Rodina

„Chtěla jsem dát své dítě do babyboxu,“ přiznává mladá maminka

Matky, které odloží své novorozené děti do babyboxů, většina lidí kritizuje. Málokdo dokáže pochopit, jak může žena opustit to nejcennější, co ve svém životě má. Potomka. Jednou z mála, které to chápou, je dvaadvacetiletá Alice. I ona před rokem zvažovala, že se svého syna vzdá.  

Vyrostla v dětském domově, takže když z něj v dospělosti odcházela, nebyl nikdo, kdo by jí v začátcích pomohl. „Nemám žádnou rodinu. Moje matka už dávno zemřela, otec byl neznámý. A já po něm nikdy nepátrala. Takže jsem najednou byla úplně sama. Divný pocit. Ale našla jsem si práci a ubytovnu. Půl roku vše fungovalo skvěle. Přítel, kterého jsem znala ještě z děcáku, se ke mně nastěhoval a já si malovala, jak si jednou pořídíme vlastní byt. A snad i rodinu. Jenže on se chytil divné party. Začal pít a hrát automaty. A nakonec přišel i o práci,“ vypráví Alice.

baby

Začít znovu už nebylo tak snadné

Když zjistila, že jí bere peníze, došla jí trpělivost. Rozešla se s ním a on se odstěhoval. Jenže aby toho nebylo málo, dostala i ona v práci výpověď. Zkrátka snižování stavů. „Říkala jsem si, že si zkrátka najdu novou práci. Nějak se z toho všeho vyhrabu a začnu znovu. Chodila jsem zatím na různé brigády, uklízet a tak. Jenže pak přišel šok,“ vzpomíná na chvíli, kdy zjistila, že je těhotná.

„Vůbec jsem netušila, co dělat. Přemýšlela jsem i nad potratem, ale ve čtvrtém měsíci těhotenství? A stejně bych to asi nedokázala, zabít ho. První týden jsem probrečela beznadějí – nastávající matka bez chlapa, peněž i práce a na ubytovně! svěřuje se se svými pocity. Jen jediné věděla. Za jeho otcem rozhodně nepůjde. Párkrát ho potkala, a ani ji nepoznal, jak byl opilý. Pak si vzpomněla na jinou možnost babybox.

Chtěla mu dopřát bezstarostný život

„Říkala jsem si, že ten malý si nezaslouží vyrůstat na ubytovně s matkou bez peněz. Uživila jsem sotva sebe! Tak mu zkrátka dopřeju, aby měl rodinu, která se o něj postará. Bez ohledu na to, jak moc mě to bude bolet,“ přiznává Alice, ve které se začínaly probouzet mateřské pudy. I tak se ale vypravila k nejbližšímu babyboxu. Chtěla se na tu chvíli připravit, promyslet, jak to udělá.

„Jenže u toho zařízení na mě všechno padlo a já se hrozně rozplakala. Musela jsem odejít, než si toho někdo všimne. Bylo mi hrozně. Naštěstí jsem cestou domů potkala bývalou kolegyni. Když mě viděla, zatáhla mě do kavárny a já se jí se vším svěřila. Hrozně se mi v té chvíli ulevilo,“ popisuje setkání, které jí změnilo život. Z bývalé kolegyně se totiž stal její strážný anděl, jak jí dnes říká.

Z bývalé kolegyně se stala součástí její rodiny

„Nabídla mi, že mi pomůže. Žije prý sama a brzy jde do důchodu. Děti bydlí daleko a moc často za ní nejezdí. Tak se alespoň ve svém velkém bytě nebude cítit osaměle. A až budu mít peníze, můžu jí to postupně vrátit. Nevěřila jsem vlastním uším,“ vypráví Alice, která nabídku neodmítla. I když jí celá situace připadala absurdní a neuvěřitelná. A tak ji nakonec jen objala a rozplakala se úlevou.

Dnes je Patrikovi necelý rok. Alice s ním stále žije u hodné „tety“, která je bere spíše jako dceru a vnouče. A skvěle spolu vycházejí. „Ona je zlatý člověk, teď už vlastně součást mé rodiny. Vůbec si nedokážu představit, co by se stalo, kdybych ji tehdy nepotkala. Snad jí to jednou všechno splatím. A rozhodně neodsuzuji matky, které dají své dítě do babyboxu. Ne každá má takové štěstí, jaké potkalo mě,“ dodává Alice.

Čtěte také:

   
27.05.2015 - Rodina - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [51] bobani [*]

    tak to je síla Sml22

    superkarma: 0 20.06.2015, 18:51:48
  2. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    margot — #48 myslim, ze reagovala na Tvuj 1.prispevek.

    superkarma: 0 27.05.2015, 22:13:05
  3. avatar
    [49] phoebe24 [*]

    peetrax — #42Souhlas. Před pár lety jsem viděla dokument o dětech z DD. A jednu maličkost z mnoho citovaných si pamatuji dodnes: slečna popisovala, jak se po opuštění DD domova divila, že chleba se v obchodech prodává vcelku (tenkrát ještě nebyly v supermarketech krájený a ona chleba vcelku snad do té doby neviděla). Jedním slovem průser. Jo, dneska jsou domy na půl cesty a jiné možnosti, ale podstata problému je stejná. Ta děcka vyrůstají bez rodiny a pokud chtějí vytvořit svou rodinu, tak to mají sakra těžké. Po opuštění děcáku dostanou nějaké peníze do začátku a nazdar. I hledání informací na netu a pod. vyžaduje minimální znalosti, intelekt a samostatnost. Co když se jim tohoto nedostává? V rodině by jim někdo pomohl, někdo by je i dokopal ke smysluplné činnosti, ale takhle...

    superkarma: 4 27.05.2015, 20:28:20
  4. avatar
    [48] margot [*]

    peetrax — #42 a můžeš mi tedy říci, co je špatně na mém názoru/úvaze, že by se mělo dětem v DD dostat vzdělání a povědomí o např. té finanční gramotnosti, základech práva, aby alespoň věděly, kde takové informace hledat, kam se obrátit, aby nebyly po odchodu z DD úplně ztracené, zejména, když budou odkázány dále samy na sebe? nějak jsem se naivně domnívala, že by to bylo ve prospěch jich samotných a v konečném důsledku pro nás všechny.

    děkuji za tvoje doporučení, příště, až třeba budu mít názor např. na úroveň zdravotnictví v ČR, doporučíš mi opět rekvalifikaci a dobrovolnickou práci bez nároku na odměnu, abych byla dostatečně fundovaná k napsání své myšlenky do diskuze?Sml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 1 27.05.2015, 20:07:47
  5. avatar
    [47] Jandywoman [*]

    Mickey Mouse — #29Souhlas!Sml67

    superkarma: 0 27.05.2015, 20:02:46
  6. [46] iřka [*]

    Je to už 40let,kdy já byla v DD. Když jsem v 18 musela domov opustit,naštěstí se kolem mě našlo také hodně andělů strážných. To si nikdo neumíte představit,jak se člověk cítí.Nic nemáte,naštěstí tedy byla jistota práce,byla možnost zažádat si o byt,atd. Odsoudit je nejjednodušší,ale pochopit,to umí málokdo. Ale jou tací mezi námi.

    Přeji Alici do života jen vše nej,a časem i nějakého hodného tatínka pro Patrika. Andělu který podal pomocnou ruku patří velký dík.

    superkarma: 10 27.05.2015, 19:15:34
  7. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    dadma — #43Sml80 kdo vi, co jim rupne v hlave. Se mnou po porodu tak silene cloumaly hormony a deprese, ze jsem byla fakt chvilema nepricetna. Sml22 A jestli je ta zenska na to sama..... Ne, nebranim vrazedkyne, jen chci rict, ze treba potrebovaly pomoc a te se jim nedostalo. Ja nevim.

    superkarma: 1 27.05.2015, 19:00:50
  8. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    peetrax — #42 souhlasim do posledniho pismenka. Myslim, ze ta decka jsou ve svete uplne ztracena.Sml22

    superkarma: 2 27.05.2015, 18:58:38
  9. [43] dadma [*]

    Určitě bych jí neodsoudila, kdyby dítě dala do babyboxu, musí být k tomu velká motivace a odvaha.Alice měla štěstí .Přeji všem třem ať se jim daří.Alice určitě najde nějakého muže ,který jí i dyna bude mít rád a ještě budou mít navíc hodnou tetu,která si zaslouží velký obdiv.

    Naopak nedovedu pochopit ženy ,které miminko zavraždí.Babyboxů je po republice hodně,tak bych tam přeci to dítě odnesla. Prostě tohle myšlení nepochopím.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #45
    superkarma: 0 27.05.2015, 18:51:48
  10. avatar
    [42] peetrax [*]

    margot — #27 když tak víš, co BY SE MĚLO v DD dělat, začni u sebe, nech se proškolit a nabídni své služby z oblasti poučování o finanční gramotnosti coby dobrovolník - pokud už tak tedy nečiníš. Sml24

    Nedokážu odsuzovat/soudit/tvrdit, co by měly dělat děti z DD, případně dospělý, který děcákem prošel. Nedovedu si představit, díkybohu, jaké to je, vyrůstat bez rodiny, bez základů, které rodiče (a další příbuzní) dětem výchovou či vlastním příkladem dávají. Co my bereme jako samozřejmost, je pro ně mnohdy sci-fi. Od zázemí, až po to, že takového člověka nenapadne vyhledat si informace o pomoci s aktuální životní situací na netu. A nemám ráda chytrolíny, kteří nejlíp vědí, jak se ostatní mají chovat. Sml15

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #44
    2. na komentář reaguje margot — #48
    3. na komentář reaguje phoebe24 — #49
    superkarma: 4 27.05.2015, 18:26:37
  11. avatar
    [41] Léthé [*]

    Krásný příběh, sice to může někomu znít jako pohádka, ale v životě se dějí i podobně "pohádkové" příběhy. Tak hodně štěstí mamince i dítěti Sml72

    superkarma: 7 27.05.2015, 13:20:16
  12. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    Rikina — #36 Ono je dost velké riziko, že se takový asociál na ni pověsí a bude jí slibovat a ukecávat ji a co víme, jak je holčina silná.

    superkarma: 1 27.05.2015, 12:35:49
  13. [39] patricia077 [*]

    Stokrát lepší dát své miminko do babyboxu než někde pohodit za keřem, což se taky stává a je mi z toho pokaždé zle..u nás už je druhý babybox a hned jak se vyměnil, tak měl využití a to je dobře a taky je dobře, že když se maminka přihlásí, že ji miminko vrátí, protože má zájem a bojuje se svojí situací a to chce pořádný kopec odvahy!

    superkarma: 3 27.05.2015, 12:32:59
  14. avatar
    [38] margot [*]

    cilani — #35 to jsem právěže neměla, ale fakt jsem nesložila ruce do klína. zkusila jsem co šlo, něco i opakovaně. nenechala jsem se odbýt. brekot nad tím, že mě nikdo nemá rád jsem brala jako jednu z posledních možností. dle mých zkušeností není pravidlem, že úplně všude sedí neochotný zlý úředník, pro kterého jsou ostatní obtížný hmyzSml80

    superkarma: 0 27.05.2015, 12:02:04
  15. avatar
    [37] enka1 [*]

    margot — #20 Naše správkyně poč. myslela, že pokud kojí nemůže otěhotnět - vysokoškolačka a toho třetího potomka taky zjistila ve 4. měsíciSml24

    superkarma: 1 27.05.2015, 12:01:59
  16. [36] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #29 Počkej, nechceš doufám tvrdit, že by takoví "tatínkové" měli mít jakési osvobození od otcovské odpovědnosti, jen proto, že jsou to asociální osoby? To by mohli vesele plodit děti a nestarat se? Jéje, to by bylo rázem asociálních otců, od kterých by se přece nemohla žádat výživa a výchova potomstva. A co asociální ženy? Na ty by se to taky vztahovalo, že se od nich nemůže nic chtít? To by se asi muselo postavit hodně dětských domovů a SOS vesniček...

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #40
    superkarma: 1 27.05.2015, 11:56:06
  17. [35] cilani [*]

    margot — #34gratuluji ti, že jsi měla štěstí jen na ty ochotné a vždy pomáhající úřednice.

    1. na komentář reaguje margot — #38
    superkarma: 0 27.05.2015, 11:54:54
  18. avatar
    [34] margot [*]

    i člověk, co se jen mlhavě orientuje (i kdyby byl totálně sociální případ) snad nežije v totálním vakuu, má pusu a kolem sebe lidi, kteří mohou poradit - v nouzi jistě i pracovníci DD, ze kterého člověk vzejde ho mohou nasměrovat patřičným směrem. a sry, např. permice do knihovny je za 100Kč/rok (cca), kde je i přístup k netu zdarma (mohla to spojit s obhlídkou babyboxu, který byl ve větším městě). v dnešních DD jistě základy na PC berou, takže anafabelt to totální být nemůže, aby nedokázala zadat hledané heslo do google. a - se sociálkou v pasti, těhotná? ještě i do porodnice chodí a tu možnost adopce nabízejíSml80

    sry, tohle mi přijde jako vymýšlení důvodů, proč něco fakt nejde. a jistotu? tu přeci nemá nikdo... zetra, co zetra, kdožpak ví - zejtra si lehneme do rakvíSml57

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 1 27.05.2015, 11:42:15
  19. [33] cilani [*]

    margot — #27 pokud se v tomto neorientuje a má jen mlhavé informace, nemá přístup k netu a na socce či pracáku se s ní nebaví (což někdy ty baby tam prostě jsou na přesdržku), tak si holka může připadat v pasti velmi snadno. Když má člověk nějaký přehled, hned se mu informace shání snáze. Je krásné tvrdit, že má někdo na něco nárok, ale ne vždy je realita tak snadná a jednoduchá..

    superkarma: 1 27.05.2015, 11:17:34
  20. [32] cilani [*]

    gerda — #31 a když je nepošle, matka bude mít prd, hluboko do kapsy, vymahatelnost je nulová a matka s dítětem bude mít více problémů než užitku. Nakonec ještě dítě bude mít povinnost se o tohoto otce starat v dospělosti, až bude nemohoucí, neschopný a s totálně vychlastaným a vyfetovaným mozkem. Celkem chápu, že někdy je snažší a pro matku s dítětem prospěšnější, když otce neuvede a raději se spolehne na pomoc státu.. Bohužel, když otec nechce, tak z něj prostě matka ani korunu nedostane a naše soudy s tím taky udělají houby..

    superkarma: 2 27.05.2015, 11:14:40
  21. avatar
    [31] gerda [*]

    Mickey Mouse — #29však se nemusí osobně angažovat, stačí, když jednou za měsíc pošle alimentySml58

    1. na komentář reaguje cilani — #32
    superkarma: 1 27.05.2015, 10:58:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    margot — #27lidi, kteří berou za samozřejmost připojit se k internetu, kteří mají zajištěné bydlení a mají jistotu, kde budou a co s nimi bude třeba za půl roku, si ani nedovedou představit jaké to je, tohle všecko nemít.Sml15

    superkarma: 5 27.05.2015, 10:57:32
  2. avatar
    [29] Mickey Mouse [*]

    gerda — #26 Pokud je opravdu otec takový asociální gambler a alkoholik? Myslím, že nakonec je lepší jej z péče o dítě vynechat.

    Tím, že takovému "otci" naložíte odpovědnost, riskujete spíše více problémů pro matku a pro dítě. Jen se jim bude motat do života. Takový člověk jim bude překážet při rozhodování, a stejně z něj žádnou oporu ani pomoc s výživou nebo výchovou nikdo nevymůže... Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    2. na komentář reaguje Rikina — #36
    3. na komentář reaguje Jandywoman — #47
    superkarma: 4 27.05.2015, 10:56:13
  3. avatar
    [28] jiti [*]

    Jestli je příběh pravdivý potom držím palečky ať se synek nepotatí a maminka ať brzy najde hodného náhradního tátu a fajn práci.

    superkarma: 0 27.05.2015, 10:45:38
  4. avatar
    [27] margot [*]

    OlgaMarie — #24 však stát se to mohlo, nepokládám to za úplně nepravděpodobné. leč v dnešní době je jednoduchý přístup k informacím na netu, možnost kontaktu se sociálkou, právní poradna zdarma pod centrem sociálních služeb - to dávno existuje, jen to chce nějakou základní iniciativu (a těhotenství nějakou dobu trvá, takže je relativně čas vše řešit)Sml80

    myslím, že DD by se měly u svých svěřenců, kteří nikoho nemají a budou v budoucnu odkázáni jen sami na sebe, zaměřit na základní právní a finanční gramotnost. ne každý bude mít v životě štěstí, aby se o něj postaral DD a pak nějaký ušlechtilý zachránceSml80

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    2. na komentář reaguje cilani — #33
    3. na komentář reaguje peetrax — #42
    superkarma: 0 27.05.2015, 10:36:02
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    Rikina — #25proti tomu neřeknu ani popel. Dítě má rodiče dva, pokud se biologický otec nestará a žije jinde, to ho ještě nezprošťuje odpovědnosti za potomka. Matka se nemá co vzdávat předem příspěvků na dítě, ani kdyby ho klidně uživila sama. Jedna věc je falešná hrdost, druhá oprávněné nároky dítěte. Však je dost sociálních pracovnic, které mají v pracovní náplni radit bezradným matkám, co nemají páru, jak a na co mají právo.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #29
    superkarma: 0 27.05.2015, 10:29:55
  6. [25] Rikina [*]

    Jandywoman — #19 Rozhodnutí otce dítěte "vynechat" je nezodpovědné. Pak takové matky samoživitelky brečí, jak nemají peníze. Ale v první řadě by měly pro své dítě žádat výživné od jeho otce, a pak teprve chtít od státu sociální dávky. To, že si toho otce vybraly špatně, neznamená, že on nemá žádné závazky, naopak o to důsledněji by mělo být vymáháno jejich plnění vůču dítěti. A že to matce zkomplikuje život? No, to už se jaksi stalo. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 1 27.05.2015, 10:26:35
  7. avatar
    [24] OlgaMarie [*]

    margot — #20 Znám 2 případy, kdy budoucí maminky zjistily až ve 4. měsíci, že jsou těhotné, tehdy jim teprve vynechala menstruace.

    Ta slečna byla z DD, kde zřejmě nejsou děti připravovány k sociální nebo finanční gramotnosti. Uvědom si, že v té době neměla nikoho, kdo by ji poučil o nějakých pracovně právních vztazích.

    Znám z vyprávění případ, kdy rozvedená bezdětná paní zabránila těhotné dívce, sirotku, skočit z mostu a vzala ji k sobě a starala se o ni jako o dceru.

    1. na komentář reaguje margot — #27
    superkarma: 2 27.05.2015, 10:20:33
  8. [23] Rikina [*]

    margot — #20 Sml22 je tam spousta podivností a nesrovnalostí. Proto tomu taky nevěřím ani zbla, celé to někdo vymyslel jako dojemný příběh. Sml80

    No a to, že by si někdo šel prohlížet babybox, to mi připadá jako známá hláška z filmu "jeď do Pelhřimova, prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš" Sml57

    superkarma: 1 27.05.2015, 10:20:09
  9. [22] alenabl [*]

    neodsuzuji odložení dítěte do baby boxu, lepší, než ho zabít, ne? a pokud je tento příběh pravdivý, skončil happy endem a to je hlavní. Přeji všem hezkou budoucnost.Sml67

    superkarma: 1 27.05.2015, 09:55:54
  10. [21] cilani [*]

    Neznám nikoho, kdo by odsuzovat matky, které dají dítě do babyboxu. Spíš ty matky považuji za velmi rozumné, pokud zvolí tuto variantu před vraždou miminka..

    hada — #1nikdy jsi se nedostala na dno, řekla bych. Já taky ne, přesto si umím alespoň v náznacích představit, že člověka (zvlášť v situaci, kdy prostě netuší co bude dnes večer, natož zítra) se rozhodně, že dítěti dá možnost lepšího startu. Ony ty děti z děcáků nemají tolik možností a zkušeností, jako děti vyrůstající v rodině.

    superkarma: 1 27.05.2015, 09:20:48
  11. avatar
    [20] margot [*]

    pozná až ve 4. měsíci, že je těhotná? no fajn, i když málo uvěřitelné. výpověď dostala jako těhotná - wtf? pokud byla pro nadbytečnost, je neplatná. i kdyby otěhotněla až ve výpovědní době (což podle časové posloupnosti neodpovídá), prac. poměr by skončil po uplynutí mateřské/rodičovské a zbytku výpovědní lhůty. když byla tak hloupá a přistoupila na dohodu a mlčela, odstupné nic? otci nic neřekne, závazky obou rodičů nic? omg. a s prominutím, babybox líčený jako spása evidentně nezodpovědných jedinců (když je jednoduchá možnost dítě tajně porodit a předat hned k adopci s lhůtou na rozmyšlení, která je celé šestinedělí - to vše při poskytnutí veškeré lékařské péče atd. bez hazardu se zdravím svým i dítěte vs. nějaký pokoutný porod s následným vhozením dítěte do schránkySml80)

    babybox beru jako nejkrajnější řešení a článek jako harlekýnkuSml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #23
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #24
    3. na komentář reaguje enka1 — #37
    superkarma: 4 27.05.2015, 09:18:40
  12. avatar
    [19] Jandywoman [*]

    Rikina — #9Já myslím, že v daném případě by jí otec dítěte život spíše ještě více zkomplikoval než že by jí nějak pomohl. Chápu její rozhodnutí, ze všeho ho vynechat.

    A jinak, hezký, uvěřitelný příběh. Sml67

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 5 27.05.2015, 09:15:06
  13. avatar
    [18] kobližka [*]

    Zaplať pánbů,že ty baby boxy máme! A to je nějaký pitomec chtěl zrušit...

    No,taky bych se asi šla podívat,jak takové zařízení funguje,kdybych se pro to rozhodla,abych tam pak nestála s miminem v náručí a nevědala co a jak.

    superkarma: 2 27.05.2015, 09:09:37
  14. avatar
    [17] Pentlička [*]

    Neodsuzuju, když někdo odloží dítě do babyboxu. Odsuzuju, když si ho někdo nechá a pak se o něj pořádně nestará, nedejbože ho týrá. Nemluvě o tom, když ho zabije. A že se někdo jde podívat, kde ten babybox vůbec je a jak to tam vypadá, to se mi zdá normální.

    Slečně přeju, aby si svého štěstí dostatečně vážila a už si dala v budoucnosti velký pozor, s kým si začne vztah, notabene zplodí dítě.

    superkarma: 8 27.05.2015, 08:40:59
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    OlgaMarie — #15ano, tyhle příběhy může psát sám život, to by se člověk kolikrát divil, jak to někdy může být divně zašmodrchané. Jen ten dobrý konec bývá vzácně.

    superkarma: 3 27.05.2015, 08:30:15
  16. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    Budoucí maminka neřešila, kde a jak porodí, ale co si s miminkem počne. Zvažovala i možnost baby boxu. Nedivím se, že si dítě pořídila s někým, kdo nezvládl život venku. Byl jí blízký z DD a nevím, jak moc jsou tyto děti připraveny na život, ve kterém se samy musí postarat o kus žvance i střechu nad hlavou. Věřím v pravdivost šťastného konce.Sml59Nic není náhodou.

    1. na komentář reaguje gerda — #16
    superkarma: 7 27.05.2015, 08:27:17
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    Rikina — #9hele, tomu bych docela věřila. Pořád je líp, když myslí na budoucnost, a k tomu přece patří prověřit své možnosti. A ne, až když teče plodová voda, to by tam nemusela trefit.Sml30

    superkarma: 0 27.05.2015, 08:11:32
  18. [13] ZdenaZ [*]

    takových lidí se srdcem na správném místě v dnešní době je velice velice málo,příběh byl dojemný s dobrým koncemSml67

    superkarma: 0 27.05.2015, 08:00:32
  19. avatar
    [12] kuzle [*]

    nemine tyden, kdy bych sve deti do babyboxu nejradeji nacpala taky, kdyz ony se mi tam uz kolohnati nevlezou, jedine, ze bych je nechala stat vedle Sml30Sml22

    ale pani preju, ze vse dobre dopadlo Sml67

    superkarma: 4 27.05.2015, 07:54:42
  20. [11] Klára Křížová [*]

    Rikina — #9já si tedy myslím, že si ho obhlídne. Pokud to chce udělat, není to "náhlé hnutí mysli".

    superkarma: 5 27.05.2015, 07:54:14
  21. [10] theplana [*]

    I o tom je život Sml22

    superkarma: 0 27.05.2015, 07:20:51
  22. [9] Rikina [*]

    Za prvé - jaké "za otcem nepůjdu"? To bylo neposkvrněné početí? Asi ne, že. Otec by taky měl nést svůj díl odpovědnosti, a za to, že matka dítěte si vybrala blbě a spala s alkoholikem, si může jedině ona sama, takže proč z tatínka snímat jeho povinnost na úkor dítěte? Sml80

    Druhá věc - skutečně nevěřím tomu, že si budoucí matka půjde obhlédnout babybox, aby věděla, kam to dítě posléze odloží. To je velice málo uvěřitelné. Fabulujte ty příběhy aspoň trošku pravděpodobně.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #11
    2. na komentář reaguje gerda — #14
    3. na komentář reaguje Jandywoman — #19
    superkarma: 1 27.05.2015, 07:17:02
  23. [8] kopp16 [*]

    Přesně tak nesoudím. Babybox je úžasná věc. A pomůže jak ženám, které mimi nemůžou z jakéhokoliv důvodu mít, tak párům které nemůžou mimi mít . Jen ta legislativa kolem. Ta žena se zachovala skvěle. Prostě krásný článek a příběh. Sml59. Více takových konců a žádné hnusné igelitky v kontejnerech.

    superkarma: 1 27.05.2015, 06:54:21
  24. [7] janavys [*]

    Babybox, díky za něj Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 1 27.05.2015, 06:44:23
  25. [6] Maria28 [*]

    ...a najednou, kde se vzala, tu se vzala, stála vedle ní kouzelná stařenka....

    superkarma: 4 27.05.2015, 06:43:18
  26. avatar
    [5] kareta [*]

    Dobrý člověkSml67

    superkarma: 0 27.05.2015, 06:27:02
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Příběh jak z červené knihovny, ale zaplaťpánbůh pravdivýSml67 Je úžasné, že se takové náhody dějí a je příjemné vědět, že jsou ještě lidi se srdcem na správné straně.

    superkarma: 0 27.05.2015, 06:19:27
  28. [3] Breberka456 [*]

    babybox je skvělá věc, podle mě

    superkarma: 0 27.05.2015, 06:06:48
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    hada — #1hele, nesud! Nikdo nevi, co se muze prihodit. Sml23 Az budes v situaci tech, ktere do babyboxu miminko daji, pak pokecame.Sml24

    Jestli je tohle pravda, je to uzasny!Sml67Sml16

    superkarma: 20 27.05.2015, 04:16:37
  30. [1] hada [*]

    Beru že se někdo rozhodne a odloží dítě do Baby boxu, ale tím pádem bych jím pak už neumožnila si zase dítě vzít spět. Jednou se rozhodli že se nedokáží postarat a baby box není žádná úschovna.Existují také azylové domy.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #2
    2. na komentář reaguje cilani — #21
    superkarma: 1 27.05.2015, 00:22:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme