Vztahy

Čí je to dítě?

Australští muži se bouří. Od státu požadují povinné hrazené testy otcovství po narození každého dítěte. Tamní průzkumy totiž odhalují, že téměř čtvrtinu potomků nevychovávají jejich vlastní biologičtí otcové. Za pravdu jim dávají testy DNA prováděné v jedné z největších australských laboratoří.

Podle serveru Novinky.cz si testy DNA nechaly v roce 2003 provést asi tři tisícovky mužů, loni už to byl dvojnásobek. A zatímco před deseti lety testy neprokázaly genetickou příbuznost otce a dítěte v deseti procentech případů, loni už to bylo procent pětadvacet. Jednu čtvrtinu dosahuje i poměr mezi těmi, kteří netuší, že nevychovávají své dítě, a tak si test udělat nenechávají, a mezi pravými otci.

Nový trend ovšem lavinovitě ničí partnerské vztahy. A „bity“ jsou i děti, které se domnívají se, že osoba, o které si myslely, že je jejich otcem, jím ve skutečnosti není. Podle Agentury pro mužská práva by povinné testování těmto problémům mělo předcházet.

Myslíte si, že se podobný trend rozšíří i u nás? Domníváte se, že by váš partner požadoval test otcovství, pokud by se provalila vaše nevěra?
   
20.11.2007 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] fodorka [*]

    v sucasnej slobodnej liberalnej spolocnosti, kde si kazdy moze robit, co chce, casto bez zodpovednosti, bez charakteru, v takejto spolocnosti, kde je nedostatok dovery medzi ludmi, budu testy otcovstva potrebne...

    superkarma: 0 20.11.2007, 20:14:21
  2. avatar
    [55] tyrkys [*]

    Tobbi: oznamovací povinnost? Co když neví, kdo to je?

    superkarma: 0 20.11.2007, 20:11:19
  3. [54] menhet [*]

    Po nedávné výměně miminek by se tenhle trend i rozšírit mohl.
    No, nevěra se provalit nemůže, protože žádná není. :) A o otcovství se v našem případě taky ještě nemůžeme hádat, protože děti nemáme.
    Ale třeba na mě osobně je vidět, že test otcovství by pro tátu byl na nic. :)

    superkarma: 0 20.11.2007, 19:53:06
  4. [53] JanaJedli [*]

    Naše děti tatínka nezapřou, tam by asi byly testy na nic

    superkarma: 0 20.11.2007, 18:01:10
  5. [52] A.linka [*]

    tohle mě nějak moc netrápí.Ať si klidně dělaj testy,když si nejsou jisti

    superkarma: 0 20.11.2007, 17:46:45
  6. avatar
    [51] loentynka [*]

    Šmankote ti chlapi s tím naděljí, tak si mají zkoušet pořídit těch dětí víc, by bylo aby alespon jedno nebylo jejich :-)).

    superkarma: 0 20.11.2007, 17:31:29
  7. avatar
    [50] Meander [*]

    Nyotaimori: To taky.

    superkarma: 0 20.11.2007, 17:17:26
  8. avatar
    [48] Meander [*]

    Katka1984: Opravdu? Mno, asi má důvod.

    superkarma: 0 20.11.2007, 17:01:43
  9. avatar
    [47] Meander [*]

    Tak v té Austrálii to docela chápu. Vesměs se jedná o potomky kriminálníků a šlapek.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:59:51
  10. avatar
    [46] borovice [*]

    Tobbi: Ne, ani žádná oznamovací povinnost neexistuje.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:38:53
  11. avatar
    [45] Juana [*]

    Nebude to spíš tím, že ty testy si nechávají dělat ti, jejichž partnerky jsou trošku rozvernější a měly víc partnerů? Takovéto zobecnění - že čtvrtina vychovává cizí potomky - je přece blbost. Tak napište, že to je čtvrtina z těch, co si nechali dělat test. Asi proto měli důvod.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:36:19
  12. avatar
    [43] Meander [*]

    Tobbi: Proboha! Jaká oznamovací povinnost? Když doktorovi zakážu o mém zdravotním stavu komukoliv, i partnerovi, cokoliv říct, tak to udělat nesmí.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:20:02
  13. avatar
    [42] Katka1984 [*]

    Můj partner by ho po mně chtěl určitě.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:13:59
  14. [40] Tobbi [*]

    borovice: myslím, že nepotřebuje souhlas, ale existuje oznamovací povinnost, ale jistě to nevím

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:00:32
  15. avatar
    [39] Meander [*]

    Evikus: Kdyby si stejně tak chlapi rozmýšleli, kam zasunou.

    superkarma: 0 20.11.2007, 16:00:18
  16. avatar
    [38] borovice [*]

    benja: Vdaná žena v žádném případě nepotřebuje souhlas manžela, pokud chce jít na potrat.

    superkarma: 0 20.11.2007, 15:51:01
  17. avatar
    [37] Evikus [*]

    Tobbi: Souhlasím . Proč bych měla platit na dítě, které není moje? Hlavně když se pak třeba rozejdou a žena si najde nového partnera. Ať si každá ženská včas rozmyslí před kým roztáhne nohy

    superkarma: 0 20.11.2007, 15:35:49
  18. [36] Tobbi [*]

    Nevěra klidně, dítě mějte s kým chcete, ale živte si ho samy takže testy ano (když si je otcové zaplatí)

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:36:48
  19. avatar
    [35] LudPa [*]

    Tobbi: Přesně,aspoň víc psát nemusím.

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:36:21
  20. [34] Tobbi [*]

    Už vidím všechny ž-i, jak láskyplně pečují o vnoučata (má oči po mojí mámě, ach, ten talent na piáno bude po mně...) a snacha v záchvatech utajeného smíchu dobře ví, že talent na piáno má dítě po svém reálném otci, který byl pianistou v jejím oblíbeném baru U vošousta , protože oceňovaný synáček ženy-in sice umí zabezpečit, ale dobrou genetickou výbavu nemá.

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:25:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [33] Tobbi [*]

    Dášule: "Ne každý muž splňuje obě kriteria ženy - aby byl schopen zajistit dítěti dobré ekonomické podmínky a aby tomu dítěti dal dobrou genetickou výbavu."

    A právě kvůli takovým ženám se dělají ty testy

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:21:42
  2. [32] Tobbi [*]

    MEK: A chudáci chlapi, ne?

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:18:01
  3. [31] Tobbi [*]

    Zvláštní. Když se objeví nějaké téma u domácím násilí, většinou ženské držkují, že se za ně chlapi nepostaví, nedovedou se vcítit do jejich situace a ztotožnují se s násilníkem. A když by se samy měly vcítit do role podvedeného chlapa, který je nucen vychovávat cizí dítě, tak se raději ztotožní s nevěrnicí Já bych taky nechtěla vychovávat kukačku

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:16:15
  4. avatar
    [30] fodorka [*]

    v sucasnej slobodnej liberalnej spolocnosti, kde si kazdy moze robit, co chce, casto bez zodpovednosti, bez charakteru, v takejto spolocnosti, kde je nedostatok dovery medzi ludmi, budu testy otcovstva potrebne...

    superkarma: 0 20.11.2007, 14:01:05
  5. avatar
    [29] MEK [*]

    chudáci děti

    superkarma: 0 20.11.2007, 13:26:41
  6. avatar
    [28] Japina [*]

    Třeba v Austrálii dělají s dětmi v porodnicích podobné rošády jako u nás.

    superkarma: 0 20.11.2007, 13:26:08
  7. avatar
    [27] Meander [*]

    benja: Mám dojem, že ani vdaná žena souhlas partnera nepotřebuje.

    superkarma: 0 20.11.2007, 13:13:53
  8. [26] žanýsek [*]

    Když už nevěra, tak jí mít pořádně hlídanou...

    superkarma: 0 20.11.2007, 13:06:48
  9. avatar
    [24] Kelly [*]

    V naší rodině tohle není zapotřebí. Obě děti jak by manžel vys.al ... a i kdyby chtěl zapírat, ty dva odlitky, co mi doma občas pijí krev, jsou dostatečně průkazné.

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:59:59
  10. avatar
    [23] Simba [*]

    Austrálie je vůbec zajímavá, onehdy tu bylo v článku, že vojandám tam proplácejí plastické operace ... takže šance, že projde i tento příspěvek pro blaho lidu tu je

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:51:12
  11. avatar
    [21] veet [*]

    mám takové neblahé tušení , že ten trend už se rozšířil i u nás a na jednu stranu to i chápu.Každopádně jediný kdo na to doplatí jsou děti

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:41:53
  12. [20] jitkamarsalkova [*]

    dost by mě urazilo, kdyby manžel pochyboval o otcovství

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:31:09
  13. [19] gentiana [*]

    Já bych to nedělala, je to Pandořina skříňka.

    Mimochodem, moji sestřenici její nevlastní otec vyženil coby nemluvně, chtěl ji adoptovat a byla to jeho dcera, než si našel novou ženu. To je kráva jak cosi - a tak drahého přesvědčila, že sestřenka je vlastně úplně cizí člověk, že je strašně nebezpečný si pouštět do bytu cizí lidi a že by se teda těm cizejm lidem měli nějak zabránit, aby jim do bytu lozili. Takže se sestřenka vrátila ze školy, byl vyměněný zámek. Zazvonila, její (nevlastní) tata jí otevřel, ona šla dovnitř, nečekala, že ji bude zvát nebo něco, protože šla domů... a on ji doslova přibouchl do dveří, že už tam nebydlí a že je cizí a že ať si jde, kam chce.
    Sestřence bylo asi 19, pokud mě paměť neklame, nervově se zhroutila a hodně dlouho se z toho vzpamatovávala - a ta zlomená ruka byl nejmenší problém.

    O tohle někdo stojí?

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:13:18
  14. avatar
    [18] Láska [*]

    A proč si to neplatí sami??

    superkarma: 0 20.11.2007, 12:07:42
  15. avatar
    [17] Cindy_ [*]

    No to je bezvadný... ale zpětná kontrola jejich věrnosti to už nikdo neřeší že?

    superkarma: 0 20.11.2007, 11:51:37
  16. avatar
    [16] alušenka [*]

    když chtějí testy, ať si je zaplatí, ale mě by to mrzelo, kdyby mě manžel podezříval, že dítko není jeho

    superkarma: 0 20.11.2007, 11:29:10
  17. avatar
    [15] Kahomar [*]

    Pán Bůh zaplať, že toto už mám za sebou. Mám tři děti a naprosto přesně vím, kdo je jejich otec. Nechtěla bych se dostat do situace, kdy bych musela prokazovat, čí dítě vlastně je. Brala bych to jako velký podraz co se partnerské důvěry týče a nemyslím si to, že by to pomohlo nějaký vztah zachránit. Spíš naopak. No, kdo chce kamm pomožme mu tam...

    superkarma: 0 20.11.2007, 11:29:01
  18. avatar
    [13] Dášule [*]

    Zdendula: To myslíš kvůli těm testů nebo kvůli těm nevěrám. Ne každý muž splňuje obě kriteria ženy - aby byl schopen zajistit dítěti dobré ekonomické podmínky a aby tomu dítěti dal dobrou genetickou výbavu. JJ. donedávna jsme mysleli, že matka je jistá. Teď víme, že není. Pokud s tím začnou až 9 měsíců od schválení zákona, může to být zajímavé.

    superkarma: 0 20.11.2007, 11:01:22
  19. [12] Martula.Z [*]

    Asi nemají do čeho vrážet peníze, když to bude všem hradit stát. Stejně je to blbost, to je problém těch rodin a ne státu.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:59:12
  20. avatar
    [11] batulina [*]

    Určitě to přijde i k nám.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:58:50
  21. avatar
    [10] Věrulinka [*]

    Je tomu již dávno.Měla jsem kamarádku,měli dvě děti,ona milence a šup,že čeká třetí.
    Přiznala se mi,že to je milencovo.Kluk se narodil,ale opravdu celý soused.Její manža mlčel,čekal až se přizná sama.Tedy dobrák od kosti v tomto směru,kluka bral jako jeho s podmínkou,že se s ním rozejde.Potom jsem se odstěhovala,ale doslechla jsem se,že jsou spolu dodnes No můj by mě asi zabil

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:56:37
  22. avatar
    [9] tlustoprdka [*]

    1.Asi ne
    2.Asi ano
    Ale u mne to nehrozí, jsem svému příteli věrná (on to moc dobře ví, ikdyž ho někdy škádlím,když na mne nemá čas, že u mne byl předskokan) a on už se prý vybouřil přede mnou.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:56:01
  23. avatar
    [8] sanvean [*]

    A proč by jim to měl platit stát?

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:53:34
  24. avatar
    [7] Evikus [*]

    Já ale zase chápu chlapy, co nechtějí platit na cizí dítě - proč taky? Takže pokud by měli podezření a hned v porodnici udělali test DNA tak proti tomu nic nemám.
    Blbé je, pokud si test DNA udělají např. v 5 letech dítěte a pak když zjistí, že není jeho, tak o něj přestanou jevit zájem. To JE hnus.
    Teď jsem četla článek o chlapovi, který nevyužil půl roční lhůtu na popření otcovství a tak pořád platí na dítě, které není jeho, manželka se odstěhovala a žije s přítelem, ten chlap se soudí, ale jelikož "to není v zájmu dítěte" tak platí pořád. A to dítě není jeho a ani ho nevidí, nemá s ním žádný kontakt.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:51:13
  25. [6] MartinaC [*]

    je tohle jsem cetla rano an seznamu.cz :o)

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:45:33
  26. avatar
    [5] Zdendula [*]

    kam ten svět spěje?

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:42:29
  27. avatar
    [4] Kite [*]

    vzhledem k tomu, co se dělo v minulých dnes s výměnou novorozeňat, se určitě tento trend bude rozjíždět i u nás !!!!!!!!

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:41:33
  28. [3] gentiana [*]

    No..... co by to vyřešilo? To jako všechy otestovat a dávat dohromady páry podle toho, čí DNA nese potomek? Vítejte v lepších příštích.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:41:18
  29. avatar
    [2] ElenaJ [*]

    Přijde mi to trochu moc...je to o důvěře a pokud manželka/matka dokáže žít s tím,že její dítě nežije s pravým otcem,tak pak ať si to třeba vytrpí,když bude tatínek požadovat testy.U nás(myslím si) se to asi nerozšíří.1.český národ je ve většině případů schopen taktak vyžít z výplaty ,2.ženský to většinou nevydrží a vykecají to a 3.u nás není tolik chlapů,který by si to nedokázaly spočítat,jestli je dítě jejich nebo ne....

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:40:15
  30. [1] Terinka1984 [*]

    Teda jo, to je drsne. Ale neprijde mi to jako dobry napad. To s problemy nepomuze, spis prinese dalsi. Mela by se zlepsit komunikace s partnery atp., ne resit az nasledky nevery.

    superkarma: 0 20.11.2007, 10:39:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme