Novinky

Co si myslíte o spaní ve školce?

Spí (nebo spaly) vaše děti ve školce? Vadilo vám to? Nebo jste byly naopak rády? Napište mi svůj názor.

Obě moje děti vůbec nepotřebovaly spát. Už v roce a půl jsem je přes den nedonutila usnout, občas se mi to povedlo jen v autě nebo v kočárku. Když pak chodily do školky, nejvíc jim vadilo, že musí po obědě spát. Tedy - ony nikdy neusnuly, ale musely ležet a být zticha. Vadilo mi to, a když jsem se ptala učitelky, jestli by si místo spaní mohly třeba kreslit, bylo mi řečeno, že to nejde, protože by to pak chtěly i další děti... (Spíš si myslím, že učitelky chtěly mít chvíli klid).

A tak jsem děti většinou vyzvedávala po obědě, naštěstí to šlo. Dneska jsem si na tohle téma přečetla článek na serveru idnes.cz, najdete ho TADY. Jedna maminka si stěžovala, že její dítě nutí ve školce spát, a ombudsman potvrdil, že nucení dětí ke spánku je nepřípustné.

Co si o tom myslíte?

Nebo máte nějaké jiné téma, o kterém byste si chtěly popovídat? Napište mi!

   
24.09.2013 - Redakční novinky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [68] risina [*]

    luneta — #57 Na pohádku se v době odpoeldního odpočinku nedívá, pohádka se poslouchá Sml22.

    superkarma: 0 25.09.2013, 15:37:40
  2. avatar
    [67] risina [*]

    Nevzpomí ám si, že by někdo nutil děti (ročník 1985, 1987 a 1995) spát. Musely ležet a poslouchat pohádku a když neusnuly, mohly cca po hodně potichu udejít do herny a v klidu a potichu si tam prohlížet knížky nebo si hrát. To jsem je víc nutila doma já, když jsme jich měla kolem oběda plné zuby chtěla si trochu odpočinout Sml58.

    A ninak si mylslím, že trocha disciplíny a režim každému jen prospěje a zvyk po obědě odpočívat by se měl zachovat i ve vyššímu věu Sml22Sml22.

    superkarma: 1 25.09.2013, 15:29:02
  3. [66] Leena [*]

    Já pamatuju, že nás ve školce opravdu spát nutili (rok 1983), přikrejvali nám hlavu ručníkem a podobný hrůzy. chodili s námi do školky cikáni a mlátili nás i učitelky. učitelky se nám skoro vůbec nevěnovaly, měly jsme pastelky na stole a o víc se nikdo nestaral. A já tam stejně chodila ráda Sml30 a taky dneska vím, že to byla dobrá škola do života.

    Dneska je to ve školkách mnohem lepší, věnujou se jim strašně, myslim, že o hodně víc, než některý rodiče. Syna ve školce spát nenutí, musí jen ležet.

    Luneto, myslím, že to zbytečně hrotíš. Dej syna do školky a uvidíš, třeba to bude úplně v pohodě. A děti se prostě musí pravidlům přizpůsobit, jinak to nejde. 

    V soukromé školce víc skáčou podle dětských móresů a víc věcí tolerujou, ale ty platby jsou úplně někde jinde...

    superkarma: 0 25.09.2013, 12:29:48
  4. [65] Rikina [*]

    Vůbec si to nepamatuju. Sml80 Jistě potomci někdy ve školce spát museli, ale je to tak dávno, že si nevzpomínám, jestli kolem toho něco bylo nebo nebylo. Tak asi nebylo. Sml80

    superkarma: 0 24.09.2013, 21:36:00
  5. avatar
    [64] pajda [*]

    monkee — #62 přesně tak. Lidé většinou jen napodobí vystupování druhého -  a pokud děcko začne "já chci", tak učitelka taky bude chtít...

    Za sebe mám jedinou zkušenost: sousedčina dcerka byla "nespavec" - údajně, podle maminy. A učitelky ji strašně týraly, takže chpodila ze školky protivná. Nakonec jsme udělaly fintu: do spálny bylo vidět z vedlejšího oddělení, ale děti tam neviděly - mamina si tam stoupla, učitelka holčičku napomenula, aby si lehla a zavřela oči - a ta malá do deseti vteřin spala. Byl problém ji vzbudit, když ostatní vstávali. Nebyla vůbec pravda, že po obědě nebývá ospalá, pravda byla taková, že její máma si po obědě zvala kamarádky a malá, aby "nebyla sama" sedávala s nima u kafe, poslouchala drby a roznášela je -  i ve školce. Takže si myslela, že když bude vzhůru a bude špicovat ušiska, něco se dozví... A protivná byla proto, že odpoledne už byla parádně přetažená.

    superkarma: 0 24.09.2013, 20:47:35
  6. avatar
    [63] Louisa [*]

    Vždy jde o komunikaci :-) Moje děti byly ve školce vcelku spokojené, nestrádaly,nebránily se tam jít, a naopak, když mne viděly přicházet, rády šly domů - prostě úplně normální stav.

    Pouze jednou jsme řešily s pančelkou problém - kluk nechtěl pít čaj s mlékem, a jí se to nelíbilo. A dokud to nevypiješ, nepujdeš si hrát s dětmi. Přišla jsem tam skoro v půl čtvrtý, a kluk seděl uřvanej u stolečku s plnym hrnkem. Tak jsem pančelce začla vysvětlovat, že to asi fakt pít nebude, že já když to vidím, tak bych bl... A to prý že ne, to že musej všichni, vždyť je to tak dobrý, a co by ostatní děti, kdyby viděly, že on nemusí. A že jí neni jasný, jak by někdo už jen při pohledu na takovou dobrotu mohl blinkat :-) Jsme vcelku malá vesnici, každej ví o každém všechno, tak jsem věděla, že pančelka nesnáší mlíko. Tak jsem jí řekla, že já sama to přinutím kluka vypít, pokud to ona sama přede mnou vypije - a bylo po problému... :-D

    superkarma: 1 24.09.2013, 20:34:50
  7. avatar
    [62] monkee [*]

    luneta — #60 Neřeš, jak se k němu budou chovat cizí lidé, ale jak se ON bude chovat k nim. A nejlíp svým osobním příkladem. Každému se vrací to, co dává druhým.

    1. na komentář reaguje pajda — #64
    superkarma: 3 24.09.2013, 19:27:14
  8. avatar
    [61] peetrax [*]

    Nevzpomínám si, že by nás v roce 1987 někdo NUTIL spát. Musel být klid, museli jsme ležet, neusnula jsem sice ani jednou, ale věděla jsem, kde jsou hranice. Ono se to hodilo i v pozdějším životě, když jsem věděla, že ne vždy si můžu dělat, co chci. Pak jsem působila rok ve školství, je to pět let zpátky, občas i ve školce, a bylo to to stejné. Děti většinou ležely na lehátkách, poslouchaly pohádku, ale nikdo nikoho NENUTIL ke spánku. Ono se totiž nedá spát na povel, to vědí i ty učitelky v MŠ. Sml24 Jak už psal někdo níž - ať žijí urban legends.

    superkarma: 3 24.09.2013, 19:08:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] luneta [*]

    Altamora — #59 a ty myslíš,že občas ode mě nedostane?To spíš manžel je na něho moc hodnej.Taky nechci aby byl rozmazlenej a měl všechno když si dupne.To vidím u synovců a stačí mi to.Já spíš řeším,jak se k němu budou chovat cizí lidi.

    1. na komentář reaguje monkee — #62
    superkarma: 1 24.09.2013, 18:56:19
  2. avatar
    [59] Altamora [*]

    luneta — #47 Chudák tvoje dítě. Bude mít těžký život, když nepochopí, že matce po hlavě skákat může, ale ostatní si to líbit nenechají. Je mi jedno, jak matka vychovává dítě, to je její věc, ale když mě ten fracek kope, řeknu mu jen jednou, že toho má nechat. Podruhé ho klidně přes tu nohu plácnu, potřetí už úořádně. Není to fyzický trest, je to adekvátní obranná reakce. A s matkou takového fracka nediskutuji, ať si ona diskutuje se svým zlatíčkem. Kdyby ta matka byla rozumná a dítě vychovala, nemusela bych se bránit já. Kdepak, já nejsem roztomilá babička, ke které si kdokoliv může dovolit cokoliv.

    1. na komentář reaguje luneta — #60
    superkarma: 3 24.09.2013, 18:49:54
  3. avatar
    [58] kobližka [*]

    luneta — #57 Hlavně nepřenášej svůj strach a nedůvěru na malého,to by nebylo dobře.

    superkarma: 0 24.09.2013, 18:48:37
  4. avatar
    [57] luneta [*]

    Suzanne — #48 nehrotíš,napsalas to moc pěkně a souhlasím stím,jen se bojím,že zrovna v naší školce se na pohádku nebude moci dívat a budou ho nutit spát a já jsem alergická na slovo musíš

    1. na komentář reaguje kobližka — #58
    2. na komentář reaguje risina — #68
    superkarma: 0 24.09.2013, 18:42:30
  5. avatar
    [56] luneta [*]

    kobližka — #55 to mi manžel říká takySml22

    superkarma: 0 24.09.2013, 18:38:46
  6. avatar
    [55] kobližka [*]

    luneta — #53 Myslím,že se strachuješ zbytečně,neboj se.

    1. na komentář reaguje luneta — #56
    superkarma: 0 24.09.2013, 18:34:58
  7. avatar
    [54] kobližka [*]

    luneta — #52 Samozřejmě,že učitelka přece nemůže vyhovět všemu,o co dítě požádá.Od toho je maminka,aby učitelce zdělila,co dítě potřebuje,co nemá rádo a podobně.V tom teda problém nevidím.

    superkarma: 0 24.09.2013, 18:34:08
  8. avatar
    [53] luneta [*]

    ale doba je jiná,nebudu soudit dopředu.Třeba tam bude malej rád.

    1. na komentář reaguje kobližka — #55
    superkarma: 0 24.09.2013, 18:33:05
  9. avatar
    [52] luneta [*]

    kobližka — #51 jenže když něco řekne dítě učitelce,tak nad tím většinou mávnou rukou a ne každý si postěžuje doma

    1. na komentář reaguje kobližka — #54
    superkarma: 1 24.09.2013, 18:28:40
  10. avatar
    [51] kobližka [*]

    luneta — #50 Vždyť jo,říkám,že to je o komunikaci,stačí se zmínit,že tohle a tohle tvoje dítě nejí a nikdo ho nutit nebude.Ale jasnovidec učitelka není.

    1. na komentář reaguje luneta — #52
    superkarma: 0 24.09.2013, 18:20:51
  11. avatar
    [50] luneta [*]

    kobližka — #49 poslouchat samozřejmě musí tak jak doma,ale vím jak jsem trpěla,když mě nutili ty odporný teplý mlíka a musela tam zajít maminka,aby pochopili,že to pít nebudu.Když přece něco nechci jíst,tak mi to nebudou nutit

    1. na komentář reaguje kobližka — #51
    superkarma: 1 24.09.2013, 18:17:58
  12. avatar
    [49] kobližka [*]

    luneta — #47 Předělávat určitě ne,ale pokud dítě chodí do určitého kolektivu,kde jsou nějaká pravidla a řád,nedá se nic dělat.Dost dobře si neumím představit,že se v běžné mateřské škole věnují každému dítěti induviduálně podle jeho nálad a potřeb Sml80

    1. na komentář reaguje luneta — #50
    superkarma: 2 24.09.2013, 18:09:27
  13. avatar
    [48] Suzanne [*]

    luneta — #47 Aha? Nechci to nijak hrotit, ale píšu tady o určitém přizpůsobení se chodu školky, nikoli o předělávání dítěte. Teď někteří budou spát, proto ostatní musejí být tiše a poslouchat pohádku. Je dvacet stupňů, proto svetr mít nebudeš, teď je čas na oběd, tak jdeme jíst. Jestli je tohle pro tebe jako pro matku těžké přijmout a bereš to jako předělávání dítěte, tak to je potom těžké. Aby paní učitelka ve školce mohla být pro dítě tou žádanou autoritou, která se poslouchá, musí mít v rodičích oporu, nikoli nepřítele.

    1. na komentář reaguje luneta — #57
    superkarma: 3 24.09.2013, 18:08:48
  14. avatar
    [47] luneta [*]

    Suzanne — #46 u mě by to teda těžký měla.Pokud něco nemusí doma,tak nemusí ani tam.Každý si vychovává dítě po svým a nikdo mi ho předělávat nebude

    1. na komentář reaguje Suzanne — #48
    2. na komentář reaguje kobližka — #49
    3. na komentář reaguje Altamora — #59
    superkarma: 1 24.09.2013, 17:59:44
  15. avatar
    [46] Suzanne [*]

    luneta — #35 Škodily ti procházky? Rodiče mají dát vhodné oblečení a pokud je dítěti zima i v létě, mají se s učitelkami domluvit. Děti, co jsou chované jako skleníkové květiny, na tom bohužel se zdravím bývají nejhůř Sml24 

    kobližka — #40 Sml22

    dadma — #42 Některé děti si dnes neochvějně trvají na svém - máma říkala, že to mám mít. Dřív by se s tím pančelka nepárala, dneska raději dítěti ustoupí, aby si rodiče nestěžovali. Osobně jsem toho názoru, že pančelka dítěti ustupovat nemá. Když se leží, tak se leží, však se může pustit pohádka a vleže se dá krásně poslouchat. Když je teplo, svetr si neber a tečka. Po dobrém, ale důsledně. Jenže pak by si to u některých rodičů musela obhájit a jak vidím i z některých reakcí, bylo by to těžké Sml30

    1. na komentář reaguje luneta — #47
    superkarma: 3 24.09.2013, 17:39:22
  16. avatar
    [45] luneta [*]

    dadma — #38 chudák,ten z toho musel mít pěkný trauma

    superkarma: 0 24.09.2013, 17:38:09
  17. avatar
    [44] kobližka [*]

    dadma — #42 Ono je všechno o komunikaci.Stačí,aby se maminka učitelce zmínila,že pokud se udělá teplo,aby dítko oblékla méně.Mám pocit,že v tomhle by neměl být problém.

    superkarma: 0 24.09.2013, 17:13:28
  18. [43] MaVy [*]

    jinak nezdá se mi,že by se děti,když je kupa sněhu venku nudili a aspon teda u nás učitelky blbnou s nima a máma,která nedává v zimě dítěti do školky rukavice je divná a jelikož tam dítě ty rukavice má,tak mu je určitě učitelka nasadíSml80kde je problém

    superkarma: 0 24.09.2013, 17:04:19
  19. [42] dadma [*]

    Altamora — #17 Vcelku s tebou souhlasím.Dnes se zase dětem povoluje až moc.Děti si pak myslí, že se vše bude dělat podle nich.Ale na druhou stranu,by paní učitelky měly někdy na děti více dohlédnout.Kolem našeho domu chodí denně děti na procházku a nejvíce je lituji na jaře.Ráno je chladno a rodiče jim dají svetr nebo bundu i čepičku a když jdou děti na 11 hodinu ven je již teplo.Učitelky v krátkých rukávech a chudáci děti v tom v čem ráno přišly do školky.Tak snad by jim mohly říct neberte si čepice a bundy ,nyní je již venku teplo.

    1. na komentář reaguje kobližka — #44
    2. na komentář reaguje Suzanne — #46
    superkarma: 1 24.09.2013, 17:00:36
  20. [41] MaVy [*]

    syn ve školce nespí a není sám,někdy ,a to si vybírá dítě samo se převleče do pyžama a jen tak si leží,pohádky čte učitelka potichu celou dobu,nebo usne, a nebo se ani nepřevlékne a hrá si tiše stranou,je to čistě na dítku, jinak já bych osobně ombudsmana neotravovala takovouhle věcí,ale domluvila se s učitelkou,...jinak pokud vím tak si hodně dětí vybírá ležení a poslech pohádkySml16

    superkarma: 2 24.09.2013, 16:56:26
  21. avatar
    [40] kobližka [*]

    Já nevím,kde se vzal ten mýtus o učitelkách,co popíjí kafíčko a dítě je ponecháno napospas....copak doma se věnujete svému děcku 24 hodin denně?Snad si může i učitelka v mateřské školce vypít kávu,když má děti pod dohledem.Jistě namítnete,že ta učitelka je od toho placená,aby je hlídala.Pochybuju,že se najde některá,která se o děti nestará.A pokud se o děti nestará tak,jak by si některá maminka představovala,má přece možnost zajít za ředitelkou a sjednat nápravu.A procházky v zimě? Jsem jednoznačně pro,pokud teploty neklesnou pod - 15°,tak chvilka venku jim neuškodí.Děti,co jsou celou zimu zavřené doma,jsou příliš choulostivé.Taky mám jednu školku kousíček od domu,jak píše Suzanne a vidím,jak se děti venku vyřádí a nudit se tam nevidím žádné.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #46
    superkarma: 1 24.09.2013, 16:52:30
  22. [39] anina4 [*]

    bleblemcy — #19 měli jsme to podobně s nejml. dcerou,ač nespala tak musela ležet,a říkala mi,že ji nebaví koukat do stropu,že je to pokaždé táááák dlouhý!No nic naplat, dokud to šlo, chodila domů po obědě, pak tam musela být  i déle a musela to vydržet

    superkarma: 0 24.09.2013, 16:51:36
  23. [38] dadma [*]

    Moje děti vždy chodily po obědě, protože ve školce nechtěly spát a zrovna tak vnuci.U  prvního vnuka jsme se střídali, kdo zrovna mohl ,tak ho vyzvedl  u toho druhého jsme v důchodu ,tak není problém.Minulý týden již ,ale tak zlobil, že jsme řekli dceři ,ať ho nechá ve školce na spaní a pak ať si ho vyzvednou.Byl tam dva dny a říkal, že také nespal a paní učitelka ho neustále napomínala" zavři oči".Je pravda,že on nechce v poledne spát,ale tím jak brzy  ráno vstává, je již ve čtyři odpoledne ospalý,pak to předrží a jde spát v devět hodin večer.Když je někdy hodně unavený a usne u nás,tak pak by spal třeba tři hodiny,ale to také nelze ,protože pak by šel do postele o půlnoci.

    Mému synovi se přihodilo,že byl někdy v roce 1978-79 ve školce přírodě ,že o polední klid vyšel na chodbu a chtěl jít na záchod,ale učitelka ho vrátila s tím,že tam měl jít před spaním.Jenže na něho kakání, bohužel přišlo o poledním klidu.Jako malé dítě si samozřejmě nedovolil odporovat,ale nevydržel to a pokakal se.Ještě to chtěl zamaskovat ,tak pyžamo a prostěradlo nějak nacpal mezi postel a topení.Když to učitelky zjistily, tak mu ještě vynadaly a pyžamo si musel sám vyprat.Když se vrátily, tak nám ani neřekly co se stalo ,jen paní ředitelka,při vystupování z autobusu  prohodila před všemi rodiči "tak se Davide pochlub co jsi provedl".Já jsem se tak lekla, že třeba někomu ublížil,potom nám to řekla, až sousedka,která s nimi byla jako noční vychovatelka.A my byli ,tak blbí, že jsme si ani nikde nestěžovali.Dnes to vůbec nechápu?

    1. na komentář reaguje luneta — #45
    superkarma: 0 24.09.2013, 16:50:56
  24. [37] libuno [*]

    Můj syn byl od malička nespavec, tudíž i ve školce byly problémy s usínáním. Potřeba spánku se liší u každého, stačí si přečíst nějaký odborný článek. Spánek je ovlivňován mozkovými centry, nikoli tím, že se nutím. Tak mi některé názory připadají trochu postavené "na hlavu". To je jako nutit někoho pravidelně vylučovat - teď! a budeš tu sedět tak dlouho, dokud to nevykonáš. Je mi jasné, že režim dne ve školce se traduje od dob dávno minulých. Jsem také školkové dítě, chodila jsem tam před téměř padesáti lety.

    A hloupé připomínky typu, že učitelka pije kafe nebo kouří se mi také zajídají. Kolik některých matek místo toho, aby se věnovaly dětem v odpoledních hodinách sedí u počítače, kouří a popíjejí kafe v kavárně, dítě si hraje v dětském koutku. Ty učitelky jsou s dětmi v kontaktu kolikrát déle než matky, které je přivedou domů a zavřou v pokojíčku. Některá z matek je občas chytrá jak rádio.

    superkarma: 2 24.09.2013, 16:04:55
  25. avatar
    [36] enka1 [*]

    cilani — #33 To jsou fakt riskérkySml22Sml24

    Pavla_b — #29 Sml30

    superkarma: 0 24.09.2013, 15:56:20
  26. avatar
    [35] luneta [*]

    Pavla_b — #28 mě to teda škodilo.Jsem chudokrevná a je mi zima i v létě,takže jsem na těch procházkách mrzla a nenáviděla je.A pokud je velká zima,tak jdem maximálně do obchodu.Jen když je sníh,tak vyjdem,aby si malej užil

    1. na komentář reaguje Suzanne — #46
    superkarma: 0 24.09.2013, 15:16:33
  27. [34] cilani [*]

    Pavla_b — #32 je fajn, že jsi zažila jen milé a příjemné učitelky, bohužel ne každý stejnou zkušenost.

    superkarma: 0 24.09.2013, 15:14:53
  28. [33] cilani [*]

    enka1 — #27 kouřily za prosklenými dveřmi, které vedly na zahradu.

    Suzanne — #30 vedla kroužek s předškoláky, ti kteří na něj docházeli, nechodili po obědě spát.

    1. na komentář reaguje enka1 — #36
    superkarma: 0 24.09.2013, 15:14:07
  29. [32] Pavla_b [*]

    Trochu mi to tady začíná připadat jak urban legends:

    učitelky kouří a děti chudáčci bez rukaviček venku mrznou

    učitelky kouří a děti musí spát (nejspíš přivázané k postýlce)

    ...

    1. na komentář reaguje cilani — #34
    superkarma: 3 24.09.2013, 15:06:48
  30. [31] Pavla_b [*]

    Suzanne — #30 "kdysi tam docházela" Sml80 Sml58

    superkarma: 0 24.09.2013, 15:05:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme