Styl

Co obnáší kolonoskopické vyšetření a jak se na něj připravit?

Kolonoskopie je vyšetření tlustého střeva. Provádí se pomocí endoskopu, což je ohebná trubice, na jejímž konci je kamera. Toto vyšetření umožňuje lékaři prohlédnout si střevo zevnitř, a má tak významnou roli v diagnostice i léčbě nemocí tlustého střeva.

Proč se kolonoskopie dělá?

Kolonoskopické vyšetření se může dělat z různých důvodů. Mezi ty nejčastější patří např. zjištění příčiny krvácení do střeva, bolesti břicha a průjmu. Kolonoskopie je také součástí screeningu kolorektálního karcinomu, kdy slouží k vyhledávání útvarů podezřelých z nádorového bujení. 

Zásadní je správná příprava

lékařSprávná a pečlivá příprava je základem úspěchu kolonoskopického vyšetření. K tomu, aby šlo střevo dobře vyšetřit, je nutné jeho důkladné vyprázdnění a očištění od zbytků stolice. Pokud není příprava střeva dostatečná, je vyšetření komplikované nebo není vůbec proveditelné a musí se opakovat.

Příprava ke kolonoskopii zahrnuje několik kroků:

  • Vysazení některých léků alespoň 5 dní před vyšetřením je nutné vysadit přípravky železa, protože zbarvují střevo a stolici do černa a vyšetření není možné provést. Také se vysazují léky na ředění krve. Pokud to není možné, tak se alespoň mění jejich forma a dávkování. 
  • Dietní opatření 5 dní před vyšetřením nejezte potraviny s velkým množstvím nestravitelných zbytků. Mezi nevhodné potraviny patří zejména ovoce, zelenina, obiloviny, luštěniny, mák, ořechy, celozrnné pečivo, tuhé maso a potraviny obsahující semínka. Jíst můžete např. bílé pečivo, drůbež, ryby, jogurty, přesnídávky, bramborovou kaši, piškoty atd. Den před vyšetřením pijte jen čiré tekutiny a vyhněte se mléku a alkoholu.
  • Příprava střeva existuje několik metod. Nejčastěji se střevo připravuje pomocí projímadla, kdy je nutné vypít asi 4 litry roztoku. S přípravou se začíná večer před vyšetřením a měla by skončit nejpozději 4 hodiny před začátkem vyšetření.

Jak kolonoskopie probíhá?

Nejdříve vám sestřička zavede vstup do žíly – kanylu. Tímto vstupem dostanete léky na uklidnění a proti bolesti, díky kterým budete vyšetření lépe snášet. Vyšetření začíná v poloze na levém boku. Lékař zavede endoskop do konečníku a postupně ho zasouvá až do slepého střeva, kde tlusté střevo začíná. Pak endoskop pomalu vytahuje a pečlivě prohlíží střevo. Pokud jde vše dobře, trvá vyšetření 20–30 minut, ale může být i delší. Během vyšetření můžete pociťovat tlak v břiše, křeče nebo nadýmání, ale díky tlumicím lékům je vyšetření většinou dobře snášeno. Po vyšetření vás převezou na „dospávací“ pokoj, kde zůstanete do té doby, než přestanou působit tlumicí léky. Po vyšetření nesmíte řídit, protože léky snižují pozornost a mají vliv na rozhodovací schopnosti!

lékař

Zdroj: www.strevni-zanety.cz

   
12.05.2015 - Krása - autor: U lékaře

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] Linde [*]

    já to absolvovala vloni. Pila jsem den předtím 3 lahvičky hořké soli, či jak se ten nálev jmenoval. To bylo utrpení! Ta sůl mi rozleptala zadek, takže každé vyprázdnění bolelo jako čert. Samotný zákrok byl v pohodě - injekce na trochu oblbnutí -měla jsem pocit, že mi ani nic nedali, na prohlídku jsem koukala a nic mne nebolelo, netrápilo. Trvalo to necelé čtvrt hodiny a úplně v pohodě - pak jsem musela mít vlastní odvoz pro jistotu, ale odřídila bych to sama. Krom toho nálevu nemám špatnou zkušenost.

    superkarma: 0 14.05.2015, 21:20:35
  2. [57] dadma [*]

    Já jsem byla na vyšetření 2x a není to nic tak hrozného.U nás je příjemný doktor i sestřičky a myslím, že jsou bolestivější vyšetření.Pro mě bylo nejhorší vypít den předem tři až čtyři litry roztoku na vyčištění.To bylo utrpení. Má se vypít jeden litr za hodinu a já to pila od 16 hodim a končila jsem ve 22.30 hod. Nejsem zvyklá do sebe nalít tolik tekutiny.Sestřička mě poradila pro příště ,držet tak dva tři dny trochu dietu a pak by mohla stačit poloviční dávka.

    Nejlepší by bylo ,kdyby pojišťovna hradila kameru,která vlastně nasnímá celý zažívací trakt. Já byla ještě i na dalších vyšetřeních ( třeba vyšetření tenkého střeva přes žaludek,to byla lahůdka) a lituji, že jsem si nenechala vystavit od pojišťovny účet, kolik to vše stálo.Určitě to bylo dražší než ta kamerka, kterou nehradí.

    superkarma: 0 12.05.2015, 23:40:49
  3. avatar
    [56] Eva_CZ [*]

    Altamora — #54 vis, mne to delali pred cca 25ti lety, od te doby mozna pokrocili i v medikaci, ja jsem zazila bolesti priserne - a strevo mam nemocne.Sml22

    superkarma: 0 12.05.2015, 18:16:03
  4. avatar
    [55] gerda [*]

    Altamora — #54chlapi to mají jednodušší, protože nemají dělohu a tudíž mají na střeva místa vícSml30

    superkarma: 1 12.05.2015, 17:47:58
  5. avatar
    [54] Altamora [*]

    Eva_Fl — #42 Manžel byl na kolonoskopii minulý týden. Bez narkózy. Říkal, že to bylo nepříjemné, ale nebylo to bolestivé. Možná proto, že byl v pořádku, bez nálezuSml80. Manžel není zrovna ten typ, který by se v bolesti vyžíval. Původně jsme chtěli, aby mu to udělali v narkóze. Asi šikovný doktor, protože i pacienti před manželem odcházeli v pohodě, s úsměvem na rtech, rádi, že to mají za sebou.

    1. na komentář reaguje gerda — #55
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #56
    superkarma: 0 12.05.2015, 17:43:01
  6. avatar
    [53] Eva_CZ [*]

    mamuskaolga — #52Sml79

    superkarma: 1 12.05.2015, 15:54:46
  7. avatar
    [52] mamuskaolga [*]

    Eva_Fl — #50Ano pančitelko všechno je mi to už jasný.Sml52

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #53
    superkarma: 0 12.05.2015, 15:51:32
  8. avatar
    [51] carmi [*]

    Klára Wimmerová — #25 Děkuji za typ.

    superkarma: 0 12.05.2015, 15:45:21
  9. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    mamuskaolga — #46 tu 1.bolestivou mi delali v Cesku, ty ostatni podstupuju v Americe. Je ti to uz aspon trochu jasny?

    1. na komentář reaguje mamuskaolga — #52
    superkarma: 0 12.05.2015, 15:37:38
  10. avatar
    [49] kobližka [*]

    mamuskaolga — #43 Hele,tohle neříkej! Když to tam prostě nejde,tak to tam nejde.Přes to nejede tramvaj.Proto říkám,že malá,krátka narkózka tohle vyřeší.K čemu nějaké středověké způsoby vyšetřování? Je to jenom o tom,že tady jsou prostě doktoři zvyklí téměř operovat zaživa,však on to pacient vydrží....ale PROČ???

    superkarma: 3 12.05.2015, 15:27:09
  11. avatar
    [48] gerda [*]

    Rikina — #47ale to si můžeš klidně udělat samostatně ty doma, i bez lékaře. Dostane se koupit v každé lékárně i s návodem.

    superkarma: 0 12.05.2015, 14:53:55
  12. [47] Rikina [*]

    Elis19 — #39 Sml80 nevyjde, neb takový test ode mě dosud nikdy nikdo nepožadoval, a bohdá požadovat nebude, protože to bych změnila lékaře, nemám ráda otravování s testy jakéhokoli druhu.

    1. na komentář reaguje gerda — #48
    superkarma: 1 12.05.2015, 14:34:43
  13. avatar
    [46] mamuskaolga [*]

    Eva_Fl — #45V to m přídadě nevím na co si stěžuješ a komu za co nadáváš.Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 0 12.05.2015, 13:26:40
  14. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    mamuskaolga — #43 chodim na kolonoskopii kazdy rok, ale delaji mi ji pod narkozou! CTI!

    1. na komentář reaguje mamuskaolga — #46
    superkarma: 0 12.05.2015, 13:23:41
  15. avatar
    [44] gerda [*]

    Elis19 — #41třeba to funguje naopakSml33

    superkarma: 0 12.05.2015, 12:55:54
  16. avatar
    [43] mamuskaolga [*]

    Eva_Fl — #42Až budeš mít velké zdravotní problémy budeš si moct sama nadávat do hňupů.Sml31

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #45
    2. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 1 12.05.2015, 12:48:02
  17. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    Brachovi to delali minuly tyden v Ostrave, cekal silene dlouho, nekolik mesicu, nez se dostal na radu. Ale vybral si JEDINEHO lekare, ktery to vysetreni dela pod narkozou ( za priplatek ). Byl stastny, ze si priplatil. Tady se pod narkozou dela i vysetreni zaludku, ty narkozky jsou maly a setrny, jen se po nich holt nesmi ridit. V Cesku jsem zazila kolonoskopii nazivo, i s injekci ,,proti bolesti". Rvala jsem jim tam bolesti a zaver byl, ze se nedostali, kam meli, protoze jsem byla malo vyprazdnena. Vyprazdnovali me ale behem pobytu v nemocnici, takze to nebyla moje chyba. Prej si vysetreni zopakneme, rekla jsem jim : pres mou mrtvolu, hnupi!Sml31

    1. na komentář reaguje mamuskaolga — #43
    2. na komentář reaguje Altamora — #54
    superkarma: 0 12.05.2015, 12:33:44
  18. [41] Elis19 [*]

    gerda — #40tak nevím, já měla test pozitivní ale naštěstí se nic neprokázaloSml59Sml59Sml59

    1. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 0 12.05.2015, 12:30:49
  19. avatar
    [40] gerda [*]

    Elis19 — #39opět přicházím s notnou dávkou skepse. Test na okultní krvácení je zatraceně nespolehlivý a bohužel, jedině kolonoskopie je přesná (nejlepší je samozřejmě kamerka, která prochází střevy, ale ta je za 10 tisíc, tu pojištovna nehradí). Mama měla tak dlouho v pořádku a falešně negativní test při preventivních prohlídkách, až měla zanedbaný nádor tlustého střeva s metastázemi.Sml15 Pak si vyberteSml80

    1. na komentář reaguje Elis19 — #41
    superkarma: 0 12.05.2015, 12:28:21
  20. [39] Elis19 [*]

    Rikina — #35Až ti vyjde test na okultní krvácení pozitivně tak nebudeš přemýšlet o nepříjemnostech spojených s vyšetřením ale budeš si jen toužebně přát aby ti nevyšlo nic špatného.

    1. na komentář reaguje gerda — #40
    2. na komentář reaguje Rikina — #47
    superkarma: 1 12.05.2015, 12:22:09
  21. [38] Elis19 [*]

    kobližka — #29Naše nemocnice je velmi malá a můžu říct, že vše probíhalo přesně podle popisu v článku, už jsem tu psala že pro mě to nepříjemné nebylo.

    Ale chápu, že jsme jako lidé každý jiný a máme různý práh bolesti, jinak přijímáme tzv. oblbováky atd.

    superkarma: 0 12.05.2015, 12:18:49
  22. avatar
    [37] mamuskaolga [*]

    Pentlička — #34Je víc druhů toho pití. Měla jsem 2- jeden nechutně sladký, toho byly asi 4 litry a jeden malinký, ale nechutně slaný. Pak si má člověk vybrat mezi hnusným a hnusnějším. Za mě to slané, protože je toho míň.

    superkarma: 0 12.05.2015, 12:16:16
  23. avatar
    [36] mamuskaolga [*]

    Rikina — #35Ono je tak, že ten kdo tohle vyšetření podstoupil to nedělal z potřeby to zažít víš, ale proto, že je nemocný. A než umřít je lepší tohle. Aspoň já to tak beru.

    superkarma: 0 12.05.2015, 12:13:31
  24. [35] Rikina [*]

    Jsem sem vlezla z čiré zvědavosti, o čem že je tolik diskuzních příspěvků. No ty kráso... museli by mě praštit tupým předmětem, a v bezvědomí dopravit do špitálu, protože něco takového bych dobrovolně nikdy nepodstoupila. A to mluvím o tom fešáckém popisu v článku, který je, dle mnoha komentářů, poněkud odlišný od tvrdé reality, a cílený jako reklamní, tudíž asi nepříjemnosti taktně pomíjí. Nic nebude. Prevence neprevence, všechno má svý meze a tohle je hodně daleko za těmi, které jsem ochotná akceptovat. Sml24

    1. na komentář reaguje mamuskaolga — #36
    2. na komentář reaguje Elis19 — #39
    superkarma: 2 12.05.2015, 12:09:14
  25. avatar
    [34] Pentlička [*]

    gerda — #31 Už si nepamatuju, jak se ten nápoj jmenoval, ale chuť měl naprosto odpornou. Měla jsem co dělat, aby mi vydržel až do střev a neodešel horem. Fujtajbl! Vyšetření bylo proti pití tohoto hnusu procházka růžovým sadem.

    1. na komentář reaguje mamuskaolga — #37
    superkarma: 0 12.05.2015, 11:59:29
  26. avatar
    [33] gerda [*]

    hyenka — #26možná tě zklamu, ale ani narkóza nezaručí, že to dotáhnou do konce. Dcera mé kamarádky narkózu dostala, ale její tělo reagovalo na bolest tak, že vyšetření předčasně ukončili.

    superkarma: 0 12.05.2015, 11:58:08
  27. avatar
    [32] gerda [*]

    kobližka — #29tak my ve velkoměstě máme nemocnice taky velkoměstské, ale houbec mi to pomohloSml52

    superkarma: 0 12.05.2015, 11:55:29
  28. avatar
    [31] gerda [*]

    Aspiková — #27Co furt máte s tím pitím před? Vždyť Fortrans, co mi naordinovali, nemá vůbec špatnou chuť, akorát bylo blbý, že jsem zablokovala na dvě hodiny záchod. Nemělo cenu vstávat, tak jsem se tam uvelebila s knížkou. Co je to proti tomu, co druhý den následuje - a to jsem se osvětově vzdělávala, video s Urbanem jsem viděla 2xSml30

    1. na komentář reaguje Pentlička — #34
    superkarma: 0 12.05.2015, 11:54:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    Eva_Fl — #1 Náš národ je prostě zocelený,musímě něco vydržet Sml30 narkóza je jenom pro "rozmazlence".Evo,ty to tady nebudeš mít jednoduché Sml58

    superkarma: 4 12.05.2015, 11:40:10
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    Zde popisovaná procedůra je ovšem asi lehce nadstandardní.U nás v menší nemocnici,neexistuje žádný dospávací pokoj a po vyšetření pěkně šup domů po svých.

    1. na komentář reaguje gerda — #32
    2. na komentář reaguje Elis19 — #38
    superkarma: 0 12.05.2015, 11:38:45
  3. [28] Elis19 [*]

    Já jsem kolonoskopii podstoupila vloni v prosinci, bála jsem se hodně ale nakonec nejnepříjemnější byla domácí příprava, ty dva litry hnusně sladkého nápoje cítím doteď, prokládala jsem to sklenicemi vodySml30a pak jsem samořejmě okupovala dlouhou dobu onu místnostSml30.

    Samotný zákrok mám v mlze, injekce mi zabrala dobře, pak mě nechali prospat na dospávacím lůžku a po dvou hodinách si mě proti podpisu vyzvedl manžel, jinak by mě nepustili. Ani po vyšetření mě nijak moc nic nebolelo, jen jsem měla hrozný hlad.Sml30

    To vše v nemocnici ve Vysokém Mýtě a chválím pěkný přístup všeho zdravotního personálu, jako bonus mi naštěstí nic nezjistili.Sml59

    superkarma: 0 12.05.2015, 11:04:37
  4. avatar
    [27] Aspiková [*]

    Nejhorší byl ten proces na očištění střev. Ty litry slaný vody co se musí vypít jsou šílený. Chtěla jsem svoje střeva ze zajímavosti vidět ( to ale nebyl důvod vyšetření - masochista nejsem ) a tak jsem o injekci požádala až ke konci, kdy už to bylo nepříjemný až moc. Po doktorech moc nechodím a když už jdu, tak mám kliku na skvělý personál. Než mne na sále oblbli injekcí, tak jsme se dost nasmáli.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    superkarma: 0 12.05.2015, 10:29:10
  5. avatar
    [26] hyenka [*]

    Eva_Fl — #1 Naprosto souhlasím, jedině s narkózou a klidně i za příplatek. Takhle můžou dělat osvětu jak chtějí, ale preventivně se jim tam nikdo nepohrne. Fakt jsme sto let za opicema.

    Ačkoliv, právě tohle vyšetření pomohlo mému známému, který je těžký hypochondr od hypochondrie víc než na rok.

    1. na komentář reaguje gerda — #33
    superkarma: 0 12.05.2015, 10:25:35
  6. avatar
    [25] Klára Wimmerová [*]

    carmi — #18 Nevím, jak „starý“ je váš případ, ale mohla byste se obrátit ještě na kancelář Ombudsmana pro zdraví, na pana doktora Stránského, tam by vám ochotně vyšli vstříc.

    www.ombudsmanprozdravi.cz

    1. na komentář reaguje carmi — #51
    superkarma: 0 12.05.2015, 10:19:34
  7. avatar
    [24] Pentlička [*]

    gerda — #21 Asi to bylo tím, že jsem neměla žádné srůsty ani polypy, ale zjistili mi jen krvácení z hemeroidů. Přesto se znovu do tohoto vyšetření nehrnu.

    superkarma: 0 12.05.2015, 10:03:10
  8. [23] Violeta [*]

    Sml69Kolonoskopii mám už za sebou. Před lety jsem ji musela absolovat, ale už bych znovu na ni nechtěla jít, pouze v krajním případě. Špatné zážitky z výkonu nemám, soukromý lékař, injekce, abych nemusela vše vidět a poslouchat. Na místě mi lékař odstranil v narkóze několik polypů. Po výkonu jsem ještě nějakou chvilku byla na dospávacím lůžku a pak odvoz domů. Ten byl nutný, aby po zákroku člověk nešel sám.

    superkarma: 0 12.05.2015, 09:59:26
  9. avatar
    [22] diblice [*]

    tak mně nechali dospat i po obyčejný endoskopii

    superkarma: 0 12.05.2015, 09:45:49
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Pentlička — #19šťastná jsi žena!

    1. na komentář reaguje Pentlička — #24
    superkarma: 0 12.05.2015, 09:10:31
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    carmi — #18on je redaktor, porod má na videu, s ním to bude mít bílá mafie těžké - oni už nemají co ztratit, zničili jim rodinu, život, dítě je velmi těžce postižené a bez naděje, další dítě mít nebudou, vinou lékařů ženě praskla děloha. Jestli někdo potřebuje potrestat, tak zrovna tihle porodníci. Já jsem pro slušnost a toleranci, ale není možné se hrbit ze strachu před silným soupeřem, když jsem v právu.

    superkarma: 0 12.05.2015, 09:09:54
  12. avatar
    [19] Pentlička [*]

    Já byla na kolonoskopii před 20 lety. Něco mi píchli, jestli to bylo proti bolesti nebo na uklidnění, to nevím. Vyšetření mě vůbec nebolelo, jen jsem se děsně styděla. Na dospávacím pokoji jsem nebyla, ihned po vyšetření jsem šla domů - odvezl mě manžel. Strašně mě bolelo břicho, jak ho nafoukli. doma jsem si vlezla do vany s teplou vodou, to bylo trošku lepší. To bolavé břicho a pití 4 litrů hnusného roztoku před tím bylo to nejhorší na tomto vyšetření.

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 0 12.05.2015, 09:03:18
  13. avatar
    [18] carmi [*]

    gerda — #17 No, já bojovala. Podala jsem stížnost na lékařsku komoru - nic. Podala jsem trestní oznámení, dospěli k závěru, že lžu, že se mi věnoval. On tam byl ještě problém v tom, že jsem hned říkala, že je mi strašně zle, pustili mě domů až po dvou hodinách, protože jsem nebyla schopná chůze (jak se mi uvolňoval ten plyn, kterým vás nafouknou, do břišní dutiny). On na to vůbec nedbal, neprohlédnul mě a řekl, že mám snížený prách citlivosti. Nebýt dcer, tak bych asi počkala až do druhého rána a taky mě už nemuseli zachránit.

    Ale tvůj kolega - to je hrozný. Jen mám obavy, že taky žádné odškodnění nedostane. I když - on by to potřeboval, aby mohl zajistit péči o dceru

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    2. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #25
    superkarma: 0 12.05.2015, 09:01:30
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    carmi — #15ale to je trochu i tvoje chyba, je přece známá věc, že lékaři chyby zásadně neuznávají a musí se o to bojovatSml58. Pokud člověk vyvázne, pak už je to na rodině. Já si nemůžu stěžovat, co jsem kde byla, všechno bylo OK a k nehodě nedošlo, ani u rodinných příslušníků. Ale mladý kolega žaluje nemocnici kvůli zpackanému porodu jejich dcerky, která je kvůli tomu mrzák a ležák nadosmrti.Sml15

    1. na komentář reaguje carmi — #18
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:59:53
  15. avatar
    [16] mamuskaolga [*]

    Asi hodně záleží na tom, kdo vyšetření dělá, ale taky na stavu pacienta. Ten kdo má srůsty v břiše má bolesti, kdo ne, je jen nafouklý, což se zlepší samo. Osobně to mám za sebou mnohokrát a i když nemůžu říct, že se na to těším, tak se po vyšetření najím (což je pro mě nejhorší- nejíst)a odejdu na autobus. Bolí to v místě srůstů, ale to si člověk nebo sestřička může pomoct tím, že v tom místě potlačí na břicho. Kdo jste ještě nebyl nestresujte, porod a zubař je mnohem horší.Sml30

    superkarma: 0 12.05.2015, 07:57:43
  16. avatar
    [15] carmi [*]

    carmi — #14 To cha cha je tam pro to, že se mi onen doktor ani neomluvil, nevyjádřil žádnou lítost nad tím, že to zpackal.

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:56:17
  17. avatar
    [14] carmi [*]

    gerda — #13 CHa chaSml30 Pře zákrokem musíš podepsat informovaný souhlas, takže na nic nemáš nárok.

    1. na komentář reaguje carmi — #15
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:55:28
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    carmi — #12tak doufám, že jsi trvala na odškodnění.Sml15

    1. na komentář reaguje carmi — #14
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:53:25
  19. avatar
    [12] carmi [*]

    Byla jsem a bylo to hrozný! Injekce, kterou mi dali, vůbec nepomohla. Bolelo to strašně. Doktor našel polyp, který mi odřízl, ale pak ho stratil. Hledal ho za mých příšerných bolestech hodinu a půl, než to vzdal a řekl mi, ať hlídám, až vyjde. Takže mě tam zbytečně trápil. Bohužel, tím to neskončilo. Trpěla jsem doma v hrozných bolestech, až jsem večer na naléhání svých dcer zavolala sanitku. No - měla jsem perforované střevo, takže hned na operační sál. Prostě - úžasný zážitek Sml31

    1. na komentář reaguje gerda — #13
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:47:45
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    manislava — #6není, u něj tě nikdo nenafukujeSml57

    superkarma: 0 12.05.2015, 07:22:31
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    prababka — #8já stále musím obdivovat mamu, která šla na vyšetření pro potíže, vydržela až do partie, kde byl nádor. Bez injekce. Prý to bolelo hrozně...Já šla preventivně, a nevydržela jsem bolestí.

    superkarma: 0 12.05.2015, 07:21:49
  22. avatar
    [9] tepito [*]

    Toto vyšetření jsem podstoupila již několikrát. Pouze při posledním jsem pociťovala velice silné bolesti, na které lékař nereagoval a pokračoval v prohlídce. Žádný dospávací pokoj se nikdy nekonal. Hned po zákroku jsem vyhoštěna na ulici. Mám v rodině několik případů rakoviny tl. střeva, proto mě tak sledují... Rozmýšlím se, zda půjdu ještě někdy na další prohlídku. Pokud ano, tak již nikdy k dr. Richtrovi v Liberci.

    superkarma: 0 12.05.2015, 07:17:49
  23. [8] prababka [*]

    gerda — #4 Mám za sebou naprosto stejné nepříjemné zážitky. Vydržela jsem až do konce vyšetření , ale na další bych nešla.

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    superkarma: 0 12.05.2015, 07:09:00
  24. avatar
    [7] dagie [*]

    Nemám negativní zkušenost. Snad jen ta příprava. Přála jsem si u toho nebýt, takže jsem dostala nějakou drogu a nic si nepamatuji. Probudila se až na dospávacím pokoji. Ovšem odtud velmi úsměvné zážitky. Chytrá horákyně proti mě byla oblečená rozumně. O ničem nevím, takže jsem se probudila velmi prapodivně oděná - veškeré oblečení - i to horní- na jedné noze, včetně opačné boty.Sml52 a divila se, kdo mi to udělal. A prý jsem obvolala pár svých kamarádek a sdělovala jim, kde jsem a co tam dělám. Vůbec to nevím, dozvěděla jsem se to až od nich. Díky oknu jak výkladní skříň to nebyl špatný zážitek. Nechápu, proč toto nepraktikují běžně.

    superkarma: 0 12.05.2015, 07:08:40
  25. [6] manislava [*]

    porod je horší

    1. na komentář reaguje gerda — #11
    superkarma: 0 12.05.2015, 06:54:20
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Eva_Fl — #1jinak už mě na to nikdo nedostane.

    superkarma: 0 12.05.2015, 06:43:54
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    U mě muselo vyšetření skončit pro stoupající bolesti. Takže vím, že prvních 30 cm OK, dalšíSml80 Byl to nejhorší zážitek, co se vyšetřovacích metod týče. Injekci do žíly jsem sice dostala, ale reagovala jsem zbystřeně, vnímala jsem všechno daleko víc.Sml80Sml80 Vyšetřoval primář oddělení, takže odborníkSml80Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje prababka — #8
    superkarma: 0 12.05.2015, 06:43:33
  28. [3] spavec [*]

    Mě to teda vůbec nebolelo, bylo to jen trochu nepříjemné. Musela jsem mít doprovod, chvíli jsme po zákroku seděli v čekárně a pak jsme odešli v pohodě domů.

    superkarma: 0 12.05.2015, 06:39:38
  29. avatar
    [2] Yasminne28 [*]

    NSml31echci strašit, ale bolelo to jako ďas a více lidí, co na tom byli a žáden dospávací pokoj se nekonal, myslím, že nejsem žádná citlivka, ale tohle mě bohužel čeká za 3 roky znovu. Už dnes z toho nespím.

    superkarma: 0 12.05.2015, 06:31:00
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Sml31 zacnete to tam konecne delat pod narkozou, jako v kazde civilizovane zemi! Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje hyenka — #26
    3. na komentář reaguje kobližka — #30
    superkarma: 5 12.05.2015, 03:05:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme