupně se přechází do vyššího tempa a přidává se také na náročnosti cviků. Druhá část patří posilování, při kterém se často využívají gumičky a jiné náčiní.Někdy se pouze zvyšuje tempo skákání, záleží na pojetí instruktora.

Svižný sestřih kompletní ukázkové lekce trampolínek

Při hlavní části se používají často prvky, které jsou známé i z hodin aerobiku - zakopávání, skákání panáka, zvedání kolen, kyvadlo, nůžky, a rotace. Nicméně nemusíte se bát, že se zamotáte do choreografie, že půjdete vlevo, zatímco ostatní se hrnou vpravo apod. Prostě si užíváte volnost pohybu.

  • Závěr lekce musí patřit důkladnému protažení.

Když nemůžete udýchat skákání, nedělá vám to dobře, zvolněte, nebo si prostě odpočiňte. Nechodíte na cvičení proto, abyste se zničila, ale proto abyste si hodinu užila a odešla s příjemným pocitem správně odcvičené hodiny,“ vzkazuje Lucie Dubnová, která vede trampolínky v Praze.

Jak se skáče?

Jako děti jsme chtěly skákat výš a výš. U cvičebních lekcí se ovšem snažíme paradoxně dupnout níž a níž. Cílem je co největší silou dupnout směrem dolů s pokrčenými koleny. Cvičení tak představuje velmi efektivní a zároveň zábavné spalování tuků.

  • Z bezpečnostních důvodů se držíme na středu trampolínky a používáme kotníčkovou obuv určenou na fitness aktivity.
  • Nezapomeňte si vzít na hodinu pevnou podprsenku!
  • Během lekce dostatečně doplňujte tekutiny!

Lucie Dubnová, www.lucik.cz

ilustrační foto: Lucie Dubnová, www.lucik.cz

Neobávejte se cvičení, ani když máte lehkou nadváhu! Samozřejmě konzultujte s důvěrohodným instruktorem - jde spíš o vaše celkové zdraví, věřte, že trampolínka nějaké to kilo navíc udrží!

Výhodou je, že se nemusíte učit žádné složité choreografie a jste pánem svého prostoru, kde nikomu nevadí, že třeba nedržíte tempo.

Přečtěte si také:

Autorka článku provozuje specializovaný server www.aerobic.cz s databází instruktorů a fitcenter v celé ČR.

Reklama