Zdraví

Cvičení doma ve dvojici: Dvojité a francouzské kliky

Fitness cvičení ve dvojici je zábavný způsob, jak si s partnerem procvičit celé tělo. Při cvičení navíc pracujete s živou váhou, což není činka, a tím také nevědomě zpevňujete kloubní spojení. Partnerovy dlaně a chodidla jsou navíc velmi nestabilní podložka na cvičení, díky tomu dochází i k účinnému posilování svalového korzetu kolem páteře, jehož zpevnění je prevence špatného držení těla.

Před zahájením cvičení je důležité zaujmout správnou polohu těla. Měli byste si hlídat správné postavení hlavy, ramen a boků, a to dodržovat během celého cvičení. Hlava by měla být v prodloužení trupu, brada kolmo ke krku. Ramena by měla být stažená směrem k hýždím a dozadu (aktivace dolních fixátorů lopatky). Boky by měly být v mírném podsazení (aktivace břišních svalů). Pokud se příliš prohýbáte v bedrech, pak si cvik zjednodušte. Buďte s partnerem stále v očním či verbálním kontaktu, abyste nezačali cvičit dříve, než budete oba připraveni. Jestliže už máte jasno, na co byste si měli dát při cvičení v páru pozor, můžete se pustit do následujících cviků. Pro začátek zkuste aspoň tři série po deseti opakování.

Cvik č. 1 - Dvojité kliky

hru1

Popis:
Muž leží na zádech. Paže natažené v předpažení. Žena si stoupne za hlavu muže a položí své dlaně do jeho. Muž provádí tlaky na hrudník s váhou těla ženy. Žena při dopnutí paží muže provádí klik na mužových rukou. (Obměny: zlehčení - žena je na kolenou, ztížení - oba provádějí klik zároveň).
hru4

Procvičované partie (fyziologický účinek):
Žena i muž posilují prsní svalstvo, triceps a pletenec ramenní. Žena navíc posiluje břišní svalstvo a svalový korzet.

Cvik č. 2 - Francouzské kliky s oporou o kolena

 

hru2

Popis:
Žena leží na zádech. Nohy pokrčené do pravého úhlu v kolenou. Muž stojící zády, položí své dlaně na kolena ženy a provádí pokrčení paží v lokti.
(Obměny: zlehčení - muž pokrčí kolena, ztížení - muž si položí chodidla na vyvýšenou podložku).
hru5

Procvičované partie (fyziologický účinek):
Muž posiluje triceps a prsní svalstvo. Žena mírně posiluje vnitřní stranu stehen.

Příště: NOHY

Mgr. Ondřej Diviš
osobní trenér

Firma „Fitness-trenink-doma.cz“ nabízí služby osobních trenérů do domu.

Ondřej Diviš pro vás na ženě-in připravil už tyto články:

   
23.01.2012 - Zdraví - autor: Klára Wimmerová

Komentáře:

  1. [7] Martina59 [*]

    Lepší je cvičení na trampolínách

    superkarma: 0 04.02.2013, 15:06:18
  2. [5] kathrina17 [*]

    No nevím, zda by si přítel se mnou zacvičil takto nebo raději sám se svou činkou .. :)) Myslím, že toto cvičení by mě ani nebavilo. Raději si zacvičím pořádně nebo si zaběhám. A v létě je možné podnikat různé sporty, které navíc i opravdu baví: bruslení, jízda na kole, plavání, ... :)

    superkarma: 0 09.03.2012, 16:22:14
  3. avatar
    [4] delfi.na [*]

    cilani — #2 Sml52 taky by to u nás tak dopadlo, ale co za vyzkoušení nic nedáš, navíc získáš hubana Sml30

    superkarma: 0 30.01.2012, 09:04:43
  4. avatar
    [3] kobližka [*]

    cilani — #2 Sml30Sml59

    superkarma: 0 23.01.2012, 21:39:11
  5. [2] cilani [*]

    u těch dvojitých kliků tuším, jak by to dopadlo. Buď by se podlomily ruce mně nebo přítelovi a byl by z toho huban z rozběhem. Jedinou výhodu by to mělo, že by mu nehrozilo, že ho ... kousnuSml32

    1. na komentář reaguje kobližka — #3
    2. na komentář reaguje delfi.na — #4
    superkarma: 0 23.01.2012, 14:46:51
  6. avatar
    [1] Suzanne [*]

    A to je dobrýSml58

    superkarma: 0 23.01.2012, 14:34:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme