Reklama

Co dělat, když z nějakého důvodu nemůžete jít do posilovny, a přesto chcete být fit? Zkuste tipy podle celebrit. Vybírala jsem takové, které nejsou náročné na prostor a náčiní. Zkusili jsme Šípkovou, dnes jsou na řadě další dámy.

Dřina s Claudií

Jako další jsem vyzkoušela cvičení podle modelky Claudie Schiffer. Konkrétně dvoudílný cvičební seriál s názvem Perfectly fit. V díle prvním procvičíte horní partie a v druhém díle dolní partie.

cvičení

Oba díly začínají energickým zahřátím, které zvýší tep, uvolní a rozcvičí zatěžované partie. Paže, ramena, záda a břišní svaly se cvičí ve střídavých sériích, zpestřených kliky. Claudia vytvořila cvičební sérii za pomoci Kathy Kaehler, která je uznávanou cvičitelkou, jež se zaměřuje na bezpečné a jednoduché cviky, které však přinášejí trvalé výsledky. Je odbornicí na fitness cvičení, spoluautorkou knihy Prime Time Bodies (Tělo v rozkvětu).

Jeden díl trvá necelou hodinu. Ke cvičení budete potřebovat pevnou obuv, pohodlné oblečení, lehčí činky nebo pet lahve s vodou, podložku, židli a dostatek tekutin na hašení žízně, případně ručník na utírání potu.
Měla jsem takové ambice, že zdolám oba dva díly na jeden zátah. Cviky vypadají jednoduše a nenáročně. Však v půlce prvního dílu už jsem se koupala ve vlastním potu a cítila jsem, jak se mi svaly napínají, protahují a hlavně bolí.

Přehodnotila jsem své ambice a dala si nový úkol. Docvičím alespoň první díl. Zdánlivě jednoduché cvičení dá člověku zabrat. Druhý den jsem se cítila jako přejetá. Rozhodla jsem se opět pro pravidlo - Čím ses zkazil, tím se naprav. S chutí jsem odcvičila druhý díl. O napravení se nedalo ani mluvit. Dobrá zpráva byla, že jsem už tolik necítila bolest horní části těla, protože jsem se více zaměřovala na bolest dolní části těla. Následoval den pauzy na znovu nabrání sil, aerobik s Olgou Šípkovou na rozhýbání, a poté jsem si opět dala kolečko s Claudií - první díl, druhý díl. Napodruhé jsem cviky zvládala lépe a i bolest byla menší.
Celkově jsem z cvičení měla dobrý pocit. Splnilo všechna moje očekávání.

Nevýhodou je, že když cviky provádíte sami, může se stát, že je budete provádět chybně a žádný trenér vás neopraví. Musíte být proto velice obezřetní a cviky provádět velice pečlivě.

Trochu nudná Hanka

Jelikož jsem člověk, co se nebojí vyzkoušet změnu, rozhodla jsem se pro vyzkoušení jiné „virtuální trenérky“ aerobiku. Dala jsem na doporučení kamarádky a zapůjčila jsem si od ní několik dílů Hejbej se s Hankou Kynychovou. Kamarádka se styděla chodit do fitka kvůli své obezitě. Cvičila podle DVD doma. Cvičení ji bavilo, hlídala si jídelníček a shodila takto za rok 20 kg. Je z ní neskutečná kočka.

Vyzkoušela jsem Aerobik pro pokročilé, Latino aerobik a Zumbu. Cítila jsem zklamání. Inu, i u virtuálních trenérů platí: „Co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému.“ Lekce mě absolutně nebavily, zdály se mi málo kreativní, málo rytmické a měla jsem problém se sžít s hudbou. Také mi občas vadilo vyjadřování paní Kynychové. Po dlouhé době jsem odpočítávala minuty do konce a pohyb si neužila. Více jsem si slibovala od Latino aerobiku a Zumby, ale i tam jsem pocítila zklamání. Cvičím Zumbu s instruktorem latino tanců v tanečním studiu a nedalo se srovnávat. Zumba s Hankou mi přišla jako takový trošku jiný aerobik. Nicméně stále nudný. O Zumbě s Hankou Kynychovou jsem se bavila s mým instruktorem, a ten mi sdělil sladké tajemství. Záleží na tom, jaký typ je cvičenec a jaký cvičitel. Dle instruktora jsem taneční typ a Hanka je aerobní typ. Proto se mi cvičení nemuselo líbit. Každý z nás má hold jiné preference.

Abych napravila své zklamání, hledala jsem na internetu další pohybové aktivity. Zaujalo mě cvičení, při kterém za hodinu zhubnete až 2 kila. Zajímá mě, jestli v peněžence, nebo fyzicky. Jinak než vyzkoušením to nezjistím. Dám vám echo bezprostředně po cvičení.
Mějte se krásně a těším se na vaše typy v diskuzi!