Bulvár

Chybná diagnóza stála tátu život

„Co jste mi to doporučili za blba, vytrhl mi zdravý zub!“ Ještě teď mi zvoní v uchu hlas našeho rozhořčeného známého. S odstupem času to zní skoro jako vtip. Přijít o zub, zvláště ve zralém věku, je tristní, ale přece jenom, nejde o život. Stávají se horší věci. Špatná diagnóza může skončit zbytečnou smrtí. Můj táta zemřel na cirhózu jater, ačkoliv nikdy nepil alkohol, jako voják z povolání byl pod pravidelnou lékařskou kontrolou a přesto nezjistili, že má žloutenku. Na to se přišlo bohužel až při pitvě.

Dodnes je mi záhadou, jak se to mohlo stát, jak může lékařům uniknout nemoc, která se dá snadno diagnostikovat při odběru krve, kterých absolvoval x...
Teď už s tím nic nenaděláme, ale stále i po tolika letech bolí, že vinou nějakého flinka musel tak předčasně odejít ze světa.

Takových případů bude jistě spousta, ale moc se o nich nemluví.

Některé omyly nemocničního personálu (nejen lékařů) mohou vyznít až komicky, když vám zasádrují zdravou nohu a na té zlomené vás nechají odpajdat domů, jak jste možná viděli nedávno v televizi. Zmíněná slečna sice nevěděla, která je levá a pravá, ale od toho je přece lékařská zpráva.
Jiné „přehmaty“ mohou dopadnout fatálně, jako případ mladé ženy, která šla s bolestmi krční páteře a brnění v rukách k lékaři a skončila na vozíčku.

Vaše tělo vysílá varovné signály a snaží se vám naznačit, že něco není v pořádku.
Vy se s důvěrou vypravíte k lékaři, ale on právě toho rána vstal levou nohou a přiřkl vám úplně jinou diagnózu. Místo lymeské boreliózy vám léčí svědivou vyrážku tekutým pudrem, se zborceným obratlem vás pošle na masáže a na těžký zápal plic vám předepíše Paralen.

Já vím, i lékař je jenom člověk, tudíž tvor omylný, ale proč v případě pochybností nepošle pacienta na odborné pracoviště? Je v tom ješitnost, lenost nebo obyčejná hloupost?

Stalo se vám nebo někomu blízkému něco podobného?

Jaké máte zážitky z ordinace?
Určili vám špatně diagnózu?
Jaké to mělo následky?
Podala byste na lékaře žalobu?
Měníte lékaře, když pochybujete?
Nebo naopak slepě věříte?
Jste spokojené se svým lékařem?
Jste spokojené s českým zdravotnictvím?

Napište nám svoje názory, příběhy a postřehy z ordinací a nemocnic a možná právě na vás čeká pěkný dárek.






   
25.01.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [120] neta22 [*]

    Mého dědu stálo život-běžné vyšetření prostaty v nemocnici-embólie plic.Nikdo už nezjistil,co se kde po...jenže já jsem s ním byla dohodnutá,že mu přinesu ukázat výkresy z architektury,taky maloval.A když mi v nemocnici řekli,běžte domů a ten důvod ne bylo mi 18 a nechápala jsem proč mám jít domů.Až když doma byli naši,ubrečení...došlo mi to.Dodnes je to jizva v mé duši Co se týče mé lékařky,jsem spokojená.Je stejně stará,ty samé problémy,takže mi sama poradí Dík za ní

    superkarma: 0 26.01.2007, 08:42:55
  2. avatar
    [119] Léthé [*]

    Ťapina: No nevím ….ale u mě při jaterních testech se železo vždy kontrolovalo, ale nejspíš proto, že jsem ho měla vždy žalostně málo. No a momentálně, když mi to železo vylezlo na neuvěřitelně vysoké hodnoty, tak mi ještě nabrali krev mimo jiné i na všechny typy žloutenky, neb prý i při nich železo stoupá.
    Prostě já naštěstí nemám štěstí na lékaře, které by mě nějak obývali.

    superkarma: 0 25.01.2007, 22:26:10
  3. avatar
    [118] Ťapina [*]

    Léthé: Železo není součást běžných testů, to se dělá jen dárcům krve. Bilirubin je hodně sporná hodnota, ta ti vyskočí i u zdravého a kolikrát nevyskočí u nemocných.

    superkarma: 0 25.01.2007, 22:08:04
  4. avatar
    [117] Léthé [*]

    Bohužel test na žloutenku se při běžných jaterních testech nedělá, ale nějaké hodnoty tak musely být zvýšené…přinejmenším bilirubin a železo….si myslím já pitomej laik.

    superkarma: 0 25.01.2007, 20:57:33
  5. avatar
    [115] edith1975 [*]

    já zatím nijak vážně nebyla nemocná, klepy, klep, tak zatím mi doktoři neublížili

    superkarma: 0 25.01.2007, 19:25:14
  6. avatar
    [114] Blueberry [*]

    Ja se proste lecim sama, krome nejakych mechanickych obtizi (zlomena koncetina apod.) bych k doktorovi nesla. Mam encyklopedie prirodniho lecitelstvi a na sve obcasne neduhy tam pomoc vzdycky najdu. Telo si proste poradi (kdyz mu trochu pomuzeme) i bez doktoru a medikamentu.

    superkarma: 0 25.01.2007, 17:48:17
  7. [113] natalia [*]

    sice je hruza ceho se nekdy clovek docka, a mela by se za to nest odpovednost!!!! ale kdyz si nekdo necha zasadrovat spatnou nohu, tak at si to uzije, protoze to neni normalni, ale pak se aspon ukaze v televizi - a to je asi to o co mu slo, protoze normalni clovek by s tim nesel do telky, svedci to o neuveritelne "inteligenci", clovek aby se hambou propadl za to jaci sme kreteni

    superkarma: 0 25.01.2007, 16:47:04
  8. avatar
    [112] emma [*]

    Ťapina: já bych taky prosila nižší! k doktorům chodím jen na preventivní prohlídky zubní, gynekologické a endokrinologické. když mi něco je, k doktorovi nepáchnu, buď se léčím sama (třeba i meditací) nebo letím k homeopatovi

    superkarma: 0 25.01.2007, 16:18:58
  9. avatar
    [111] monyk [*]

    pardon: v Holandsku

    superkarma: 0 25.01.2007, 16:15:50
  10. avatar
    [110] monyk [*]

    Nicebeauty: Mam v Holandksu zname a to co popisujes, to jsem se od nich tedy neslysela. Naopak, kazdy z nich pokud prijde k domacimu lekari a je to potreba, odesle ho ke specialistovi. A co se tyce preventivnich prohlidek, na tu si musi myslet pacient. Tudiz se objednat a na ni se dostavit.

    superkarma: 0 25.01.2007, 16:15:01
  11. avatar
    [108] Vivian [*]

    emma: 99 -
    já to taky říkám pořád Člověk se musí zajímat, musí se ptát, musí se informovat a musí vědět, na co má nebo nemá nárok a musí se o to umět přihlásit...

    superkarma: 0 25.01.2007, 15:46:39
  12. avatar
    [107] Meander [*]

    Lídy: Povídám, že jsem ti poslala vzkaz!

    superkarma: 0 25.01.2007, 15:33:17
  13. avatar
    [106] markeet [*]

    vystridala jsem pred par lety behem jedine zimy asi pet ruznych antibiotik (ktere mi ruzni doktori predepisovali od dveri jako lentilky) na bakterie v krku. a pritom to byla jen alergie, na kterou mi nakonec prisel asi paty doktor (doporuceny kamaradkou) a vsechno se spravilo jedinou autovakcinou. naucila jsem se asertivne prudit, na vsechno se ptat, dokonce si delat poznamky (docela je to znervoznuje ) a hlavne neverit doktorum nos mezi ocima.

    superkarma: 0 25.01.2007, 15:28:19
  14. avatar
    [105] Bába Bára [*]

    Ťapina: No právě, nižší základní pojištění - a pak by se každý rozhodl, kolik a na jakou úroveň péče si bude připlácet. Taky mě rozčiluje, když mi doktor píše receot na paralen a ani se nezeptá, jestli ho chci /Teď už předen upozorňuju, že ne)

    superkarma: 0 25.01.2007, 15:03:37
  15. avatar
    [104] Ťapina [*]

    Bába Bára: To souhlasím, já bych si zas mileráda platila pojištění nižší, protože ten ibuprofen si stejně kupuju sama za svý. Stačilo by mi, kdyby to krylo jen vážnější věci a ne běžné prohlídky a nachlazení.

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:59:12
  16. avatar
    [103] Gamibo [*]

    Jeremi: Dokonce jsem měla i toho ultrazvuku obrázek,který jsem při příjmu v nemocnici odevzdala.Když jem se potom ptala co to tedy na tom ultrazvuku bylo tak mi zdravotní sestra řekla,že to mohl být myom,že se to stává, dojde prý pak jeho zániku.Nejsem lékař tak nevím co se tam odehrálo,jisté je jen to,že mi museli laparoskopický odebrat 1 vejcovod.Zdravotních záznamu jsem se nikdy už nedopátrala,ten dotyčný lékař pak svou praxi přenechal jinému lékaři a tam už má zdravotní karta nebyla a nikdo o ní neví.Fakt je i to,že nemocnice ve které jsem byla operovaná a onen lékář tam externě pracoval si jeho služeb již nežádala.Tak nevím co je pravda,ale mé údajné těhotenství proběhlo přesně tímto způsobem.

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:56:37
  17. avatar
    [102] Lídy [*]

    Meander: promiň, nechci v Tobě vyvolávat špatné vzpomínky a víc to rozebírat - po mých zkušenostech se už kolikrát dopředu klepu v čekárně, na koho narazím a s kým se budu muset hádat
    Emma: víš, já jsem se začala vzdělávat v době, kdy jsem čekala svoje 1. dítě. Nemůžu říct, že bych nebyla "neznalá věci". Souhlasím, že když se chce, všechno jde - jenže to není jen o mně a málokterý doktor snese "vzdělaného" pacienta. Abych pravdu řekla, to se mi stalo jen jednou. Byla to primářka a dokonce se ptala, jestli jsem kolegyně a divila se, kolik toho vím. Jinak si spíš zadělávám na problémy...

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:52:39
  18. avatar
    [101] Bába Bára [*]

    Nicebeauty: Konečně jsi to napsala - Záleží na pojištění! Mně tady právě nejvíc štve, že si nemůžu připlatit za lepší péči. Nejsem žádný boháč, ale to, co jiní utratí měsíčně třeba za cigarety, bych ráda dávala na připojištění, abych věděla, že se mi doktoři opravdu budou věnovat a nepošlou mě domů s tím ibuprofenem. Náhodou mám v Hoalndsku známé a to, co popisuješm platí jen pro ty opravdu nejchudší (či nejméně zodpovědné) vrstvy.

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:51:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [100] femme [*]

    o přehmatech doktorů bych mohla vyprávět jeden známý zemřel jen proto, že ho doktorka poslala s bolestmi v zádech cvičit a ejhle, on to byl infarkt druhá nepoznala podle snímku plic potrhané plíce, třetí nepoznala po porodu prasklou pánev a další a další

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:49:34
  2. avatar
    [99] emma [*]

    Lídy: zažila jsem na svých praxích pouze jednoho dokrota, který si při vizitě myl ruce a to byl prof. Pavel Pafko na Chirurgické klinice v Motole - když se chce, tak jde všechno dokonce i když je člověk "kapacita"

    změnit jde všechno, holt to ale stojí úsilí a neúnavné připomínkování. jenže to může opět činit pouze člověk věci znalý a tudíž jsem zase na začátku - vzdělávejte se, znejte svoje práva! platíte zdravotní pojištění, jste klienti! nemocnice by bez vás, pacientů, umřely hlady!

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:27:32
  3. avatar
    [98] Jeremi [*]

    Vivian: Tak s takovýmahle příznakama to na něco nebezpečného vypadalo tak jako tak. Já právě měla příznaky, které mohly ukazovat i na angínu nebo virózu, do toho ještě šílenou virážku a otoky jako alergickou reakci na postřik proti kůrovci (nikdo se neobtěžovala varováním, že se les bude tehdy a tehdy stříkat, takže jsme to schytali na procházce ).

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:16:50
  4. avatar
    [96] Ťapina [*]

    kareta: No vždyť ten mám, ale prostě ten je tak jednoduchý, že neumí sklad No, jednoduchý... chlap nad tím pěkně sakroval, když to dával dohromady. Ono je totiž dost podstatnějších funkcí, které to bezpodmínečně musí umět.

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:09:59
  5. avatar
    [95] Vivian [*]

    Jeremi: u mě by to možná poznala, kdyby si mě svlíkla, já měla uzliny v tříslech jak pěst a játra jak meloun ... Ale uznávám, že ty celkové příznaky jsou takové, že to může být prakticky jakákoli viróza, a když s tím přijde dítě do ordinace v době viróz (listopad), tak doktora nenapadne, že by mohlo jít o něco jiného...

    superkarma: 0 25.01.2007, 14:02:54
  6. avatar
    [94] kareta [*]

    Ťapina: no ale evidentně máš počítač, on jde vymyslet jednoduchý prográmek i v accesu, excelu. No nic, já jsem celkem zastánce techniky, zas neumím léčit a rozhodně bych nemohla učit

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:58:28
  7. avatar
    [93] gwen [*]

    LDN většinou bývají fakt hrůza. Babiččina sestra ležela na LDNce v Přerově. Personál ji přivazoval k posteli a nazýval ji "Copperield", protože jim utíkala. Aby ne, když do ní cpali kdovíjaké vyjížďáky. Zima tam byla a oni ji nechali svázanou, nepřikrytou a polonahou zmrzat na lůžku.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:51:45
  8. avatar
    [92] Ťapina [*]

    kareta: Já vím, já vlastně nemám ordinační program proto, že ho až tak nechci, jak z toho všeho vyplývá. Víš, leasing se musí platit, i když postupně, tak pokaždé. Pronájem se musí platit, každý měsíc. A tak dále. Když někdo vyjde z penězi každý měsíc tak akorát, tak si prostě nic nového nekoupí, ani na leasing, ani s odpisem z daní, ani nepronajme.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:47:09
  9. avatar
    [91] Meander [*]

    Opr. Holandsku...

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:41:13
  10. avatar
    [90] Meander [*]

    Nicebeauty: O Honadsku jsem slyšela už více pochybných zvěstí, ale ty německy mluvící země budou asi ohledně lékařské péče malinko důkladnější, protože o mě bylo všude postaráno perfektně.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:40:57
  11. avatar
    [89] Jeremi [*]

    Gamibo: A co při tom UZV říkal - že vidí mimčo v děloze? Ukázal Ti ho na monitoru? Podle čeho určil ten 11. týden?

    Vivian: Mononukleózu u mě nerozpoznali taky. Byly prázdniny, takže se mnou byli naši na několika pohotovostech, u pediatra na chatě, pak u zastupující doktorky v Praze... Celkem mě vidělo asi osm doktorů, než poslední (MMCH nejmladší) doktorku napadlo udělat jaterní testy. A podle toho, co vím, tak mononukleóza nemá tak jasné příznaky, aby byla vždycky na první pohled jasné, že je to jen ona a ne nic jiného.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:40:49
  12. avatar
    [87] Vivian [*]

    U mě moje dětská doktorka nepoznala infekční mononukleózu, dala mi paralen a poslala mě do postele, že jsem akorát nastydlá... Pak se jí to po pár dnech naštěstí nějak rozleželo v hlavě a zavolala mě na testy. A už jsem mazala na infekční do špitálu a když primář viděl výsledky mých jaterních testů, tak se nestačil divit...
    Naštěstí nic fatálního.

    Ale můj táta byl loni dost těžce nemocnej, měl bolesti, že si pomalu nemohl ani dojít na záchod, a nikdo z doktorů nepřišel na to, co mu je...
    Naštěstí si s tím jeho tělo nějak poradilo samo...

    Souhlasím s tím, že doktor je taky jen člověk a může se zmýlit, ale v tomhle oboru jde holt někdy o život, takže to není taková sranda, jako když se splete pokladní v sámošce...

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:30:28
  13. avatar
    [86] Rybulka [*]

    Taky mě pořád napadají další a další děsný zkušenosti s doktorama, sestrama a nemocnicema. Radši na to nemyslet, hrozný téma

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:14:41
  14. avatar
    [85] Gamibo [*]

    Jeremi:Naprosto pravdivá,ani písmenko na tom není nepravdy.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:11:19
  15. avatar
    [84] kareta [*]

    Ťapina: existuje leasing, pronájem ,úvěr, externí evidence...což by byl tip na pozornost od farmaceutů..

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:10:36
  16. avatar
    [83] Ťapina [*]

    kareta: Ve finále se to zaplatí samo, ale NEJDŘÍV na to musí být uvolnitelná částka. To jsou hezké úvahy, jako to se zaplatí samo, to se odečte z daní, jenže to všechno až poté, co to někdo reálně zaplatí. Když na to není, těžko.

    superkarma: 0 25.01.2007, 13:02:17
  17. avatar
    [82] Jeremi [*]

    Gamibo: Ta Tvá historka s mimoděložním těhotenstvím mi přijde poněkud zvláštní - pokud Ti lékař potvrdil těhotenství na základě UZV, tak muselo být jasné, KDE je ten zárodek usazený. V 11. týdnu už by UZV i kontroloval, jestli rozměry miminko odpovídá termínu podle poslední menstruace. A bývá zvykem při prvním UZV kontrolovat i vejcovody a vaječníky, pro jistotu, jestli sice není jedno miminko usazeno řádně v děloze, kdežto druhé někde, kde být nemá.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:57:49
  18. avatar
    [81] taysa [*]

    A sestra šla s ekzémem na rukou a postarší obvoďák jí řekl: Máte děti, to je normální, to je od pracích prášků, kupte si indulonu. Si snad myslel, že pere plínky na valše. Tak si našla kožní, kde ji vzali i bez doporučenky od obvoďáka.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:56:14
  19. avatar
    [80] Meander [*]

    Lídy: Vzkaz. Už to tu nechci znovu rozebírat. Doteď mám problémy, když vidím bílý plášť.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:55:26
  20. avatar
    [79] kareta [*]

    taysa: zasraný krávy!!!!!

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:53:46
  21. avatar
    [78] taysa [*]

    Můj 85-letý děda v kladenské nemocnici po operaci chtěl jít na záchod a na půli cesty upadl. Za trest dostal na lůžko klec a pak už sám ani nevstal, natožpak aby chodil. Šoupli ho do LDN a trvalo mu pár měsíců než se znova naučil chodit aspoň o berlích. Jezdila jsem za ním na návštěvu každý víkend a sestry, velmi familiérní, jak už tady někdo psal, na něj mluvily ve stylu: Tak co fešáku, nebudem kadit? Každou druhou návštěvu mi říkal, že už má zas jiného spoluležícího v pokoji, že ten předchozí umřel, s obavami, že tam umře taky. Nakonec to zvládnul, propustili ho, umřel po nějakém čase v klidu doma.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:43:09
  22. avatar
    [77] kareta [*]

    Ťapina: ve finále se to zaplatí samo, jenže to by musela být vůle naučit se na počítači a to někteří nemají, mám dojem, že to u nás zavedli a konkrétně při preventivní prohlídce měl MUDr. laboratorní výsledky posledních 8 let na monitoru, propojit to na různá oddělení, vygenerovat užívané léky, množství, záznam, kdy by měla nastat změna v dávkování.....kolik je zásob, na jak dlouho stačí, pro koho jsou, jakou má diagnozu...Počítač neukecáš tak lehce jako kolegu

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:42:00
  23. avatar
    [76] Lídy [*]

    Meander: no o tom reversu jsem to četla - takže to vypadá, že jsi se takhle ozvala jen jednou?

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:36:02
  24. avatar
    [75] aiša [*]

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:32:33
  25. avatar
    [74] Meander [*]

    Lídy: Dole to píšu. Paní doktorka mi přinesla podepsat revers.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:30:31
  26. avatar
    [73] Ťapina [*]

    kareta: Jo, jenže tyhle systémy s licencí pro několik počítačů a několik uživatelů stojí mnoho desítek tisíc, nemocnice nemají pomalu ani na léky Taky jednou sním o ordinačním systému, pro mou ordinaci s jedním počítačem a jedním uživatelem by to stálo podstatně míň, ale prostě na to nemám. Teď mám evidenci, kterou mi naprogramoval chlap, a zásoby holt nehlídá

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:27:47
  27. avatar
    [72] kareta [*]

    Lídy: už se s nekamarádili??

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:26:03
  28. avatar
    [71] About [*]

    OLKE: stejně jako tvůj švagr dopadla moje maminka - čerstvých 60 let... taky sem chodila...

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:24:24
  29. avatar
    [70] Lídy [*]

    Meander: Tak to jsi odvážná , ale zajímalo by mě, jak se potom k Tobě chovali? Já mám dost otřesné zkušenosti (myslím z nemocnice, když tam ležíš a nedej bože se ozveš)

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:23:09
  30. avatar
    [69] Věrulinka [*]

    Nevím,asi jsem náročná,i když si myslím,že nejsem.Proč,jednoduchá opdpověĎ.Lékaři mají být ,lékaři,složili Hypokratovu přísahu.Nějaká lenost,nezodpovědnost,pochybení neberu.o to více si nesmírně vážím dobrých lékařú,operatérů,kteří zachrání život.

    superkarma: 0 25.01.2007, 12:23:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme