Pokud se stravujete zdravě a hlídáte si jídelníček, určitě řešíte, co si dáte večer k večeři. Jistě znáte rady odborníků, že večeře by měla být lehká a složením jednoduchá, ale zároveň bohatá na vlákninu a další důležité složky. Proto také řešíme, zda si dát k večeři pečivo nebo chleba jako zdroj sacharidů.

Večeře a pečivo: Také to řešíte?  Je pečivo k večeři vhodné? Chceme vám přinést informace, které pro vás budou jistě zajímavým zjištěním, které boří tento mýtus – večeře a pečivo jde dohromady se zdravým stravováním!

penam

Jak na tento mýtus reaguje odborník?

„Musíme rozlišovat běžnou vyváženou a zdravou stravu a dietní režimy při hubnutí, které jsou krátkodobé a měly by být vždy propojeny s pohybovými aktivitami,“ říká Dipl. Ing. Ivan Mach, CSc., prezident Aliance výživových poradců a externí spolupracovník společnosti Penam, a.s  „V celém světě je stále aktuální tzv. nízkosacharidová dieta, kdy se redukují sacharidy, tedy i škroby z pečiva, a to absolutně, ale i v průběhu běžného dne, takže večer se už žádné nekonzumují. Pokud takovou dietu zrovna nedržíte, není důvod nevzít si třeba i k večeři přiměřené množství kalorií z chleba, kterými můžete doplnit energii, aktuálně spotřebovanou odpoledním a večerním pohybem či cvičením a případně i stresovými aktivitami během odpolední fáze zaměstnání. Většinou se totiž chodí cvičit a sportovat až po běžné pracovní době, tzn. v podvečer. Jednou z důležitých zásad stravování při pohybových aktivitách je doplnit po cvičení do těla sacharidy a po nich bílkoviny (samozřejmě i vodu), a to hlavně s ohledem na regeneraci unavených svalů, které chceme zatížit tréninkem např. zítra i pozítří. Tím svaly nejlépe připravíme na další fyzické aktivity, které budou následovat další dny. K rychlému doplnění energie do svalů a palčivém pocitu hladu je jistě nesmysl dávat si nějakou sladkost, která může způsobit tzv. glykemický šok a s ním i další chuti na sladké s výjimkou přiměřené porce ovoce. Takže za vhodnou večeři lze doporučit např. zeleninou a libovou šunkou obložený krajíc celozrnného chleba (můj tip.: celozrnný žitný chléb od Penamu), k němuž popíjíme např. neslazený aromatický ovocný čaj,“ uzavírá své vysvětlení Pan Ivan Mach.

Zajímají vás další otázky ohledně zdravého životního stylu?

Doporučujeme stránky http://www.penam.cz/forum/, kde se můžete poradit nejen s panem Machem,  ale i s odborníkem na celiakii Pharm Dr. Richardem Pflegrem a nutriční poradkyní Bc. Monikou Divišovou.

Jak řešíte své večeře? Napište nám o tom!

Reklama