Reklama

Nebyli jste mnoho let v tělocvičně? Bolí vás záda? Potřebujete zvýšit svalovou hmotu a zabránit osteoporóze? Zkuste si najít druh pohybu, který vás bude bavit a přispěje ke zlepšení vašeho zdraví.

 

Myslíte si, že už jste v životě dotančili?

Tak právě pro Vás je připraven náš hubnoucí tanec. Společnost STOB pro Vás připravila další cyklus kurzu tanců, které Vás přenesou alespoň jednou týdně na šedesát minut do rytmů strhujících pohybů, při kterých spálíte více kalorií než při chůzi a ještě vás to příjemně naladí a naučí ladným pohybům. Tance se konají ve středu od 19 do 20 hodin v ZŠ Plamínkové, Praha 4 nebo ve čtvrtek od 17 do 18 hodin  v ZŠ Sázavské, Praha 2 pod vedením profesionálních tanečníků, kteří naučí kroky i „antitalenty“ a zároveň obohatí i pokročilé.

 

Zdravotní cvičení SM (stabilizace, mobilizace)

Systém je určen těm, kteří mají problémy s pohybovým aparátem.  Cílem není dosahování výkonu, ale zdravotní efekt a dobrý pocit z lepší kondice a ze sebe sama. Je to originální metoda MUDr. Smíška, jak léčit problémy s páteří, ale hlavně jak jim předcházet. Je založená na práci svalů v pohybu. Cvičí se s dlouhým elastickým lanem. Cvičení se koná vždy ve čtvrtek od 18 do 19 hodin v ZŠ Sázavská. Přihlášky na www.stob.cz, rubrika kurzy a cvičení v Praze.

 

Začněte chůzí

Chůze je nejpřirozenějším a nejsamozřejmějším pohybem člověka. Lze ji tedy velmi dobře využít jako aktivitu, která nám pomůže ke zvýšení energetického výdeje, a tudíž i k hubnutí. Denně se doporučuje udělat okolo 10 000 kroků. Začněte třeba tím, že si zakoupíte krokoměr, stanovíte si určitý počet kroků a budete jej postupně zvyšovat až na doporučený počet.

V poslední době se těší stále větší oblibě sportovní aktivity, které jsou právě na chůzi založené, tedy nordic a priessnitz walking.


Při těchto sportovních aktivitách se využívá speciálních holí, které jsou podobné holím na běžky. Při nordic walkingu tak dochází  k zvýšení intenzity chůze, ale i uvolnění horní části těla, odlehčení nosných kloubů a tedy vhodného zapojení celého pohybového aparátu a navození plynulé chůze.

Priessnitz walking využívá jako základ nordic walking s tím, že k němu připojuje ještě dechová cvičení a ochlazování horních a dolních končetin, které působí příznivě na vegetativní nervový systém, zlepšuje prokrvení organismu a zvyšuje imunitu.

Společnost STOB organizuje tento typ chůze i v zimě.

 

Spinning

Je velmi oblíbenou aerobní aktivitou. V lekcích spinningu se užívají speciální kola, na kterých se jezdí za doprovodu motivační hudby. Intenzita pohybu se v hodině různě mění, a to prostřednictvím zrychlování pohybu nebo změny pozice na spinningovém kole. Pro lidi s nadváhou a obézní není příliš vhodné setrvávat po dlouhou dobu v pozici, kdy je tělo vestoje. Zatěžují se tak značně klouby dolních končetin.

Pokud chcete spinning vyzkoušet, určitě doporučujeme, stejně jako u aerobiku, hodinu vedenou pro začátečníky nebo speciálně pro obézní, tak jak tomu je např. v rámci kurzů hubnutí společnosti STOB ve Fitness Olgy Šípkové.

 

Přihlášky na veškerá cvičení na www.stob.cz - rubrika kurzy a cvičení v Praze.