Zdraví

Co v našem těle napáchají smažená jídla?

Jsou rychlá, cenově dostupná a zasytí. Jejich častá konzumace má ale vliv na přibírání na váze, zažívací problémy a celkové zdraví člověka. Nejen tyto věci má na svědomí oblíbené smažené jídlo. Rádi si zajdete na pořádný „smažák“ s hranolky? Pak by vás možná mohlo zajímat, jakou pohromu natropí ve vašem těle.

Smažený sýr (eidam nebo ementál) je několikrát obalený v trojobalu a ve své smažené podobě obsahuje cca 1047 kcal. K němu si přidejte porci hranolek (200g), která obsahuje cca 283 kcal, a jste na 1330 kcal. V této kombinaci se z velmi oblíbeného jídla stává kalorická, těžko stravitelná bomba, která společně s dalšími smaženými potravinami představuje pro naši populaci velké zdravotní riziko.

Tělo každého člověka vyžaduje určitý denní kalorický příjem – tedy denní dávku kalorií v závislosti na tělesných proporcích, věku a každodenní zátěži. Průměrný denní energetický příjem čítá u mužů nad 31 let 2200 kcal a u žen 1800 kcal. Jedním smaženým sýrem s hranolky tak tedy ženy do svého těla dostanou většinu denní dávky kalorií, muži více než polovinu.

Obzvlášť velké riziko hrozí v případě, že je sýr smažený na obyčejném oleji, který se snadno přepaluje či se smaží při příliš vysokých teplotách. Za vysokých teplot vzniká přeměnou škrobu karcinogenní látka – akrylamid, která má ve vysokých dávkách schopnost poškozovat nervové tkáně. Bylo prokázáno, že vysoké dávky akrylamidu mohou vyvolat rakovinu a negativně ovlivňovat reprodukci živočichů. Tato karcinogenní látka se může tvořit v potravinách při tepelném zpracování, kdy dosahuje teplota 120 °C nebo více. Kromě smaženého sýra se tak může vyskytovat ve smažených chipsech, sušenkách, snídaňových cereáliích či pečivu.

Smažené potraviny jsou také plné tuku. Tuky by měly v naší stravě tvořit 30 % energetického příjmu člověka. Důležité ale je, z jakého zdroje tuky přijímáme. Ideální poměr omega-6 a omega-3 mastných kyselin v lidském těle by měl být 2:1. V Evropě a USA je to ale až 50:1. Právě konzumace tučných a smažených jídel má na výši poměru mastných kyselin významný podíl. Díky tomu trpí v Evropě a USA mnohonásobě vyšší počet lidí kardiovaskulárními onemocněními než v Asii. Abyste dosáhli vybalancování nesprávného poměru, snažte se stravovat kvalitními potravinami, odpovídajícími středomořské kuchyni začněte užívat vhodné doplňky stravy s vysokým obsahem omega-3 z ověřených zdrojů.

 
Vyzkoušet můžete například přípravek Maxicor®, který obsahuje minimálně 90 % čistých omega-3 nenasycených mastných kyselin. Má absolutní převahu omega-3, čímž vyrovnává nepříznivý poměr v těle a díky svým aktivním složkám EPA a DHA přispívá k normální činnosti srdce

.maxi

   
08.02.2017 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [1] dallbosco [*]

    Sml31 Nač na všechno jen a jen tablety!? Stačí,když ze svého jídelníčku smažená jídla prostě vynecháme!

    superkarma: 0 15.02.2017, 22:52:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme