Vztahy

Co oči nevidí...

...srdce nebolí.

Janu znám už skoro deset let. Bydlíme v jednom domě, občas zajdeme na kafe, do kina, naše dcery jsou kamarádky. Je to docela obyčejná, nenápadná žena, lehce přes čtyřicet, žádná filmová hvězda, taková, jakých na ulici potkáte stovky.

Pracuje v jedné redakci, práce ji baví, je zkrátka spokojená žena. Má dvě děti - syn studuje matfyz, dcera se chystá na gymnázium. Žádné problémy. Janin muž pracuje na jednom ministerstvu, rodina je finančně dobře zajištěná. Jirka je takový ten rodinný typ, co dojde nakoupit, když je potřeba, vyluxuje, dokonce občas i vaří a žehlí (ale jen takové to „rovné“ prádlo).

Víkendy tráví na chatě, pracují na zahradě, večer grilují maso, chodí na procházky. Párkrát za rok spolu vyrazí na ples, když je sezóna, v létě klasicky k moři nebo třeba jenom na Šumavu, tam je přece taky tak krásně. Janě lze prostě jenom závidět, je jak se říká šťastně vdaná, spokojená, co chtít od života víc?

Asi před půl rokem jsem ale začala pozorovat, že se s Janou něco děje. Dříve nenápadná šedivá myška se vyloupla v šik ženu. Změnila účes, začala se nápaditěji oblékat, zhubla, zkrátka se celá rozzářila, rozkvetla. Když jsem ji párkrát pochválila, jak je teď úplně jiná a lepší, přiznala sama důvod téhle změny:

Při pravidelném brouzdání na netu, což patří k náplni její práce, padla před několika měsíci na jednoho vysokoškolského učitele z Montrealu a začali si psát. On šťastně ženatý, ona vdaná, takže si psali o svých rodinách, dětech, o práci, o tom, co trápí jeho v Kanadě a ji v Praze. Doporučovali si, co číst, na co se vydat do kina.

Pak se při jedné cestě do Evropy zastavil na den v Praze. Vodila ho celý den po Starém městě, po Hradě, povídali si, pak zašli na oběd do jedné malé hospůdky. A bylo to prý strašně krásné.

Pak se její přítel, shodou okolností se jmenuje George, vrátil domů a výměna mailů pokračuje. Jejich vztah se ale posunul někam jinam, už to není jen takové přátelské dopisování. Jana to cítí, říká, že Georgovy dopisy ji obohacují, zvedají sebevědomí, dodávají chuť do života v době, kdy se zdálo, že už ji nic hezkého nemůže potkat.

Doma je přitom všecko v nejlepším pořádku, snad by se dalo říct, že i vztah s Jirkou se od té doby hodně vylepšil a vyjel z takových těch stereotypních dvacetiletých kolejí.

Jana ví, že až zase George přijede do Prahy, nebude už chtít jen koukat na orloj a procházet se po Karlově mostě. V jejím nitru se teď perou dvě ženy. Ta jedna, poctivá striktně zamítá jakýkoliv jiný vztah s Georgem než přátelství. Poukazuje na šťastné manželství a nebezpečí, že by tím Jana ohrozila poklidný život celé rodiny. Milovat může jen jednoho muže, a to je Jirka.

Ta druhá říká, vždyť se to nikdo nedoví a co oči nevidí... Občasnou nevěrou nikomu neublíží, sebe a George obohatí, to tedy tvrdí  on. Milovat lze oba muže, není na tom nic špatného.

Co poradíte Janě vy?

Jména a některá fakta o aktérech příběhu jsou z pochopitelných důvodů změněna.

       
   
04.05.2004 - Láska a vztahy - autor: Mirka Kožušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [321] danca79 [*]

    risina: Já si to myslím taky. Jinak by to asi neřešila tak moc. Si vemte třeba páreček Soukup-Osvaldová. Ona ví, že on jí běžně zahýbá, a nezůstává mu nic dlužná. A je to. A jsou spolu dodneška a dodneška jim to tak vyhovuje. Čímž samozřejmě nechci říct že nevěra je úžasná věc, to ani náhodou, ale prostě je to vždycky o tom jak si to kdo přebere.

    superkarma: 0 10.05.2004, 22:42:21
  2. avatar
    [320] risina [*]

    Gedžitka: Jsem přesvědčená, že i o tom, jestli jí by se líbilo, kdyby to samé udělal její manžel, a jak by jí bylo, Jana přemýšlí.

    superkarma: 0 10.05.2004, 22:38:37
  3. avatar
    [319] danca79 [*]

    Gedžitka: ale vždyť ji nikdo nenavádí, jen jí ostatní ženy řekly svůj názor - když to budu generalizovat, většina se vyjádřila ve smyslu "ustojíš-li to, jdi do toho, neustojíš-li to, ruce pryč". Navádí se k trestnému činu a ne k nevěře.

    superkarma: 0 10.05.2004, 22:27:47
  4. avatar
    [318] Gedžitka [*]

    risina: přikázat ani zakázat ne, ale navádět? a taky by se měla zamyslet, jestli jí by se líbilo, kdyby to samé udělal její manžel a jak by jí bylo.

    superkarma: 0 10.05.2004, 21:44:27
  5. avatar
    [317] risina [*]

    Gedžitka: Já ti neberu, že tobě se nevěra nelíbí a odsuzuješ ji a nechceš se jí dopustit atd. a je krásný, že nejsi lhostejná ke svému okolí, ale to, o čem píšeš, je něco trochu jiného. Když někdo někoho mlátí na ulici, dopouští se násilí a přestupku, ne-li trestného činu. Nevěra naštěstí není protizákonná, je to něco stejně intimního jako třeba způsob, jak spolu dva lidi sexuálně žijí. A zrovna tak jako si můžou přečíst o praktikách jiných, aniž by je provozovali, může si Jana přečíst názory jiných na něco, o čem přemýšlí - rozhodnutí bude na ní. A stejně, jako jí nikdo nemůže přikázat, aby se se svým Kanaďanem pomilovala, nemůže jí to nikdo ani zakázat.

    superkarma: 0 10.05.2004, 21:40:18
  6. avatar
    [316] Gedžitka [*]

    Jé a ještě je to dvojitě .

    superkarma: 0 10.05.2004, 19:42:52
  7. avatar
    [315] Gedžitka [*]

    Pardon, ten anonym (314.) jsem já.

    superkarma: 0 10.05.2004, 19:42:14
  8. avatar
    [312] Irena1 [*]

    za sebe: vadí mi, když někdo doporučuje nevěru! Tím neříkám, že neexistuje, nebo že já určitě NIKDY - ale plánovat to a radit, to mi přijde dost husté..

    superkarma: 0 10.05.2004, 11:04:24
  9. [311] Radka JS [*]

    Ještě jednou, pro doplnění. Nevím a nechápu za co se stydět. Nedoporučuji nic a ráda bych řekla, že nevěra bude ať se tím budeme zabývat a trápit sebevíc. Není mi z nikoho, kdo je nevěrný na zvracení. Ať je to muž či žena. Oni jsou ti, kteří s tím žijí. Proč je odsuzovat? Rozhodli se pro to, nesou za to zodpovědnost. Co je nám konečně do toho s kým kdo spí? A už vůbec proč by nám z toho mělo být špatně? Důležité je, že to doma máme podle svých představ!

    superkarma: 0 10.05.2004, 10:55:12
  10. [310] bybyla [*]

    Nikdy bych si nepřipustila, že i já jednou budu souhlasit s tímto rčením. Nevěru sice nedoporučuji, ale nikomu ani nevymlouvám.

    superkarma: 0 10.05.2004, 10:12:00
  11. avatar
    [309] Irena1 [*]

    risina: hezký

    superkarma: 0 10.05.2004, 10:03:24
  12. avatar
    [308] danca79 [*]

    risina:

    superkarma: 0 10.05.2004, 10:02:05
  13. avatar
    [307] risina [*]

    Tak se styď pouze za ty ženy, které ze sebe ty chudinky dělají a zároveň doporučují nevěru, když už se tedy chceš za někoho stydět. Pak tu jsou ještě ty, které pouze ze sebe dělají chudinky (za ty bych se styděla já, kdybych byla nátura na stydění se za jiné) a dále ty, které doporučují nevěru - a konečně ty, které ji sice nedoporučují, ale uznávají, že k ní může dojít, a hystericky ji neodsuzují.

    superkarma: 0 10.05.2004, 09:59:02
  14. avatar
    [306] Irena1 [*]

    stydím se za ženy jako takové, už jsem to tu někde psala, že ze sebe děláme chudinky s nedostatkem pochopení a lásky..a pak si chlap přečte, jak tu ženy doporučují nevěru...co si o nás asi tak pomyslí? strčí nás všechny do jednoho pytle

    superkarma: 0 10.05.2004, 09:24:34
  15. avatar
    [304] Irena1 [*]

    AA: sorry, ale přijde mi to,jako když někdo krade - taky se na to nemusí přijít a může tě to obohatit...a taky bych se za zloděje styděla!

    superkarma: 0 10.05.2004, 09:13:00
  16. avatar
    [301] Gedžitka [*]

    AA:mě přijde nedospělé to že někdo zahýbá a opravdu je mi z toho smutno.

    superkarma: 0 09.05.2004, 23:05:13
  17. avatar
    [298] Gedžitka [*]

    Z většiny z Vás je mi na , schvalovat nevěru fuj a dokonce i navádět k ní. Stydím se za Vás a je mi do breku.

    superkarma: 0 08.05.2004, 19:25:41
  18. avatar
    [297] kytička [*]

    Radko, rekla jsi to jak jsem simyslela i ja, jen jsi to lip podala...

    superkarma: 0 07.05.2004, 19:40:16
  19. avatar
    [296] aninas [*]

    Anonym-293 -nevera je utajena a prozrazena
    Ta prozrazena pochopitelne manzelstvi neobohacuje, ale pusobi velice destruktivne.

    superkarma: 0 07.05.2004, 18:55:49
  20. avatar
    [295] risina [*]

    Jana: Ať s erozhodneš jakkoli, hlavně toho pak nelituj a neříkej si, žes to měla udělat jinak. Držím ti palce.

    superkarma: 0 07.05.2004, 16:02:05
  21. avatar
    [292] danca79 [*]

    mysicka: tak to je ovšem ta lepší varianta - zjistit co máš doma za poklad

    superkarma: 0 07.05.2004, 13:11:53
  22. avatar
    [290] danca79 [*]

    Radka:

    superkarma: 0 07.05.2004, 10:36:13
  23. [289] Radka JS [*]

    Také si přidám takové malé zamyšlení. K Janě. Oproti jiným heslům, která tu byla psaná bych ještě přidala :" V lásce a válce je dovoleno vše". Pokud se s tím sama vyrovnáš, nebudeš si říkat, že si přišel akorát užít ale budeš to Ty kdo si to bezvadně užije.. Jdi do toho. Rozhodně ale nesouhlasím se svěřováním! Co je partnerovi do toho, že Ty jsi byla nevěrná? Ulehčovat svému svědomí svěřováním se, to je na nevěře snad to nejhorší!
    Ještě k těm názorům, jaká je to sviňárna a že já nikdyyyy! Pozor na to, tentokrát platí: Nykdy neříkej nikdy" více než v čemkoli jiném. Myslím, že by každý měl dělat na co se cítí a co ustojí. Zdá se mi, a nejen mě, že názory na to, že nevěra je něco strašného, odpudívého... v nás vychovala víra. Nechi říct, že je to něco špatného.. Jen mám pocit:" Dívej se, ale nesahej! Sahej, ale neochutnej!..." Stále něco zakazuje a říká, co máme a nemáme dělat. Co je správné. Myslím, že každý dokáže odhadnout, co je pro něj správné. Pokud se rozhodne špatně, musí nést následky svého rozhodnutí..! To je vše..

    superkarma: 0 07.05.2004, 09:21:23
  24. avatar
    [288] danca79 [*]

    Eva_: nojo, neměla bys tušení o co přicházíš.....

    superkarma: 0 06.05.2004, 17:25:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [276] aninas [*]

    Fiona: a jinak, takove jako ty, co nejvic krici, ze vedi, jak toho sveho miluji a nikdy by ho nepodvedly, tak jsou na nejlepsi ceste to udelat.
    A to za ja vim, vim, vim

    superkarma: 0 06.05.2004, 01:50:18
  2. avatar
    [275] aninas [*]

    Fiona: zadna z nas preci tu druhou nenabada, aby neco - a jeste k tomu neveru - zkousela na vlastni kuzi, aby o to mohla zasvecene mluvit.
    Je to POUHE konstatovani skutecnosti - nezazila jsi - nemuzes mluvit.
    Takze neprekrucuj a nevkladej co nikdo nerekl.

    superkarma: 0 06.05.2004, 01:48:22
  3. avatar
    [273] danca79 [*]

    ataner2: já se do tebe taky pouštět nebudu ale kdybys tu byla včera, určitě by se pár lidí našlo co by tě rozcupovali na maličkaté kousíčky

    superkarma: 0 05.05.2004, 19:10:25
  4. avatar
    [272] aninas [*]

    ataner2: nikdo se do tebe nepusti, teda alespon ja ne

    Fiona: To si nemuzes dovest predstavit, kdyz jsi v te situaci nebyla
    Je neco NAPROSTO rozdilneho, ted si predstavovat, jak by ses asi zachovala KDYBY jsi neco provedla, ale muzu ti na 110% rict, ze predstavy se od skutecnosti podstatne lisi.
    Az by takova situace nastala, ver mi, ze by ses zachovala uplne jinak, nez si ted predstavujes.

    superkarma: 0 05.05.2004, 18:14:00
  5. avatar
    [271] aninas [*]

    danca79: 267

    superkarma: 0 05.05.2004, 18:07:40
  6. avatar
    [269] danca79 [*]

    Člověk míní, život mění.....

    superkarma: 0 05.05.2004, 12:58:18
  7. avatar
    [267] danca79 [*]

    Anonym: jsou situace a životní momenty, kdy můžeš mít milion zásad a ani jedna ti nebude ani trošku platná

    superkarma: 0 05.05.2004, 11:14:41
  8. avatar
    [260] Irena1 [*]

    Fiona:

    superkarma: 0 05.05.2004, 10:49:49
  9. avatar
    [257] Irena1 [*]

    jo, to je pravda-kdo neprožil, nepochopí... Nikdo si tu snad nehraje na soudce, co se mě týče, také neříkám o nevěře NIKDY, protože stát se může cokoli, ale i tak mám pro Janu radu, aby nebyla nevěrná, pokud si nechce rozbít manželství - riziko tu je. Zbytek je na ní, sama musí vědět, co riskuje a jestli to za to stojí.

    superkarma: 0 05.05.2004, 09:24:04
  10. avatar
    [256] danca79 [*]

    Beilyss: ishi: ano, souhlas! i když myslím že pochopí i někteří z těch, co neprožili - stačí si jen připustit, že těžko můžeme odhadnout své vlastní reakce v situacích, které jsme ještě neprožily....A nejde přitom jen o nevěru ale vlastně o jakoukoli pro nás nezvyklou a náročnou situaci.

    superkarma: 0 05.05.2004, 09:23:22
  11. avatar
    [252] danca79 [*]

    Anonym:
    Tady se nikdo nemá proč nad sebou zamýšlet, leda popřemýšlet, jak je zajímavé že má každý jiný názor. A přijde mi, že lidi, co říkají vlastně to, že clověk míní, situace mění (tedy že nevěra se může přihodit každému ať se jí bude vyhýbat sebevíc), mají k nevěře rozhodně menší sklony, než ti, co říkají že by to nikdy neudělali....

    superkarma: 0 05.05.2004, 08:34:04
  12. avatar
    [250] danca79 [*]

    Anonym: víš, nejvíc křičí ti, co sami nemají nejčistší svědomí...a když se ani nepodepíšeš, tak hádej co si tu většina lidí bude myslet

    superkarma: 0 05.05.2004, 08:17:45
  13. avatar
    [248] danca79 [*]

    Anonym: to nemá s národností absolutně nic společnýho!

    superkarma: 0 05.05.2004, 08:10:20
  14. avatar
    [245] danca79 [*]

    Natalie: Je prima že si můžeš být tak strašně moc jistá. Já jsem si tak moc jistá pouze tím, že jednoho krásného dne (nevím kdy ale přijde to s jistotou) zemřu.

    superkarma: 0 05.05.2004, 07:59:09
  15. avatar
    [244] aninas [*]

    Sanya: 223-ale devce, ja nema nic pomotaneho
    Ty mluvis z pozice, kdy si neveru absolutne nedovedes predstavit. Proc bys mela byt neverna, kdyz ti funguje manzelstvi?
    Kdi rika, ze Jana se nudi???? Proste potkala cloveka - jineho muze a najednou tady vyvstala otazka, ze by mohlo i k necemu dojit. Kdyby se ten jiny muz, se kterym je ji velice prijemne, neobjevil, zrejme by se otazkou nevery vubec nezabyvala.
    Kde vidis, ze bych psala neco takoveho, ze kdyz je zena neverna, tak jeji obhajobou ma byt neco tak stupidniho, ze se nudila?
    Myslim, ze nedokazes cist pozorne a ze to mas pomatane ty sama.

    superkarma: 0 05.05.2004, 07:32:29
  16. avatar
    [242] Léthé [*]

    ...

    superkarma: 0 04.05.2004, 23:35:15
  17. avatar
    [240] risina [*]

    Natalie: Taky bych byla opatrná v prohlašování, že něco NIKDY neudělám. Život je dlouhý... a pestrý... Nikdy nevíš, co se může stát.

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:51:26
  18. avatar
    [238] danca79 [*]

    Natalie: já sama o sobě strašně nerada používám slovo NIKDY....ano, věřím tomu že to a ono neudělám a tak dále, ale to slovo nikdy mi tam prostě nesedí, protože jsou situace, do kterých se dostat můžu a nemusím a ani to nezáleží tak moc na mě ale na celkových okolnostech...

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:43:34
  19. avatar
    [237] danca79 [*]

    Natalie: Vidíš - a slovíčko nikdy zaznělo. Jenže ono se to asi hrozně snadno říká, dokud se do takové situace nedostaneš....
    Taky neberu nevěru jako správnou věc, ale připadá mi že dost lidí se na ni kouká hrozně jednostranně. Je strašně snadný ji odsoudit, ale každá ta situace je prostě jiná a nejde to generalizovat že je to hrozně špatný. A i zlo může bejt pro něco dobrý.

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:40:18
  20. avatar
    [236] danca79 [*]

    risina: Nejsou - fyzická. Pro někoho jsou možná představy horší "hřích" než samotná akce, co my víme?

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:38:11
  21. avatar
    [234] risina [*]

    Ale jděte, představy NEJSOU nevěra, ale normální realita - co by byl život (a manželský sex po x letech )bez trochy fantazie?

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:35:48
  22. avatar
    [233] danca79 [*]

    Stejně se nemůžu zbavit dojmu, že v tomhle případě je hrozně nebezpečné říkat NIKDY. To, že jsem se do takové situace zatím nedostala neznamená, že se do ní ani nikdy nedostanu - v to mohu jen doufat. A myslím, že ti, co říkají NIKDY a pak nedejbože uklouznou, mají asi podstatně větší problémy se s tím srovnat než ti, co si říkají "nemyslím si že se mi to stane ale kdo ví co život přinese" .....

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:28:55
  23. avatar
    [232] danca79 [*]

    kytička: no, to je taky zajímavý názor - pro některé asi i představy mohou být nevěra ze které mají černé svědomí

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:22:16
  24. avatar
    [231] kytička [*]

    Aninas, souhlasim s tebou...
    kdo nezazil neuveri a kazdy ma uhel pohledu...

    a myyslite si ze nevera ,kterou si jen predstavujet a snite o ni neni neverou?

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:20:07
  25. avatar
    [230] risina [*]

    Omlouvám se - aninas za zkomolení nicku a všem za překlepy.

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:08:52
  26. avatar
    [229] danca79 [*]

    risina: jo, já si fakt myslím, že když se to prostě nedozvím, tak není co řešit. A nejsem typ co by komukoli prohledával kapsy, snažil se nabourat do počítače a tak. Nepátrám. Na jednu stranu je taky milionkrát ověřené, že žena která nedělá žárlivé scény málokdy bývá podváděná, protože ženskou co nedává najevo žárlivost si prostě chlap nikdy není tak jistý

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:06:04
  27. avatar
    [228] risina [*]

    Anonym č. 227 + Jana: Nejsi špatná, když to uděláš. Je pravda, co tady už zaznělo - člověk víc lituje toho, co neudělal, než toho, co udělasl. Důležitý je nezangažovat s emoc citově a nerozbít sobě ani tomu druhému rodinu. Souhlasím s ananas a Dancou79. A jestli mi je manžel nevěrný, chápu to, přeju mu to - a nechci o tom vědět, dokud to neohrožuje základní funkce naší rodiny.

    superkarma: 0 04.05.2004, 22:03:07
  28. avatar
    [222] aninas [*]

    I nejvetsimu a zaprisahlemu odpurci nevery se muze prihodit, ze zauvazuje - "Co kdyby?", "Chtel/a bych to zkusit", "Ten/ta je tak mily/a, ze kdyz bude jeste chvili nalehat, tak podlehnu" ....
    No a ted CO?
    Je snad nutne hned se sverovat partnerovi - hele, ja nechtel/a, ale podlehl/a jsem pokuseni - pojd, smazeme to, odpustime si ...ja si pri te nevere vlastne uvedomil/a, ze miluju jen tebe ....
    proste stat se to muze kterekoli a komukoli z nas ... jde o to, jak s tim nalozi.

    superkarma: 0 04.05.2004, 20:25:32
  29. avatar
    [220] aninas [*]

    Sanya: prozrazena nevera uz neobohacuje, ale nici!!!!
    Takze pokud se to provali, tak pusobi destruktivne a uz neobohacuje, takze to nemuzes srovnavat.

    superkarma: 0 04.05.2004, 20:18:18
  30. avatar
    [219] aninas [*]

    Vivian: to vypada, jako bys neveru ignorovala, ze neni a neexistuje.
    Je v poradku, ze znas spoustu lepsich zpusobu, jak obohatit svuj vztak, ale tim nevera nezmizi, nemyslis?

    superkarma: 0 04.05.2004, 20:16:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme