Fakta o pocení

·         Potíme se už od narození, nejvíce v pubertě, nejméně ve stáří.

·         Každý máme zhruba 3-4 miliony potních žláz, v průměru 100 potních žláz na 1 cm2 kůže.

·         Potíme se 6x nebo 7x za minutu.

·         V průměru každý vypotíme 1 litr potu denně, při zátěži to ale může být až 10 litrů.

·         Praváci se potí více v pravém podpaží, leváci v levém.

·         Pot začíná zapáchat až v pubertě, kdy začínají fungovat apokrinní žlázy.

·         Jen 50 000 potních žláz je v podpaží - překvapivě vyprodukují asi jen pouhé 1 % z celkového množství potu.  

·         Muži se potí v průměru o 50 % více než ženy.

·         U žen dosahuje množství potu za hodinu přibližně 180 ml, zatímco u mužů asi 250 ml.  

·         Mužské potní žlázy jsou mnohem aktivnější než ženské a zpravidla se u nich v podpaží nachází víc bakterií, které způsobují nepříjemný pocit.

·         Muži se tedy nejen víc potí, ale jejich pot je i víc cítit.

 

 

Rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem


Deodorant
- obsahuje dezinfekční látky, které omezují množení bakterií a potlačují zápach. Působí krátkodobě a musí se používat několikrát denně.

Antiperspirant
- omezuje nejen tvorbu bakterií a zápach, ale přímo brání tvorbě potu na ošetřeném místě tím, že "stahuje" potní žlázy.


Pro oba způsoby boje s nežádoucím pocením platí jedno společné: prostředky nanášejte vždy na čistou a suchou pokožku. Deodorant můžete během dne použít vícekrát a nanášet ho opakovaně úměrně tomu, jak se potíte, u antiperspirantů to ale neplatí.

 


O značce Radox
V České republice nejrozšířenější koupelová řada. Radox je tradiční anglická bylinná koupelová kosmetika, která vznikla spojením prvních slabik slov RADiated [vyzařující] a OXygen [kyslík]. První výrobek uvedený na trh pod značkou Radox byla koupelová sůl na nohy a světlo světa spatřila v roce 1957. Ke koupelovým solím brzy přibyly relaxační bylinné koupele, osvěžující sprchové gely, luxusní koupelové oleje a další výrobky. Od roku 1997 ji českým spotřebitelům dodává společnost Sara Lee Company/Balírny Douwe Egberts. Poselstvím této značky je dopřát a zpříjemnit lidskému organizmu odpočinek; být prostředkem relaxace pro tělo i duši; pomoci regenerovat unavené svaly. Základem všech Radox výrobků je koncept tajné směsi 13ti bylin a minerálů.

 

(soutěž 4 – r)


Pro inspiraci jmenujme novinky značky Radox:
Radox antiperspirant sprej Sport
Radox kuličkový DEO roll-on For Men
Radox kuličkový DEO roll-on Milk & Vitamins a Milk & Silk

 

O produkty firmy Radox můžete soutěžit ZDE.

Reklama