Když už se rozhodnete držet dietu, je dobré znát aspoň orientačně, kolik energie denně přijmete a kolik naopak spálíte.

Zkuste si celý týden poctivě psát, co jíte, a potom následně spočítat přijatou energii. Od této sumy odečtěte výdej energie během sportu plus výdej ve Vaší práci a máte aspoň částečný přehled, jak na tom jste.
Pokud je příjem kJ větší než výdej, snažte se ho usměrnit tak, aby byl v rovnováze, nebo pokud chcete zhubnout, aby byl aspoň o 1000 kJ nižší.

Běžné redukční diety počítají s příjmem od 4000 kJ do 5 000 kJ. Bohužel se nedají tyto hodnoty brát jako pevně stanovené pravidlo. 

U lidí, kteří se již snažili vícekrát zhubnout, je schopnost ztratit nabyté kilogramy menší. Při dlouhodobé dietě vystačíme s menším množstvím energie a již dále nehubneme nebo jen velice pomalu. Naše tělo je velice hospodárné, a proto i z toho mála je schopnost část získané energie ukládat a přeměnit na tuky.
Z toho vyplývá, že čím častěji budete držet dietu, tím hůře se Vám bude hubnout a hlavně budete mít větší potíže získanou váhu udržet.

Každé povolání má svůj energetický  výdej, znáte jej?
 1. Víte, kolik vydáte za den energie jako sekretářka, pokladní, žena v domácnosti?
 2. Víte, kolik vydáte za den energie jako prodavačka v supermarketu?
 3. Víte, kolik vydáte za den energie jako studentka?
 Výsledky najdete na http://www.doformy.cz/kviz14

Zdroj: www.doformy.cz

Reklama