Zdraví

Chraňte zdraví svých očí

Užívat si sluníčka a vystavovat se jeho teplému světlu chceme hlavně v létě. Ostré sluneční paprsky mohou ale uškodit našim očím, a proto bychom je před nimi měli chránit. Kromě slunečních brýlí bychom měli myslet na vhodnou výživu s dostatkem omega-3 mastných kyselin, které jsou pro zdraví očí nepostradatelné. V létě si je můžeme snadno dopřát třeba v podobě grilované ryby.

Ať už se vydáme na dovolenou k moři, nebo se chceme slunit doma na zahradě, dobře víme, jak důležité je chránit se před horkým letním sluncem. Mazat se opalovacím krémem, nosit pokrývku hlavy, nevystavovat se přímému slunci v poledních hodinách a dodržovat dostatečný pitný režim by pro nás mělo být samozřejmostí. Chránit bychom však měli také své oči, protože i pro ně představuje silné sluneční záření zátěž. Při přímém pohledu do slunce hrozí poškození oční sítnice a problémy se zrakem. Škodlivý pro oči však může být také odraz slunečních paprsků od země.

omega1

V létě proto nezapomínejte nosit sluneční brýle a kromě toho dlouhodobě podporujte zdraví svých očí kvalitní a pestrou stravou. Ve vašem jídelníčku by neměla scházet například mrkev, špenát, brokolice nebo jiné druhy ovoce a zeleniny bohaté na karotenoidy a vitamíny, které pomáhající správné funkci zraku. Stejně důležité pro vaše oči jsou i omega-3 mastné kyseliny. „Oční sítnice obsahuje největší koncentraci omega-3 mastné kyseliny DHA v těle. Ta ovlivňuje proměnu světelné energie na elektrické impulzy na oční sítnici, a proto na ní z části může záviset zdraví očí i ostrost zraku,“ říká nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová.

Nejbohatším zdrojem omega-3 mastných kyselin je tuk čerstvých mořských ryb – třeba lososa, tuňáka nebo sledě. A právě letní období nahrává tomu, dopřát si rybí maso často a s chutí! Pokud vycestujete do Středomoří, ochutnejte místní lákavou kuchyni, která se specializuje na přípravu pokrmů z čerstvých mořských ryb. Taková grilovaná makrela s čerstvým zeleninovým salátem ale může být výbornou pochoutkou i při domácím grilování! Odborníci doporučují dát si porci ryby alespoň třikrát týdně. Pokud se vám to však nedaří, je vhodnou alternativou k mořským rybám kvalitní doplněk stravy s rybím tukem. Ideální formu představují kapsle OmegaMarine Forte+ vyrobené z rybího tuku norského lososa. K pokrytí doporučené denní dávky omega-3 stačí pouhé dvě kapsle.

Více hledejte na www.naturamed.cz

omega2

 

   
28.07.2015 - Oči - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [6] Sluníčko sedmitečné [*]

    Tak to je rada nad zlato, asi ho také vyzkouším. Nicméně kdyby měl někdo zájem o články, kde se dozvíte i další věci o zdraví, znám jeden super magazín.

    superkarma: 0 13.11.2015, 08:37:13
  2. [5] LudaHLO [*]

    Já jsem dostal Ocutein Brillant od manželky. Zhoršil se mi zrak a často jsem měl unavené oči. Od té doby co ho beru pravidelně, mě oči již nepálí a i menší písmenka v dokumentech bez problému přečtu.

    superkarma: 0 20.08.2015, 16:51:39
  3. [4] LeNKaRi [*]

    Já mám taky dobrou zkušenost s Ocuteinem Brillant. Zatím nejlepší oční výživa co jsem užívala. Velký pobsah luteinu je opravdu znát. Zlepšil se mi zrak a již nemívám tlak očích.

    superkarma: 0 12.08.2015, 15:13:49
  4. [3] JaňuleH [*]

    Já jsem se rozhodla pro oční výživu Ocutein Brillant. Doporučili mi jí v lékárně, protože obsahuje velké množsví luteinu. Užívám pravidelně a oči mě méně bolí a lépe přečtu menší texty v časopisech Sml16

    superkarma: 0 06.08.2015, 16:45:37
  5. avatar
    [2] cibulicka [*]

    Taky chráníme

    superkarma: 0 28.07.2015, 15:12:37
  6. [1] bobani [*]

    chráníme

    superkarma: 0 28.07.2015, 09:37:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme