Nemůžete shodit, i když se nijak zvlášť nepřecpáváte? Vyhýbáte se tučným pokrmům a výrobkům z mouky? Bude to tím, že nekontrolovaně „mlsáte“. I když si to nepřipouštíte, během večera u televize jste schopní schroupat celý sáček mandlí, jste naprosto bezmocní vůči svodům čokoládových bonbonů, na večírku neodoláte prostřenému stolu nebo miskám se sušenkami. Jídlu, které máme před očima, prostě nedokážeme odolat.

Podle odborníků na výživu se většina z nás domnívá, že se přejí pouze v případě, když jim jídlo mimořádně chutná, nebo pokud jsou hladoví. Ve skutečnosti jsou to ale ty nejposlednější faktory, které ovlivňují to, kolik jídla sníme. To, co ve skutečnosti mnohem více ovlivňuje naše stravovací návyky, je dosažitelnost jídla a to, že je máme neustále před očima.

Pokud máte před sebou dobře viditelný a snadno dostupný pokrm, kdykoli vám na něj padne zrak, musíte udělat rozhodnutí: Chci to nebo nechci sníst? X-krát si řeknete, ne, ale po X plus prvé začnete váhat, a po X plus desáté jdete do toho, protože si namlouváte, že vlastně máte hlad. Stejně funguje i dosažitelnost. Pokud je jídlo na dosah ruky a vy pro jeho získání nemusíte udělat nic víc, než se jen natáhnout, sníte pokrmu mnohem víc než obvykle.

Omezujete ve stravě některé potraviny, jaké a proč? Držíte striktní dietu? Mlsáte (co přesně) s rozumem, nebo máte pevnou vůli a večer už vůbec nic nejíte?

Reklama