Zdraví

Co se děje v kosmetických laboratořích?


Pojďte spolu s námi nahlédnout do kuchyně laboratoří největší kosmetické společnosti L'Oréal Paris. Abychom si udělali představu o tom, jak to tam chodí, navštívili jsme přímo výzkumné středisko Chevilly Larue v Paříži.

Společnost L'Oréal Paris byla založena v roce 1907 chemikem Eugénem Schuellerem, který v těchto dřevních dobách jako první výrobek vyvinul barvu na vlasy. To byly první začátky firmy, která dnes zaměstnává přes 3000 lidí na celém světě a jenom ve výzkumných laboratoří pracuje přes 800 odborníků.

Vývoj a výzkum nových objevů v oblasti kosmetiky je u L'Oréal Paris na prvním místě. V šestnácti výzkumných střediscích na celém světě (10 ve Francii, 3 v USA, 1 v Číně a v Japonsku) proto zaměstnávají ty nejlepší vědce, lékaře, lékárníky, chemiky a další odborníky z oblasti kosmetiky.
Díky tomu patří firmě L'Oréal Paris první místo na světě v kosmetickém průmyslu v počtu přihlášených patentů. Jenom za rok 2006 jich bylo 596, což ukazuje na obrovský potenciál laboratoří. Taková zdánlivě obyčejná řasenka někdy skrývá až 7 patentů.

Než vznikne nový výrobek, může se za ním skrývat i 7 až 10 let výzkumu, které my laici nevidíme, a tak nám může připadat, že kosmetické firmy chrlí jeden výrobek za druhým. Než ale vědci například izolují určitou molekulu, která může mít zásadní vliv třeba v boji s vráskami nebo je ideální pro hydrataci pokožky, trvá to opravdu velmi dlouho.

Abychom si udělali jasnější představu o kosmetických laboratořích L'Oréal Paris, navštívili jsme přímo výzkumné středisko Chevilly Larue v Paříži.

Velice zajímavé bylo seznámit se s celým procesem výroby jednoho výrobku předtím, než přijde na trh.

Prvním krokem pro vývoj kosmetického produktu je dokonalá znalost lidského těla. Pokud jde například o vývoj krémů, tak se samozřejmě největší pozornost klade kůži. Proto je zde velké množství speciálně vyvinutých přístrojů - například corneometr, konfokální mikroskop, různé kamery na snímkování, světla s UV zářením měřící pevnost a pružnost kůže, hydrataci pokožky, její hloubkové poškození, zkoumají se zde procesy stárnutí kůže. Díky těmto poznatkům pak mohou laboratoře L'Oréal Paris vyvíjet kosmetické produkty, které nám pomáhají v boji se stárnutím pokožky, její hydrataci, péči o citlivou pokožku a krémů řešících celou řadu dalších problémů.

Další fáze vývoje produktu se tedy přenáší do laboratoří, kde vědci mimo jiné izolují různé molekuly z přírodních zdrojů, které by mohly použít v kosmetice a které by byly naší pokožkou dobře přijímány a dostaly se přesně tam, kde jejich účinky potřebují. Takovým příkladem byl i objev a izolování molekuly s názvem Pro-Xylane™ z kůry buku lesního, která se běžně v naší pokožce nenachází, ale zároveň je pokožkou výborně tolerována. Vědci laboratoří L'Oréal zjistili, že molekula Pro-Xylane™ dokáže vytvářet v pokožce optimální buněčné prostředí a dále posiluje soudržnost mezi horní a střední vrstvou kůže. Právě špatná soudržnost vrstev pokožky je tím důvodem, proč dochází k jejímu povadání. Molekulu pak spojili s kyselinou hylauronovou, která je běžně v naší pokožce přítomná a pomáhá při hydrataci a pružnosti pokožky. A tak mohl vzniknout unikátní kosmetický přípravek Derma Genesis, který zásadním způsobem bojuje proti projevům stárnutí kůže. Jen za tímto objevem se skrývá 7 let výzkumu laboratoří L'Oréal .
Jakmile dojde k vývoji nového produktu, tak následuje testování.
Jeden z častým mýtů je, že testování výrobků u firmy L'Oréal Paris probíhá na zvířatech. To už dávno není pravda a žádné takové testování neprobíhá už od roku 1989.

Výrobky se testují nejdříve na laboratorně vyvinuté umělé kůži, která se používá také například pro implantáty. Dále dochází ke zkoušení líčidel, rtěnek a například laků na nehty na umělých figurínách, kde se sleduje barevnost odstínů, jejich konzistence a odolnost.
Po těchto testech už výrobek dostávají do rukou speciálně vyškolené ženy a muži, kteří se dobrovolně přihlásili a kterým zde v laboratořích říkají experti. Ve speciálních boxech se zrcadlem sledují důležité faktory kvality výrobků. U krémů například sledují rychlost vstřebávání, jemnost textury, vůni a další aspekty, které následně vyhodnocují. Také je zde speciální místnost se zrcadly, za kterými jsou umístěné kamery a zde se sleduje, jakým způsobem jsou jednotlivé výrobky používány, jestli jejich nanášení je správné a odpovídá doporučenému postupu. Často se totiž stává, že určitý kosmetický přípravek má i svůj postup aplikace, když si ho ale přineseme domů, tak po určité chvíli používání sklouzneme do postupů, na které jsme zvyklí a nebo si ani nepřečteme správný návod. I toto v laboratořích sledují - jestli je popis aplikace jednoduchý, srozumitelný a zvládne ho každý.

Tímto ale ještě vše nekončí. Další důležitou součástí je testování výrobků lidmi z různých zemí a kultur. Vzhledem k tomu, že firma L'Oréal prodává své produkty po celém světě, musí znát i odlišnosti v používání kosmetiky u žen z různých koutů světa.
Bylo proto hodně zajímavě sledovat na videu, jakým způsobem o sebe pečují například ženy z Indie, Japonska, Jižní Ameriky, Číny a dalších naprosto odlišných kultur než je ta naše. Například v Japonsku ženy při líčení a péči o sebe klečí na zemi u zrcadla, což je jejich tradice, a tak i tomuto aspektu je třeba vše přizpůsobit.
Asi byste neuhodli jaký národ ženy o sebe nejvíce pečuje a používá nejvíce krémů. Jsou to Korejky. Než si vůbec nanesou make-up, použijí sedm druhů krémů.
Obecně v asijských státech jako je Japonsko, Korea nebo Čína je tradicí mít alabastrově bílou pleť. Zároveň pleť těchto národů je velmi náchylná na pigmentové skvrny od sluníčka,  a proto můžete tamní ženy vidět, jak chodí se slunečníky i v zdánlivě málo slunečném počasí. Používají proto velké množství krémů, které mají zesvětlující účinky na pleť a zároveň krémy proti slunečnímu záření.

Jakmile je výrobek dostatečně otestován, přizpůsoben požadavkům všech národů a jeho hodnocení všemi experty je výborné, je vymyšleno jeho balení a následně samozřejmě i marketingová podpora, pak teprve může jít na pulty prodejen k nám zákazníkům.

Související články:
Obnovte mládí svojí kůže
Aktivní látky Derma Genesis
Péče pro buněčnou obnovu

   
04.04.2008 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [23] saruz [*]

    šla bych se ráda podívat osobně

    superkarma: 0 21.02.2013, 10:49:13
  2. [22] majka13 [*]

    Tuto značku používám a bylo by zajímavé být přímo ve výrobně.

    superkarma: 0 09.05.2008, 20:38:50
  3. avatar
    [21] _zelvicka_ [*]

    tu výrobu bych někdy ráda viděla

    superkarma: 0 07.05.2008, 09:29:38
  4. [20] Ellisha [*]

    Vivian: Není zač...je fakt, že těch seznamů je na netu víc a ne vždy se shodují...

    superkarma: 0 05.04.2008, 18:42:47
  5. avatar
    [19] Vivian [*]

    Ellisha: dík za link
    Já jsem se doteď orientovala podle seznamů PETA...

    superkarma: 0 05.04.2008, 18:05:41
  6. [18] Ellisha [*]

    Od L'Oréal používám barvu na vlasy a jsem s ní moc spokojená...
    Vivian: V seznamu Different life je L'Oréal mezi netestujícími firmami: http://www.differentlife.cz/pokusy14.htm

    superkarma: 0 05.04.2008, 13:41:39
  7. avatar
    [17] wich [*]

    Majucha: O značce Lush jsem slyšela už mnohé dobrého, ale ještě nevyzkoušela. Kampak si ji chodíš kupovat?

    superkarma: 0 05.04.2008, 12:41:35
  8. avatar
    [16] Vivian [*]

    Ťapina: dyť jsem ti tam vypisovala celej seznam A samý běžný značky, který normálně kupuju v drogerii... Ono stačí si to najít jednou, pak už se orientuješ... Ačkoli ty informace na internetu nejsou zase tak úplně spolehlivé, L'Oréal například ve všech seznamech figuruje jako testující firma No ale například v ČR se na zvířatech testovat nesmí, takže čeští výrobci budou "čistí", a Evropa jako celek (resp. EU) zakáže testy na zvířatech někdy v roce 2009, takže budeme mít po starostech...

    superkarma: 0 05.04.2008, 00:35:52
  9. avatar
    [15] Ťapina [*]

    Vivian: Já si to čtu jak debil pokaždý a nikdy tam nic nenajdu. Takže teď vím, že Nivea a Radox, ty používám.

    superkarma: 0 04.04.2008, 20:27:24
  10. avatar
    [13] wich [*]

    Vivian: To je jak když já pořád píšu, že vyobrazené modely z přehlídek jsou pouze inspirativní pro návrháře konfekce

    superkarma: 0 04.04.2008, 15:14:18
  11. avatar
    [12] shb [*]

    mám ráda oriflame protože netestuje na zvířatech

    superkarma: 0 04.04.2008, 14:17:00
  12. avatar
    [11] Vivian [*]

    Ťapina: a mimochodem ten zmiňovaný Yves Rocher se dá koupit i přes internet, stejně jako všechny ostatní značky.

    superkarma: 0 04.04.2008, 14:08:41
  13. avatar
    [10] Vivian [*]

    Ťapina: NENÍ to jediná firma, už jsem ti sem asi třikrát psala seznam značek, které se prodávají v běžných obchodních sítích Namátkou Nivea, Radox ... Viz internet. Pro netestovanou kosmetiku už dnes rozhodně nemusíš do nějakých superspecializovaných prodejen, dá se koupit opravdu všude.
    Doufám, že tentokrát už si to přečteš

    superkarma: 0 04.04.2008, 14:07:46
  14. avatar
    [9] wich [*]

    Tady je jeden ze seznamů kosmetika přírodní, netestované a testované (je starší, takže některé z firem, které testovaly, už netestují).

    http://www.kralici.cz/pages.asp?f=kosmetika

    superkarma: 0 04.04.2008, 13:17:11
  15. avatar
    [8] wich [*]

    Ťapina: Je spousta firem, co svoje výrobky netestují na zvířatech a prodávají se v běžné síti drogérií a hypermarketů a myslím, že dnes už je jich většina. Chce to jen obětovat 5 minut času na vyhledání na netu aktuálního seznamu.

    Já třeba používám většinu pečující kosmetiky od Dolivy nebo Yva Rochera a nečiní mi problém nakoupit v Hypernově nebo Tescu a naproti pokladně si v lékárně nebo Y.R. koupit kosmetiku. Je to mnohem pohodlnější, než komplikovaný prodej výrobků Avon a Oriflame. A třeba tebou zmiňované DM má vlastní řady výrobků, které nejsou testovány .

    superkarma: 0 04.04.2008, 13:02:28
  16. avatar
    [7] Ťapina [*]

    lilithheta: Ten je taky jenom v jejich specializovaných obchodech, ne? Já si fakt nejsem ochotná chodit pro řasenku tam a pro sprchový gel o tři ulice dál. Chci vletět do hypermarketu a nakoupit tam všechno, nebo ještě tak maximálně do DM a nakoupit tam všechno z kosmetiky a drogerie.

    superkarma: 0 04.04.2008, 10:43:38
  17. avatar
    [6] lilithheta [*]

    Ťapina: Možná ještě Y.Roches?

    superkarma: 0 04.04.2008, 10:38:28
  18. avatar
    [5] Ťapina [*]

    Tak to by byl L'Oreal jediná firma, která netestuje na zvířatech a zároveň prodává svoje výrobky v normálních obchodech. Ale v takových těch seznamech netestujících firem nejsou

    superkarma: 0 04.04.2008, 10:22:12
  19. avatar
    [4] Lostris [*]

    Tak doufám, že je to pravda

    superkarma: 0 04.04.2008, 08:45:42
  20. avatar
    [3] Monali [*]

    Mi také vyhovují jejich výrobky.Zajímá mě pro jakou věkovou skupinu je nový krém Derma genesis.

    superkarma: 0 04.04.2008, 08:43:47
  21. avatar
    [2] gerda [*]

    Podle titulku jsem se obávala, že se dočtu něčeho drastického, dost se mi ulevilo. No, jestli je pravda, že netestují na zvířatech, tak mají velké plus. Výrobky od nich mi vyhovují.

    superkarma: 0 04.04.2008, 08:39:32
  22. avatar
    [1] Vivian [*]

    superkarma: 0 04.04.2008, 02:21:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme