.

Čtenářka PBD radí: Nedejte se, když se vám něco nelíbí!

Novinky

Čtenářka PBD radí: Nedejte se, když se vám něco nelíbí!

Máte problémy s reklamací zakoupeného výrobku? Nebo vám pošta nedoručuje balíčky a dopisy, jak má? Nenechte si to líbit! Nedejte se a stěžujte si! To vám radí čtenářka PBD, která nám poslala zajímavý mail. Přečtěte si, co dělá, když se jí něco nelíbí.

Zdravím Vás,

Nechci prosit o radu, jen bych chtěla napsat malé doporučení :)

1. Vyplatí se být řádně seznámený s právy nakupujícího/spotřebitele a nebát se tyto znalosti využít a trvat si na svém. Mnoho obchodníku spoléhá na neznalost (mnohdy jsem měla pocit, že sami nevěděli) anebo na to, že nad tím raději zákazník mávne rukou... Z vlastní zkušenosti vím, že svých práv se člověk domůže, i když to někdy trochu trvá, ale chce se to nevzdávat, a je jedno, jestli jde o reklamaci zboží za x tisíc, nebo za 4, 50 - neměli bychom si nechat ... na hlavu a už vůbec se domnívat, že proti nějakému prodejnímu řetězci nemáme šanci. Není to pravda, chce to jen někdy vytrvalost - a když si více a více lidí nenechá nic líbit, tak se snad prodejci přestanou chovat méně jako prasata... A k reklamaci je třeba i absence českého návodu. Nebojte se zmínit, že se obrátíte na ČOI apod. A klidně se i obraťte. Sama mám x zkušeností a vím, že je možné si (bohužel někdy) vynutit svá práva :) A na ČOI jsem se také obracela.

Někdy to bylo vyřešené hned, jindy to trvalo - ale nakonec vždy bylo jednáno tak, jak mělo být hned zkraje :) Nedejte se :)

2. A druhá věc - pošta a její doručování/nedoručování, zvonění/nezvonění a další lemplova, za kterou si nechává pošta nemálo zaplatit. Není důvod si brblat pod fousy, to nic nevyřeší :) Pokud u Vás nedělá pošta, co má, řešte to - stačí si na stránkách pošty vyhledat například manažera Vašeho kraje a napsat mu email. Já si takto dopisuji nejen s manažerem JM kraje, ale i s vedoucí příslušného depa, když je třeba. Už se bohužel x krát stalo, že nezvonili, ale bohužel i to, že se o balíčku ani neobtěžovali informovat a ten se vrátil odesílateli.. Nebo mi pošťačka nosila tak dlouho v tašce lístky na koncert (více jak týden a do systému opakovaně psala, že jsem si objednala znovu - doručení na následující den - na to čas měla, na doručení ne) až mi je donesla den po koncertě. Lístky stály 1 200 Kč, pošta dle typu zásilky mohla dát náhradu necelých 600 korun - dle přepisu nebo co - ale to jsem si také nenechala líbit. Zavolala jsem na poštu, domluvila si tam, ať se pošťačka staví - promluvila si s ní - a pošta nenahrazovala nic, pošťačka vše.

Nakonec byly problémy takové, že jsme se obrátila i na generálního ředitele. Pak nějakou dobu fungovala pošta, jak má, ale minulý týden opět zabodovala, když se neráčila oznámit, že je na poště balíček, ten se vrátil odesílateli. Stížnost jsem podávala, na vyjádření čekám.

To, že si budete stěžovat apod., sice nezmění chod pošty, ale myslím, že si na Vaše jméno na v adrese dají většího majzla, protože pochopí, že Vy se s tím párat nebudete :) U nás to tak bylo několik měsíců, minulý týden jsem se dozvěděla o té vrácené zásilce.

A při objednávaní na internetu doporučuji poprosit o číslo zásilky, pokud to nedělají automaticky. Vždy když jsem o to žádala kvůli tomu, abych si mohla pohlídat poštu, protože s ní nemám dobré zkušenosti - tak se mi vždy dostalo souhlasné odpovědi plné pochopení a čísla zásilky :)

Odkaz na vedení regionu ČP - http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/vedeni-regionu.

Email tam sice uvedený není, ale vždy je v tomto tvaru - prijmeni.jmeno@cpost.cz

PBD

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.


Milá PBD,

děkujeme za mail i rady ostatním čtenářkám. Je to tak, kdo se neozve, ten nic nezíská. Vždycky je možnost se domoci svých práv, i když to mnoho lidí nedělá.

Hezký den,

Lucka

   
31.03.2014 - Redakční novinky - autor: Lucie Paličková

Komentáře:

  1. avatar
    [10] datura [*]

    No, že bych chtěla mít pověst notorického stěžovatele, to zrovna ne Sml80Sml80Sml80 na poště si to vyřídím hned, s tím nemám problém a s obchodníkama se nehádám.

    superkarma: 0 31.03.2014, 17:28:07
  2. avatar
    [9] PBD [*]

    Pentlička — #8no ono to není o konfliktech jako takových,nikdy sem nikde njehkala nebo tak:) A beru to jako bojovku a královsky se bavím u některých argumentu,kterýma se mě snaží poslat kamsi :D

    Jednou v tescu,já tam babě na infu odříkám zakoník k dané sitaci a ona mi s usměvem řekne,že mají v tescu jiná pravidla..tak se ji optám,něco ve stylu"to mi jako chcete říct,že zákony čr v tecu neplatí..chvilka ticha,roztěkaný pohled,zdrhla by kdyby ji to nebylo blbý..nakonec zakváká že jde pro vedoucího a zdrhne:D

    A co se týče řešení přes email,tak to je to samé,s tím rozdílem,že ty "vejžblechty" jsou písemě:) Ale ted,.když něco není v pořádku už je to celkem rychlé řešení,díky přímým kontaktum které mám:)takže si pohádky od "infoemailu" odepřu a řeším rovnou z konkrétním člověkema ne "tým té a té společností" -což má kde kdo ve zvyku psát-uplně si vždycky představám,jak u pc sedí banda a každý vymyslí pul věty:D

    superkarma: 0 31.03.2014, 14:19:33
  3. avatar
    [8] Pentlička [*]

    PBD — #7 Asi máš pravdu, ale pro zachování mého duševního zdraví se konfliktům vyhýbám jako čert kříži. A to i tehdy, když jsem v právu.

    1. na komentář reaguje PBD — #9
    superkarma: 0 31.03.2014, 14:08:31
  4. avatar
    [7] PBD [*]

    Pentlička — #6ono ale nejde o hádání,jde o to,aby se obchodník choval jak má:)

    Právě na to mávaní rukou spoléhá:/

    1. na komentář reaguje Pentlička — #8
    superkarma: 0 31.03.2014, 13:42:21
  5. avatar
    [6] Pentlička [*]

    Já se nerada hádám. Pokud nejde o zdraví nebo o velkou sumu peněz, tak nad vším mávnu rukou. Nestojí mi to za to.

    1. na komentář reaguje PBD — #7
    superkarma: 1 31.03.2014, 12:54:46
  6. avatar
    [5] PBD [*]

    amphora — #4Já naštestí zkušenost z ukradenou zásilkou nemám,ale až mockrát sem řešila to,že se nejen že nikdo neobtežoval zvonit,ale kolikrát ani oznámení nebylo a já muselal zásilku nahánět...Od té doby nikdy neposílám obyčejnou zásilku,tedy krom pohledu:)A je pravda,že pokud je možnost,také volím spediční firmy:)

    A vedocím regionu jsem se i osobně setkala-odmítala jsem to velmi dlouho,přišla mi to zpráta času a poslouchat to co jsem si četla v emailu mi přišlo fakt zbytečné..Nakonec jsem svolila,ale žádná kava,kam mě zval,ale jen rozhovor před barákem. A jen tak na to nezapomenu,protože byl při jednání se mnou malinkej,nejmenší až mikroskopickej:) Div mi naříkal madam:D

    Generálnímu jsme psala protože vedoucí kraje řešil jen nasledky( poštak nezvonil,poslala jsem scan oznamka a druhý den,někdy i ten samý,sem měla zásilku doma) ale ne příčiny,bylo to pořád dokola..Došlo mi vyjadření do měsíce jak mělo,bylo souhlasné,plné omluv a dokonce jsem dostala i nějaké známky sběratelské nebo co:)Jako omluvné.Ale pobavilo mě,že v adrese bylo místo měkkého i tvrdé:DA pak bylo vše lepší,pošta dělala co má,poštáci zvonily atd-tedy až do minulého týdne..

    I vedoucí depa se dvakrát osobně stavovala,jednou se zasilkou a omluvou,podruhé kvuli řešení těch pozdě doručených lístku.Mám na ni i na vedoucího regionu telefon,v případě potřeby mám volat.Ale nevyužívám toho,volali občas akorát oni-já dávám přednost psanému textu,nejen že co je psáno,to je dáno,ale také email si adresát přečte když má čas apod,nemohu ho vyrušit přoi řízení,poradě atd atd.

    superkarma: 0 31.03.2014, 10:45:24
  7. avatar
    [4] amphora [*]

    Sml59Sml16taky jsem neustále řešila (ne) dodávání různých poštovních zásilek pošťačkou či závozem, až nakonec jsem napsala na ředitelství pošty, to když pro mě podanou,DOPORUČENOU , zásilku ukradl někdo hned na podací poště !!!. Ti mi velmi kulantně odepsali, že nelze správně načíst data a tudíž se dopátrat, kde zásilka skončila.Pro mě jasné, že kryjí zloděje. To mě nažhavilo do běla,napsala jsem stížnost na generální ředitelství a výsledek byl :NAPROSTO stejný: nelze dohledat.Takže se snažím,když si něco objednávám, používat jiné služky, jako je DPD, PPL ,In Time......tak fungují spolehlivě.Pěkný denSml59Sml59

    1. na komentář reaguje PBD — #5
    superkarma: 0 31.03.2014, 10:21:02
  8. avatar
    [3] PBD [*]

    A jedna vypozorována zkušenost - s čím výše postaveným člověkem v dané společnosti jednáte,tím slušnějšího a rychlejšího jednání se Vám dostane:) Takový ti vedoucí prodejen,směn a pod si myslí,že jsou šéfové zeměkoule a dle toho jednají..A nebojte se,co se týče například řetezcu,zkontaktovat i vedení mimo čr-pokud je to nadnárodní společnost:)Někdy to ani není třeba,někdy jen stačí zmínit že to máte v plánu a to je pak šupec jak je vše rychle dořešeno,jak se bojí,že je někdo zkopně z jejich židličky:)

    superkarma: 0 31.03.2014, 10:14:10
  9. avatar
    [2] PBD [*]

    Ještě bych dodala,ať už si stěžujete na cokoliv,doporučuji to dělat písemě(díky internetu je to hned :),protože nejednou se mi stalo,že mi v telefonu bylo tvrzeno to či ono,což jak čas ukázal,nebylap ravda a dotyčný/dotyčná mi pak tvrdil,že nic takového neřekl atd- prostě co je psáno,to je dáno:)Takže raději emaile(má to i výhodu v tom,že člověka nepřemužou emoce,protože si to muže pěkně v klidu připravit) protože co je psáno,to je dano:)A všechny emaily si schovávat,a pokud se Vám dostane nějaké vyjádření kde Vás bude člověk jednájící jménem společnosti,slušně posílat do prd...tak se s tím nepárejte,stížnost pošlete znova a připojte stížnost na jednání osoby,co Vás poslala kamsi...Občas se velmy mylně domnívají,že jsou víc než Vy,ale když si nenecháte nic líbit zjistíte,jako já mnohokrát,že opak je pravdou:)A že máte jako zákazník/adresát mnohem víc síly,než si myslíte:)

    superkarma: 0 31.03.2014, 10:09:59
  10. avatar
    [1] rusalka2008 [*]

    Česká pošta je kapitolou sama pro sebe...

    superkarma: 0 31.03.2014, 10:07:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme