Zdraví

Co je vitamin C?

Vitamin C je blahodárná sloučenina s názvem kyselina L-askorbová.
Tato kyselina je esenciální vitamin, to znamená, že si ho tělo nedokáže samo vytvořit. Přijímáme ho z potravy (zelenina - paprika, špenát, rajčata, brambory, ovoce - citrusové plody, šípky), v poslední době si jej můžeme koupit v lékárně, protože se vyrábí i synteticky.

Lidský organismus potřebuje pro svoji správnou funkci a zdravý vývoj mnoho různých vitaminů.
Údajně až osmdesát procent této potřeby připadá na vitamin C.
Z toho vyplývá, že je jedním z nejdůležitějších vitaminů pro lidský organismus.

Známy jsou jeho účinky, které mají velmi dobrý vliv na prevenci a léčbu mnohých nemocí - pomáhá při stresu, úzkosti, únavě, nedostatku energie, proti rakovinotvorným látkám, posiluje imunitní systém.
Proto bývá někdy označován jako „vitamin krásy“.

Málokdo z nás je schopen sníst denně takové množství ovoce a zeleniny, aby poskytl svému tělu dostatek vitaminu C, proto jej odborníci doporučují dodávat tělu i v jiných formách, než jsou přírodní zdroje.
V takových případech si můžeme vybrat z mnoha výrobků – potravinových vitaminových doplňků, kterých je našem trhu velká řada.

Pokud se bojíte hrozící chřipky, pak máme pro vás jeden dobrý tip: MegaCéčko od firmy Walmark.

MegaCéčko představuje zvýšenou dávku vitaminu C, kterou potřebují zejména kuřáci, těhotné a kojící ženy, lidé žijící ve znečištěných oblastech.
Potřeba vitaminu roste při stresových stavech.
Preventivně působí proti rýmě a nachlazení, v organismu umožňuje vstřebávání železa, napomáhá hojení ran a popálenin, působí na snížení krvácivosti dásní. Posiluje odolnost člověka, eliminuje účinek různých rakovinotvorných látek a pomáhá regulovat hladinu cholesterolu v krvi.

Hlavní účinky MegaCéčka:
■ chrání organismus před nachlazením a mírní jeho nepříjemné projevy
■ příznivě ovlivňuje obranyschopnost organismu
■ pozitivně ovlivňuje hladinu krevního cholesterolu  

Více o MegaCéčku najdete na stránkách www.walmark.cz  

 

   
24.11.2004 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [12] Lhasa [*]

    Vivian: A taky si nedělám iluze, že když si v únoru koupím rajče, bude mít stejný obsah vitamínů jako v srpnu Snažím se řídit tím, že nejlepší zdroj vitamínů je přirozenej nejen svým vznikem, ale i jaksi zeměpisným určením. Takže pro nás je v zimě spolehlivější futrovat se kyselým zelím než třeba těma rajčatama. Před sto lety byl pomeranč pomalu neznámej pojem, a přesto lidi přirozený zdroje vitamínů měli.

    superkarma: 0 25.11.2004, 12:02:06
  2. avatar
    [11] Vivian [*]

    Eva_Fl: záleží na tom, co rozebírali a kde... jak ta zelenina byla pěstovaná, v jaké oblasti... Myslím, že to množství jednotlivých látek kolísá, není to všude stejné. Někde je toho holt míň, někde víc.

    superkarma: 0 24.11.2004, 19:57:18
  3. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Ladia: no - melo !!! by obsahogvat. Pak jsem prave cetla ten rozbor - a kde nic, tu nic....

    superkarma: 0 24.11.2004, 19:41:39
  4. avatar
    [9] Ladia [*]

    Obsah vit. C v ovoci a zelenině, vybírám ty co mají více jak 30 mg na 100 g:
    petržel 35 mg
    pastiňák 30 mg
    křen 100-200 mg
    zelí 120 mg
    kapusta až 150 mg
    květák 75 mg
    špenát 60 mg
    česnek 40 mg
    paprika až 200 mg
    jeřabiny až 109 mg
    jahody 100 mg
    rybíz červený 50 mg
    rybíz černý až 240 mg
    šípky až 1600 mg
    citróny 40 mg
    mandarinky 30 mg

    Zdroj: školní sešit Nauka o poživatinách

    superkarma: 0 24.11.2004, 16:08:45
  5. avatar
    [8] Vivian [*]

    http://www.novinky.cz/04/41/99.html

    superkarma: 0 24.11.2004, 14:50:47
  6. avatar
    [7] Petronilka [*]

    Eva_Fl: tomu i věřím, že někde nic není, ale třeba takové kiwi má na jeden kus i 250 mg vitamínu . To jsem teda četla, sama jsem ho neštudovala . Bylo by to zajímavý vědět kolik co doopravdy obsahuje čeho. Třeba se někdo jen seknul jako ten doktor, co studoval železo ve špenátu

    superkarma: 0 24.11.2004, 14:08:36
  7. avatar
    [6] Lucie22 [*]

    Eva_Fl: já jsem to právě taky slyšela a moc mě to překvapilo ,že lidé v období zimi začnou konzumovat hodně ovoce ,ale ,že to vůbec nemá smysl,že je to naopak na škodu .Taky jsem na to koukala ,jak puk celkem by mě potěšil nějaký takový článek o vitamínech .

    superkarma: 0 24.11.2004, 13:39:30
  8. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Petronilka: jenze ja jsem jednou cetla rozbor - v ovoci i zelenine neni skoro nic.
    Napr. v hlavkovem salatu vubec nic....

    superkarma: 0 24.11.2004, 11:51:14
  9. avatar
    [4] Petronilka [*]

    Já osobně zastávám názor, že vitamíny bychom měli přijímat v přirozené formě. Navíc se těmi přirozenými nelze předávkovat, což u těch umělých jde snadno. Avšak pokud někdo ví, že nemá tu správnou životosprávu, tak je lepší je doplnit uměle, než aby to tělu chybělo. Ale příroda je příroda

    superkarma: 0 24.11.2004, 08:28:21
  10. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Fakt bych uvitala pravdivy rozbor ovoce a zeleniny, protoze co se obsahu vitaminu tyka - nic moc teda.
    A seriozni nazor na brani syntetickych vitaminu.
    Ja vim, ze tohle je reklama.... Ale zajimala by me PRAVDA.

    superkarma: 0 24.11.2004, 01:36:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme