Bulvár

Co se změnilo od nového roku aneb vyplatí se být nemocný ?

S novým rokem vstoupila v platnost řada opatření, jejichž cílem je ušetřit na výdajích ze státního rozpočtu.
Dnes se pokusíme objasnit, co se změnilo v otázce výpočtu nemocenských dávek.

Z jakého příjmu se bude vycházet?
V roce 2003 se nemocenské dávky vypočítávaly z hrubého příjmu dosaženého v kalendářním čtvrtletí předcházejícímu kalendářnímu čtvrtletí, ve kterém člověk onemocněl.
Oproti tomu se od letošního roku bude při výpočtu vycházet z období 12 měsíců předcházejících měsíci, ve kterém onemocníme.
A samotný výpočet ?
Princip výpočtu denního vyměřovacího základu zůstal stejný, tj. sečtou se hrubé příjmy dosažené v rozhodném období (nově 12 měsíců) a vydělí se počtem kalendářních dnů připadajících na toto období s výjimkou období čerpání nemocenské, peněžité pomoci v mateřství, podpory při ošetřování člena rodiny atd.
Hlavní změnou ve výpočtu je zavedení dvou způsobů redukce takto vypočteného vyměřovacího základu.

Redukce pro období prvních 14 dnů nemocenské :
- z částky do 480 Kč se počítá 90 % z částky, od 480 do 690 Kč se počítá 60 %, k částce nad 690 Kč se nepřihlíží

Redukce pro období od 15. dne nemocenské :
- částka do 480 Kč se počítá v plné výši, z částky od 480 do 690 Kč se počítá 60 %, k částce nad 690 Kč se nepřihlíží.

Samotná nemocenská pak bude činit: kalendářní dny nemoci výše nemocenské
1.–3. den: 25 % z vym. základu po I. způsobu redukce
4.–14. den: 69 % z vym. základu po I. způsobu redukce, od 15. dne 69 % z vym. základu po II. způsobu redukce

Jak je patrné, dotkne se snížení nemocenských dávek citelně hlavně krátkodobých pracovních neschopností a k největšímu poklesu příjmu dojde v prvních dnech nemoci.
Ve svém důsledku to zcela určitě povede hlavně k poklesu počtu „pseudonemocných, kteří krátkodobou pracovní neschopností řeší své problémy s nedostatkem času“.
Na druhou stranu to jistě bude zaměstnance stimulovat k „přecházení nemocí“, protože si nebudou moci tak velký pokles příjmů dovolit, což v krajním případě může způsobit i závažné zdravotní komplikace s nutností finančně nákladné léčby.

A jaký názor máte na úspory v této oblasti vy?   

      
   
23.01.2004 - Společnost - autor: Lída Řezníčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [68] janinkab [*]

    Eva_Fl: Jenže KOHO volit? Hrabou si všichni...

    superkarma: 0 27.01.2004, 19:19:55
  2. avatar
    [66] Eva_CZ [*]

    janinkab: mozna ze kdyby vsichni stejne smyslejici chodili volit, nemuseli jste to tam ted spidlovat....
    Ale je to VASE VEC.

    superkarma: 0 25.01.2004, 21:25:07
  3. avatar
    [64] janinkab [*]

    Pár přechozených chřipek může zřejmě pracujícímu člověku ukrátit život možná i o pár let. Takže nakonec nebude pobírat důchod tak dlouho, jako by ho pobíral, kdyby každou nemoc řádně doléčil. Vláda tak ušetří 2x. Jednou na nemocenské a podruhé na důchodě...Já volit nechodím- myslím si, že je to o lidech a ne o stranách, takže je úplně jedno, koho kdo volí. Stejně všichni myslí jen na sebe a stav společnosti nikoho nezajímá. Rozhodující je, aby bylo korýtko dost plné...

    superkarma: 0 25.01.2004, 18:00:06
  4. avatar
    [63] Vivian [*]

    Máťa: já náhodou taky souhlasím, protože to možná konečně povede lidi k větší zodpovědnosti za své zdraví. Doufejme, snad nejsem moc naivní Já se živím sama a bejt nemocná by se mi fakt nevyplatilo, takže ke svému zdraví přistupuju sakra zodpovědně a dávám si pozor na to, jak se k sobě chovám. Člověku, jenž je i za svou nemoc placen, na tom asi tolik nezáleží (taky jsem kdysi dávno byla pořád na neschopence)...

    superkarma: 0 25.01.2004, 16:56:30
  5. avatar
    [62] Eva_CZ [*]

    Jupíí: tem, co volili TU stranu, ja strasne moc dekuji. To byla posledni kapka pri mem rozhodovani, kde teda budu zit.
    Vas ostatnich je mi ale moc lito.... Hmmmmmm, diagnoza dle pacientova vyberu.... to je taky fajn.......

    superkarma: 0 25.01.2004, 14:42:40
  6. avatar
    [61] Jupíí [*]

    Eva_Fl: ä to si představ, že u nás existuje doktor, který píše nemocenskou za 100 Kč týden nemoci s diagnozou dle pacientova výběru. Sociálně slabí to mají za polovic. Takže zaplatíš 400,- a máš měsíc volno. Nemyslím si, že tenhle doktor je v republice jedinej .
    Je to prostě chyba systému. A ti co volili v posledních volbách vítěznou stranu , nachytali se na nereálné sliby a výhody, tak ti na tom mají svůj podíl!

    superkarma: 0 25.01.2004, 13:55:17
  7. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    A jen tak mimochodem - pojistka by me stejne stala zhruba $500/mesic ( pritel + ja ). 100% hrazeno pojistovnou neni NIC! Takze pojistka se vyplati opravdu jen pro pripad vazne nemoci, prip.hospitalizace, operace.

    superkarma: 0 25.01.2004, 11:59:31
  8. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    *Kotě*: asi tak....

    Taky jsem v CR byvala nastvana, kdyz jsem rano uzrela vstupovat do dveri sveho kolegu s neklamnymi priznaky : cervene oci, oteklej noc, ryma jako krava! ON se z ni dostal, me nakazil a u me bohuzel kazda blba ryma koncila zanetem prudusek....

    Ale narvane cekarny v CR taky o necem svedci.... Kdyby vas kazda navsteva lekare stala $150 a vic + neskutecne drahe leky, asi by si nekteri taky rozmysleli, jestli nahodou neni lepsi byt zdravy.

    O pojistku uz bojuju 3.rok a s ohledem na hypertenzi a prodelane nemoci nemam sanci. Uz jsem to psala jinam, ale mam tady znamou, ktere rekli, ze ji dceru pojisti, az bude 5 let bez zachvatu. Ta mala ma tezkou epilepsii.

    superkarma: 0 25.01.2004, 11:57:05
  9. avatar
    [57] lumpici [*]

    Nevíte náhodou někdo, jak se mi bude počítat nemocenská, když zatím jsem v podniku na Dohodu o pracovní činnosti a zároveň jsem na mateřské (pobírám rodičovský příspěvek). Na plný úvazek nastoupím koncem července 2004. Když onemocním například v listopadu 2004, z čeho se mi vypočítá nemocenská? Když se to počítá za poslední rok, ale já vlastně nebudu ještě celý rok zaměstnaná na plný úvazek, tak to nemám nárok na nic, nebo z čeho to vlastně vypočítají? Dík Evka

    superkarma: 0 24.01.2004, 21:41:12
  10. avatar
    [56] *Kotě* [*]

    Nemoc jsem si jako člověk na volné noze nemohla dovolit předtím a nemůžu si ji dovolit ani teď. Nic takového jako neschopenky pro mě neexistuje, kdo by mi asi tu nemocenskou platil? Kdybych si platila nemocenské pojištění v té nejvyšší možné výši, měla bych v nemoci nárok asi na 1000 korun měsíčně. Ano, tak náš stát miluje a dotuje samostatně výdělečně činné osoby. Takže když udeří chřipka, nakoupím medikamenty, zabalím se do deky, uvařím horký čaj a šup k počítači. Naštěstí pracuju doma, takže na nikoho své bacily nešířím.

    superkarma: 0 24.01.2004, 07:06:05
  11. avatar
    [55] aninas [*]

    Jeeejda ono mi to hlasilo, ze jsem prihlasena. Tohle pod je ode mne

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:57:17
  12. avatar
    [50] femme [*]

    Mě na tom nejvíc fascinuje to, že páni poslanci (opravdu se nechci snižovat ke sprostým slovům) berou za nemoc 100%, je mi z nich ze všech na

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:35:36
  13. avatar
    [49] Vivian [*]

    Mě se tohle naštěstí netýká (jednak proto, že nemocná nejsem a za druhé proto, že jsem OSVČ), ale vybavuju si velmi dobře, jaká byla praxe, dokud jsem ještě pracovala.
    Dovolit si být nemocný se prostě neodpouštělo, kdo chodil do práce s horečkami, byl hrdina (!) a nadřízení jej dávali za příklad těm, kteří si "dovolili" zůstat doma . Jistě, pokud někdo "vypadl", museli ostatní pracovat za něj, jenže s tím se prostě nedá nic dělat. Kdyby si takový člověk třeba zlomil nohu nebo si "pořídil" otřes mozku, do práce by prostě určitě chodit nemohl a řešit by se to muselo tak jako tak.
    Taková přechozená chřipka představuje riziko jednak pro pracovní kolektiv (mezi nějž takový "hrdina" statečně roznáší nebezpečný virus) a pak pro "hrdinu" samotného, jelikož neléčená chřipka postihuje později velmi často klouby a pak srdce, což může postižený odnést doživotními následky.

    Být nemocný se samozřejmě nevyplatí a je hloupost s chorobou kalkulovat. Chyba je v našem současném systému. O tom ale nemá cenu se rozepisovat.

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:19:48
  14. avatar
    [47] Ladia [*]

    ...vyplatí se být nemocný? Nevyplatí, vyplatí se nemoc přecházet nebo si vzít dovolenou. Ale poslancům se marodit vyplatí

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:23:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [45] šája [*]

    pipka: Nikde jsem nepsala, že můj názor je správný, ani jsem snad žádný nevyjádřila. Vlastně vyjádřila - ať volíš, koho volíš, výsledek je stejný. A za tím si fakt stojím. Jen jsem se podivila nad tvým myšlením, to je všechno.
    Škoda, myslela jsem, že už jsme si to vyjasnily...

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:35:40
  2. avatar
    [44] šája [*]

    pipka: Tak na tom se shodnout můžeme. A věř - bude hůř Vstup do EU bude výhoda opravdu jen pro hrstku vyvolených...

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:33:06
  3. avatar
    [41] Palita [*]

    šája: taky to tak chápu, co pipka napsala.
    pipka: takže tys je nevolila a nebo jsi nešla k volbám vůbec?

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:25:58
  4. avatar
    [40] šája [*]

    Silveig: Tak to nedělám, ani nemůžu, protože mám paragraf kvůli tomu, že nemám po dobu nemoci hlídací babičku . Ale je fakt, že když něco hoří, dělám doma.
    pipka: 23.1. 2004 - pipka (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    teď by hlavně měli zpytovat svědomí ti, kteří zvolili tuto úžasnou politickou stranu, která nám svými novými zákony tak pěkně usnadňuje život. Kdybych je volila já, tak bych se na sebe nedokázala podívat do zrcadla.

    Myslím, že jsou to tvoje slova a o politice jsi začala ty. Pravda je, že jsi nezmínila žádné jméno, ale ono moc možností není, že. Tak promiň, není to ideologický nesmysl, ale naprostá volovina. Co ti zní líp?

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:16:58
  5. avatar
    [38] Silveig [*]

    šája: pak jsou tu tací šílenci co mají napsaný paragraf a chodíá přitom do práce ....že se nejdu odbachnout

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:42:30
  6. avatar
    [37] šája [*]

    Dašenka: Paragraf je 90% z vyměřovacího základu, ale jen 9 kalendářních dnů. Pak už nic. Svým způsobem je výhoda, když máš dvě děti, které marodí současně. Skončí paragraf na jedno a napíše se paragraf na druhé , my se tak s střídáme, když jsou děti na antibiotikách, tam to znamená min 14-20 dní doma. On se totiž nesmí psát paragraf 2x po sobě na jedno dítě, leda by se přerušil, nebo se napsala jiná diagnóza.

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:06:16
  7. avatar
    [36] šája [*]

    pipka: Pane jo, já jen opakuju, že ať volím, koho chci, výsledek je stejný. Ve třech volbách po sobě jsem volila pokaždé jinak a pokaždé to dopadlo stejně. Fakt nevím, kam chodíš na tyhle ideový nesmysly. I kdyby bylo ve vládě deset Topolánků a dvacet Klausů, dopadlo by to stejně, možná ještě hůř. Už dávno říkám, že to chce úřednickou vládu a poslancům plat max. do výše dvojnásobku průměrné mzdy a krátit platy za špatně odvedenou práci. Bohužel, své platy si schvalují sami. To by se mi taky líbilo, odhlasovat si, že chci brát 35.000,- měsíčně a k tomu náhrady za telefon a já nevím co ještě a navrch biftek v poslanecké jídelně za 50,-
    Ale to sem nepatří, já jen na okraj k volbě strany

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:59:27
  8. avatar
    [35] Palita [*]

    Mili: souhlasím, už jsem to tu takto napsala, ale menstruační volno to nemáme.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:53:54
  9. avatar
    [32] Olka [*]

    takže NEJVYŠŠÍ vyměřovací základ pro prvních 14 dní je 0,9*480+0,6*(690-480)=432+126=558. Z toho se první 3 dny bere jen 0,25, to jest 139,5 Kč. A další dny pak 0,69, to znamená 385 Kč. No nazdar. Nechat si napsat nemocenskou je tedy dnes opravdu velký luxus.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:13:30
  10. avatar
    [31] marta-b [*]

    Na krátkodobou nemoc máme v práci tzv. sickdays a je jich pět do roka, takže si radši vyberu je a nebudu chovit k doktorovi pro neschopenku. Zatim to fungovalo vždycky dobře, ale nevim, jaký by to bylo u jinýho zaměstnavatele.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:00:39
  11. avatar
    [29] Luciš [*]

    Pipka: Tak to je těžké. Asi jsi další taková, jako moje sestra. K penězům přišli se švagrem jak slepí k houslím a hrají si na tvrdé kapitalisty. Takové hlášky typu: Já si ze svých odvedených peněz státu živím jednoho důchodce... Jistě, že má peněz dost, když jsou zabezpečeni majetkem rodičů, kteří se na něj nadřeli. Nemají starosti, kde bydlet, jak uživit děti, být celý den v práci atd.
    Jen když nemáš na základní potřeby, tak ti pětistovka ve výplatě či nemocenské sakra schází.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:56:37
  12. avatar
    [28] sarobrouk [*]

    Škoda mluvit. Vymýšlí ti naši zákonodárci moc pěkné věci na pracující lid.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:53:30
  13. avatar
    [27] Lesana [*]

    anonym: Saturninka: Ne, ne :o) Vyměřovací základ bude 90% z 480 = 432 a 60% z 20 = 12 to je celkem 444,- Kč.

    JInak jako zaměstnavatel můžu říct, že i dříve platilo, že kdo BYL NEMOCNEJ, v klidu se coural MEZI ZDRAVÝMI, byť měl neschopenku. Nebo se neschopenka brala proto, aby se naštval zaměstnavatel :o) Nicméně i tak si myslím, že si stát zjednodušuje práci - místo, aby takové a podobné případy ŘEŠIL a postihoval, tak prostě zkrátí nemocnenskou všem :o(

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:50:22
  14. avatar
    [26] Kelly [*]

    Takže až mě zase šusne v zádech a rozchodím to nejdřív za 3 dny, tak mám zkrátka po prdeli. Místo kabelky na rameno si dám na záda batoh a v předklonu a se slzama v očích půjdu po čtyřech na tramvaj, protože tak jako já, tak drtivá většina obyvatel této země si přece nemůže dovolit "pseudonemocnět". Výborně!!! Tleskám!!! Hlavně že ví, naši zákonodárci, jak nás obrat o další peníze.
    Ale mě nedostanou. Rozhodla jsem se žít nejméně do 100 let, schválně, abych jim jako penzista a nevýrobní síla jen ubírala z kasy

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:39:55
  15. avatar
    [24] danca79 [*]

    Ještě upřesnění - 1-2x do roka dva dny bez neschopenky, to je to co jsem měla na mysli ale nenapsala to jasně. Taky asi 10 dní v roce se marodilo za plný (nebo se to mohlo dát na péči o člena rodiny). Jenže podobných firem je málo. Ty dva dny "jen tak" prý fungují na dost firmách, halvně zahraničních, u nás ale není nic.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:30:53
  16. avatar
    [23] danca79 [*]

    Hmmm, prostě síla. Důchodu se nedožiju protože si prostě nemůžu dovolit marodit. Teď mám dost ošklivý zánět mandlí a patra, beru antibiotika a přitom chodím do práce. Aspoň ale díky těm antibiotikům nikoho už nenakazím, ale když se fakt podívám kolik nemocných jezdí MHD a kolik lidí u nás v kanceláři (ať žije open space a klimatizace) chrchlá a smrká a evidentně by potřebovali spíš postel ahorký čaj než sedět v práci....Štve mě to. Rozumné soukromé firmy třeba dají do benefitu zaměstnanců že 1-2x do roka zaměstnanec může zůstat doma bez neschopenky a bez krácení platu, ta naše to bohužel nebude. Na firmě kde jsem pracovala dřív to bylo a fakt to nikdo nezneužíval. Ono kolikrát 2dny plus víkend k vyležení bohatě stačí.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:27:47
  17. avatar
    [22] Luciš [*]

    Pipka: myslíš, že s jinou stranou by to bylo jiné? Kam myslíš, že se před devíti lety poděly peníze ze sociálního pojištění, kdy většina lidí pracovala? Rozpustily se ve státním rozpočtu. Proto dnes není na důchody.
    A jak získat nejjednodušeji prostředky do státního rozpočtu?
    Krouhmout ty, co se bez řečí nechají - zaměstnance s průměrnou mzdou, malé živnostníky.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:25:42
  18. avatar
    [20] Dašenka [*]

    šája:Tak já jsem si myslela,že § = nemocenská dávka, tedy ve stejné výši. Omlouvá mě snad jen to,že jsem ho čerpala jenom 1x za 15 let.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:00:55
  19. avatar
    [18] šája [*]

    aveis: Já si myslím, že je úplně fuk, koho volíme. V zájmu zachování koryt se vždycky nějak dohodnou, viz opoziční smlouva z nedávné minulosti...

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:58:11
  20. avatar
    [16] šája [*]

    Anonym: To je jedno, jak dlouho budeme marodit, první tři dny stejně zaplacené nebudou. To si můžu doktorovi na píchání stěžovat, jak chci.
    Většina lidí to bude řešit tak (a já asi taky), že si k lékaři dojde, nechá si napsat léky a nemocenskou odmítne. Já většinou tvrdím, že už mám paragraf, protože marodí i dítě Doktorka to bere, protože paragraf je placený líp, tak mi nemocenskou nepíše. Navíc s paragrafem můžu ven a nemusím mít vycházky, že.
    Ovšem jinak je to kravina non plus ultra. Co bude následovat, to si dovedu představit. Více dlouhodobě nemocných=zdražení léků=zavedení poplatků u lékaře=zvýšení zdravotního pojištění...

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:52:20
  21. avatar
    [15] Saturninka [*]

    To vážně vymýšlel někdo moooooc moudrej .
    Taky mne zaráží fakt, že ten, kdo má větší průměr, dostne méně, přestože jeho odvody na zdrav. jsou větší .... nebo jsem to BLBĚ pochopila ????
    Nám odešel skladník marodit včera - bral si na to dovolenou.

    Jinak já jsem v podstatě ta častěji marodící - jako chronicky nemocnou mne skolí kdeco a i pitomá chřipka má u mne šílený průběh . Takže budu zas bez peněz - ale na druhou stranu, mi pak zas bude vycházet menší příjem do rodiny kvůlivá soc. dávkám na děti , není to blbárna ?!

    Dašenka: Cca před 10 lety u nás zemřela maldá holčina po přechozené chřipce, nějak jí to sedlo na srdíčko. Skonala při procházce se svou malou dcerkou na Sv. Kopečku .

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:51:39
  22. avatar
    [12] Dašenka [*]

    Nejhorší je jpřechozená chřipka, která po opakovaném přecházení v důsledku postihne srdce a klouby v podobě artrozy.Spousta lidí to bude řešit dovolenou nebo se bude snažit být na nemocenské co nejdýl,aby se jim "vyplatila".Spíš měli kontrolovat ty "stále" nemocné.A také to přece zjistí jejich ošetřující lékař, jestli jenom simulují nebo jestli opravdu mají problém. Jenže je to zase o penězích, lékaři sbírají body... a pak to odnese většina těch poctivých v podobě nízkých dávek.

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:43:23
  23. avatar
    [11] Aja [*]

    To je zase kravina...To bude přechozených chřipek!

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:17:51
  24. avatar
    [7] Palita [*]

    Ano pravda je v posledním odstavci. Když budu mluvit za sebe, tak raději si vezmu 3-4 dny dovolenou a budu se léčit. Nemocenskou zneužívají firmy, když nemají práci pro své zaměstnance, ale člověk, který je 2x do roka nemocný týden až 14 dní, přijde zkrátka.

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:56:00
  25. avatar
    [6] Luciš [*]

    Je sranda, že ta největší pravda se skrývá až v posledním odstavci. To asi panuje takové veřejné mínění a takový je názor i v poslanecké sněmovně(kde mimochodem nemocenská neexistuje, poslanec dostává i v nemoci 100%). Jistě, zasloužíme si to, jsme jen lůza!

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:35:25
  26. avatar
    [5] jankucharo [*]

    není nad autobus plný kýchajících pracujících pseudopacientů tohle mohli vážně vymyslet poslanic, kteří mají koryta čím dál hlubší a čím dál plnější

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:33:13
  27. avatar
    [4] Pajinka [*]

    Taky souhlas - přecházení nemocí, nakažení spolupracujících ...

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:30:51
  28. avatar
    [3] oxi [*]

    aninas: taky s tebou souhlasím. Zajíémalo by mě, které "chytré" hlavy vymýšlí takovéhle blbosti

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:13:10
  29. [2] Jaňula [*]

    aninas: souhlasím s tebou

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:07:47
  30. avatar
    [1] aninas [*]

    Tohle opatreni prave vyvola ten posledni odstavec. Lidi chodi s chripkama, anginama a vubec vselijak nemocni do prace, nic nevylezi, nedoleci.
    Ale pak kolikrat ty nasledky!!!! Dalsi a dalsi nemoci se nabaluji a kdyz uz pak clovek "padne", tak lecba si mnohdy vyzada nejenom dlouhodobe leceni, ale kolikrat i pobyt v nemocnici, ruzne drahe vysetreni, rehabilitace, leky.
    KDYBY kazdou nemoc - alespon tu, kterou provazi teplota vylezeli a poradne dolecili, nemuselo by v minimalne 80% dochazet ke komplikacim a prodrazeni lecby.

    superkarma: 0 23.01.2004, 02:54:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme