Užívat si sluníčka a vystavovat se jeho teplému světlu chceme hlavně v létě. Ostré sluneční paprsky mohou ale uškodit našim očím, a proto bychom je před nimi měli chránit. Kromě slunečních brýlí bychom měli myslet na vhodnou výživu s dostatkem omega-3 mastných kyselin, které jsou pro zdraví očí nepostradatelné. V létě si je můžeme snadno dopřát třeba v podobě grilované ryby.

Ať už se vydáme na dovolenou k moři, nebo se chceme slunit doma na zahradě, dobře víme, jak důležité je chránit se před horkým letním sluncem. Mazat se opalovacím krémem, nosit pokrývku hlavy, nevystavovat se přímému slunci v poledních hodinách a dodržovat dostatečný pitný režim by pro nás mělo být samozřejmostí. Chránit bychom však měli také své oči, protože i pro ně představuje silné sluneční záření zátěž. Při přímém pohledu do slunce hrozí poškození oční sítnice a problémy se zrakem. Škodlivý pro oči však může být také odraz slunečních paprsků od země.

omega1

V létě proto nezapomínejte nosit sluneční brýle a kromě toho dlouhodobě podporujte zdraví svých očí kvalitní a pestrou stravou. Ve vašem jídelníčku by neměla scházet například mrkev, špenát, brokolice nebo jiné druhy ovoce a zeleniny bohaté na karotenoidy a vitamíny, které pomáhající správné funkci zraku. Stejně důležité pro vaše oči jsou i omega-3 mastné kyseliny. „Oční sítnice obsahuje největší koncentraci omega-3 mastné kyseliny DHA v těle. Ta ovlivňuje proměnu světelné energie na elektrické impulzy na oční sítnici, a proto na ní z části může záviset zdraví očí i ostrost zraku,“ říká nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová.

Nejbohatším zdrojem omega-3 mastných kyselin je tuk čerstvých mořských ryb – třeba lososa, tuňáka nebo sledě. A právě letní období nahrává tomu, dopřát si rybí maso často a s chutí! Pokud vycestujete do Středomoří, ochutnejte místní lákavou kuchyni, která se specializuje na přípravu pokrmů z čerstvých mořských ryb. Taková grilovaná makrela s čerstvým zeleninovým salátem ale může být výbornou pochoutkou i při domácím grilování! Odborníci doporučují dát si porci ryby alespoň třikrát týdně. Pokud se vám to však nedaří, je vhodnou alternativou k mořským rybám kvalitní doplněk stravy s rybím tukem. Ideální formu představují kapsle OmegaMarine Forte+ vyrobené z rybího tuku norského lososa. K pokrytí doporučené denní dávky omega-3 stačí pouhé dvě kapsle.

Více hledejte na www.naturamed.cz

omega2

 

Reklama