Bulvár

Co si o úchylech myslí okolí? XV.

Dobrá, jsme „úchylové“. Ale co to vlastně znamená? Jsme úplně jiní než všichni ostatní? A proč? Protože si rádi hrajeme? Víc než ostatní lidé? A co tedy ti OSTATNÍ lidi? Koukají se na nás skrz prsty? Pohrdají námi? Bojí se nás? Nebo se námi inspirují? Jsme jim šumafuk? Vždyť každý milenecký pár si v posteli rád hraje, ozvláštňuje svůj sexuální a partnerský život!

Co nevím, to mohu zjistit. A tak jsem se rozhodla pro přímou metodu - tedy se prostě ZEPTÁM. Optám se lidiček ve svém okolí, co oni říkají na lidi, kteří holdují sadomasochistickým praktikám. Svůj prvotní radostný nápad - že budu běhat po ulici, zastavovat oběti mého investigativního chtíče a nebohé chudáky týrat otázkou, cože si myslí o lidech, kteří dělají to S/M - jsem zavrhla. Přece jen - ptát se na ulici, lidé budou zaražení ... ne takto to nepůjde.

Inu, je  tu  nápad číslo dvě: obrátím se na lidi ve svém okolí. To jsem zrealizovala za pomoci moderní techniky. Zaslala jsem email cirka dvaceti osůbkám z mého okolí. Šlo jak o mé velmi dobré přátele, tak kamarády, se kterými nás pojí nějaký ten koníček, ale i o kolegy z vysoké školy. Odpověděla mi polovina tazatelů a abychom si dovedli představit, co to bylo za lidi, tak vám popíši ideálního „průměrného“ respondenta. Je mu 26 let, má dokončené vysokoškolské vzdělání, pobývá v Praze a je jak žena, tak muž. Dotazovaní lidé byly totiž ve věku od dvacetičtyř do třiceti let, převažovalo vzdělání vysokoškolské (ať již ukončené, či těsně před ukončením), většina se tohoto času pohybovala dlouhodoběji v Praze, ač většina z nich se v Praze nenarodila, ale do Prahy se přistěhovala kvůli škole či práci. Kupodivu mi odpověděl přesně stejný počet dívek, jako mužů.

Odpověď mne vlastně vůbec nepřekvapila - dalo by se to shrnout do výroku Sice mne sadomaso příliš nebere, ale nevím proč bych měl být pohoršen nad tím, že tak někdo žije? Je to jeho věc!

Moje výborná kamarádka od střední školy mi po obdržení emailu volala a úplně jsem viděla, jak si klepe na čelo, když se mne ptala : „Prosím tě, co to po mně chceš? Šmarjá, co bych si měla myslet divného? Když tě baví tomu tvému posluhovat a nechat si seřezat zadek do modra, je to tvoje věc a aspoň bejvá s tebou sranda!“ Odpovědi byly teda převážně kladně neutrální. Příjemné bylo i to, že ten tolerantní pohled projevili i lidé, kterým se S/M hnusí. Kamarád mi například napsal : „Sadomaso mi přijde nechutný a odporný, ale je mi úplně jedno, jak si to kdo se svým partnerem/partnerkou rozdává... ty seš kámoška, mám tě rád a je mi jedno, jak se uspokojuješ. Jenom bych to nechtěl vidět :-)“ Vlastně většina zastávala názor, že tyto věci jsou intimními záležitostmi toho kterého člověka a do toho jim nic není a mají na to stejný pohled jako na jakékoliv jiné milostné projevy. Tedy budou pozvedávat obočí, ať už uvidí páreček plazící se po sobě na veřejnosti jako psí víno, tak vedoucí se na obojku.

Pravda však je, že většina si asi nedovede představit, co přesně BDSM znamená - viděli v tom pouze onen fyzický, sexuální projev. Názory, které by se nějak vyjadřovaly k tomu trochu jinému vedení partnerských vztahů - tedy určení dominantní a submisivní role - jsem bohužel nezaznamenala. Na druhou stranu tuto nevědomost někteří přiznali a vzápětí dodávali otázku, která by zněla asi „Co vlastně je S/M? Je to připoutání při sexu? Různé rolové hry? Potom mi to vůbec není cizí!“

Jinými slovy - vskutku většina partnerů si svůj milostný život obohacuje o různé prvky, a to mi také hodně lidí přiznalo. Kupříkladu kolegyně z vejšky se mne optala : „Ale na druhou stranu některý věci (jako třeba hra na policistku a zločince, nebo učitele a žákyni s trochou víceméně něžných tělesných trestů) možná taky můžou být zařazeny dotýhle skupiny, a ty mi úplně proti mysli nejsou.“ Další kamarád zase přiznával, že má určité fantasie a že když vidí, že je lidé normálně realizují, je rád, že tomu tak je. Co však většina dotázaných kritizovala, byl prvek násilí. „Je tam určitý prvek nadvlády, síly, násilí, který já nemám rád, který nechci vnímat v prožitku, jakým je sex. Myslim si, že sex by měl být rovnopravný a bez tohoto prvku,“ mi napsal kamarád ze školy. Prostě pro ně není přijatelná představa týrání svého milovaného partnera. Avšak co to je? Kdy to je to týrání? I nad tím se někteří zamysleli, a asi proto mi posílali své úvahy o tom, že určité S/M prvky jim nejsou proti srsti.

Ostatně - každý jsme nějak „ujetý“, jak by se dal udělat průměrný výrok vyplývající z odpovědí. Krásně to popsal můj známý, který mi poslal emailem vlastě výtah z diskuse o tom, jak jsou lidé různě praštění, který zrovna vedl se svou partnerkou : „Myslím si tedy, že každý člověk je svým způsobem jednak jedinečný a jednak šílený - každý jsme tak trochu blázen... Ten do vláčků, ten do motýlů, jinej chová hady, další se rád miluje s každou (ým), a další má rád určitou trýzeň těla. Nemyslím si tedy, že by někdo, kdo má rád S/M praktiky, byl kdoví jaký větší šílenec než my všichni ostatní.“
Přece jen lidé, kteří jsou BDSM pozitivní, většině nepřišli nijak extrémně divní a hrozní. Můj známý to vystihl slovy: “Praktikujicí BDSM komunitu považuju za úplně normální komunitu lidí, které združuje nějaký společný zájem, nepřijde mi to o nic úchylnější, než třeba zabíjení zvířat ze sportu nebo sledovaní telenovel - vlastně přijde mi to mnohem míň zvláštní než takovéhle věci...“

Navíc mnozí přiznávali, že mají radši lidi nějak bláznivé, než nudně nijaké, neb s těma prvníma je větší zábava a málokdy zkazí zábavu. Jeden z mých nejlepších kamarádů mne potěšil lichotivým přiznáním - „Že jsi Mountbatten "úchyl" je mi velice sympatický a mám tě za to ještě radši a jsi mi ještě bližší, potřeboval bych ve svém okolí takových lidí co nejvíc...“

Nutno podotknout, že človíček, co mi napsal tento výrok, není „úchylem“, ale má k S/M kladný vztah, avšak nikoliv v oblasti sexuální, či vedení vztahů. O tom přiznává, že to by on nemohl, že to není jeho šálek čaje. Avšak všímá si jiné souvislosti, která je velice zajímavá. A to módy, stylu oblečení. Vidí v S/M oblečcích módní styl, který je jeho krevní skupinou, a určité prvky, které se sem tam objevují v módních trendech, podporuje.

Toto je přece oblast, která by čtenářkám tohoto serveru nemusela být cizí - otázka oblečení atp, ne?:-) Přece jen lakové sukýnky a kožené oblečky jsou již celkem zdomácnělé, že. Co dále hodně dotázaných zajímalo a k čemu se vyjadřovali, byla otázka toho, jak moc je těžké si najít partnera.

Jak poznamenal můj kamarád : „Je to o plnění tajných a "zakázaných" přání, po kterých sice většina z nás touží, ale mnohým lidem připadají jako tabu.“ a kolega z vejšky nadhazuje otázku, že to musí být stejně těžké někoho takového najít. Což mi vlastně i potvrdila kamarádka, která se mi při této anketě přiznala (slovy „Kurňaaaa, tož co si o takovejch úchylech mam myslet, když jsem úchyl sám.“ :-)) ). Popsala mi svůj příběh o tom, jak s jedním ex-přítelem zjistila, že si s ním velice dobře rozumí „díky rákosce“ a že jí toto chybí a snaží se k tomu nalákat své partnery. Ale bohužel zjišťuje , že ...: “Je fakt, že mi v tom asi nikdo jinej z mejch nejbližších přátel nerozumí, je fakt, že to většinu lidí dost zaskočí... a tak zkouším ty svý úchylárny na současného přítele. Docela marně. Chce to čas.

A tímto bych své poohlédnutí se po tom, co si lidé o nás myslí, zakončila. Musím se však ještě k něčemu přiznat : když jsem email s tímto anketním dotazem, ve kterém jsem i uvedla, že já jsem také úchyl, posílala, uvědomila jsem si, že vlastně nevím, kdo všechno z adresátů „TO“ o mně ví! Nikomu to necpu, avšak ani se za to nestydím. Vrány krákorají, a tak se ten a ten to může dovědět od jiného mého známého... ale najednou mi hrklo.

Co když se mýlím v domnění, že okolí je tolerantní, co když mne zavrhnou? Obzvláště u kolegů na vejšce jsem si nebyla jistá - co až začne semestr - nebudou se ode mne odtahovat? Ale ne, vše bylo tak, jak jsem předpokládala. Naštěstí!

Vlastně kolega to myslím vystihl přesně, když mi napsal : „Abych se přiznal, já jsem to nevěděl, ale trochu jsem tušil z Tvého chování, oblékání... mluvy. Nic, nic to se mnou nedělá...“ Ano s nikým to nic nedělá, maximálně by se mnou nechtěli sdílet pokoj na konferenci, jak - samozřejmě vtipně míněno - napsala kamarádka ze školy. No ale toto jsou názory lidí z mého okolí, jejich reakce na můj comming-out. Každý jsme jedinečný a máme svůj příběh... a to, jak se na „úchyly“ lidé koukají, to můžete vyjádřit asi nejlépe vy, čtenáři serveru žena-in.cz.

 

Mountbatten;                                                                        mountbatten@x-roads.cz  

              
   
06.02.2004 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [50] xenie [*]

    mount..: x krát jsem to psala, napíši znova : seriál byl fajn, nečekala jsme že bude jen o S/M, nadhodila jsme pár dalších témat, z nichž některé byli, jiné ne... třeba byl slíbený článek o sex.pom., tož jsme mylsela že bude, to je vše :)

    superkarma: 0 19.02.2004, 12:57:40
  2. [48] xenie [*]

    btw kdysi tu byl opravdu slibován článek o sex. pomůckách...a ono nic ? :(

    superkarma: 0 13.02.2004, 15:39:56
  3. avatar
    [46] *daisy* [*]

    Jejda mane...
    Copak to tu zase je? :-/
    Uprimne, precetla jsem prvni clanek ze serialu, nezaujal, tak jsem dalsi vypoustela. Ale tohle je uz opravdu nekonecne, taky bych privitala trosku zmenu tematiky . Nic proti vyznavacum mekciho nebo tvrdsiho S-M, kdybych to vzala do konce, tak taky nektery praktiky pouzivam, ale ja uz nechci dalsi clanky na tohle tema, uz toho bylo mooooooc
    Aneb: Exupery, souhlasim

    superkarma: 0 10.02.2004, 14:27:09
  4. avatar
    [45] _Lucky [*]

    Já jsem to pochopil!
    Všichni ti sadomasochističtí autoři článků se milují rochnit a kvílet bolestí pod neúprosnou palbou kritiky čtenářek, druzí zbožňují bičovat stovky čtenářek novými a silnějšími, podrobnějšími mučivými články.

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaa!
    Ti jen tak nepřestanou!

    superkarma: 0 09.02.2004, 21:16:13
  5. [43] xenie [*]

    Daniella: ty smajlíky nemají ručičky, určitě jsou na nich pouta :) mohly by pro tyto články vytvořit speciální smajlíky...

    superkarma: 0 09.02.2004, 17:51:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] Lotka [*]

    xenie:

    superkarma: 0 09.02.2004, 09:15:33
  2. [40] xenie [*]

    Lotka: omlouvám se, to jsem fakt přehnala...nějak moc problémů atd, ale uznávám že to není omluva. Takže omlouvám se.

    superkarma: 0 09.02.2004, 08:56:38
  3. avatar
    [39] Suzanne [*]

    Eva_Fl: ...tak nějak...

    superkarma: 0 08.02.2004, 16:56:15
  4. avatar
    [38] Lotka [*]

    xenie: ten post slepice ti s radostí přenechám

    superkarma: 0 07.02.2004, 17:33:45
  5. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    i kdyz reakce nekterych (vid Eva_Fl) mne (negativne) ni neprekvapuji:-)


    Muzes mi to prelozit? Ano, mas pravdu, nezmenila jsem svuj nazor, porad si myslim, ze kdyz clovek potrebuje k zivotu a sexu bolest, neni tak uplne normalni a pokud ma uchylku, je to uchyl, mozna jsem zmenila svuj pohled na vas, lezete mi na nervy cim dal vic.
    Ale to je MUJ problem. Tyhle clanky ctu stejne jako ostatni clanky na Z-IN, pokud se mi nelibi obsah clanku o delene strave, taky to napisu, pokud se mi libi clanek o prirode, pochvalim...., proste si sem chodim cist.
    Nekdo treba nema rad Spidlu ( i kdyz to je hodne nepravdepodobne ) a taky nevypne TV kdyz se tam objevi jeho mily oblicej...
    A posledni veta : ja nevycitam VAM, ze sem pistete ty vase cancy, ja si myslim, ze to redakce krapet prehnala s timto serialem, to je vse....

    superkarma: 0 07.02.2004, 12:04:00
  6. avatar
    [36] *Kotě* [*]

    dominius:
    "no, potěšbůh, jestli si opravdu myslíš, že jsi chatováním získala objektivní obraz, je mi tě líto..."

    A já jsem někde psala, že jsem získala objektivní obraz? Napsala jsem pouze, že to bylo velmi poučné. Na tom trvám.

    superkarma: 0 06.02.2004, 23:38:22
  7. avatar
    [32] Vivian [*]

    *Kotě*: no asi ti bude chybět to vnitřní přesvědčení, ne? Znalosti tady máme už všichni poměrně široké, ale nikdo se po té vší nalévárně přesvědčeným sadistou snad ještě nestal...

    superkarma: 0 06.02.2004, 18:55:32
  8. avatar
    [30] *Kotě* [*]

    Já to beru pozitivně. Na základě článků, následného samostudia a VELMI POUČNÉHO chatování v místnosti zvané Mučírna jsem se poučila o BDSM tak, že bych si mohla otevřít sado-maso salón. Takže až mi zkrachuje překládání, pořídím si nějaké ty otroky a bude hej. Terminologii a praktiky znám, vybavení zrobím svépomocí, co mi bude chybět?

    superkarma: 0 06.02.2004, 18:03:46
  9. avatar
    [29] *Kotě* [*]

    Mountbatten: jenom malá oprava - jeden článek byl pravda o seznamování přes Net, ale jelikož byl psaný pro subinky, nevím nevím, jestli ono to nebude s tím BDSM nějak souviset.

    superkarma: 0 06.02.2004, 17:58:48
  10. [28] xenie [*]

    Mountbatten : ale to je to co říkám, všeho moc škodí, ze začátku mi to nevadilo, ano přečetla jsme si to, přece jen šlo o něco nového. Ale celý seriál jen o tomtéž... ano byla výjimka o transvestitech, a i tam zahrnuli S-M... jinak tady toho moc ke čtení není, třeba zrovna dnes - Herta, Afrodisiaka a Laurinová, to je asi vše...

    superkarma: 0 06.02.2004, 17:26:38
  11. [27] xenie [*]

    Lotka: asi proto že jsem x-krát psala, a nejen já, že v tomto seriálu čekám i něco iného, a ono ne, bude tam S/M ...proto jsem se ozvala. Tady moc co číst není, porosnice mně nezajímají, to přenechám slepicím jako ty. Adios.

    superkarma: 0 06.02.2004, 17:22:52
  12. avatar
    [25] Lotka [*]

    Exupery: to mě teda nevytočí jeden článek za týden v té spoustě jiných - taky z důvodu toho, že mě většinou zaujme jen pár článku za ten týden. Chodím sem kvůli něčemu jinému. Jasně, že časopis se k tomu nedá přirovnat - tam jen pasivně čteš, tady můžeš pokecat s kámoškama.

    superkarma: 0 06.02.2004, 17:12:30
  13. avatar
    [24] Exupery [*]

    Lotka: Mě je to jedno, asi jsem to ani všechno nečetla, ale napadlo mě, proč to těm lidem vadí. Já si třeba každý týden kupuju časopis Týden. Ve chvíli kdy tam každý týden vyjde článek třeba o fotbalu v Burkině, tak mě to začne štvát. Ale ono asi skoro každý téma, když tam bude furt. No chvíli ty články budu přeskakovat a pak začnu kupovat jinej časopis. Tady je to podobný. Jasně máme tu čtení zadarmo, to ale neznamená, že si někdo nemůže postěžovat. Ale zase sem se stejně budu vracet, protože narozdíl od papírovýho časopisu už tu mám pár kamarádek. Ale jak říkám, mě ten seriál nijak nevadil, a ještě aby, když jsem taky úchyl.

    superkarma: 0 06.02.2004, 16:52:58
  14. avatar
    [23] Lotka [*]

    xenie: Speciálně ty a tvoje námaha Že se nenamáháš raději jinde

    superkarma: 0 06.02.2004, 16:17:21
  15. avatar
    [22] Lotka [*]

    Na tohle se dá napsat zas to jediné a to samé - proč to čtete, když vás to tak prudí? Tohle je jediné na celém seriálu, co nepochopím asi nikdy.... Leda že by vás tohle prudění bavilo a vy na něj čekaly a slintaly, kdy bude konečně zase článek, kde byste se mohly vyžít

    superkarma: 0 06.02.2004, 16:15:26
  16. [21] xenie [*]

    mountabtten : názory v lidí v článku se tolik neliší od reakcí zde NA ZAČÁTKU seriálu - t.j. dělejte si doma kdo chcete co chcete. Pokud se s nimi budes vídat jednou týdne a bavit se pouze o SM, přestane je to bavit. A o tom to je. Howgh.

    superkarma: 0 06.02.2004, 15:50:50
  17. avatar
    [16] jankucharo [*]

    tisíc lidí, tisíc chutí...

    superkarma: 0 06.02.2004, 10:40:57
  18. [15] xenie [*]

    dala jsme si tu námahu a spočítala, že z 15 článků jich bylo 12 o SM - to už by snad stačilo, ne ????

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:31:12
  19. [14] Pavla_b [*]

    Pěkný článek:-)A dobrý průzkum A výsledky , myslím, velice dobré

    superkarma: 0 06.02.2004, 09:10:50
  20. avatar
    [12] Wiki [*]

    UUUZZZ DOOOOOOOOOOOOOST, jeden nebo dva clanky mohly byt zajimave, ale copak nestacilo? :o(((

    superkarma: 0 06.02.2004, 08:51:37
  21. avatar
    [11] Aja [*]

    borovsky

    superkarma: 0 06.02.2004, 07:34:36
  22. avatar
    [9] aninas [*]

    Jde - DOUFAM - o POSLEDNI patecni prispevek, tak mi neda, nevyjadrit se!
    Nejsem vysokoskolsky vzdelana a ani mi neni mezi 24-30 lety. Podobne zamerene lidi bych nikdy nenazvala "uchylaci", ale lidi s odlisnym sexualnim zamerenim, protoze vim, ze takovi lide mezi nami existuji.
    Take nemusim praktikovat tyhle veci, take se mi nezada, abych neco podobneho videla, ale take se mi nezada, abych podrobnostmi a detaily o techto praktikach byla dlouhodobe zahrnovana.
    Take mam nazor, jako vetsina tvych spoluzaku, ze to CO DELAJI DVA V LOZNI, JE JEJICH VEC! At uz jde o ty "normalni" nebo "o ty druhe"
    Mila ctenarko, zkus projit prvni reakce na prvni clanek o sexualnich odlisnostech. Svych kolegu ses zeptala jednom e-mailem jednu-dve otazky a tim to haslo. A odpovedi byly uprimne a tolerantni.
    Zkus se jich ale ptat kazdy tyden, a kazdy tyden jim popisuj praktiky, ktere provadis. Ver mi, ze spoluzacka-nespoluzacka, poslou te nekam. Tu alergii u nich vypestujes zrovna tak, jako se vypestovala dlouhym uvadenim tady.
    Jeste jednou opakuji, proti zadnym odlistostem nic nemam, beru je na vedomi, vim o nich, neudivuji mne ani nejsem z toho sokovana, je to kazdeho osobni a naprosto soukroma vec! Ale vseho moc skodi aneb Nekdy mene je vice! Howgh

    superkarma: 0 06.02.2004, 03:39:45
  23. avatar
    [8] trdlo [*]

    pssst, mozna ze kdyz tu budeme mlcet, serial pujde bye-bye

    superkarma: 0 06.02.2004, 03:13:05
  24. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    Tvoji spoluzaci z VS zjevne nedostavali krmeni v podobe clanku na oblibenem serveru tyden co tyden - jak u blbych na pude.
    Kdyby totiz dostavali, hadej, kam by te poslali?
    Jste mi uplne volni, rezte se, propichujte si, co je vam libo, nechejte se vlacet na obojku, chodte si pro me za me v gume, kdyz je vam to prijemne, pokladejte ,,vanilkace" za chudaky, ale uz hlavne DOOOOOST!

    superkarma: 0 06.02.2004, 02:11:10
  25. avatar
    [6] Vivian [*]

    jasmina: nepleteš se, už několikrát bylo řečeno, že ten a ten díl bude poslední. Evidentně kecy. A podle redakce neexistuje v sexu nic jiného, než sado-maso.

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:29:57
  26. [5] kose [*]

    sorry, myslela sem - dalo napsat. vypadlo mi slovo

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:28:58
  27. [4] kose [*]

    Tenhle clanek se mi docela libil.
    Pro redakci: uz to tu nekdo rekl - opravdu neexistuje nic jineho co by se o sexu a "uchylkach" napsat???
    Jedina vec je SM? nevim nevim

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:27:24
  28. avatar
    [3] Dux [*]

    Snad radsi "dekupaz".

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:19:22
  29. avatar
    [2] jasmina [*]

    Ten serial o SM uz mel skoncit nebo se pletu?
    Jinak, chtelo by to nejakou zmenu

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:12:45
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    On se tady jeste nikdo, nikdy nevyjadril, ze?

    superkarma: 0 06.02.2004, 00:06:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme