Domácnost

Chudoba u dětí vede k depresi a bídě v dospělosti


Dětem z chudých rodin hrozí během dospívání deprese. Toto onemocnění jim přitom ztěžuje možnost vypracovat se a zlepšit své životní podmínky. Tvrdí to nová studie, uveřejněná v časopisu Journal of Health and Social Behavior.

 

Děti nemajetných rodičů jsou ohroženy depresí v pubertě. Jako teenageři přitom začínají časně se sexuálním životem, odcházejí z domova a žení či vdávají se dřív než jejich vrstevníci. Podle nové studie, která deset let sledovala 500 rodin v americké Iowě, se tak dostávají do začarovaného kruhu: mají nedostatečné vzdělání, těžko hledají práci a uzavírají nestabilní vztahy.

Zjistili jsme, že bída se přenáší z generace na generaci," říká vedoucí studie profesor Wickrama z iowské státní univerzity. Studie publikovaná v časopise Journal of Health and Social Behavior potvrzuje předchozí názory, že stres a deprese v raném věku spolu souvisí a přenášejí se do dospělosti.


Děti z chudých rodin jsou náchylné k tomu, že skončí v bludném kruhu chudoby a chatrného zdraví. Profesor Wickrama s kolegy nabádají:
Je třeba přijmout taková opatření a programy na státní i místní úrovni, která by vedla ke zlepšení životní úrovně dětí." Především je prý nutné investovat do vzdělání a psychologické péče.

   
12.01.2009 - Dům a byt - autor: Korzo

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [51] shb [*]

    Solei41:

    superkarma: 0 13.01.2009, 10:38:05
  2. [50] FAXÍK [*]

    Sirikit: ty máš taky pravdu,měla jsem dětství prožité v chudobě,ale jako dospělá se snažím žít jinak,než moji rodiče a na všechno si vydělávám rukama a chci žít slušně a trošku na úrovni

    superkarma: 0 13.01.2009, 09:10:01
  3. [49] FAXÍK [*]

    Suzanne: máš pravdu,já nedostala od rodičů žádnou lásku a pohlazení a celý život mi to chybí

    superkarma: 0 13.01.2009, 09:08:25
  4. [48] lleennaa [*]

    Sirikit:

    superkarma: 0 13.01.2009, 08:00:10
  5. avatar
    [47] Sirikit [*]

    Tak to si dovolím oponovat - děti vyrostlé v chudobě, pokud mají alespoň nějakou inteligenci, se snaží dobýt si svoje místo v životě a zajistit si životní úroveň takovou, na jakou mají schopnosti. Že mají momentálně tu smůlu, že vyrůstají v chudé rodině - např. matka samoživitelka nebo se u jednoho či obou rodičů projevila nějaká nemoc apod., se většinou snaží tu situaci zvládnout. Jiné je to ovšem v rodinách, které jsou zvyklé natáhnout ruku a dostat své peníze ve formě sociálních dávek. Tam chybí dětem motivace, to ano. Ale ani v takových rodinách to někdy nebývá pravidlem.

    superkarma: 0 12.01.2009, 20:21:56
  6. avatar
    [46] Suzanne [*]

    Suzanne: stmelovala

    superkarma: 0 12.01.2009, 17:56:43
  7. avatar
    [45] Suzanne [*]

    OlgaMarie: ale velmi často se to podává - buď a nebo. Láska a peníze se principiálně nevylučují. A velmi často bídu hmotnou provází i bída duchovní, to chtěla zřejmě faxík naznačit. I láska je velmi zranitelná, když dřeš bídu s nouzí. Rozhodně nemám pocit, že by chudoba lidi a priori ztmelovala

    superkarma: 0 12.01.2009, 17:54:21
  8. avatar
    [44] OlgaMarie [*]

    FAXÍK: Bez peněz se dá přežít, bez lásky ne.

    superkarma: 0 12.01.2009, 17:24:39
  9. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    At poslou detska robotovat, nebudou mit cas na nejake deprese z chudoby.

    superkarma: 0 12.01.2009, 16:40:36
  10. [42] FAXÍK [*]

    OlgaMarie: já zažila bídu bez peněz a i bídu bez lásky,pohlazení, nerada na to vzpomínám

    superkarma: 0 12.01.2009, 16:30:01
  11. avatar
    [41] Solei [*]

    Kolegyně je státní úředník, má čtyři děti a manžela invalidu. Pokud má být dítě problémové tak problémové bude bez ohledu na to co všechno mu rodiče poskytnout. Výchovou případně penězi jde tyto věci kompenzovat pouze částečně.
    Článeček pravděpodobně vyšel jako součást disertace nějakého afroameričana z Bronxu, jež se dostal na univerzitu díky Rockeffelerově nadaci.

    superkarma: 0 12.01.2009, 16:21:16
  12. avatar
    [40] Dante Alighieri [*]

    I dostatek v děství vede k problémům. Naše rodina sice nebyla nijak výrazně bohatá, ale přesto jsme my děti měly všechno, co jsme chtěly. A dnes, když si něco musím odepřít nebo nemůžu dopřát, nesu to těžce jako nějakej fracek. Zvykla jsem si, že mám věci hned! Výhodu to má jedinou - protože nemám trpělivost ČEKAT, jsem schopná udělat maximum proto, abych si svoje potřeby mohla co nejdřív naplnit. Někdy zacházím dost daleko...

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:46:51
  13. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    FAXÍK: Ale podle mě má víc pravdy KELLY v č.3. Ona je bída majetková a bída duchovní. I v sociálním nedostatku si musíš zachovat důstojnost. No nevím, co je smutnější, zda toužit po věcech, na které nemáš nebo nemít po čem toužit, neboť na všechno máš.

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:45:13
  14. [38] lleennaa [*]

    Meander: inu odpověď si přečtu večer až přijdu domů.Jdu vydělávat těžké money,abych mohla být bohatá z platu prodavačky a nemusela se obávat toho,že se mé dítě octne v pubertě v depresi a začne mi sexovat minimálně 12x denně...jen doufám,že se moc neuhoním,abych si mohla skočit ještě na ten golfík a po něm na drink,...dnes to vidím na džus s vodkou,...dámy tak se čiňte ať amíci mají zase co zkoumat

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:22:12
  15. [37] lleennaa [*]

    Meander: a s čímpak ještě?

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:10:49
  16. avatar
    [36] Meander [*]

    lleennaa: Myslím, že nejenom s ní

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:10:00
  17. [35] lleennaa [*]

    Meander: co myslíš?

    superkarma: 0 12.01.2009, 15:08:59
  18. avatar
    [34] shb [*]

    mindulinka: Tak to moc gratuluji Hlavně ať jste zdraví!

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:58:18
  19. [33] mindulinka [*]

    shb: jo 21.11.08 se mi narodil kluk - skoro o 3 neděle dřív, ale v pohodě.

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:53:08
  20. avatar
    [32] Meander [*]

    lleennaa: Máš nějaký problém s biblí?

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:50:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [31] a.... [*]

    lleennaa: Máš to brát tak, že bohatí se unaví na golfu, dostizích, na party a pak v tý posteli už jen spí. Někteří bohatí se taky unaví vyděláváním peněz, to je ten smutnější případ

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:48:51
  2. [30] lleennaa [*]

    Meander: jako třeba na tu bibli jo?

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:47:27
  3. avatar
    [29] Meander [*]

    shb: Já si říkala, jestli to je anketní otázka

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:46:24
  4. avatar
    [28] shb [*]

    oprava: místo mám tam má být máš

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:45:51
  5. avatar
    [27] shb [*]

    psycho:
    mindulinka: a už mám mimi?

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:45:16
  6. avatar
    [26] Meander [*]

    lleennaa: Bohatí mají prostředky i na jinou zábavu než tření tělesých partií o sebe.

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:44:36
  7. [25] lleennaa [*]

    gerda: v tom případě bych měla být asi brzo megaobézní,...
    Jen mi ten příspěvek přišel jako že chudý lidi nemaj nic lepšího na práci než ...nechci být sprostá,...
    Mám to brát tak,že bohatí si čtou v posteli bibli?

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:39:13
  8. [24] FAXÍK [*]

    tento článek je pravdivý a sama za sebe řeknu,že si ty následky nesu celým životem

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:14:14
  9. [23] mindulinka [*]

    No ono záleží na rodině. Známá 3 děti, moc peněz nemají, ale děti hází s hračkami, neváží si jich a rozbíjí je a maminka se k tomu dívá nečinně. Pokud mě by syn začal rozbíjet hračky, tak bych mu je vzala a neměl by je, dokud by se nenaučil, jak se má chovat. Mám ráda knížky, ráda je dostávám a k tomu vedu syna. Každý večer před spaním si min. půl hodiny čteme pohádky a knížky mu kupuju celoročně. Rád si vybírá, kterou budeme číst, těší se na to. Je už to rituál.

    superkarma: 0 12.01.2009, 14:05:39
  10. [22] 7kraska [*]

    nojo, Iowa....tam je to jiny nez u nas...zatim...maji to tam vykoumany na nekolika generacich, u nas jeste nejde takovy vyzkumy provadet, protoze u nas byl z chudase tovarnik a z tovarnika pak delnik a jeho deti jsou profesory a jejich deti zase rozmazlenymi budizknicemy...

    superkarma: 0 12.01.2009, 13:34:12
  11. avatar
    [21] psycho [*]

    Když si najdete jeden případ (maximálně dva), kdy to někdo z opravdu chudé rodiny dotáhl hóóódně vysoko, tak to neznamená, že to je pravidlo. Děti přebírají model chování v rodině. To platí pro chudobu, vzdělání a tak podobně. Lidi se vzděláním také dbají více na to, aby jejich děti byly vzdělané. Tohle je statistika, která se řídí pravidly Gaussovy křivky.
    Jinak souhlas s SHB či Kelly.
    Jinak k té rezignaci. Lidé, kteří by byli schopni spořit jen pár stokor, ani nešetří, protože si říkají, to stejně nemá cenu. Opravdu často rezignují.

    superkarma: 0 12.01.2009, 13:11:59
  12. avatar
    [20] Mylady [*]

    Můj názor je, že přílišná chudoba je zlá a přílišené bohatství taky. Zlatý střed je optimální.

    superkarma: 0 12.01.2009, 12:48:18
  13. avatar
    [19] Kelly [*]

    shb: ano, s tím souhlasím. Také proto píšu, že je to případ od případu. Nic není černé a bílé. Je fakt, že ten chudší se musí o to své místo na slunci více rvát a kolikrát i rezignuje, když vidí, že to úsilí jde stejně k ďasu ...

    superkarma: 0 12.01.2009, 12:32:56
  14. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    kareta: vzala jsi mi to z pusy

    superkarma: 0 12.01.2009, 12:13:01
  15. avatar
    [17] Eliana [*]

    kareta:jo, tohle je vzdycky dilema...Dat detem vse,aby nestradali, nebo je vychovat tak,aby nemeli pocit, ze stradaji. Je skvele, ze tvoje deti ctou a hrajou hry, uprimne jsem 7-nasobna teta a zsjistuji, ze deti nectou, nic je nebavi....

    superkarma: 0 12.01.2009, 12:01:28
  16. avatar
    [16] Eva_CZ [*]

    gentiana: hm, ja taky tak nejak.

    superkarma: 0 12.01.2009, 11:45:18
  17. avatar
    [15] kareta [*]

    Já vidím jedno- děti ze sociálně slabých rodin mají mp3, mobily, hračky, které vlastním dětem odmítám kupovat a místo toho je všechny nutím číst a hrát si hry Taky děti ze sociálně slabých rodin ofrňují nos nad vodou, kterou pijí naše děti a vyžadují brambůrky, které nekupuju. Budou mé děti depresivní?

    superkarma: 0 12.01.2009, 11:13:47
  18. [14] markousek [*]

    no jo proč mít dvě práce a dělat i o víkendu aby se člověk dostal jinam než je.Ale to by se někdo musel zvednout z gauče a přestat nadávat a svádět to na podmínky.A to je tak jednoduché,že?

    superkarma: 0 12.01.2009, 11:07:56
  19. avatar
    [13] shb [*]

    maje:

    superkarma: 0 12.01.2009, 11:01:56
  20. avatar
    [12] shb [*]

    RenataP: jasně, a bohatý nepíchaj
    Kelly: to se ale taky může projevit přesně naopak, že právě ten chudej se na to vy...., když třeba nevidí, že by kdy mohlo být líp.... to je relativní

    superkarma: 0 12.01.2009, 11:01:18
  21. avatar
    [11] Kelly [*]

    maje: asi narážíš na názor můj. Ale tak to vypadá, když se z kontextu vybere pouze pár slov. Ale když to tak vnímáš ...

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:59:55
  22. avatar
    [10] shb [*]

    hahaha tak to je snad jasný ne? Že když je někdo ve sračkách, že se to projeví ne? Kór chudoba, ani ten článek nedočtu, to je sdělení asi jako: kdo strádal ten už to bude mít navždy v hlavě..... přece všechno co člověk prožívá se na něm podepíše........

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:58:33
  23. avatar
    [9] gerda [*]

    lleennaa: no to víš, že jo. Taky se mu říkalo "chudobná večeřa".

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:37:36
  24. avatar
    [8] gerda [*]

    No to zas Amerika objevila Ameriku

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:36:46
  25. avatar
    [7] maje [*]

    nesnáším škatulkování. a přesně to je v příspěvku - i když to beru jako výsledek statistiky, tak i v názorech. chudí dřou a bohatí se jen flákají? každý je jiný a každý je osobnost. a je úplně jedno, jestli je chudý nebo bohatý. kdo se bude chtít flákat, tak se flákat bude a naopak.

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:25:45
  26. [5] lleennaa [*]

    lleennaa: oprava: sex ....

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:14:29
  27. [4] lleennaa [*]

    RenataP: se je zábavou chudých?Beru to jako špatný vtip,...

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:12:03
  28. avatar
    [3] Kelly [*]

    Je to asi případ od případu. Já mám spíš zkušenost, že děti z nemajetných rodin na sobě více dřou, jsou náročnější a zodpovědnější. Život v relativním nedostatku je vybičuje k vyšším výkonům, aby se právě z toho bídného kolotoče vymanily a zbytek života takhle neprožili oni a ani jejich děti.
    A naopak, děti z majetných rodin jsou rozjívení spratkové nevážící si nikoho a ničeho, jsou lehkovážní a dlabou na vzdělání spoléhajíc se na to, že je papínek nebo matinka na nějaké lukrativní místo došťouchne.

    superkarma: 0 12.01.2009, 10:03:34
  29. avatar
    [2] RenataP [*]

    jo jo, sex je zábavou chudých a lépe být zdravý a bohatý než chudý a nemocný...

    superkarma: 0 12.01.2009, 09:32:43
  30. [1] gentiana [*]

    Já strávila v depresích celou pubertu, vyhodili mě ze školy a tak podobně a přesto jsem se nestala nějakým parazitním lůzrem, protože jsem nechtěla. Jo, měla jsem štěstí, deprese mi mezitím nestihla sežrat mozek. taky jsem se nedostala do spárů někoho, kdo by mě zabalil do programu péče pro ubožátka, takže jsem se nenaučila základní mantru Jsem chudák ubožák invalida, dej dávky, ber ohled, lituj mě a musela jsem se porvat sama. Převelice užitečná zkušenost.

    superkarma: 0 12.01.2009, 09:24:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme