Bulvár

Čtenářka Risina: nejvíc člověku vadí to, čím se proviňuje  sám

Děkuji čtenářce Risině za její příspěvek k tématu dne. Škoda že neobhajuje svou teorii o tom, že je důležitější forma, než obsah, ale i tak jsem rád, že přispěla.

Radku, ještě jednou přeji dobrý den (vlastně ráno jsem ho nepopřála a hned se pustila do rozboru vašeho článku).

Tak jsem se vybičovala a abych jen nekritizovala, taky něco píšu. Na vlastní myšlenky dnes fakt nemám. tak vezmu jednu vaši otázku po druhé a zkusím na ně odpovědět:

•  Diskutujete ráda?
Diskutuju (a  určitě vás to nepřekvapí :-) ) moc ráda, a to virtuálně i v reálu. Tak ráda, že se občas zapomenu a vedu dál diskuzi pro diskuzi, ač po čase nemám s kým, protož partnera (v tu chvíli spíš soupeře) otrávím.

  Něco, někdo vám v diskusích vadí?
Vadí mi vulgarita – tím nemyslím vulgarismy, ty někdy do diskuze patří a závidím lidem kteří je dokážou trefně  používat. No a pak, jak už to bývá, mi nejvíc vadí,  když se někdo dopouští stejné nectnosti jako já – tj. prosazuje se z každou cenu a na každý názor musí odpovědět vlastním výpadem.

•   S kým a kde se vám nejlépe diskutuje?
S těmi, kdo jsou naladěni na podobný styl humoru jako já a chápou ironii, s lidmi, kteří se neuráží, reagují na podstatu, laskavě přehlížejí mé překlepy a dokáží diplomaticky naznačit, že jsem trochu ujela a že je to jen debata a nejde o život.

•  Jste pro mazání příspěvků, nebo proti?
V diskuzích na ženě-in jsem pro to, aby byly z vyšší moci mazány příspěvky porušující zákon. A přimlouvám se z možnost mazat nebo dodatečně upravovat své vlastní příspěvky – mnohokrát jsem ho odeslala a až pak objevila příšerné překlepy.

•  Jaká pravidla byste zavedla pro diskuse?
Kodex diskutéra z idnes to myslím shrnuje dostatečně, nemám žádné další převratné nápady.

•  Je na internetu absolutní svoboda slova?
Rozhodně není.

•  Pomohla vám diskusní fóra? ¨
Pomohla, už mockrát. Od možnost vypsat se z něčeho, co mi leží v hlavě, přes  podpůrné reakce až po ty, které vyjadřují jiný názor a umožnily mi podívat se na to, co řeším, úplně jinak. Ale je to i o informacích a obyčejném povídání „o ničem“, které v reálu moc nepěstuju – a od té doby, co chodím na diskuzní servry, ještě míň

•  Zažila jste na diskusích něco neobvyklého?
Nevzpomínám si.

•  Vadí vám věčné rýpalky a příspěvky mimo mísu?
No jistě! Jak už jsem psala - nejvíc člověku vadí to, čím se proviňuje  sám :-).

risina


Milá Risino, děkuji Vám za vaše odpovědi a jak jsem psal nahoře. Nejvíc mne stejně zajímá jak to máte s tím, že když „vydíte“ hrubku, nedokážete se soustředit na obsah. Já s tím problém nemám. Četl jsem úchvatné texty od lidí co neznají shodu podmětu s přísudkem ani vyjmenovaná slova a četl spoustu žvástů od lidí, co nikdy neudělají chybu.

Dnes máme stále téma internetové diskuse, třeba najdete odvahu i vy a přispějete:

  •  Diskutujete ráda?
  • Něco, někdo vám v diskusích vadí?
  •  S kým a kde se vám nejlépe diskutuje?
  • Jste pro mazání příspěvků, nebo proti?
  • Jaká pravidla byste zavedla pro diskuse?
  • Je na internetu absolutní svoboda slova?
  • Pomohla vám diskusní fóra? ¨
  • Zažila jste na diskusích něco neobvyklého?
  • Vadí vám věčné rýpalky a příspěvky mimo mísu?

Témat, o kterých můžeme diskutovat je hodně. Tak sem s nimi:

redakce@zena-in.cz

 

1 .---- / ..--- // --- // . / .--- // .- / -.- / -. / .. / -- / .- / -- /

Dnešní hlavolam a hádanka

   
08.06.2011 - Společnost - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [68] rak177 [*]

    risina — #55 Souhlasím,napsala jsi to dobře.

    superkarma: 0 15.06.2011, 18:42:23
  2. avatar
    [67] Radek Kříž [*]

    risina — #55 My se o profesionální přístup snažíme. Chyby se snažíme eliminovat. Jsme však jen lidé a zajistit 100% bezchybnost nejde.

    Dnes jsem vás prosil o shovívavost - korektorka je výjimečně pryč a organizačně ani finančně nejde zajistit krátkodobou náhradu.

    Máme kvůli tomu na týden zcela zavřít hospodu?

    i když zrovna tenhle příměr mi k internetovému magazínu fakt hrubě nesedí...

    A znovu jsem si celý článek po sobě přečetl a já v tom logické chyby fakt nevidím a stylistické taky ne. Prostě ten text je takový, jak jsem jej myslel.Sml32

    superkarma: 0 08.06.2011, 22:13:58
  3. avatar
    [66] ToraToraTora [*]

    syrrit — #42 Myslela jsem, že éra "ploštěnek" je definitivně za námi. Sml18

    superkarma: 0 08.06.2011, 18:30:04
  4. avatar
    [65] mandzarik [*]

    Risi, nekamenuju. Souhlasím. Úvodník jsem dnes nečetla. Z nějakého důvodu považuji ženu za lidovější, osobnější, vlastně takovou tetu. Odpusť, magazíne, neznamená to, že bych si tě méně vážila či přikládala tvým článkům menší váhu, ale právě díky oné blízkosti jsem vícekrát zaregistrovala minimálně chybnou interpunkci. Tím, že mám k ž-in blízko, jsem se nijak kriticky nad hrubkou nepozastavila. Mít k ní však jiný vztah, budu na ni čekat jak slepice na flus a vítězně s odkazem na přehmat pelášit do světa konkurence. Například. Takže : gramatická správnost ze strany redakce je velmi, velmi důležitá. Dokonce se domnívám, že vymýcení všech hrubek v příspěvcích redakce zvýší jakýsi "press code" celého magazínu.

    superkarma: 0 08.06.2011, 18:16:21
  5. avatar
    [64] mandzarik [*]

    risina — #60 Ale je fér. Voni si zas v sobotu na grilovačce spráskají půlku prasete a vůbec nemají výčitky. Tak co.

    superkarma: 0 08.06.2011, 18:08:12
  6. avatar
    [63] mandzarik [*]

    Lukáš Čejka — #61 No ten si ale bez keců vzal kříž, zašprýmoval a nechal ukřižovat, to bych nesrovnávala.

    superkarma: 0 08.06.2011, 18:07:27
  7. avatar
    [62] kebulkaevulka [*]

    risina — #55 Sml59

    superkarma: 0 08.06.2011, 18:02:19
  8. avatar
    [61] Lukáš Čejka [*]

    risina — #60 To by od nej snad ani nikdo neocekaval. Sml16 

    S tim prevlikanim za divky a kamenovanim si mi pripomnela Life of Brian, tam to bylo obracene Sml54

    1. na komentář reaguje mandzarik — #63
    superkarma: 0 08.06.2011, 18:02:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] risina [*]

    Lukáš Čejka — #59 Life isn´t fair  Sml23.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #61
    2. na komentář reaguje mandzarik — #64
    superkarma: 0 08.06.2011, 17:47:55
  2. avatar
    [59] Lukáš Čejka [*]

    risina — #57 to je ale pekne diskriminacni postoj, na soucasnou dobu Sml54

    1. na komentář reaguje risina — #60
    superkarma: 0 08.06.2011, 17:44:48
  3. avatar
    [58] evelyn [*]

    risina — #55 ja te kamenovat nechci, naopak chvalit za vystiznej souhrn. Je to jako s knizkou, nez si nejakou koupim, otevru si ji na nekolika strankach a proctu kousky textu, abych se ujistila, ze zpusob podani mi vyhovuje a  je pro me ctivy. Tema muze byt zajimave, ale autorovi se nepodari to prevypravet, alespon dle meho soudu, pritazlivou formou, tak si ji nekoupim. Stejne je to i s prispevky tady, kdyz se urci tema a ctenarky poslou clanek pod kterym se pak diskutuje, je velice malo lidi tady, co to umi, ale desne moc, co to dela. Sml80

    superkarma: 0 08.06.2011, 17:43:21
  4. avatar
    [57] risina [*]

    risina — #55 Buď se musí přestrojit za holky, nebo můžou komentovat, ale ne kamenovat  Sml30Sml30.

    (neměl ses ptát Sml58)

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #59
    superkarma: 0 08.06.2011, 17:42:08
  5. avatar
    [56] Lukáš Čejka [*]

    risina — #55 muzou kamenovat i kluci? Sml54

    superkarma: 0 08.06.2011, 17:34:04
  6. avatar
    [55] risina [*]

    Radek Kříž — #50 Napsala jsem, že ve vašem článku mi tak strašně překáží, JAK je to napsané, že se na obsah nedokážu soustředit  (a proto na něj reagovat). Tím JAK ovšem nebyly myšleny chyby v interpunkci (no dobře, ty taky, ale to bylo až druhotné). Vadily mi neobratné formulace, nelogické přeskakování, opakování, záměna slov (život x porod) atd. Je to váš styl psaní, ale podobně jako toho před chvílí zde zmiňovaného Joyce jsem vás prostě nebyla schopná pochopit.

    Ještě ad forma vs obsah. Důležité je obojí, obsah samozřejmě víc. Záleží na kontextu, pisateli a adresátovi  a na vzájemném očekávání. Když mi napíše prvňáček z tábora JE TOTU HESKÝ ALE STÍSKÁ SEMI. ĎEŤY MY UKRADLI NŮŠ PŘIJEŤ NEBO PROSIMŤE POŠLY NOVÍ, tak se dojatě pousměju. Když mi partner napíše z dovolené Miláčku uš se mě potobě stíská pošly mi aspoň smksu, řeknu si, kam jsem dala srdce/oči.

     Na ženě-in diskuzích pod články nebo ve článcích od čtenářek chyby nebo překlepy neřeším (když jsou jejich myšlenky zajímavé, stojí mi to za prokousání). V redakčních článcích by ale podle mě formální chyby být neměly.

    Je to jako s vařením - když si mě pozve pár kaamrád na výtečný guláš, může jim ho naservírovat v plalstovém talíří, případně mě nechat vyškrábat kastroĺ. Když půjdu do restaurace, chci nejen dobré jídlo, ale náležité servírování.

    A vy byste v readkční práci měli být jako ti profesilnální kuchaři/číšníci, tak očekávám profesionální přístup a překvapilo  mě, když jste se přiznal, že vám osobně na interpunkci nezáleží a neumíte ji... Kdybych si otvírala resturaci  a neuměla vařit, najmu si dobrého kuchaře a dělám ta něco jiného, třeba účetní nebo ukízečku.

    Tak - a teď mě holky kamnujte...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #56
    2. na komentář reaguje risina — #57
    3. na komentář reaguje evelyn — #58
    4. na komentář reaguje kebulkaevulka — #62
    5. na komentář reaguje Radek Kříž — #67
    6. na komentář reaguje rak177 — #68
    superkarma: 1 08.06.2011, 17:26:55
  7. avatar
    [54] Eliana [*]

    Ehm, jedná se o čistě hypotetickou věc a alegorické ztotožnění? Neboť v této diskuzi se zásadně nechytám. Jsem  z toho jelen, do palice střelen!Sml24

    superkarma: 0 08.06.2011, 17:26:46
  8. avatar
    [53] Lukáš Čejka [*]

    mandzarik — #52 Sml57Sml30

    superkarma: 0 08.06.2011, 16:34:10
  9. avatar
    [52] mandzarik [*]

    Lukáš Čejka — #49 blbečku Sml52Sml52Sml52 Promiňte.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #53
    superkarma: 0 08.06.2011, 16:32:50
  10. avatar
    [51] mandzarik [*]

    Lukáš Čejka — #49 to ano, opět nejlepší komentáře. stává se mi to běžně. kdyby to šlo, přirozeně je odkarmuju do plusu.

    superkarma: 0 08.06.2011, 16:31:32
  11. avatar
    [50] Radek Kříž [*]

    risina — #44 napsala jste, že kvůli chybám nejste schopna vnímat text. odtud myšlenková zkratka - nejdřív forma potom obsah - z toho jsem vyvodil, že pro Vás je forma důležitější než obsah.

    Protože ten, kdo si dá práci a i přes chybějící interpunkci se bude zabývat obsahem, to má dle mého mínění opačně...

    Obsah ho zajímá více než forma...

    1. na komentář reaguje risina — #55
    superkarma: 0 08.06.2011, 16:24:54
  12. avatar
    [49] Lukáš Čejka [*]

    mandzarik — #45 mandzarik — #46 mandzarik — #47 slusny monolog Sml54Sml32

    1. na komentář reaguje mandzarik — #51
    2. na komentář reaguje mandzarik — #52
    superkarma: 0 08.06.2011, 16:22:23
  13. avatar
    [48] ifulinkaa [*]

    odpovídám na myšlenku nadpisu: pravdu mi vadí tvrdohlaví lidé, jako jsem já sama.

    Ad diskuze: všímám si hodně prohřešků vůči češtině, ale raději to nekomentuji.  taky umím dost překlepů, za které se pak biji do hlavy

    superkarma: 0 08.06.2011, 16:06:48
  14. avatar
    [47] mandzarik [*]

    Naštěstí jsem si neprotiřečila : Hovorová čeština mi strašně vadí v tisku a mluveném zpravodajství. Tam by měla být FORMA zachována a tam se taky v dalším průběhu vzteky ztratím, bohužel již myšlenku nedohoním. K netu se lze vrátit. Upřesnit. Vyjasnit. The end. Have a nice afternoon.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:54:47
  15. avatar
    [46] mandzarik [*]

    mandzarik — #45 A teď mě hanba fackuje, že vypadám jak idiot, co si nedal práci zjistit, o co dneska přesně go. Nebyl čas, no.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:46:17
  16. avatar
    [45] mandzarik [*]

    risina — #44 Ahááá. Tak to jsem si mohla všechny komentáře odpustit. To jsem nevěděla, vidíš, jak je net zavádějící, já sem přišla pro morseovku a viděla, že píšeš, reagovala jsem bez znalosti souvislostí. Beru zpět a souhlasím, redakční články a diskuse by měly být myšlenkově srozumitelné a gramaticky přesné.

    1. na komentář reaguje mandzarik — #46
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:45:24
  17. avatar
    [44] risina [*]

    mandzarik — #41 Samozřejmě jsem se vyjadřovala jen k redakčním článkům (dnes konkrétně k úvodníku k této diskuzi). A fakt jsem nikde nenapsala, že je forma důležitější než obsah (myslím, že to je ten citát, o kterém se zmiňoval Radek, ale nemůžu ho najít Sml15).

    1. na komentář reaguje mandzarik — #45
    2. na komentář reaguje Radek Kříž — #50
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:40:22
  18. avatar
    [43] mandzarik [*]

    mandzarik — #32 Hele, tady mi třeba vypadlo slovo "forma." Snad se čtenáři domyslí. Na net se mi hůř soustředí. Podmět v osobním rozhovoru obvykle nevypouštím.

    Jdu opíkat.

    superkarma: 0 08.06.2011, 15:40:18
  19. avatar
    [42] syrrit [*]

    Risino, risino, kam jsi to vlezla. To máš za to, žes chtěla ploštěnky povznéstSml59Sml59. pro dobrotu na žebrotu. Navruhuji popravit a nevyznamenat!

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #66
    superkarma: 1 08.06.2011, 15:40:14
  20. avatar
    [41] mandzarik [*]

    risina — #36 (pardon, volala tchyně, ona dlouho mluví bez ohledu na formu či obsah). Risi, jde o redakční články a příspěvky, nebo to takto vnímáš i od jiných autorek mimo redakci ? Někdo není schopen vystavět přehledný článek, ale myšlenka může být kvalitní.  

    1. na komentář reaguje risina — #44
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:30:20
  21. avatar
    [40] mandzarik [*]

    risina — #39 Já se dostanu jen k tomu, jak šel Odysseus na poštu. A šlus.

    superkarma: 0 08.06.2011, 15:27:07
  22. avatar
    [39] risina [*]

    Lukáš Čejka — #37 Kdž Odyseus má pro mě strašně nezajímavý děj, to mě nedonutí překonat se Sml23.

    1. na komentář reaguje mandzarik — #40
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:25:57
  23. avatar
    [38] risina [*]

    maje — #35 Jelsti si to dobře pamatuju, tak před a, i, ani, nebo v poměru slučovacím se čárka nedává . Ale nevím, jelsti ta moje věta je poměr slučovací Sml80. Kdyby to byl vylučovací (nebo jiný, ale už nevím, jaké existují), tak by tam měla být.

    superkarma: 0 08.06.2011, 15:16:55
  24. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    risina — #31 musis slabikovat jako ja, pak budes mit Odyssea jako svuj celozivotni ctenarsky vykon a az doslabikujes, tak si s klidem muzes rict - uz neni nic co bych mel cist, uz muzu jit  Sml54

    1. na komentář reaguje risina — #39
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:15:20
  25. avatar
    [36] risina [*]

    mandzarik — #32 Vynikající paní restauratérce bych na diskuzním servru nevytla ani ň. Ale kdyby mi naservírovala studenou (byť chutnou) polívku  a řízek před ní místo po ní, tak bych se nad tím pozastavila...

    1. na komentář reaguje mandzarik — #41
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:12:48
  26. avatar
    [35] maje [*]

    risina — #31 nemělo by to správně být: .. nejsem schopná číst, ani když ...

    Čárka se klade před spojky a, i, ani

    nebo se mýlím?Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje risina — #38
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:11:36
  27. avatar
    [34] mandzarik [*]

    risina — #31 PCHE ! Hrabal Joyce zkopíroval, zatímco Joyce tento způsob psaní bez interpunkce používal jen někdy, Hrabal na něm postavil svou okopírovanou jedinečnost.

    superkarma: 0 08.06.2011, 15:11:19
  28. avatar
    [33] kebulkaevulka [*]

    maje — #30 Mám ráda svojí omezenostSml57

    superkarma: 0 08.06.2011, 15:09:51
  29. avatar
    [32] mandzarik [*]

    řeknu to ještě jinak - fakt bych se ráda dostala k té morseovce :

    Hovorová čeština mi strašně vadí v tisku a zpravodajství. Tam by měla být zachována a tam se taky v dalším průběhu vzteky ztratím, bohužel již myšlenku nedohoním. K netu se lze vrátit. Upřesnit. Vyjasnit.

    Co se týče diskusních serverů, jsou pro širokou veřejnost, kde je paní například skvělou vedoucí restaurace se zdravým selským rozumem, zemědělec jako nekonečný dříč a realista, a své názory zformulují bez stoprocentní lingvistické gramotnosti. Takže v nich jsem tolerantní.

    1. na komentář reaguje risina — #36
    2. na komentář reaguje mandzarik — #43
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:09:26
  30. avatar
    [31] risina [*]

    Lukáš Čejka — #27 To je fakt Sml22. Však se taky taková díla nedají číst na půl oka o prácovní pauze u kafe, jako články na z-in.

    Ale přiznám se, že třeba Joyce (snad kroěm Dubliňanů)  nejsem schopná číst ani když se soustředím. Ztratím se na třetím řádku...

    1. na komentář reaguje mandzarik — #34
    2. na komentář reaguje maje — #35
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    superkarma: 0 08.06.2011, 15:08:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme