Bulvár

Čím víc pruhů, tím víc Adidas?

Tak jsem seriozním výzkumem vlastního přístupu ke svému image zjistila, že jsem nějaká divná a že mám patrně nebezpečně laxní přístup ke světově proslulým výrobcům. Asi mě nemají kluci z „Najku“ rádi. Kdo mě ale tutově miluje, jsou proslulé firmy „Lu-sing, Li-čong, Čum-sem, Čum-tam“ a podobně…

Upřímně se přiznám, že poznám Nike fajfku, poznám Adidas, i když – moment, tři pruhy, nebo čtyři? Jasně, tři, a kdyby si člověk nebyl náhodou jistý, tak to lze vysledovat podle ceny. Přímá úměra je zde naruby. Neboli čím míň, tím víc a obráceně.

Ale kdo by to řešil… No, někdo fakt ano!

K smrti jsem minulý týden urazila jednu známou, když mi ukazovala na svém synkovi vcelku pěknou mykinu.

kPovídám: „Super, ta je pěkná, v jiný barvě jsem ji koupila Johaně za tři stovky u „čongů“.“ To jsem neměla. Tedy, neměla jsem to říkat.

Tvář se jí zkroutila jako plastová lahev v sauně a oči vyvalily. „Tohle je mikina z GAPu, to asi nebude stejné,“ pravila a dívala se na mě, jako kdybych jí svedla manžela.

„No vidíte, to jsem ale popleta, že? No vypadají úplně stejně.“ Snažila jsem se.

„Tak cenově v tom asi rozdíl bude, že?“ vypadala, jako by snědla kilo citrónů.

„Nooo, to asi jooo – ale až ji chudák ve školní jídelně za tři dny nabatikuje rajskou polívkou, tak s ní vytřete podlahu jako já s tou Johaninou,“ usmála jsem se mile.

Neopětovala mi to. Neudělala by to, ani kdybych si vlastní ústa omotala dvakrát kolem hlavy.

A co je to za značku?

lDošel mi make-up. Objevila jsem jeden a jsem s ním moc spokojená. Člověk nevypadá, jako by si na hlavu natáhl punčochu, jen to hezky podbarví a trošku eliminuje kruhy pod očima, způsobené patrně genetickou dispozicí po otci. Ty jeho by ocenil nejeden artista.

I vydala jsem se pro jiný, ten stejný.

Vysvětlila jsem slečně za pultem, oč mi jde.

„Je to v takový lahvičce s pumpičkou, má to průhledný uzávěr a pumpička je šedá. Bude to hodně světlý, asi jako já.“

„ A značka?“

„A sakra!“

Nevim, prostě nevim. Já trouba nevim, co si dávám na obličej.

Místo abych se jela domu podívat, vzala jsem vypotřebovanou lahvičku.

Dostala jsem, co jsem chtěla, a nebudete mi to věřit, ale značku jsem zase zapomněla, přestože mi ji ta slečna řekla. Ne, není z nejlevnějších, ale já jsem s ním spokojená, a tak je mi to jedno. Nevím ovšem jak se jmenuje, kdybyste mě zabili.

Koupím, co se mi líbí za výlohou, a je mi fuk, kam vlastně lezu. U čongů jsem například oblékla Johanku za dvanáct set korun. Má dvě teplákovky, hafo punčocháčů, x triček, tři mikiny a miliony spoďárů.

Je mi srdečně ojedinělé, jestli se vrátí ze školy s temperou na hrudníku, protože prostě půjdu a koupím to jiné. Nebudu mít potřebu svou dceru zastřelit.

Vysvětlím jí, aby si na věci dávala pozor, aby příště byla opatrná, ale racionálně vím, že jedenáctiletá holčička má určité možnosti a navíc i zbrklé spolužáky.

Nechci stresované dítě, které se bude bát se ponořit do uměleckého transu jenom proto, že bude celou svou bytostí hlídat megadrahé tričko.

Ráda bych vychovala člověka, který si bude vážit věcí, ale nebude posuzovat druhé podle toho, jestli mají na visačce rybí kost nebo krokodýla, protože o tom hodnota člověka není.

Přehlídky mě baví

Přestože mi zdejší Číňanka už zdálky otevírá dveře se srdečným „Loblý den, vy dnes ale krásná,“ a já si tady levně nakoupím pět sukní, které doma pomocí provázků a barev dotvořím dle vlastní představy, doplním šatník o úplety, které vylepším korálkovým páskem, přesto miluji módní přehlídky v televizi.

Strašně mě totiž baví si představovat, kterak se slečna z mola, v klobouku velikosti menšího letiště a halence, ve které má ramena jako concord, rve v ranní špičce do hromadné dopravy.

Obdivuji invenci návrhářů a jejich zběsilé nápady, ale vlastnit bych to nechtěla. K čemu?

I když…

sPokud jedu do Tesca, tak kvůli jednomu místu.

Je to obchod, kde se prodávají věci, které (alespoň takové jsou mé informace) vyrábějí ručně jiní lidé kdesi daleko od nás.

Za směšnou cenu tento tovar, povětšinou vyřezaný ze dřeva, nebo ušitý, prodají, aby měli na obživu pro své rodiny.

To je jeden důvod, proč sem jezdím, a ten druhý je mi vlastní. Tyhle věci, mají duši.

Někdo na ně sahal rukama, opracoval je, dýchal na ně... žádná není stejná. Trošku mě mrzí, že cena, kterou oni dostanou, zdaleka neodpovídá ceně prodejní. Přesto to kupuju.

Navíc, nádherně to tam voní.

Taky jsem se rozšoupla

To je právě to, že kupuji věci zásadně  očima a vůbec netuším, co se jak jmenuje a kdo to vyrábí.

Jdu si takhle nakoupit zase něco ručně vyrobeného s duší a příběhem, když mě v jiné výloze doslova zachvátily šaty jako vystřižené z romantického filmu. Okamžitě jsem tam vplula a ukázala prodavačce, která tedy, musím říct, byla překvapivě ochotná, vyhlídnuté šaty. Drobné kvítky, stažené po prsama, spadlá ramínka, dole krajka...

k

Divže mě ta paní nenosila v náručí. Chňapla jsem oděv a zaplula do kabinky. „Nádhera!! Jsou kouzelný,“ šveholila jsem zpoza závěsu. „Už se jich nehodlám pustit.“

„Takže se líbí, mladá paní? Vezmete si je?“

„No samozřejmě!“

Vytopila jsem přes čtyři tisíce. Lehce se mi klepaly kolena. No a co, stejně jsou nádherné! :-)

   
18.11.2009 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] Severacka [*]

    Oblečení nakupuju děsně nerada.... pro spodní prádlo chodím k jedné paní, která je podobně "obdařená" , ještě mi dobře sedí kalhotky z Globusu Sml33, mám ráda pořádný hezky do pasu.

    Do sekáče chodím akorát do dětskýho, neb mě děsně nebaví přehrabovat se v hromadách. Mám ráda takovej rychlonákup, přijít do krámu rozhlídnout se, uvidět, vyzkoušet (a když mi to je) koupit a vypadnout Sml30Sml30.

    V lidovce sem tam něco koupím, naposledy trika synovi a manželovi, byla to opravdu 100% bavlna, na mě tam nic nemají.

    K vietnamcům jdu tak spíš z nouze, koupila jsem tam naposled rifle, byla jsem ráda, že jsem vůbec něco sehnala, ale bohužel jsou to bokovky a já jsem z nich hotová, protože mi z těch boků furt a furt jedou dolu.... a to natahování mě vážně štve, ale co jsem měla dělat, když na mě nic jinýho nebylo....

    Boty hlavně pro děti chodím kupovat k jednomu pánovi, má botky s žirafou a kterej děckám vždycky nožky přeměří a hned mi řekne ze kterých si mám vybrat, takže si ani nepamatuju jakou maj děcka velikost Sml30, sama mám s botama problém, mámm celkem širokou nohu s vysokým nártem... takže u nás jen málokdy něco seženu, teď mi byla doporučena značka Ara, prý mají velký výběr širokých a co jsem koukala na netu, tak i moc hezkých botek Sml16

    superkarma: 0 01.12.2009, 21:14:32
  2. [49] jastura [*]

    ax — #40 fakt mě baví denně prolézat obchody aby mi neunikla sleva. Do obchodu jdu když něco potřebuju, ne na procházku.

    superkarma: 0 30.11.2009, 10:06:48
  3. avatar
    [48] átéčko [*]

    wich — #35 Líbí se mi jejich salon. mají to pěkné, čisté a jsou ochotní.

    superkarma: 0 20.11.2009, 13:57:54
  4. [47] Anime Otaku [*]

    Barunka — #14 Zvlášrní, já nosím vel 48. A se sehnámín bund a kabátů nemám problém (alpine pro a podobné obchody...)

    superkarma: 0 19.11.2009, 07:04:38
  5. avatar
    [46] enka1 [*]

    wich — #35 átéčko — #34 A u nás navíc jsou zaměstnanci,není to jejich firma.

    superkarma: 0 19.11.2009, 06:20:48
  6. [45] Rikina [*]

    Jinak zaměstnávání způsobem za minimální mzdu oficiálně, a bokem, mimo pracovní smlouvu nějaký další peníz, to je naprosto běžné například u českých hospodských. Ti takhle zaměstnávají kuchaře a číšníky, a považuje se to za normální... bohužel. Sml80 

    superkarma: 0 18.11.2009, 22:47:08
  7. [44] Rikina [*]

    ovenka — #39 proč by nedohledal doklady? Sml80 Spousta firem má někde sídlo, a jinde provozovnu, nebo i fůru provozoven. A dohledat se dá normálně všechno, ať nakupují, kde chtějí. Účetnictví si nutně Asiati vést nemusejí, mnohdy stačí daňová evidence, a k tomu nepotřebuje umět nijak zvlášť plynně česky. Nebo to pro něj jednou za rok udělá nějaká účetní, při prostém nákupu a prodeji zboží na tom není nic pracného a složitého. Sml80 Zaměstnávání na černo je jinej problém, ale to se dost špatně prokazuje, kde není žalobce... Důchodkyně ovšem taky může pracovat na dohodu o provedení práce, takže se nikde nepřihlašuje, neodvádí se za ni ani zdravotní a sociální pojištění, a to, co jí dá Vietnamec na ruku, už může být řádně zdaněno 15%, aniž by o tom ta důchodkyně cokoli věděla, to není její starost.

    No nic, já myslela, že když se tu tak zasvěceně hovořilo o daňových únicích, že se třeba něco konkrétního přiučím, co ještě neznám a budu to moci využít pro svou práci. Sml57 

    superkarma: 0 18.11.2009, 22:38:27
  8. avatar
    [43] OlgaMarie [*]

    JanaVi — #37 Protože tam ještě nikdo neposlal kontrolu z ÚP ne FÚ.Sml57

    superkarma: 0 18.11.2009, 22:36:59
  9. [42] ovenka [*]

    ax — #40 Mám úplně stejný názor, jen ještě chodím ráda do sekáčů.

    superkarma: 0 18.11.2009, 21:50:15
  10. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    Jenka2 — #31 ale tady ( Florida ) nikdo jinej nehty nedela. Sml23Sml30Sml30Sml30 Ted mam velmi cistounkou a peclivou pani pedikerku a nemenila bych. Jo - v hodne drahych salonech pracuji i bile. Ale na cenu za pedi okolo kila doliku bych se mohla vyprdnout.

    superkarma: 0 18.11.2009, 20:47:29
  11. [40] ax [*]

    Za dobré ceny se dá nakoupit i v lepších obchodech, nejen u vietnamců. Nemyslím teď věci pro děti, do těch nemá smysl nějak víc investovat. Ale když žijete ve větším městě a denně procházíte  obchody, tak se dají nakoupit svetry za dvě stovky, značkové rifle zlevněné ze 3tisíc na jeden, botky Baťovky na pár stovek apod. Nekupuju šunty a hadry, se kterýma by šlo akorát tak vytírat podlahu, ale vždycky mě potěší, když ulovím něco zlevněného na zlomek ceny. 

    U vietnamců nakupuju nerada a jen výjimečně. Asi jsem vůči nim rasistka, ale nemám je ráda. Nesnáším ten smrad vietnamských obchodů, jejich vlezlost a to, že když nic nekoupíte, už vám neodpoví ani na pozdrav na rozloučenou. A hlavně - nechci jejich podnikání podporovat, české obchody krachují, aby tu přistěhovalci z Asie zkupovali nejlepší budovy ve městě a prodávali tu hadry.

    1. na komentář reaguje ovenka — #42
    2. na komentář reaguje jastura — #49
    superkarma: 0 18.11.2009, 20:15:54
  12. [39] ovenka [*]

    Rikina — #36 Jak si může vietnamec, který nerozumí česky vést sám účetnictví? a vede si ho.  Kdo dohledá doklady na zboží např.od firmy z Prahy pro "obchodníka" z pardubicka? O kterém každý ví, že jezdí pro zboží do Brna. Nevěřím, že na brněnské tržnici obchodují pražáci. Který finanční úřad bude kontrolovat obchodníka např. v Olomouci,když má trvalý pobyt v Pardubicích? Všimla jsem si, že podnikají hodně v jiném kraji, než mají bydliště.

    1. na komentář reaguje Rikina — #44
    superkarma: 0 18.11.2009, 19:43:02
  13. avatar
    [38] lenoška [*]

    JanaVi — #37 to dělají i čeští zaměstnavatelé !Sml80

    superkarma: 1 18.11.2009, 18:56:06
  14. avatar
    [37] JanaVi [*]

    Rikina — #36 konkrétně u nás zaměstnávají důchodkyně bez jakéhokoliv přihlášení. Platí jim 1x týdně na ruku 50Kč/hodinu a nic neodvádějí. Proč jim to projde, to nevím.

    1. na komentář reaguje lenoška — #38
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #43
    superkarma: 0 18.11.2009, 17:49:16
  15. [36] Rikina [*]

    Jak konkrétně okrádají asijští prodejci stát na daních? Sml80 Mě by to zajímalo, neb více než polovina mých klientů by za radu v tomto směru platila zlatem. Českých klientů. Sml57 Zejména pokud by to "okrádání" bylo legální. Osobně se domnívám, že i asijský obchodník je registrován, má minimálně živnostenský list a finančák na něj vidí stejně jako na kohokoliv jiného, ba naopak dle mých zkušeností cizinci jsou bedlivěji sledováni.

    1. na komentář reaguje JanaVi — #37
    2. na komentář reaguje ovenka — #39
    superkarma: 0 18.11.2009, 17:04:28
  16. avatar
    [35] wich [*]

    átéčko — #34 Třeba se manikérky bojí konkurence, tak vypouštějí pomluvy - kdykoli jdu v shoping parku nebo v tescu kolem jejich salónu, mají narváno.

    1. na komentář reaguje enka1 — #46
    2. na komentář reaguje átéčko — #48
    superkarma: 0 18.11.2009, 16:38:03
  17. avatar
    [34] átéčko [*]

    enka1 — #32 Naše hoky, co dělají manikůry je pomlouvají, že mají netestované výrobky, ale tomu moc nevěřím.

    1. na komentář reaguje wich — #35
    2. na komentář reaguje enka1 — #46
    superkarma: 0 18.11.2009, 16:29:03
  18. avatar
    [33] wich [*]

    Je asi každému jasné, že u vietnamských obchodníků, lidovek apod. není kvalita oděvů něco extra, že platí daně všelijak, ale vzhledem k tomu, že velká část obyvatel ČR na značkové obchody prostě platem nedosáhne, zvolí tuto variantu. Nedávno jsem si kupovala teplákovku, kterou jsem dlouho sháněla - bílá adidas se zlatými aplikacemi. Stála 5 tisíc. Pochybuju, že většina rodičů si může dovolit vybavit takto šatník dítěti Sml80 Můj stěžejní obchod je HM, společenskou módu + kostýmky vybírám v Zebře, ale vycházkové oblečení (trička, džíny...), pásky, šátky si kupuju v sítích Takko, Kik apod., přestože teď už si můžu dražší věci dovolit. Ale nebudu utrácet tam, kde to není nutné.

    superkarma: 0 18.11.2009, 15:46:16
  19. avatar
    [32] enka1 [*]

    Jenka2 — #31 Zatím oni jediní pracujou v rouškáchSml80

    1. na komentář reaguje átéčko — #34
    superkarma: 0 18.11.2009, 15:33:05
  20. [31] Jenka2 [*]

    Eva_Fl — #27 Na pedikuru ani manikuru bych k nim nešla

    1. na komentář reaguje enka1 — #32
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #41
    superkarma: 0 18.11.2009, 15:11:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Jenka2 [*]

    Souhlasím, že zboží u Vietnamců a v některých rádoby buticích pochází z jednoho velkoskladu. Před nějakou dobou jsem šla jako poradce s kamarádkou kupovat společenské šaty. Byly krásné, temně modré, s krajkou u výstřihu a bolerkem. V butiku jsem zjistila, že mají křivou sukni (jsem z krejčovské rodiny, kouknu a vidím), opravit by se to sice dalo, ale stály 3 tisíce, tak proč. Druhý den jsem ty samé šaty bez potřeby opravy viděla u vietví a jediný rozdíl byl, že stály 1800,-. Materiál i značka byly stejné - polská konfekce. Proč si mám kupovat kabelku za litr, když můžu mít podobnou za tři kila a až mě přestane bavit, klíďo ji vyhodím. Jediné, do čeho bych nešla jsou vietnamské zimní boty (kecky a pantofle klidně). Před sedmi lety jsem si u nich koupila zimní kabát, vínově červený, dlouhý, s kapucou, lemovaný kožešinou z odlehčeného flauše (taky polská konfekce), stál skoro 5000 a líbil se i mé matce (a té se nelíbí jen tak něco, je bývalá švadlena). Ne, že bych si občas nekoupila něco v "normálním" krámě, ale musí mě to na první kouknutí a sáhnutí ohromit a to se fakt často nestává Sml16

    superkarma: 1 18.11.2009, 14:50:13
  2. [29] odlaska [*]

    Oblečení již nakupuji jedině u Vietnamců- už jsem párkrát zjistila, že kvalita oblečení u nich a třeba u C&A a H&M a dalších obchodů je stejná, jen je oblečení dražší.. (radši si koupím tričko za stovku než za pět stovek, je to stejně jen oblečení)

    Na čem ale nešetřím, jsou boty, za boty si připlatím a na cenu nehledím- přece jen mě nohy budou ještě pár desítek let nosit, tak ať si užijí trochu komfortu..Sml30

    superkarma: 0 18.11.2009, 14:32:27
  3. avatar
    [28] Michaela Kudláčková [*]

    glosa — #15 Taky peru červené s červeným a stejně vynadavám modré - no, alespoň se nenudím Sml30Sml30

    superkarma: 0 18.11.2009, 14:07:47
  4. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    K Vietnamcum obcas zajdu. Na pedikuru.Sml54

    1. na komentář reaguje Jenka2 — #31
    superkarma: 0 18.11.2009, 14:07:30
  5. avatar
    [26] Barunka [*]

    Jo tak s tím, že přesně stejné zboží koupím jak v českém krámu tak ve vietnamském, ale tam podstatně laciněji, jsem se přesvědčila dvakrát. Že já na ty cenovky vůbec koukala!Sml31

    superkarma: 0 18.11.2009, 13:41:32
  6. avatar
    [25] myše [*]

    Já nakupuju u "větví" a nestydím se za to. Mám to stejně jako Míša - pak mě netrápí roztrhané tepláky, špinavá mikina, nic...

    Stejně z toho děti do roka vyrostou a potřebují nové...

    Jediné co mi u nich vadí - že píšou 100%bavlna a jestli to má z bavlny polovičku, tak je to moc...

    Ale zase všechno se dá ošahat, tak proč ne.

    Jedinou věc, kterou nekupuji u Vietnamců jsou podprsenky - potřebuji trošku větší (E), a ty jejich mi nesedí...

    superkarma: 0 18.11.2009, 13:36:43
  7. avatar
    [24] psycho [*]

    To by mě zajímalo, kde berou Vietnamci zákazníky, když tam vlastně skoro nikdo nechodí.

    P.S. A vy, co říkáte, že nikdy Adidas či Nike kvůli pruhům a fajfce, si zajděte jednou do pořádného obchodu Adidasu, kde prodávají i jiná trička než "dresy". Z triček s límečky nikde neřvou tři pruhy a máte vůbec problém poznat, že to jsou trička Adidas. Krásná trička s jemným proužkem a Adidas je jen decentně na knoflíčkách. A kvalita je zaručená.

    superkarma: 0 18.11.2009, 13:21:49
  8. avatar
    [23] rusalka2008 [*]

    Na botech pro děti by se fakt nemělo šetřit, později už pak žádný ortoped nespraví vyšmajdanou nožku na 100% Sml23 

    superkarma: 1 18.11.2009, 12:57:47
  9. avatar
    [22] Krišpína [*]

    Občas zajdu do vietnamského obchůdku, prodává jim tam paní, se kterou se dobře znám - ne vietnamka a od té vím, že některé druhy zboží nakupují ve stejných skladech jako "normální" prodejci. Jde hlavně o dětské prádlo. Vietnamci ho ale potom prodávají za polovinu. To, že okrádají stát na daních  apod. mě tedy taky štve, ale pokud se nezmění přístup k obchodníkům obecně, tak to jiné nebude. Drobné podnikatele - prodejce, tady v Čechách nikdo moc nepodporuje, tím myslím vládu a lidi prostě nemají peníze, aby si věc stejné kvality koupili za dvakrát tolik peněz jen proto, aby nepodporovali černotu vietnamců.  Jak už tu bylo napsáno, jsou věci, které bych si tam nekoupila. Rozhodně ne boty, zvlášť pro děti.

    superkarma: 0 18.11.2009, 12:46:32
  10. [21] Ei.lin [*]

    tak já nakupuju všelijak, i u ťongů, co nemám moc ráda jsou trička s potiskem, hlavně s nápisama a to zejména značek (ještě tak autíčko nebo mašinka na triku pro syna, ale pro mně jednoznačně bez ničeho včetně psychedelické abstrakceSml30).. takže adidas, nike a podobný nemaj šanci, můj táta vždycky říkal, že když je na tom ta značka takhle na první pohled napsaná, tak je to reklama a mělo by to být zadarmo a ne za obzvlášť nehorázný penízeSml30 Takže když mi to daj zadarmo, ať jim dělám reklamu, tak bych ten nápis možná ještě zkousla...ale takhle ani omylem, to ať si to laskavě vetknouSml30

    superkarma: 0 18.11.2009, 12:41:25
  11. avatar
    [20] átéčko [*]

    Já u Vietnamců nakupuji málokdy. V sekáčích to neumím, zdá se mi, že tam jsou jen hnusné odrbané hadry. Navíc se mi tam dělá blbě.

    Sml80Tak nevím.

    superkarma: 0 18.11.2009, 12:30:56
  12. avatar
    [19] peknaholka [*]

    Bébina — #17 naprostý souhlas!!! Já nešetřím na botech.

    superkarma: 0 18.11.2009, 12:28:52
  13. avatar
    [18] peknaholka [*]

    Oni nejsou ťamani jako ťamani...existují ti obyčejní co prodávají ty šunty nekvalitní a umělé a barvené atd. Ovšem pak jsou ti "fajnoví" v tržnici na Libuši , Praha 4 (jo tam jak hořelo) a tam jsou právě módní kousky kdy mé srdce zaplesá...a za slušné ceny...někdo namítne, že úroveň obchodu je tam strašná, ano, ale to blaho, že mám vše za super cenu a nebudu "to" potkávat na každém rohu, mi za to stojí! A pak jdu do butiku v centru a co nevidím - to samé zboží co v tržnici, jen o 200% dražší! Takže doporučuji zajet a přesvědšit se a přestat dávat všechny vietnamce do jednoho pytle....

    superkarma: 0 18.11.2009, 12:27:57
  14. [17] Bébina [*]

    linde — #16 To ja bych i mela, ale i kdyz se mi neco libi, tak odmitam platit tolik zvlast s vedomim, ze za hranicemi to stoji polovinu a je to povazovano za levnou konfekci a u nas je to hogo fogo a predrazene. Kalhotky mam skoro vsechny od vietnamcu, protoze mi vyhovuje strih a vybiram slozeni 95% bavlny. Umelohmotne jak ja rikam potivky lze sehnat u vietnamcu i ve znackovem obchodu. Tricka na doma i teplaky mam take od vietnamcu, k cemu si kupovat znackove veci, kdyz je za chvili doma stejne znicim (poleju Savem, nejakou mastnotou atd.) Stejne tak na vodu nebo na pobihani po zahrade si nebudu kupovat Crocs, ale staci mi napodobenina za stovku. Oproti tomu si klidne koupim tricko od Moiry nebo slunecni bryle za 3000,-. Proste u neceho jsem ochotna investovat do kvality a u neceho se to nevyplati. Jo a dziny mam taky od vietnamcu, staly 500,- a drzi uz treti rok, chodim v nich skoro porad. Tak jaky pak sunt, co se hned rozpadne?

    1. na komentář reaguje peknaholka — #19
    superkarma: 0 18.11.2009, 12:23:19
  15. avatar
    [16] Linde [*]

    Nekupuji značkové oblečení, prostě na něj nemámSml80.Občas koupím něco u Vietnamců (především spodní prádlo -pokud je bavlněné a vypadá opravdu kvalitně -ano i takové se tam dá koupit), jindy v normálním butiku a vyjímečně v dražším obchodě, když jsou slevy. Ovšem třeba bavlněné upnuté triko od New Yorkera za 300 vydrželo měsíc nošení, pak samý žmolek a páral se rukáv, to bych tedy od "značky" čekala něco MNOHEM lepšího. Dětské tepláčky od ťamanů bývají střihově dost úzké, takže to zamířím do sekáče, ale jen dražšího - anglického, kde není tzv. hadrový odpad, co lze ještě prodat.Sml15.

    Ale že bych si koupila třeba rifle za 4.500 od Diesela, to by mě fakt trefiloSml31. Stačí projít pár vientamských obchodů, vyzkoušet pár střihů a za 350 je beru a jsem léta spokojená Sml22.

    1. na komentář reaguje Bébina — #17
    superkarma: 0 18.11.2009, 11:58:36
  16. [15] glosa [*]

    Míšo pěkné,už jsem si myslela ,že jediná divná,která se nepídí po fajfkách a pruhách sem já.Můj chlap jakmile je něco takového na triku ,to zásadně odmítá nosit s tím ,že nebude chodit jako označený blb.Že nemám v budně peří,hurááá ,jsme alergici a akorát bychom se ukýchaly.Z obarvení prádla se nebojím,pouští i to "kvalitní",holt peru červené s červeným ,....

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #28
    superkarma: 0 18.11.2009, 11:41:36
  17. avatar
    [14] Barunka [*]

    Sunny.B — #13 Tak na velikost 42 jsem prostě nesehnala, ač jsem skutečně na cenu nekoukalaSml57

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #47
    superkarma: 0 18.11.2009, 11:34:16
  18. [13] Sunny.B [*]

    Barunka — #11 Bundu seženeš, ale na rozdíl od značkových, které bývají plněné např. peřím, jsou ty ťamanské plné jen nějaké vaty a nehřejou. Jsou nekvalitní, jen hadr.

    1. na komentář reaguje Barunka — #14
    superkarma: 0 18.11.2009, 11:25:09
  19. avatar
    [12] kebulkaevulka [*]

    Taky neřeším značky,chodím do sekáčů i Čongům a děti,těm je to putna,hlavně že jim není zimaSml16

    superkarma: 0 18.11.2009, 11:12:56
  20. avatar
    [11] Barunka [*]

    Tak k vietnamcům já chodím. Svého času jsem sháněla bundu, kratší, v delší se mi blbě sedí v autě a jezdit musím každý den do práce. Různých krámů a butiků jsem navštívila dost. Neříkám, že neměli, ale jen malá čísla a to zase velký tlusťoch nejsem.  A kde jsem nakonec sehnala?Sml54

    1. na komentář reaguje Sunny.B — #13
    superkarma: 0 18.11.2009, 10:47:21
  21. avatar
    [10] JanaVi [*]

    janinkab — #8 to jsi napsala přesně tak, jak si to myslím i já. Sml22

    superkarma: 0 18.11.2009, 10:01:47
  22. avatar
    [9] RenataP [*]

    janinkab — #8 to je další věc, je mi z principu proti srsti jejich styl podnikání, rooztažitost a rozežranost.

    A mrzí mě, že čeští výrobci oděvů, kdysi tak vyhlášení!!! ...kde je jim konec!

    superkarma: 0 18.11.2009, 09:56:05
  23. avatar
    [8] janinkab [*]

    K ťamanům zásadně nechodím. Když se tu vyskytli po revoluci, tak jsem pár kousků zkusila a brzo mě zájem přešel. A je tu taky ekonomická stránka věci- tím nemyslím, jak já ušetřím na oblečení od nich, ale jak oni okrádají stát na daních a likvidují ekonomiku země- nejen naší. Když si koupím tričko z Jitexu, tak vím, že daně zůstanou doma- stejně jako když si koupím Adidas. A přitom značkové věci běžně nevyhledávám- stačí mi běžná konfekce, která se u nás ovšem stává nesehnatelnou. Možná právě proto, že někteří občané podlehli kouzlu rádobylevných nákupů u ťamanů a o normální české oblečení ztratili zájem. A pak se může někdo divit, kolik oděvních podniků zkrachovalo, a že není práce pro lidi. Ale hlavně, že zaměstnávají, a dávají vydělat ťamanům kdesi v dálce.....

    1. na komentář reaguje RenataP — #9
    2. na komentář reaguje JanaVi — #10
    superkarma: 0 18.11.2009, 09:43:20
  24. avatar
    [7] RenataP [*]

    Tak já čongy nemusím, ani lidovky, ani cokoliv,co čpí naftalínem...

    Už dlouho jsem tam nepotkala tričko bez umělotiny, spodky už tam mají taky z umělé hmoty a ani tam nechodím, bohatě mi stačí to, co mi přinesou "uvědomělejší" pro naše děti. Adrenalin hadr - nejprv čekám, co mi ten hadr obarví, tudíž ho napoprvé peru osamoceně - drahý špás! A většina těch věcí se i na 40 docela dost zdrcne, takže děcku je to stejně malý - takže máme aspoň hadr na podlahu - i když... ono to stejně nesaje...

    Já milluju sekáče... pravda, taky odtamtud můžu přinést vyrážku, alergii a pro změnu to tam smrdí typicky sekáčově, i když ne vždy, u nás jsou i sekáče na úrovni butiků, kde to voní a jen podle nesourodé směsi nekonfekčních kousků poznáte, že jste v "druhé ruce". Tam bych vydržela, tam jsou věci s duší, tam jsou trička pro děti za pár kaček, navíc taková, která už jsou stokrát sepraná, nezničí se a když je nabatikují... no a?

    Dojdu koupit za padesátku další...Sml67

    superkarma: 0 18.11.2009, 09:18:07
  25. avatar
    [6] Michaela Kudláčková [*]

    Žábina — #4 ...úplně to stejný řekla moje mámaSml30

    superkarma: 0 18.11.2009, 08:50:58
  26. avatar
    [5] KatherineDickinson [*]

    Sml67 značky jsou mě taky putna, musi se mi to libit Sml22 posledni dobou se mi libi veci z taka - za par šupu a v tescu si taky vyberu...

    superkarma: 0 18.11.2009, 08:24:45
  27. avatar
    [4] Žábina [*]

    hezký článek Sml67

    ad šaty - asi jsi Míšo byla její jediná zákaznice za dlouhou dobu, tak si tě musela užít Sml30

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #6
    superkarma: 0 18.11.2009, 08:04:39
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    enka1 — #2 Ještě  - do tý doby jsem si myslela, že je to galerie ve Španělsku.

    superkarma: 0 18.11.2009, 07:35:13
  29. avatar
    [2] enka1 [*]

    Celá já, zákazník lidovek. Nedávno mi synek přivez od jeho kolegyně kabelu.Docela se mi líbila, tak jsem si ji vzala na babinec."Ty vole, ty máš PRADA!" "Cože mám?" A tak jsem se dozvěděla o další značce. Mezi námi: nevypadá jak od "pšongů?"(říká se u nás)

    1. na komentář reaguje enka1 — #3
    superkarma: 0 18.11.2009, 07:32:51
  30. [1] Anime Otaku [*]

    Já značky neuznávám, ale co se mi po oblečení od čongů objevila vyrážka přes celé břicho (doktoři ji diagnostikovali jako otravu nějakou barvou) tak jsem tam přestala nakupovat, je pravda, že mi už není 11, tak si můžu dovolit dražší věci, které mi na druhou stranu zase chvilku vydrží. Ráda mám všechny možné slevy, zrovna nedávno jsem v tescu koupila krásnou košili asi za 150kč (byla zlevněná o 70%). Je to opravdu lepší nechodit vymóděná podle časopisů ale shánět nadčasové kousky, které jdou mezi sebou kombinovat.

    superkarma: 0 18.11.2009, 06:33:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme