Rodina

Chtějí respekt k rodičkám. A byli proto v ulicích!


Takovou koncentraci těhotných žen, rodičů s kočárky a dětí pražské Palackého náměstí zřejmě ještě nezažilo. Včera odpoledne se tam uskutečnila protestní akce za tzv. normální porod, které se zúčastnilo více než dvě stě lidí. Ta doprovodila předání podepsaných archů petice Za zlepšení služeb v českém porodnictví a za péči přátelskou a bezpečnou pro matku i dítě.

 

Mezi účastníky chodila „těhotná obryně“ a na zemi byl improvizovaný odpočinkový porodní kout. Některé z pořadatelek, ale i řada mužů měli červená trika s hesly jako „Porod patří matce“ či „Právo na volbu“.

 

Akci zahájila krátkým vystoupením zpěvačka Ridina Ahmedová. Poté následovaly projevy, které měly osvětlit, o co organizátorům jde. Z nich vyplynulo, že mluví-li o normálním porodu, mají na mysli porod bez neopodstatněných a často škodlivých zásahů. A ty, co jej požadují, se prý častou se zlou potážou.

 

„Spokojeny jsou v podstatě jen ty ženy, které nemají o porodu žádnou představu, ani porodní plán, a plně se s důvěrou podřídí ošetřujícímu lékaři či lékařce. Ženy, které se předem o porod zajímaly a ujasnily si, jak ho chtějí prožít, většinou narážejí na nepříjemné reakce a nezřídka jsou vyzvány, aby si vybraly jinou porodnici, či dokonce aby s podobnými názory rodily rovnou doma,“ popsala poměry v porodnicích Petra Sovová z Hnutí za aktivní mateřství.


Co organizátorky současnému porodnickému systému vytýkají? „Především nerespektování novějších poznatků vědy. V porodnicích přes mnohá zlepšení vládne rutina. Do porodu se tak zasahuje příliš často. A příliš často se tím porod komplikuje. Důkazem je i stoupající počet císařských řezů, aniž by zároveň klesala perinatální úmrtnost,“ uvedla příklad Sovová.
 

 

Otázky, které vyprovokovaly včerejší akci:

 Jak je možné, že je snazší domoci se porodu v epidurálu nebo dokonce císařského řezu na přání než porodu bez medicínských intervencí?

Jak je možné, že za přítomnost otce nebo jiné blízké osoby u porodu si porodnice nechají platit jako za nadstandardní službu?

Proč tolik žen, které prožijí těhotenství zcela bez problému, nakonec rodí s četnými intervencemi nebo dokonce s operativním ukončením porodu?

Proč tak často dochází k narušování „zlaté hodiny“, a tedy k oddělování matek a novorozenců krátce po porodu z důvodů poporodních vyšetření?




Příklady praktik, které organizátorům protestu vadí:

► Často neodůvodněné vyvolání porodu.

► Rutinní provádění holení a klystýru.

► Odepírání jídla a někdy i pití během porodu.

► Nadužívání a propagování epidurální analgezie.

► Nadužívání oxytocinu pro povzbuzení děložní činnosti.

► Předčasné zaškrcení a přerušení pupečníku.

► Bezprostředně po porodu narušování dostatečně dlouhého kontaktu matky a novorozence kůží na kůži, oddělování kvůli běžnému poporodnímu vyšetření.

►Nedostatečné či nesprávné informace o kojení, např. omezování délky kojení v počátcích.

(uveden je jen výběr, výtek systému je výrazně více)

Bojují i za porodní asistentky

Kromě zlepšení služeb leží aktivistkám na srdci i zavírání malých porodnic, v nichž se rodí méně než 500 dětí ročně (Frýdlant v Čechách, Vysoké Mýto či Kutná Hora...). S tím nesouhlasí, protože jsou přesvědčené, že právě v nich se lze setkat s lepším jednáním než ve velkých nemocnicích. Podle nich lépe umožňují osobní a rodinný přístup.



 

Za velké téma považují také nedoceněnost porodních asistentek. „Přestože ty se vzdělávají již třicet let výhradně pomaturitním studiem, v současné době na vysokých školách a jsou speciálně školeny pro péči o ženu v průběhu těhotenství a porodu a po porodu i o matku i dítě, nemohou svobodně vykonávat své povolání, zejména proto, že jejich péče není hrazena ze zdravotního pojištění,“ řekla Ivana Konigsmarková z UNIPA (Unie porodní asistentek).

 

Porodní asistentky podle nich pouze volají po svých zákonných pracovních právech a zdůrazňují, že existovaly, existují a existovat budou ženy, které se z nějakého důvodu rozhodnou rodit doma.

Organizátorky akce včera věnovaly ministru zdravotnictví Tomáši Julínkovi (ODS) petiční archy se 3000 podpisy. Mezi signatáři je možné najít i zvučná jména známých osobností, například filmové dokumentaristky Olgy Sommerové, hudebníka Davida Kollera, astrologa Antonína Baudyše, básníka Jiřího Dědečka, spisovatele Michaela Viewegha...

 

Julínkovo ministerstvo má k jejich kritice porodnictví spíše odmítavý přístup. Také Česká gynekologická a porodnická společnost požadavky odmítá s tím, že jde jen o zviditelnění a prosazení ekonomických a osobních ambicí.

Souhlasíte se všemi nebo aspoň s některými požadavky protestujících? Máte také špatné zkušenosti s neosobním jednáním ve velkých porodnicích?

   
09.10.2008 - Těhotenství a porod - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [177] vendyna [*]

    Jardine: Proč měli recht? Já rodila s epidurálem, až do tý chvile, co mi ho píchli, to bylo naprd. Nejdřív se mi ho snažili rozmluvit. Pak jsem se neotvírala , byla jsem na pěti cm. (někdo neprozřetelně prohodil, že bolesti budou ještě horší, ale to považuju za osobní selhnání dotyčné :o)) Řekla jsem si o něj vlastně v době, kdy to ještě nebylo tak strašný, jen jsem se bála. Bezprostředně po píchnutí epiduralu najednou povidá doktorka vesele, no vida!!! jste na desíti! A malá šla ven raz dva. Jedna asistenka mi ještě zmáčkla bříško (nevim proč některé sadistické a zlomyslné maminy používají termín skočit na břicho!!!! Nesnášela jsem v těhotenství, jak mě furt někdo děsil) a malá byla venku! To zmáčknutí nebylo moc příjemný, málem jsem se té asistentce zakousla do krku, ale cítila jsem, jak to malou doopravdu krásně tlačí ven. Pak jsem jí poděkovala, koukala jak blázen. Porod na Bulovce byl tedy super. Já potřebuju to vědomí, že vedlejší pokoj je operační sál, kde by se okamžitě řešily potíže. Zato kojení mi svými "radami" sestry na oddělení pokazily ukázkově. Ochota a snaha-ano, nestěžuju si. Odborná úroveň většiny z nich-na palici. Ale na to jsem přišla až doma na netu. Příště je neposlechnu ani na slovo.

    superkarma: 0 13.10.2008, 00:05:27
  2. avatar
    [176] Meander [*]

    Heli*: I když se mě to bezprostředně netýká, přece jenom jsem se na ty stránky podívala. Prodloužila jsem si život

    superkarma: 0 10.10.2008, 16:34:17
  3. avatar
    [175] Heli* [*]

    Promiň, to je blbej smajlík, já myslela, jako že se směju, že jsem to napsala blbě.Heli*:

    superkarma: 0 10.10.2008, 16:32:00
  4. avatar
    [174] Heli* [*]

    Meander:

    superkarma: 0 10.10.2008, 16:30:53
  5. avatar
    [173] Meander [*]

    Heli*: Tohle není server pro maminky, tohle je server pro lidi

    superkarma: 0 10.10.2008, 15:53:46
  6. avatar
    [172] Heli* [*]

    Ahoj.Jestli chcete nakouknout ke konkurenci, tak na Rodině.cz je hodně nových diskuzí o porodnici, demonstraci, domácím porodu. Najdete to v diskuzích Hlavní diskuze, např. Kde rodit aj.

    Je to zajímavé čtení, ať pro jednu i druhou stranu.

    Nebo se zde nesmí mluvit o jiném servru pro maminky?

    superkarma: 0 10.10.2008, 15:41:32
  7. [171] misanda1 [*]

    Myslím si ,že porodní plán je k ničemu,poprvé jsem rodila v Podolí 24hodin,kde byli nepříjemné sestry i doktor, hrůzný zážitek ,podruhé v Krči trvalo to 2hodiny a já zrovna čekala na propuštění ,byla jsem tam 2 dny na pozorování kvůli vysokému tlaku a spokojená s průběhem porodu jsem byla nade vše a taká nechápu proč podepisují petici chlapy .

    superkarma: 0 10.10.2008, 10:57:34
  8. avatar
    [170] prece ja [*]

    jde opravdu jen o přístup. pamatuji si, že když jsem byla na "hekárně", bylo mi příšerně zle.sestřička řekla, že to musím vydržet, pak přišel doktor a řekl: lehněte si na bok, to vám to dítě tlačí na žaludek a ejhle - hned se to zlepšilo.

    superkarma: 0 10.10.2008, 09:57:31
  9. avatar
    [169] rek11 [*]

    kareta: mě se chtělo zvracet,pokud vím,tak se proste stava,ze rodicky zvraci-krom jineho to souvisi s tim,jak prodychavaji kontrakce,tusim,ze to je hyperventilace?! kurna ja uz blbnu kazdopadne,pri te miva malokdo hlad

    superkarma: 0 09.10.2008, 22:13:07
  10. avatar
    [168] Jardine [*]

    Suzanne: samozřejmě. Ono jde hodně o individuální zkušenost; v mém případě zásahy doktorů do porodu celou věc urychlily a usnadnily (ve chvíli, kdy už máte deset hodin kontrakce po dvou minutách a ještě vám neodtekla plodovka, jste ráda, když vám ji "pan invazivní bílý plášť" píchne a přesune vás do vany, aby se porod konečně rozjel než vám dojdou síly)- proto jsem jim vděčná a po obou porodech jsem na pracoviště poslala děkovný dopis. Neberu to jako samozřejmost, toť vše.

    superkarma: 0 09.10.2008, 21:32:26
  11. avatar
    [167] Suzanne [*]

    Jardine: no vidíš...já bych třeba nikdy neřekla, že mi oni přivedli na svět dítě. Svého syna jsem přivedla na svět já. Nejde o slovíčkaření. Jde o přístup. Ty na ten svůj máš právo, já na ten svůj taky. A o tom to je.

    superkarma: 0 09.10.2008, 21:07:31
  12. avatar
    [166] Jardine [*]

    Proti postupu porodníků ve FN Plzeň nemůžu říci ani ťuk. Přivedli mi na svět dvě zdravé děti a to je nade vše nepohodlí. I těch několik nekonečných půlhodin na zádech přikurtovaná k monitoru ozev už jsem jim odpustila. Podle mě zmíněné protestovnice zřejmě pálí, že máme jednu z nejlepších porodních péčí na světě. Snad jediný bod, pod který bych se podepsala, je ten poslední .... už jsem slyšela o porodnicích, kde maminkám s kojením moc nepomohli, tohle rozhodně stojí za vylepšení. Jinak mě rozesmálo to nadužívání epidurálu - já o něj celý svůj první porod škemrala a nedali mi ho. A teď vím, že měli recht :)

    superkarma: 0 09.10.2008, 20:42:56
  13. avatar
    [165] Suzanne [*]

    Jinak nechápu, co je špatné na tom, že některé ženy chtějí mít z porodu "vrcholný zážitek". Já to mohu vidět jinak než ony, ale pokud někdo chce mít péči podle své představy, chce, aby se k němu personál porodnice choval slušně, aby byly respektovány metody, které v jiných zemích jsou standardní a pokud celé to přání nikoho neohrožuje (což neohrožuje), není důvod z něho dělat kreténa.
    Já preferuji samostatnost rodičky za dozoru odborníka s dostupností lékařské péče. Někdo jiný razí heslo - pane doktore, poroďte mě, hlavně ať nic nemusím. Oba tyto přístupy mají něco do sebe, hlavně však musejí vyhovovat té které konkrétní rodičce. Na tom není nic směšného ani nepochopitelného. Alespoň mezi inteligentními lidmi.

    superkarma: 0 09.10.2008, 19:13:59
  14. avatar
    [164] Suzanne [*]

    mindulinka: nechápu, na co reaguješ, resp. co mi sděluješ.
    tyrkys: v zásadě ano.
    meander: jak se říká - vocuď pocuď

    superkarma: 0 09.10.2008, 19:08:40
  15. avatar
    [163] Šeri [*]

    A ještě se mi líbí,když petice za přirozený porod podepisují muži.Většina z nich umírá už při rýmě

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:35:10
  16. avatar
    [162] kareta [*]

    ještě by mě zajímalo, jestli některá zdejší měla při porodu hlad Jídlo teda bylo to poslední, na co jsem myslela- vážně někomu kručelo hlady v břiše?

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:33:18
  17. avatar
    [161] Šeri [*]

    Tini: souhlasím.Škoda,že jsem pořad neviděla,asi jsem o hodně přišla .Když rodička neví,kdo z doktorů na ni vyjde u porodu ,tak ať si zaplatí svého.Tu možnost má a s ním si může domluvit co chce.Pak si nemusí nikde stěžovat a pořádat demonstrace.
    Já rodila 2x,před 20ti lety pouze se sálovou sestrou,doktor se přišel jen podívat když byla malá venku.Podruhé,jsou to 3 roky dvojčata.Císaře jsem odmítla,epidural taky,klystýr mi nevadil a holím se sama.Nedokážu si představit,že by mi neurychlili porod a já čekala,až se malému,který šeljako druhý,bude chtít ven.
    Rodil mě doktor,který se o mě celé tehotenství staral.Prostě jsem si to zaplatila.Žádný z jeho kolegů,se proto ke mě nechoval hnusně.
    Je to i o výběru porodnice.Nikdy bych nešla rodit do Prahy.Malé porodnice v menších městech jsou příjemnější.

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:26:46
  18. avatar
    [160] Ťapina [*]

    mindulinka: No já nevím, už v knížkách z roku 1960 je to popsáno jako metoda k vybavení mrtvého telete.

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:23:20
  19. avatar
    [159] Andula [*]

    mindulinka: nechtěj po mně, abych ti tady vyprávěla historicky z porodnice, co mi líčil jeden necitlivý lékař, zrovna kdyžjsem byla těhotná.

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:20:30
  20. [158] Rikina [*]

    Na mě to dělá dojem, že dle demonstrujících má být porod snad něco jako adrenalinový zážitek, něco, co si člověk míní co nejlépe užít, a zbytek života na to vzpomínat... proboha proč? Porod je nutná záležitost, aby se to dítě dostalo na svět. Musí se to holt absolvovat, když tedy někdo ty děti chce mít. Takže já jsem pro, aby se tak dělo co nejrychleji a nejefektivněji, bez jakéhokoli humbuku kolem, složitého vymýšlení porodních plánů a jiných nesmyslů. Osobně jsem spokojeně na detaily kolem porodu mých potomků dávno zapomněla, nikdy jsem o tom nikomu nevyprávěla, a rozhodně mi nechybí jakožto "silný zážitek". Myslím, že "plně se s důvěrou podřídit ošetřujícímu lékaři či lékařce" je nanejvýš logické konání, od toho tam ti doktoři jsou, a za svou praxi patrně asistovali u nepoměrně více různých porodů, než ta nejzasloužilejší demonstrující matka.

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:20:20
  21. [157] mindulinka [*]

    Ťapina: ale to jsme měli jako odstrašující případ ve škole, co se dělalo kdysi. Naštěstí už doba pokročila trochu dál i u zvířat. Ale aby nám nakonec nezačali demonstrovat i krávy z kravína, že chtějí přirozený porod

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:19:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [156] Radka27 [*]

    Ještě k těm debatám ke klystýru versus exkrementy... Když je čas, tak proč ne alespoň Yal - třeba pro ten pocit rodičky aby u tlačení nevypustila něco jiného než dítě. Ale když čas není, tak se nic neděje. Porodníci tohle už viděli ticíckrát, k porodu to holt patří a v důchodu se toho stejně dožije dost lidí tak jako tak.

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:18:34
  2. avatar
    [155] Ťapina [*]

    mindulinka: Kde jsi viděla řezat tele zaživa? Řeže se, když je mrtvé, jinak se dělá normálně císař To zas někdo vyčetl, že existuje nějaká technika, ale už se nenamáhal číst dál, co to vlastně znamená, co?

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:15:32
  3. [154] Tini [*]

    Tady se jen tak do nemocnice nejde dostat! Navic v nemocnici to maj pekne pod ruckou lekari... Jelikoz jak jsem jiz rekla, prirozenych porodu v nemocnici je po malu, tudiz po vetsinou se rodi patologicke porody v nemocnici a to spada do kompetence lekare.
    Jinak jsem moc rada, ze vetsina z vas ma velice dobry nadhled a zdravy nazor na tuto "problematiku"

    superkarma: 0 09.10.2008, 17:03:16
  4. avatar
    [153] Radka27 [*]

    Já bych se ke stávce připojit nemohla. Můj porod probíhal naprosto regulérně, nic mi nevadilo, nic nebylo nekorektní ani žádné pochybení lékařů. Po bezproblémovém těhotenství mi odtekla plodová voda pak se 31 hodin vůbec nic nedělo, slabé kontrakce, otevření na 1cm, takže po 12 hodinách přišel na řadu oxytocin, medikace... po 24 hodinách epidurál a po 31 hodinách urgentní císařský řez, jelikož dítě už to nezvládalo.
    Příjde mi ale trošku divné protestovat za přirozený porod, přičemž někdo přirozeným porodem myslí, že nechce být nastřihnutá, že chce za každou cenu miminko na břicho, že chce ticho a klid a sedět jak chce... Klid a ticho a libovolnou polohu moje porodnice umožňuje, rodička je v samostatném pokoji s vanou a kdejakým náčiním, jde tedy i o výběr porodnice... Jenže ostatní situace bohužel ukáže až samotný porod - raději 2cm nástřih, než 8cm natržení, raději přidušené dítě resuscitovat, než dát pomazlit s matkou... Vím, že někdy je takový stres a honička na všech odděleních porodnice, že to opravdu může vyvolat u šestinedělky výkyvem hormonů trauma. Já sama jsem taky brečela na JIP po císaři, že jedna sestra byla trošku hubatá. Ovšem raději překousnu vystresovaný personál, než se rozhodnout pro porod doma a riskovat tak dva životy. Včera jsem viděla pořad na tohle téma, matky rodící doma umím pochopit a nic jim nemám za zlé. Ale u mně převažují argumenty pro porod v nemocnici.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:57:28
  5. [152] mindulinka [*]

    Andula a všechny jí podobné: vždyť si můžete vybrat porodnici podle svého gusta a v ní porodit - určitě se jich najde dost, kde vám vyjdou vstříct. Ono to chce získávat informace přímo v porodnicích a ne od hysterických rodiček.
    Taky jich pár znám - jak si stěžovali na porod, že personál byl hrubý, že jim přikurtovali nohy - ano a pak se dovím z druhé strany, že na doktora a PA řvali těmi nejhrubšími výrazy a doktora koply do hlavy - tak je následovně přivázal.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:46:04
  6. [151] mindulinka [*]

    Meander: něco takový chtěl T. Cruis jako scienolog ne - sníst placentu - taky blázni.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:41:35
  7. [150] mindulinka [*]

    Andula: no všechny nemoci taky ještě neumí léčit. Ale když se chceš vrátit k přírodě, tak se vším všudy ne? Ještě jsem tedy nezažila, aby dítě rozřezali mámě v břiše, aby se dostalo ven. Zaplaťpánbůh, že mají doktoři jiný metody a včas zjistí, že se šprajclo a dokážou ho dostat ven - to víš, u krávy se to nevyplatí finančně.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:40:51
  8. avatar
    [149] kareta [*]

    Meander: uáááá takové originální, skoro homeopatické řešení

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:40:29
  9. avatar
    [148] Andula [*]

    mindulinka: nebo jinak, když se něco pokazí v porodnici, doktoři si taky neumí vždycky poradit.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:30:58
  10. [147] mindulinka [*]

    Suzanne: Andula: ano a pokud tele nejde z krávy - šprajcne se - tak se zavolá dodatečně veterinář a tele přímo v krávě zaživa rozřeže, aby se zachránila kráva - jo příroda je příroda.

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:23:38
  11. avatar
    [146] Andula [*]

    Tini: to je nějaká divná výmluva, ne? Co ti brání, abys pracovala v nějaké porodnici?

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:05:20
  12. avatar
    [145] rek11 [*]

    Suzanne: tak to neni treba,ale to tak je... zarnym prikladem jsou moje holky,ja,sestra -vememe jablko omyjeme a uz se chroupe.Svagr ho musi mit osusene,neli nahrate na teplotu lidskeho tela a to ani pak nema zajistene,ze mu neoleze pusa

    superkarma: 0 09.10.2008, 16:04:17
  13. [144] Tini [*]

    ja jakozto porodni asistentka s nekterymi jejich nazory HRUBE nesouhlasim!!!!!!!!!!!!!!! Zejmena s rozenim doma , nechapu ze by nektera uvedomela matka tohle riskovala!!!! Jediny duvod proc tady nevykonavam svou profesi, je ze se tady rodi doma . Je to tak obrovsky risk, ze ja bych do toho tedy nesla uz z toho pohledu, ze vim co se muze stat behem porodu, videla jsem toho hodne a ono se to vetsinou stane neocekavane a nahle
    To ze je nekomu nucen epidural...tak o tom tedy opravdu nic nevim, je nabidnut jako moznost ulevy od bolesti, ale ze bychom nekdy nekoho nutili
    Myslim, ze damy na protestu nekdy nevi proc a za co protestuji...anebo si to neuvedomuji

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:57:14
  14. avatar
    [143] Meander [*]

    Suzanne: Andula: Bébina: Správné by asi bylo, aby matka dítě olízala a snědla placentu, když jsme u té přirozenosti, ne? A jestli je tak důležité, aby přišlo dítě do styku s exkrementy, tak proč ho nepokakat dodatečně?

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:56:38
  15. avatar
    [142] tyrkys [*]

    Suzanne: Jako že rodit se do sraček je vlastně zdravé?

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:55:48
  16. [141] Bébina [*]

    Suzanne: A u zvirat to tak stale chodi. Mlade si musi osidlit streva. Nektera mladata, treba hribata, dokonce pojidaji trus svych matek, potrebuji si osidlit streva mikroflorou, kterou potrebuji k traveni vlakniny.

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:55:14
  17. avatar
    [140] Andula [*]

    Suzanne: tak to si myslím rozhodně Že některé děti mají problémy s imunitou a tím, že chytnou všechno, co kolem nich projde, kvůli přehnané čistotě a snaze rodičů ochránit je před každým bacilem

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:46:10
  18. avatar
    [139] Suzanne [*]

    Naprosto souhlasím s Kotětem. A děkuju Pánu Bohu, že mi nikdo do porodu nestačil kecat.
    Mimochodem, díky tomu, že dítě přišlo ihned po porodu do styku s exkrementem matky, nastartoval se imunitní systém. Je to naprosto přirozené a chodilo to tak celé věky. Čerti vědí, třeba mají děti slabou imunitu díky přehnané čistotě

    superkarma: 0 09.10.2008, 15:21:17
  19. avatar
    [138] Andula [*]

    mindulinka: nemusím mít vždy protiargument ani poslední slovo.
    Jen jsem tím chtěla říct, že domluva v poradně nemusí znamenat, že vše na sále pak poběží podle tvých představ.

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:52:16
  20. avatar
    [137] Aja [*]

    I srovnání finanční je dost drsné. Včera v Máte slovo mluvili i o tom, na kolik vlastně přijde porod v nemocnici a kolik s PA doma...

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:49:21
  21. avatar
    [136] gerda [*]

    mindulinka: jenomže tam by je nikdo do novin nefotil a nenatáčel

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:31:39
  22. avatar
    [135] gerda [*]

    *Kotě*: fakt si myslíš, že ten člověk bude nadšený z úklidu po porodu?

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:31:05
  23. avatar
    [134] Nikol-1 [*]

    Já si myslím, že nedemonstrovali jen těhule. Právě matky, co už to mají za sebou, z vlastní zkušenosti ví, jak bylo s nimi zacházeno. Letos jsem slyšela nejméně od tří holek neuvěřitelné, sadistické zářitky z porodnice. Jsem z toho hotová a početí oddaluji jak jen můžu.

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:26:22
  24. [133] mindulinka [*]

    Andula: a k výběru porodnice - myslím si, že problém je jen v několika největších městech ČR - a to především v Praze - není takovým problémem sjet si z Prahy do jiné bližší porodnice (pokud porod není překotný - to se stává málokdy). Jsem s Pb a jezdí sem rodit ženy zrovna z Prahy - individuální přístup, jednotlivé porodní pokoje (žádný box se zástěnou, za kterou je další rodička) - rodí se tu cca 800dětí za rok.

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:22:45
  25. [132] mindulinka [*]

    Andula: ty musíš mít vždycky protiargument ne??? Tak si přeci všechny informace získám před porodem v poradně, kde se s tebou baví. Pokud při porodu narazíš na někoho, kdo se s tebou nechce bavit - máš na výběr. Službu mají 2 lékaři - a ty může požádat o toho druhého, když ti první nevyhovuje a PA je tam po ruce vždy několik. A holt se ty hysterický rodičky musí naučit mluvit s doktorama v nemocnici a pak pro ně bude kecání na demonstracích zbytečné.

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:19:17
  26. avatar
    [131] *Kotě* [*]

    gerda:

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:18:49
  27. avatar
    [130] gerda [*]

    *Kotě*: ale jenom jestli by to zvládl psychicky, ten na opačném konci ono to opravdu nic krásného není

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:16:39
  28. avatar
    [128] Andula [*]

    gerda: no, dneska ten výběr porodnice předem vzhledem k babyboomu není ideální, že? Navíc, to, že se s tebouněkdo baví v poradně, nemusí nic znamenat.

    superkarma: 0 09.10.2008, 13:04:03
  29. avatar
    [127] kareta [*]

    Mánička: pro doktora je nejlepší, když rodička spolupracuje, např. nástřih znamená, že bude muset šít, myslím, že to je práce navíc

    superkarma: 0 09.10.2008, 12:58:47
  30. [126] mindulinka [*]

    kareta: děkuju, to jsi mě uklidnila, jsem se SC docela bála.

    superkarma: 0 09.10.2008, 12:58:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme