Rodina

Císařský řez a vyděšená čtenářka - SOS

Vážená redakce,

chtěla bych se poradit s čtenářkami magazínu o možnosti porodu císařským řezem.  Abych byla přesná - ještě nejsem těhotná, ale už se o to s manželem aktivně  snažíme.

Momentálně žiji v zahraničí a moje gynekoložka mi v naší privátní klinice řekla, že si můžu vybrat způsob porodu - tak říkajíc - na přání. Já se  "přirozeného porodu" děsím a šla jsem do toho jenom, proto, že vím, že mám možnost si zaplatit "císaře".

Brzy se máme s manželem vracet domů do Čech a já si nejsem jistá, jestli je  taková možnost také u nás. Od kamarádek a známých. ale spíš slyším, že  neexistuje něco jako císařský řez na přání. Prý ne ani v  soukromých klinikách.  Ráda bych si zaplatila soukromou kliniku a nadstandardní péči i císařský řez. Je
to ale u nás vůbec možné? A když  - tak kde?

A můžou se se mnou čtenářky podělit se svými zkušenostmi z našich porodnic - jak probíhal císařský řez, atp...

Myslíte si, že moje rozhodnutí rodit jenom císařský řezem nebo radši vůbec, je  správné? Není vlastně císařský řez zmírněním rizika pro všechny - matku, dítě i  lékaře? Co si na tohle téma myslíte?

Děkuji vám za pomoc.

Vaše vyděšená čtenářka.

Lonkue


Milá Lonkue,  tohle je otázka spíše pro ostatní ženy.

Ale bavil jsem se kdysi s lékařem, který císařský řez považoval za nejkrajnější řešení porodu. A jeho argumenty zdravotního rázu mne tehdy přesvědčily o tom, že má pravdu. Dnes však je už nedám dohromady. Tak uvidíme, jak dopadne diskuse...

Sám jsme zvědav na to, jaké mají názory a zkušenosti naše čtenářky. A slibuji, že pokud diskuse bude zajímavá, udělá redakce v krátké době na toto téma článek...

   
18.08.2005 - Těhotenství a porod - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [85] Melina [*]

    Mám za sebou sice jen jeden porod, ale jsem tak nějak od fochu a musím říct, že mát na výběr, tak si císařský řez nezvolím. Je to vlastně operace, velikánský zásah do organismu. Přirozený porod není samosebou nic příjemného, ale i já jsem si říkala, zvládlo to milióny žen na celém světě....ne, ale i já přemýšlím, že bych si podruhé pomohla epidurální analgezií, což znamená zmírnění bolestí, někdo dokonce tvrdí, že kromě tlaku necítil vůbec nic. Tak pokud máš opravdu takový strach, tak se neboj a zvol si raději ten epidurál a přirozený porod, pokud to bude zdravotně možné. Myslím si, že u nás to žádná soukromá klinika nedělá a poslední věc, raději si zvol běžnou porodnici než soukromou kliniku. Je tady možnost si zaplatit dobrého lékaře a porodní asistentku, kteří se budou věnovat jen a jen vám a přijedou kdykoliv jim zavoláte, i kdyby byli na dovolené. Myslím si, že je to nejlepší varianta.

    superkarma: 0 06.09.2005, 22:02:47
  2. avatar
    [84] paníliška [*]

    Čeho se bojíš? Když dítě chceš a bude vše v pořádku, tak snad ten porod vydržíš, ne? Jiná věc je, když by byl "císař" nutný, ale pokud je vše, jak má,tak nevidím důvod. Myslíš, že císařský řez je bez rizika? V žádném případě to není zmírnění rizika pro všechny zúčastněné - to jsi úplně mimo mísu.

    superkarma: 0 30.08.2005, 18:18:54
  3. avatar
    [82] Gedžitka [*]

    Hlavně myslím, že ty hrůzy, co si některý z nás u porodu prožily, by se tu neměly psát, jinak jí nepomůžete, hele problém může nastat, já měůa taky problémy, ne že ne, ale většinou to jde bez problémů, tak nač ji zbytečně strašit, když už tak se bojí, tím nemyslím mlžit, ale sama určitě ví, že se něco stát může, ale většinou se to nestane. Takže ještě jednou, porodu se neboj, rpo mě je horší braní krve a kdybys věděla, jak bolí žlučníková kolika, porod byl fakt pohoda a pěknej zážitek, kór, když tam byl manžel. Doma bych nerodila, to bych se bála, fakt se stát něco může, tak je lepší mít u sebe doktory a to všechno, ale většinou se nic nestane a mamča má u sebe mimčo, manžela a za sebou pěknej zážitek i když s trochou námahy.

    superkarma: 0 19.08.2005, 09:44:14
  4. [81] Vlád [*]

    Andula: Souhlas, ale když se tak bojí ..? Ale vzhledem k tomu, že ještě není těhotná, je to asi ještě předčasné. Až v sobě ucítí růst možná názor změní.

    superkarma: 0 18.08.2005, 20:15:14
  5. avatar
    [79] Andula [*]

    Vlád: jasně, že neoficiálně to jde, ale dobrý gynekolog to neudělá. A úplatky, to ne Hnisání nástřihu jistě není nic moc, ale není to určite argument pro plánovanou sekci.

    superkarma: 0 18.08.2005, 20:11:19
  6. [78] Vlád [*]

    Sice oficiálně si "císaře" vybrat nemůžeš, ale když je známý doktor a nějaká korunka, jde to. Známá takto odrodila 2x a v pohodě. Nezastávám se toho, ale co se týká toho hnisání, rodila jsem normálně a "nástřih" mi hnisal pěkně bolestivě a dlouho. A ještě teď po 18 letech mě jizve někdy pobolívá.

    superkarma: 0 18.08.2005, 20:08:56
  7. avatar
    [76] Libča [*]

    lonkue: uz ti tu byl dan odkaz na auditko ktere jsem zalozila prave kvuli cisari c. 28, mam za sebou dva, dite obracene oba 4kg druhe pres 4kg, mam defektni panevni oblast, cili bez cisare bych nebyla ani ja a ani me deti na svete.... , kdyby to slo normalne, tak bych snad dala vsechny prachy abych si to odrodila normalne, ale holt vse mit nemusim.
    Po prvnim jsem mela deprese kvuli tomu ze jsem toho cisare nezpracovala.
    Po druhem to uz bylo lepsi, a docela jsem to zvladla....

    cisare chtit jen ze se bojim bolesti?? hm tak to radsi zadne deti ne? protoze i cisar boli, tehotenstvi je obcas provazeno bolestma, brani krve boli, epidural nez ho pichnou muze byt neprijemny, po operaci jizva boli, neda se sedet atd. kojeni taky muze bolet.. rozmysli si to...ale neres to cisarem... to ne.. jukni se na to auditko... treba se tam dovis to co potrebujes, mas-li zajem muzu ti vic k tomu rici..

    superkarma: 0 18.08.2005, 19:42:03
  8. avatar
    [74] Andula [*]

    Císařký řez jako volba? To není moc dobrá věc Je to nepřirozené. Vždyť autorku nikdo nenutí rodit doma, ale proč podstupovat operaci se všemi následky v podobě bolesti a následků anestezie, když se dá porodit vaginálně a i tak snížit bolest, pořád je to menší zátěž pro dítě, než císař. Je dokázáno, že děti, které se narodily císařem, mívají mimo jiné více psychických problémů a a také mohou hůře navazovat vztah s matkou.

    superkarma: 0 18.08.2005, 18:48:46
  9. avatar
    [73] Maldová [*]

    Ahoj. Taky jsem se moc bála porodu, ale musím říct že to bylo i přes bolesti v pohodě. Jak už tady někdo zmiňoval - taky jsem ležela na pokoji se dvěma mamčama po císaři a obě mi celkem záviděly. Především to, že se mohu volně pohybovat, zatímco ony dvě musely celý den jenom ležet s vývodem. Opravdu myslím, že normální porod stojí za to si vytrpět. Tak hodně zdaru

    superkarma: 0 18.08.2005, 18:40:18
  10. avatar
    [72] Susina [*]

    nečetla jsem příspěvky, ale autorku článku nechápu.. proč chce císaře?? bóže, takový nesmysl... Lonkue, víš, jak nám, co jsme rodily normálně, záviděly holky po císaři, že můžeme mít u sebe děti na pokoji??ony nemohly.. pravda, my jim zase záviděly, že si můžou normálně sednout, zatímco my sedíme na krajíčku a opatrně..
    neblázni, proč se chceš hnát do operace?? a proč to řešíš teď, dokud ještě nejsi těhotná??? a o koho se bojíš, o sebe, nebo o dítě??? spíš o sebe, řekla bych.. tak nešil, tohle vůbec neřeš, těš se na miminko a pokud to nebude zásadní důvod pro císaře, hezky přirozeně mimíska vyplivni na svět...určitě se ti to bude líbit víc, než nějaká operace..

    superkarma: 0 18.08.2005, 16:24:46
  11. avatar
    [70] *Kotě* [*]

    Fakt se mi nelíbí, že na západě a v USA nabízejí císaře jako nějaký "lepší porod" na přání...

    Fyziologický porod opravdu není nic hrozného, naprostá většina žen porodí bez komplikací, není proč se toho bát. Jestli nesneseš bolest, nech si dát epidurál.

    Nikdy nepochopím ženy, které vypráví hrůzostrašné historky z porodu, protože když se člověk začne doptávat, najednou zjistí, že měly porod úplně běžný, ale že si to kdovíproč zveličují, snad aby se cítily důležitější, že to zvládly, i když to byla rasovina, nebo co

    Já měla porod fakt krásný, ráda na to vzpomínám, naprosto bez komplikací, ač prvorodička tak bez nástřihu a bez šití, a na císaře bych dobrovolně, bez důvodu nešla ani omylem.

    superkarma: 0 18.08.2005, 16:07:40
  12. avatar
    [69] *Kotě* [*]

    Nemám co dodat, všechno už bylo řečeno... chtít císaře, aniž k tomu je důvod, je zhůvěřilost

    superkarma: 0 18.08.2005, 16:02:56
  13. avatar
    [68] Odemětobě [*]

    catcat: Přesně tak,včetně dovětku,že co to je porodit proti dvěma rokům buzerace.

    superkarma: 0 18.08.2005, 15:43:29
  14. avatar
    [67] Odemětobě [*]

    Jako zasloužilé matce dvou dětí porozených přirozenou cestou mi připadá toto SOS jako scestné.Autorce chybí informace z literatury a taky strach o dítě,zatím se bojí jen o sebe.Souhlasím s vámi ostatními,císař je operační zákrok se všemi riziky a mělo by se kněmu sáhnout až jako k poslední možnosti.Dnes mi o tom vyprávěla jedna zákaznice,má holčičku 7 týdnů,císařem rodila kvůli špatným kyčlím.Mrzí ji to,protože přišla o ten okamžik zrození,dceru ji 2 dny na JIP nosili jen ukázat,krmili ji cizím mlékem.4 týdny se ze zákroku fyzicky dostávala.Doslova řekla,že ji mrzí,že tu malou nemohla sama vytlačit na svět.

    superkarma: 0 18.08.2005, 15:41:40
  15. avatar
    [66] Gedžitka [*]

    catcat 65. : asi tak , je to trapný, mě moje mamka vykládala, jak měla hroznej porod, jak ji blbě zašili, jak neměla pak mlíko..... Já měla porod krásnej, sešili mě dobře a mlíka mám pro 4 děti.

    superkarma: 0 18.08.2005, 15:32:10
  16. avatar
    [65] catcat [*]

    A ještě k těm hrůzným vyprávěnkám - to je tak nějak folklor, chlapi vypráví hrůzy o vojně (schválně, kdo hůř) a ženský o porodu...

    superkarma: 0 18.08.2005, 15:26:08
  17. avatar
    [64] catcat [*]

    komentáře jsem ještě nečetla, možná nebudu originální, ale probůh, proč císaře? Je to prostě operace, tedy násilný zásah do organismu! Prožila jsem si to, protože jinak to nešlo, tehdy to byl zásah na poslední chvíli, aby zachránili mě i malou. Dnes je tolik jiných možností, že uvažovat rovnou o císaři beru jako naprostou hovadinu

    superkarma: 0 18.08.2005, 15:14:39
  18. avatar
    [63] Ada1 [*]

    Přiznám se, že kdyby nebylo cisaře, tak už tady nejsme, ani já ani dvojčata. Ale kdybych si opravdu mohla vybrat, tak bych si to klidně protrpěla, jenom abych mohla být u jejich narození a ne se na pooperačním probrat a mámit ze sestřiček informace. Navíc u císaře , jako u každé jiné operace, je možnost komplikaci. I pro děti, a na těch snad záleží nejvíc, riziku bych je zbytečně nevystavovala, pokud opravdu není zdravotní důvod

    superkarma: 0 18.08.2005, 14:57:48
  19. avatar
    [62] Gedžitka [*]

    Lonkue: ničeho se neboj, rodila sem teď dvojčátka, první menší šlo normálně, druhý větší mi otáčeli, ale stejně šlo nožičkama, přirozeně bez epidurálu a bylo to moc pěkný. Měla sem tam manžela, držela ho za palec. I jemu se tento zážitek líbil, když viděl přicházet na svět ty dva malý cvrčíčky. Zbytečně by ses ochudila o takovej krásnej zážitek. Doopravdy se neboj, není čeho

    superkarma: 0 18.08.2005, 14:33:21
  20. avatar
    [58] emmap [*]

    Lowel:
    Rodila jsem dvakrát normálně a jednou z ezdravotních důvodů císařem.Docela dlouho jsem se z toho dostávala a ty bolesti po císařáku jsou docela maso.Ale nikdy jsem se porodu nebála,je to
    přirozené a zdravé dítě ti dá zapomenout na všechnu bolest.

    superkarma: 0 18.08.2005, 13:02:42
  21. avatar
    [55] Boruv.ka [*]

    Měla jsem porod císařským řezem z důvodu, že miminko bylo otočeno zadečkem dolů místo hlavičkou a museli holt přistoupit na císařský řez, navíc byla obmotaná pupeční šňůrou... Ale ty bolesti potom byly hrozný, navíc mi zanesli infekci do řezu a museli mi sešívat břicho znovu miminko zdravé, ale já byla lazar a ještě hodně dlouho a moje kamarádka, co tam byla se mnou byla přešívaná díky té infekci dokonce dvakrát !!!! Kdyby to šlo, taky bych raději normální porod. Navíc jsem měla obrovskou ztrátu krve a museli mi dělat transfúzi. Děťátko je po císaři pak jak " vyžehlené ", není pomačkané, ale to je snad jediné plus...

    superkarma: 0 18.08.2005, 12:39:39
  22. avatar
    [48] velka-dasa [*]

    císař už nikdy,jak se probereš bolí to jako " ".Měla jsem dvojčata,nemohla jsem se ani o ně starat,chodila v předklonu.Holky co rodily normalně byly absolutně v pohodě a záviděla jsem jim.U mě byl císař nutný,kluci byli zamotaní do sebe.Druhého těhotenství se bojím aby mě nerupla jizva.

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:35:45
  23. avatar
    [45] malenina [*]

    SvetlaH:

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:25:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] malenina [*]

    mam-ča: Nebude třeba, 3. čárku mám po slepáku

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:24:01
  2. avatar
    [42] Nikusa [*]

    Prosím Tě, jen ne císaře!! Já rodila tři děti, první normálně, druhé rychlým císařem(prasklá děloha) a třetí se mělo narodit plánovaným císařem. Po zkušenosti s touto,,operací", jsem přemlouvala doktory, abych to třetí rodila normálně.Prý ne. Zrovna chystali operační sál(já čekala vedle na sále)a najednou jsem začala rodit sama a doktorka, která byla u mně jen zařvala-všichni zpátky, porod už probíhá. Během 5 minut byla malá na světě a i když jsem musela jít ještě pod narkozu(jestli mi nepraskla v místě jizvy děloha při stazích), byla jsem štastná a dodnes nezapomenu na ten pocit, kdy ,,vyklouzla". Nemysli si, že se císařem vyhneš bolesti, řekla bych, že je to pak horší a delší trápení, než normální porod. A navíc ten pocit-pak toho budeš litovat. Navíc jsem někde četla, že děti narozené císařem mají nějaké problémy.

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:12:27
  3. avatar
    [40] kubikm [*]

    řekla bych tohle
    1/ každá operace v sobě nese riziko a císař operace je
    2/ každé naříznutí břicha i dělohy vadí
    3/ císařem se naruší průběh přirozeného porodu a někdy se špatně zavinuje děloha a podobně
    já osobně bych to brala jen v ohrožení života...
    a na to, co holky vyprávějí...každý porod je jiný, každý vnímá jinak bolest, kdo měl blbý porod obvykle mlčí, protože se k tomu nechce vracet...a na bolest zapomeneš v okamžiku, kdy ti dají dítě do náruče
    a nástřih už se automaticky nedělá, moje dcera má 2 děti a ne mrňousky, kluk měl 4,6...a neni šitá ani jednou....

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:09:25
  4. avatar
    [39] mam-ča [*]

    lonkue: Předpokládám, že Tě děsily obstarožní maminy, co rodily za "totáče". Dneska už se pokrok v porodnictví a následné péči posunul trochu dál.

    superkarma: 0 18.08.2005, 11:02:27
  5. avatar
    [38] mam-ča [*]

    malenina: Tak to jsi měla kliku. Dvoučárková, to je něco jako dvouhvězdičkový koňak, ne ? Neměla by sis pořídit ještě jedno dítko, abys měla čárek (hvězdiček) aspoň jako "Poručík" ?

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:58:18
  6. avatar
    [37] mutina [*]

    Jak praví klasik, zkusila jsem oboje a nedá se srovnávat. Císařský řez tě zbaví bolestí jen na dobu porodu, ale následné zhojení trvá dlouho. Rekonvalescence po normálním porodu je záležitost několika dní. A to měl můj chlapeček skoro pět kilo.

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:54:04
  7. avatar
    [34] hruška [*]

    já sem rodila obě děti normálně a císaře na přání bych nebrala ani za nic, leda že by byli nějaké zdravotní komplikace jinak ne.V dnešní době se dá zařídit i epidural který sníží porodní bolesti a krásné je když se dítě narodí a dají ti ho do náruče a to pod narközou jaksi nejde

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:51:16
  8. avatar
    [32] evita_ij [*]

    Někde jsem slyšela toto:
    "žena je opravdu připravena na dítě až v okamžiku,kdy se nebojí porodu."
    Nevím co je na tom pravdy, ale já s tím souhlasím. Pokud to dítě opravdu z celého srdce chceš nebo budeš chtít,tak těch pár hodin bolesti(příp.dnů,nebo měcíců-těhotenství) vydržíš. Já dítě zatím nemám,ale od těch co už rodily,jsem slyšela, že na tu bolest se rychle zapomene a to dítě Ti všechno to trápení vynahradí! Tak hlavu vzhůru a jdi do toho!
    Všem přeju krásný porod!

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:42:43
  9. avatar
    [31] malenina [*]

    mam-ča: Pokud si dobře pamatuji, po narkóze je dítě "vyloupnuto" do 5 minut, právě proto, aby nevznikly žádné potíže. A co se týče jizvy, tak se dá říct, že jsem měla vlastně štěsí, páč mám skoro nevidelnou 15 cm čárku v podbřišku Takže mám vlastně 2 čárky

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:41:18
  10. avatar
    [30] svetluszka [*]

    Když jsem byla v porodnici s dcerou,/na vyvolání kvůli vysokému tlaku/ před porodem jsem ležela na pokoji s ženou, co šla na císařský řez, ze zdravotních důvodů... bože, jak já jí záviděla... .. Taky jsem moc chtěla, aby mě uspali a až se probudím, bude všechno za mnou. Samozřejmě se mi doktor vysmál, a nakonec jsme to s malou " zvládly" ano ne za dvě hodiny..
    A těd u malýho jsem dokonce obrečela, když mi doktor 3 týdny před porodem oznámil, že nejspíš bidu rodit císařem, kvůli placentě. Nakonec ji malej asi odkopal, tam kam patřila a šlo to přirozeně... A obě děti byly docela velký..4 a 4,15kg... a ůplně v pohodě..
    Určitě se toho neboj a na císaře na přání se vykašli....

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:27:01
  11. avatar
    [29] mam-ča [*]

    Čteš špatné pohádky. Císařský řez neznamená, že tě uspí, z bříška ti vyloupnou miminko jako kaštánek, a pak se probudíš jako Šípková Růženka v pohodě a bez bolesti.
    Je to normální regulérní operace se všemi riziky pro matku i dítě. Uvědom si, že nejen matka, ale i dítě je ovlivněno narkózou, což nemusí být zrovna šťastný vstup do života. A jizva na břiše, šitá v několika vrstvách, se hojí docela dlouho a bolestivě, zatímco maminy rodící „normálně“, už mají dávno po problémech.
    Nesnaž se vidět složitosti tam, kde nejsou. Rodí se tímhle přirozeným způsobem už pár tisíc let, a zatím jsme nevymřeli. Císařský řez je opravdu jen pro ty, které nemohou ze zdravotních důvodů rodit normální cestou.

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:26:41
  12. avatar
    [28] About [*]

    Já mám za sebou také dva císaře a rozhodně bych se bez nich obešla, jenže mi nebylo souzeno porodit přirozenou cestou, i když mne taky nechali 17 hodin v obou případech protrpět bolesti... Císaři byly naštěstí bez komplikací, ale považuji je za zbytečné, když být nemusí.
    Zažila jsem v porodnici jednu herečku, která si hereckým výkonem (hysterický záchvat) vynutila císaře...(nesnášela bolest a tak). Jenže pak se divila.. ona po císaři ta bolest je dost velká. A pan doktor jí pak na to řekl: já jsem vám to říkal...

    Jinak je tu auditko o císařích: http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=1004

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:25:52
  13. avatar
    [27] žafra [*]

    můj první porod byl klasickou cestou a druhý porod císařem,jestli bych si měla vybrat,jak bych rodila třetí,tak jednoznačně klasickou cestou.Je to sice namáhavější ,ale ten pocit,když se dítě narodí a ještě od krve mi dcerku dali na břicho,to je chvíle,na kterou celý život nezapomenu a ty pocity se nedají ani vysvětlit.Při císaři se prostě o hodně krásných pocitů přichází.Proto pokud není nezbytně nutné rodit císařem,tak bych ani chvíli neuvažovala ,je to jedinečný zážitek a na všechny bolesti spojené s porodem se okamžitě po uchopení miminka zapomene

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:23:20
  14. avatar
    [26] RenataP [*]

    Mirrule: Taky jsem měla strach z porodu a ještě jsem ani nebyla těhotná... já myslím, že je to normální, nebo ne?

    Co jsem informovaná, tak císařský řez je každopádně rizikovější než normální porod. Při obojím ale můžou nastat komplikace, krvácení, infekce, nedejbože můžeš i umřít. Myslím, že si ničím nepomůžeš, když budeš chtít císaře. Takhle rizika jsou o to horší.
    Jak jsem ještě tady četla, stojí za úvahu i to, jestli vystavovat dítě většímu riziku těch alergií.
    Radila bych ti si hezky zařídit přirozený porod (příjemné prostředí, tatínka u porodu, případně epidurál) a jistě budeš mít hezké vzpomínky. STrach bude, to jo, ale až budeš mít v náručí, bude i bolest zapomenuta. S odstupem času mám dojem, že by to ani bez tý bolesti nebylo ono (maminky, co jste rodili 24 hodin s 3 minutovými kontrakcemi, neukamenujte mě !!!)
    A jediný řez, který si objednej - punčový

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:22:43
  15. [25] bejby [*]

    Strašně jsem chtělá rodit normalně ale po25 hodinach když mi odtekla plodová voda to nešlo(nemněla jsem pravidelné kontrakce)musely mně vzit cisařem.Moc mně to mrzí Kdy bych mohla tak strašně ráda bych rodila přírozenou cestou. Hlavně je aby jste oba dva byly v požádku hodně

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:20:42
  16. avatar
    [20] malenina [*]

    japa: Já jsem měla císař v pohodě, syn je taky zdráv. Asi je to různé

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:02:21
  17. avatar
    [19] janato [*]

    Ptala jsem se na to kdysi lékaře(ne že bych o císaři uvažovala).Řekl, že v případě, kde císařský řez není nutný ze zdravotních důvodů(ať už jde o komplikace u matky anebo miminka),vysoce převažují možná rizika nad ostatními možnými"výhodami".Ber to tak, že je to názor jen jednoho specialisty, ale já s ním v tomhle případě souhlasím.

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:00:37
  18. avatar
    [18] iljanka [*]

    Nevím čeho a proč se bojíš. Když zvládneš normální cstou otěhotnět, tak by měl jít normálně i porod. Domnívám se, že "císař" by měl být až tou poslední možností, jestliže jsou nějaké zdravotní nebo jiné problémy. Ale strach z porodu určitě není ten pravý důvod. Ta troška bolesti mi připadá zanedbatelná ve srovnání s operací a možnými následky. Jiná otázka je způsob porodu, dnes jsou různé možnosti. Mám dvě děti, rodila jsem z dnešního pohledu v dávnověku, ale vzpomínám s úsměvem. Přeji ti přinejmenším stejné a ještě lepší pocity z porodu a lásku tvých budoucích dětí.

    superkarma: 0 18.08.2005, 10:00:18
  19. avatar
    [17] malenina [*]

    Nevím, proč máš z porodu takový strach. Ne vždy to probíhá hladce, ale já jsem se těšila nebo spíš na mimčo. S tím, jestli to bude nebo nebude bolet jsem si nedělala hlavu. Bohužel jsem neměla možnost se o tom přesvědčit páč jsem rodila císařem Rozhodl primář z důvodu otočeného plodu zadečkem dolů a velikosti (55 cm a 4,25 kg).Vše probíhalo stejně jako před normálním porodem (stahy, bolesti atd.), jen samotný porod si nepamatuji. Po porodu jsou bolesti stejné jako po operaci, hodně nepříjemné,celý den na pooperačním, dítko jsem viděla až za půl dne a to jen na chvilinku . Dnes to tak možná není, nevím. Naštěstí nemám jizvu od pupíku dolů, ale vodorovně. Záleží na tobě, ale rozhodně bych to neřešila buď císař nebo žádné dítě Hodně

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:59:15
  20. avatar
    [15] Mirrule [*]

    Já mám za sebou dva císaře a na přání rozhodně nebyly....Dala bych nevím co, za možnost porodit normálně....mám spoustu kamarádek, které mají obě zkušenosti s porodem a podle jejich názoru, byl lepší přirozený porod. Pokud vím tady se císař na přání nedělá, neboť je tu velké riziko komplikací....K císaři se přistupuje ze zdravotních důvodů. (Úzká pánev rodičky , obrácená poloha miminka, dva porody císařem, problémy s očima atd...)
    Nechápu jak někdo vůbec může chtít rodit jinak než přirozeně...taky by jsi byla radši, kdyby si šla na umělé oplodnění? Proč dělat děti přirozeně, když to jde uměle ne?.. Počkej na rozhodování o porodu až budeš těhotná, mít strach z porodu a ještě nebýt ani těhotná...to fakt nechápu ....proč to vůbec chceš? Výchova dětí je někdy 100x horší než porod...z toho strach nemáš?.....Hodně štěstí, zkus si přečíst něco o přirozeném porodu, dojdi si na kurz a uvidíš, že strach opadne a přijde jen velké těšení na miminko.....až budeš těhotná...

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:56:16
  21. avatar
    [14] vifina [*]

    lonkue: no já taky ještě mimčo nemám, ale taky ho brzy plánuji, ale určitě bych nevolila možnost si vybrat a to císařský řez. Myslím si, že když ti nic neohrožuje zdraví, či dítě nechce jít ven normálně než klasickou cestou, tak bych císařský řez nevolila. Není nad to si vychutnat (no zní to hrozně, protože někdo bolesti má a někdo je má minimální, ale můžu ti říct, že prej bolest zubů je horší) svůj porod a ten krásný pocit, když se dítě narodí je nenahraditelný. Rodí skoro každá žena na světě a nevidím mít důvod z toho mít strach. Samozřejmě že prvorodičky mají větší obavy že je to poprvé, ale nemusíš se obávat. A ještě jedna věc v téhle době už lékaři dávají rodičkám utišující léky takže to není nic hroznýho. Já vím, že si myslíš že se mě to radí, ale klasický porod je stejně nejlepší a já až budu rodit a nebudu mít žádný komplikace, tak budu jedině ráda, když budu moci rodit normálně.

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:52:41
  22. avatar
    [12] *modrá [*]

    dzijana: no jo, ze zdravotních důvodů to je něco jinýho, to prostě musíš !

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:50:30
  23. avatar
    [11] skolacka [*]

    david.lister:

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:47:26
  24. avatar
    [10] dzijana [*]

    já rodila císařem ze zdrav. důvodů,ale nelituji.První porod byl děs.Holka měla 4,25 kg a šprajcla se...

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:46:35
  25. avatar
    [9] *modrá [*]

    Přirozeného porodu se neděs, pokud si chceš zaplatit nějakou kliniku s nadstandartem, budeš opečovávaná jak princezna a porodíš v pohodlíčku raz dva, třeba s epidurálem, ale přirozeně a nic tě bolet nebude a bude to krásnej zážitek

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:44:47
  26. [7] japa [*]

    Radit ti nemůžu ani nechci,ale rodila jsem 2x normálně a jednou císařem a už bych nikdy na císařský řez nešla,jedině ze závažných důvodů,po špatně provedeném císaři jsem dostala otravu krve a narozený syn měl dlouho zdravotní problémy důsledkem porodu.A potom,ty co rodily normálně,byly už bez bolesti a já po císaři měla velkou osmičku přes celé břicho a bolesti po operaci.

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:44:22
  27. avatar
    [6] kemy [*]

    david.lister:

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:41:05
  28. avatar
    [5] kemy [*]

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:40:39
  29. avatar
    [2] Pajinka [*]

    Zrovna nedávno se to řešilo na diskusi těhulí a většina maminek se tam shodla na tom, že pak litovaly, že neprožily přirozený porod - a to nebyly "císaře" na přání. Já vlastní zkušenost nemám, teď čekám, jak se moje uhnízdí a věřím, že to zase zvládnu sama

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:37:49
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    Mám dojem že se o tom nedávno diskutovalo i v TV. Běžně na přání se u nás jistě lékařský řez nedělá. Jak je to na soukromých klinikách to nevím. Jistě vím že si můžeš vybrat císařský řez pod celkovou narkózou nebo jen s epidurální anestezií kdy znecitliví jen dolní část těla a jinak maminka všechno vnímá a miminko může hned vidět. Osobně bych teda raději rodila přirozeně, protože císařský řez je řeznická operace jako každá jiná a to se mi nelíbí, a narkózu..fuj to už vůbec a dobrovolně!

    superkarma: 0 18.08.2005, 09:37:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme