Jaro je pro mnoho lidí o shazování přebytečných kil a ladění formy do plavek. Jiné to samozřejmě není ani u nás v redakci. A tak jsme daly sbohem všem našim oblíbeným neřestem. Fitness cíle každého z nás jsou ale velmi rozdílné a individuální. Navíc, je všeobecně dobře známo, že držením hladovky kýženého výsledku tak úplně nedosáhneme. Spíše naopak (jojo efekt zaručen). Místo toho preferujte přemýšlení nad jednotlivými potravinami, výběr kvalitního jídla a stravování jako hodinky.
Ale jak může člověk vědět, jaké potraviny úspěšně povzbuzují hubnutí? Která jídla pomáhají snížit zánět v těle, potlačit chuť k jídlu a udržet spokojenost, zatímco nebudeme ztrácet potřebné živiny? Vyzkoušejte tyto potraviny, jsou všem známé, chutné a navíc fungují.

Losos

Tato ryba je vynikajícím zdrojem jódu, který je nezbytný pro správné fungování štítné žlázy a optimálního fungování metabolismu. Navíc obsahuje Omega-3 nenasycené mastné kyseliny prospěšné pro naše srdce a cévní systém, navíc snižující hladinu cholesterolu v krvi. Losos obsahuje kvalitní bílkoviny a vitaminy A, B a D, životabudiče pro náš mozek. Jinými slovy: výhra, výhra a zase výhra!

Avokádo


Vysoký obsah vlákniny, zdravé tuky, vitaminy, minerály a fytonutrienty, to vše avokádo obsahuje a je tak krmivem pro nádhernou pleť, vlasy a štíhlý pas. Zdravé tuky v avokádu vás „uspokojí“ na delší dobu a jsou méně kalorické než ekvivalentní množství másla nebo třeba majonézy. Navíc avokádo obsahuje kyselinu olejovou, sloučeninu, která může potlačit křeče v břiše z hladu, zabránit nadměrnému příjmu kalorií a povzbudit ztrátu hmotnosti a rychlejší spalování.



Vejce

Pravidelná snídaně s vejci bohatými na živiny mohou přispět ke snížení hmotnosti. Vejce jsou velkým zdrojem bílkovin a umí uspokojit hlad na delší dobu (na rozdíl od snídaně sladké). Řeč je ale o celém vajíčku, nikoliv jen o bílku. Bílky jsou sice nízkokalorické, ale jestliže konzumujete jen je, ztrácíte na živinách, včetně selenu, cholinu, luteinu, vitamínu B2, vitamínu B12 a vitamínu A. Dokonce, i když vaječné žloutky obsahují cholesterol, studie ukázaly, že mají pozitivní vliv pro naše oči, mozek, kůži, pokožku, imunitní systém i váhu. Ale pozor, i s vajíčky to nepřehánět.

Hnědá rýže

Je to pravda - sacharidy mohou přispět k podpoře úbytku hmotnosti (alespoň ty správné druhy sacharidů). Při dietě je doporučován mírný příjem komplexních sacharidů. Hnědá rýže je optimální sacharid pro úbytek hmotnosti, protože je považován za tzv. odolný škrob. Na rozdíl od „normální“ rýže je tato také lepší kvůli obsahu vlákniny.

Brokolice

Jedna porce brokolice na talíři funguje jako perfektní dávka prospěšných látek, vitaminů a vlákniny. A k tomu všemu obsahuje velké množství bílkovin. Díky vysokému množství síry, chrání a posiluje brokolice střevní sliznici. Ta je pak více odolná zánětlivým onemocněním. Pravidelná konzumace také snižuje riziko výskytu rakoviny tlustého střeva a žaludku.

Jablka

Podle odborníků na výživu jsou jablka jedním z nejlepších a nejpohodlnějších potravin pro hubnutí. Jablka obsahují řadu zdravých živin a mají dostatek vlákniny, aby v rámci lehkých svačin uspokojily organismus, a navíc jablka pomáhají aktivně potlačit hlad. Studie ukazují, že sníst půl jablka před jídlem, vede k nižšímu příjmu kalorií do těla.

Mohlo by vás také zajímat:

Uložit

Reklama