Zdraví

Cvičení doma ve dvojici II: Nohy

Fitness cvičení ve dvojici je zábavný způsob, jak si s partnerem procvičit celé tělo. Při cvičení navíc pracujete s živou váhou, což není činka, a tím také nevědomě zpevňujete kloubní spojení. Partnerovi dlaně a chodidla jsou navíc velmi nestabilní podložka na cvičení, díky tomu dochází i k účinnému posilování svalového korzetu kolem páteři, jehož zpevnění je prevence špatného držení těla.

Před zahájením cvičení je důležité zaujmout správnou polohu těla. Měli byste si hlídat správné postavení hlavy, ramen a boků, a to dodržovat během celého cvičení. Hlava by měla být v prodloužení trupu, brada kolmo ke krku. Ramena by měla být stažená směrem k hýždím a dozadu (aktivace dolních fixátorů lopatky). Boky by měly být v mírném podsazení (aktivace břišních svalů). Pokud se příliš prohýbáte v bedrech, pak si cvik zjednodušte. Buďte s partnerem stále v očním či verbálním kontaktu, abyste nezačali cvičit dříve, než budete oba připraveni. Jestliže už máte jasno, na co byste si měli dát při cvičení v páru pozor, můžete se pustit do následujících cviků. Pro začátek zkuste aspoň tři série po deseti opakování.

Cvik č. 1 - Podřepy a kliky

nohy1

Popis:
Muž je v poloze podpor ležmo (příprava na klik). Žena uchopí chodidla muže a přitiskne si je k bokům. Oba provádějí zároveň - muž klik a žena podřep.
(Obměny: Provádějte cviky střídavě klik a poté podřep. Žena může provádět výpon na špičky).
nohy2

Procvičované partie (fyziologický účinek):
Žena posiluje svalstvo dolních končetin a biceps. Muž posiluje prsní svalstvo, pletenec ramenní, triceps a svalový korzet kolem páteře.

Zde fota Nohy - č. 1-1 a 1-2

Cvik č. 2 - Roznožování a předpažování

nohy3

Popis:
Žena leží na zádech. Nohy natažené kolmo k podložce. Muž stojí čelem k ženě a uchopí dlaněmi její kotníky. Žena provádí unožení. Muž provádí připažování a tlačí kotníky ženy směrem k sobě.
(Obměny: Muž pokrčí paže, tím dokáže vytvořit větší tlak na nohy ženy).

nohy4

Procvičované partie (fyziologický účinek):
Muž posiluje prsní svalstvo. Žena posiluje vnější stranu stehen a spodní část břišních svalů.

Zde fota Nohy - č. 2-1 a 2-2

PŘÍŠTĚ: ZÁDA

Mgr. Ondřej Diviš
osobní trenér

Firma „Fitness-trenink-doma.cz“ nabízí služby osobních trenérů do domu.

Ondřej Diviš pro vás na ženě-in připravil už tyto články:

   
30.01.2012 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. [10] Martina59 [*]

    Zkuste trampolíny, mohu jen a jen doporučit

    superkarma: 0 04.02.2013, 15:06:51
  2. avatar
    [8] danulikj [*]

    Prima cviky.

    superkarma: 0 05.02.2012, 14:52:04
  3. avatar
    [7] RosaGloriaDei [*]

    ani na těch obrázcích to nevypadá nijak jednoduše

    superkarma: 0 05.02.2012, 14:02:36
  4. avatar
    [6] vmarta [*]

    jeje ja budu sama nebo vůbec Sml30

    superkarma: 0 03.02.2012, 13:45:47
  5. [5] Danulka K. [*]

    Já cvičím sama, jistě bychom se pohádali.

    superkarma: 0 03.02.2012, 10:22:15
  6. avatar
    [4] LudPa [*]

    Nee, raději sama.

    superkarma: 0 01.02.2012, 20:47:47
  7. avatar
    [3] wich [*]

    My doma cvičíme spolu, ale každý sólo to svoje. Já šmatlám na steperu, on cvičí na posilovací věži a tak...

    superkarma: 0 30.01.2012, 09:32:15
  8. [2] funnka [*]

    právě mi moje drahá polovička řekla,že si půjde radši zaběhat na pás

    superkarma: 0 30.01.2012, 09:07:24
  9. avatar
    [1] delfi.na [*]

    to se mi líbí .. zkusím to doma navrhnout Sml30

    superkarma: 0 30.01.2012, 09:03:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme