Máte problémy s reklamací zakoupeného výrobku? Nebo vám pošta nedoručuje balíčky a dopisy, jak má? Nenechte si to líbit! Nedejte se a stěžujte si! To vám radí čtenářka PBD, která nám poslala zajímavý mail. Přečtěte si, co dělá, když se jí něco nelíbí.

Zdravím Vás,

Nechci prosit o radu, jen bych chtěla napsat malé doporučení :)

1. Vyplatí se být řádně seznámený s právy nakupujícího/spotřebitele a nebát se tyto znalosti využít a trvat si na svém. Mnoho obchodníku spoléhá na neznalost (mnohdy jsem měla pocit, že sami nevěděli) anebo na to, že nad tím raději zákazník mávne rukou... Z vlastní zkušenosti vím, že svých práv se člověk domůže, i když to někdy trochu trvá, ale chce se to nevzdávat, a je jedno, jestli jde o reklamaci zboží za x tisíc, nebo za 4, 50 - neměli bychom si nechat ... na hlavu a už vůbec se domnívat, že proti nějakému prodejnímu řetězci nemáme šanci. Není to pravda, chce to jen někdy vytrvalost - a když si více a více lidí nenechá nic líbit, tak se snad prodejci přestanou chovat méně jako prasata... A k reklamaci je třeba i absence českého návodu. Nebojte se zmínit, že se obrátíte na ČOI apod. A klidně se i obraťte. Sama mám x zkušeností a vím, že je možné si (bohužel někdy) vynutit svá práva :) A na ČOI jsem se také obracela.

Někdy to bylo vyřešené hned, jindy to trvalo - ale nakonec vždy bylo jednáno tak, jak mělo být hned zkraje :) Nedejte se :)

2. A druhá věc - pošta a její doručování/nedoručování, zvonění/nezvonění a další lemplova, za kterou si nechává pošta nemálo zaplatit. Není důvod si brblat pod fousy, to nic nevyřeší :) Pokud u Vás nedělá pošta, co má, řešte to - stačí si na stránkách pošty vyhledat například manažera Vašeho kraje a napsat mu email. Já si takto dopisuji nejen s manažerem JM kraje, ale i s vedoucí příslušného depa, když je třeba. Už se bohužel x krát stalo, že nezvonili, ale bohužel i to, že se o balíčku ani neobtěžovali informovat a ten se vrátil odesílateli.. Nebo mi pošťačka nosila tak dlouho v tašce lístky na koncert (více jak týden a do systému opakovaně psala, že jsem si objednala znovu - doručení na následující den - na to čas měla, na doručení ne) až mi je donesla den po koncertě. Lístky stály 1 200 Kč, pošta dle typu zásilky mohla dát náhradu necelých 600 korun - dle přepisu nebo co - ale to jsem si také nenechala líbit. Zavolala jsem na poštu, domluvila si tam, ať se pošťačka staví - promluvila si s ní - a pošta nenahrazovala nic, pošťačka vše.

Nakonec byly problémy takové, že jsme se obrátila i na generálního ředitele. Pak nějakou dobu fungovala pošta, jak má, ale minulý týden opět zabodovala, když se neráčila oznámit, že je na poště balíček, ten se vrátil odesílateli. Stížnost jsem podávala, na vyjádření čekám.

To, že si budete stěžovat apod., sice nezmění chod pošty, ale myslím, že si na Vaše jméno na v adrese dají většího majzla, protože pochopí, že Vy se s tím párat nebudete :) U nás to tak bylo několik měsíců, minulý týden jsem se dozvěděla o té vrácené zásilce.

A při objednávaní na internetu doporučuji poprosit o číslo zásilky, pokud to nedělají automaticky. Vždy když jsem o to žádala kvůli tomu, abych si mohla pohlídat poštu, protože s ní nemám dobré zkušenosti - tak se mi vždy dostalo souhlasné odpovědi plné pochopení a čísla zásilky :)

Odkaz na vedení regionu ČP - http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/vedeni-regionu.

Email tam sice uvedený není, ale vždy je v tomto tvaru - prijmeni.jmeno@cpost.cz

PBD

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.


Milá PBD,

děkujeme za mail i rady ostatním čtenářkám. Je to tak, kdo se neozve, ten nic nezíská. Vždycky je možnost se domoci svých práv, i když to mnoho lidí nedělá.

Hezký den,

Lucka

Reklama