Bulvár

Chodíte do kostela?

Ke katolické církvi se v Česku hlásí zhruba 32 % obyvatel a ve více než dva a půl tisíce farnostech působí zhruba dva tisíce kněží - aspoň to tak uvádějí statistiky tiskového střediska Svatého stolce. V České republice žilo vloni 10,380 milionu lidí, mezi nimi 3,29 milionu katolíků, což je 31,7 procenta. Divíte se? Je to tak proto, že jsou v tomto čísle započítaní všichni, kteří jsou pokřtění bez ohledu na to, zda svou příslušnost praktikují aktivně či nikoli.

V duchovní a pastorační správě působí 20 biskupů, z toho tři řeckokatoličtí. Působí zde téměř 2000 kněží, 178 trvalých jáhnů, 116 řeholních bratří a 1609 řeholnic. Náboženství vyučuje přes 1100 katechetů, na kněžství se připravuje 184 bohoslovců.

Katolická církev v ČR provozuje na 40 mateřských a základních škol, které navštěvuje téměř 5,5 tisíce dětí, a 33 středních škol s 8,5 tisíci studenty a sedm vyšších odborných či vysokých škol, v nichž se vzdělává přes dva tisíce studentů. Církev provozuje také 50 nemocnic, stovku ambulancí a 134 domovů pro staré a nemocné lidi. Je správcem 59 dětských domovů, 58 rodinných poraden a poraden pro ochranu života, 170 středisek zvláštního vzdělávaní a 28 dalších institucí. Přesto patří Česká republika k nejateističtěším zemím světa.

Chodíte do kostela?

 

   
25.09.2009 - Společnost - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [122] SNÍŽEK [*]

    náš farář říká,že se v pátek nesmí jíst maso,že je to hřích,protože v pátek ukřižovali Ježíše,nepřehání to?Sml80taky že kdo čte horoskopy,není křesťan,to je snad blbost.Sml68

    superkarma: 0 12.12.2010, 16:10:21
  2. avatar
    [121] OlgaMarie [*]

    claire.ok — #114 Kdekdo se ohání Listinou základních práv a svobod člověka, ale málokdo zná základní povinnosti, které má dodržovat, aby se svých práv mohl domáhat, což je Desatero. 

    Vím, začíná, že v jednoho boha, buděš věřit a se najdou tací, kteří v tom budou hledat náboženství a vymývání mozků. Při tom stačí popřemýšlet a vysvětlit si to jako : ve smysl života budeš věřit.

    superkarma: 0 12.10.2009, 11:59:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [120] mysak [*]

    Eva_Fl — #119 No tak to souhlasím, bylo to myšleno spíš tak, že se to stává. Že to není trest od Boha, jak si mysleli apoštolové.

    superkarma: 0 07.10.2009, 13:40:35
  2. avatar
    [119] Eva_CZ [*]

    mysak — #118 protoze zadna vyssi sila nerozhoduje o nemocech a zdravi apod. Proto. Tak jako se rodi neduzivy stromy, rodej se nemocny deti.

    1. na komentář reaguje mysak — #120
    superkarma: 0 07.10.2009, 02:17:25
  3. avatar
    [118] mysak [*]

    Eva_Fl — #117 proč?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #119
    superkarma: 0 07.10.2009, 01:20:02
  4. avatar
    [117] Eva_CZ [*]

    mysak — #116 Sml15 to je ale hovadina.

    1. na komentář reaguje mysak — #118
    superkarma: 0 07.10.2009, 01:08:29
  5. avatar
    [116] mysak [*]

    Eva_Fl — #112 Male deti nemocne rakovinou, nebo jinou tezkou chorobou, musely hresit jak svina, co?

    Na dotaz apoštolů, zda zhřešil postižený nebo jeho rodiče, Ježíš odpovídá, že nikdo. Že je postižený, aby se na něm ukázalo Boží milosrdenství, a před jejich očima uzdravuje.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #117
    superkarma: 0 07.10.2009, 00:46:57
  6. avatar
    [115] Eva_CZ [*]

    claire.ok — #114 Klarko ( jo?), zase motas dohromady viru a nabozenstvi. Ty veris patrne v Boha podle krestanske viry. Hele, mne tahle vira nebyla dana. Bible je moc prima a dala mi spoustu jasnych odpovedi na spoustu mych otazek, ale ja jsem tuhle viru proste prijmout nemohla, na me je to moc velka pohadka. Ja nevim, proc nekdo nema zadny problem uverit a pak se stykat s lidmi stejne viry a prijmout ji. Ja s tim problem mam, velkej. Ale tim vubec netvrdim, ze NECO ( at uz to nazyvame jakkoliv ) neni. Je. Tohle priznani a poznani chce asi i kus pokory. Cesi ji moc nemaji. Zato nabubrelosti, tou oplyvame.Sml22

    superkarma: 1 03.10.2009, 00:03:28
  7. [114] claire.ok [*]

    já naprosto chápu všechny, kdo se tu ohánějí svými špatnými  zkušenostmi s knězi, církví, výkladem víry a vůbec, ale moje zkušenosti s nevěřícími jsou zase takové, že se mě ptají, ale nechtějí slyšet odpověď :D, já nikomu nic nenutím, takže se ani nehádám.. Ale tak zaprvé upozorňuji, že víra je dar, ale né něco předurčeného. ty budeš věřit a ty ne.. tak to vůbec není. Dále zase vidí, že spousta lidí přichází do kostelů, ke věřícím atd. hledat chyby, potvrzovat si své názory a utvrzovat se v nevíře. Ono je to pohodlnější nevěřit a nijak to neomezuje co? :D :) teď reaguji na vaše zkušenosti s lidmi a jejich výkladem víry: néééé každý má dar řečnit, vysvětlovat a vůbec jakkoli mluvit. To ale není důvod na "instituci", kterou ten člověk zastupoval nebo prezentoval, zanevřít.

    Kdo věřit NECHCE, věřit NEBUDE, naslouchat TAKE NE a prostě se to nezmění nikdy, nebo dokud nepotká člověka, který je schopný víru vysvětlit PRO něj. A to každej nedokáže. Kdo věřit chce a nebo se alespoň nebrání naslouchat, tak k tomu může dospět. Ale nikdo ho nutit nebude a je mi líto lidí kteří mají jiné zkušenosti a nebo pocity, že je někdo nutí. 

    Do kostela chodím, desatero dodržuju, nikdo mě nenutí a víře rozumím. To, co je nepochopitelné zřejmě nepochopitelné zůstat i má. To není jen ve víře.

    Víra mě nijak neomezuje, když si přečtete desatero, tak je to taková malá etika, jak bychom se měli chovat jeden k druhému (vyjma : věřit v jednoho Boha).

    Jinak pokud chce někdo diskutovat, sdílet zkušenosti nebo se se mnou hádat, ( :) ), claire.ok@seznam.cz

    Váš názor nezměnim a ani nechci, ale třeba vysvětlim nějaká nedorozumnění a  vaše sporné otázky, bylo jich to fakt dost :) Kl.Sml16Sml16Sml16

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #115
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #121
    superkarma: 0 02.10.2009, 22:20:30
  8. avatar
    [113] denkas [*]

    Rikina — #101 aha! tak teď už to nechápu vůbec!Sml15

    superkarma: 0 01.10.2009, 22:49:54
  9. avatar
    [112] Eva_CZ [*]

    [color=#000080]Ze všech těchto projevů je patrno, že Kristus hřích pokládal za příčinu nemoci. Zbavit se nemoci je možné, jsou-li odpuštěny naše hříchy a chceme-li se v budoucnosti vyhnout nemoci, musíme usilovat, abychom více nehřešili, protože by se nám mohlo přihodit něco horšího, než je současná nemoc.[/color]

    Male deti nemocne rakovinou, nebo jinou tezkou chorobou, musely hresit jak svina, co?

    1. na komentář reaguje mysak — #116
    superkarma: 0 30.09.2009, 02:28:21
  10. avatar
    [111] kometa [*]

    Eva_Fl — #110 Někdy bych si přála to tam u vás vidětSml16.

    superkarma: 0 29.09.2009, 21:25:22
  11. avatar
    [110] Eva_CZ [*]

    kometa — #109 to ti moc preju. Tady to musi byt taky moc hezky, kazdej kostel porada spousty akci, miluju navic ty cernossky kostely - kvuli  uzasny muzice a nejaky ty sileny sile, co se tam vevnitr nahromadi.Sml22Sml16 A nekdy si jedu do kostela pro takovej ten vnitrni klid, neco si rozmyslet a tak, ale musi bejt prazdnej, jsem v nem rada sama. Jinak je mi ale fajn samotny kdekoliv, na Stedry den jezdivam na plaz, jen tak cumet do more a oblak. Sml57

    1. na komentář reaguje kometa — #111
    superkarma: 0 29.09.2009, 21:12:58
  12. avatar
    [109] kometa [*]

    Eva_Fl — #107 né to jsem nemyslela na sebeSml30Já myslela, že myslíš tady všechny co chodí do kostelaSml30. Já nejsem žádná světice, ale náš kostel mám ráda a jsem hrdá, že patřím mezi společnost církve. Jsme na městě a opravdu je to tady pro lidi. Strašně miluji farní den. Je tam kolem 1000 lidí a celá farnost to financuje ze svého. Po kostele v neděli jdeme na faru na kafe a koláče a také se nic neplatí. Kupuje to pan farář. Je nás tady spoustu a je to fajn společnost. Taky jsem tomu nemohla přijít na jméno, kvůli svému despotickému otci, který ve mě vytvoříl fobii z kostelů, ale náš pan farář je skvělý člověk a moc mě udělal.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #110
    superkarma: 0 29.09.2009, 18:40:13
  13. avatar
    [108] Eva_CZ [*]

    richada — #104 nejvic ZLA bylo spachano LIDMI a je uplne jedno, ve jmenu KOHO.

    superkarma: 0 29.09.2009, 16:20:00
  14. avatar
    [107] Eva_CZ [*]

    kometa — #106 Kostelik je AUDITKO a ty chudery jsou holky, ktere se mi to tam marne snazily vysvetlit. Jak jsi prisla na to, ze mluvim o tobe?

    1. na komentář reaguje kometa — #109
    superkarma: 0 29.09.2009, 16:18:58
  15. avatar
    [106] kometa [*]

    Eva_Fl — #102 nejsme chuderySml23

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #107
    superkarma: 0 29.09.2009, 14:30:36
  16. [105] Čírina [*]

    Do kostela chodím obdivovat architekturu a umělecká díla. Jednou jsem byla na půlnoční v kostele Panny Marie Sněžné, protože jsem se tam chtěla kouknout (kdyby to dostavěli, byl by to chrám větší než sv. Vít) a ten kněz, co to tam provozoval, byl na zabití. Mluvil špatně a téma nic moc, a to prosím ve chvíli, kdy měl plný kostel vejdů, které mohl alespoň navnadit, a ne znudit!

    Jinak mě osobně k víře nic nepudí a moc to nechápu, ale svůj k svému. Mnohem důležitější mi připadá, jestli se člověk chová slušně, a k tomu mnohdy příslušnost k církvi, ba ani víra nepomůže, jak tu již bylo řečeno. Sama jsem agnostik, protože to zní lépe než ateista. :)

    superkarma: 0 29.09.2009, 09:49:56
  17. avatar
    [104] richada [*]

    Nejvíc zla a válek bylo spácháno ve jménu boha,takže do kostela nechodím.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #108
    superkarma: 0 29.09.2009, 09:20:44
  18. avatar
    [103] Alenka0010 [*]

    Do kostela chodím hlavně na Vánoce a na koncerty, jinak ne...takže vlastně nevěřím. Na církvi mi vadí spousta věcí...dávná minulost a v dnešní době odmítání potratů a antikoncepce. Proti vracení majetků církvi ale v zásadě nejsem, kdo jiný má dnes tolik prostředků na jejich udržování, než právě církev, ta si to může dovolit více než kdokoliv jiný.

    Ještě musím napsat, že jak tak koukám třeba na seriál Tudorovci, tak se nedivím, že tenkrát byli lidé tak věřící, měli hrozný život a co jiného by jim bylo útěchou....

    superkarma: 0 29.09.2009, 07:52:02
  19. avatar
    [102] Eva_CZ [*]

    denkas — #100 Toz taky Jezis.Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    jednapani — #97 ja vim, ty chudery v Kosteliku se mi to marne snazily vysvetlit, ale pro me je to proste nepochopitelny. Nerozumim tomu, nemam na to - Buh tady byl a je bude, odjakteziva. Fajn. Kde se vzal? Jak to, ze je pak Jezis Buh? Hele, nechci tady rozpoutat zadnou debatu, ani nechci odpovedi, to je proste neco, co mne ma byt utajeno a ja to tak beru.Sml22

    1. na komentář reaguje kometa — #106
    superkarma: 0 29.09.2009, 00:13:22
  20. [101] Rikina [*]

    denkas — #100 Forma "boží" energie. Někdo to připodobňuje k větru, patrně pod dojmem slov knihy Genesis "země byla nesličná a pustá, tma byla nad propastí a duch boží se vznášel nad vodami".

    1. na komentář reaguje denkas — #113
    superkarma: 0 28.09.2009, 23:58:57
  21. avatar
    [100] denkas [*]

    jednapani — #97 Já se zeptám hloupě!! Sml80a kdo je teda ten duch svatý?

    1. na komentář reaguje Rikina — #101
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #102
    superkarma: 0 28.09.2009, 23:42:21
  22. avatar
    [99] Myškomedvídek [*]

    lalica — #77 napsala jsi to velice pěkně a zcela s tebou souhlasímSml79

    superkarma: 0 28.09.2009, 22:56:20
  23. avatar
    [98] peetrax [*]

    wich — #96 dobře, tak pro pořádek - reagovala jsem na "skromnosti a pokání v životě, o bolestné pouti ošklivým světem plném

    nástrah, protože ten opravdový krásný život (v podobě nebe, ráje aj.)

    přijde až po smrti".

    Opravdový krásný život můžeme žít všichni, věřící i nevěřící, tady a teď. Ale možná, a je to pravděpodobné, se bavíme každá o jiné církvi, náboženství, co já vím...

    superkarma: 0 28.09.2009, 22:46:00
  24. avatar
    [97] jednapani [*]

    Eva_Fl — #68 Tos fakt nepochopila. Ježíš není 3 osoby, je trojjedinný Bůh - otec, syn (= Ježíš) a duch svatý. Ne že tohle se dá pochopit líp Sml16

    1. na komentář reaguje denkas — #100
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #102
    superkarma: 0 28.09.2009, 21:50:04
  25. avatar
    [96] wich [*]

    peetrax — #84 Co jse postřehla, skoro pokaždé, když na mne promluvíš, je to argument k vytrženému konce nějaké mé věty bez závislosti na předchozí napsané, čili no comment Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #98
    superkarma: 0 28.09.2009, 21:27:37
  26. avatar
    [95] jednapani [*]

    kometa — #92 Nenadávám na církev, jen se mi nelíbí ta všechna okázalost. Osobně si myslím, že jeden venkovský farář, který má srdce a rozum na pravém místě, může být prospěšnější než svatý otec a 10 kardinálů poskakujících kolem něj.

    Na boží pomoc jako takovou moc nevěřím, u mně vždycky platilo spíš "člověče přičiň se, nikdo ti nepomůže". Ale uznávám, že motlitba a víra v to, že někdo poslouchá naše stesky, může některé lidi uklidnit. A s klidným rozumem se průsery řeší líp než v panice a s horkou hlavou.

    superkarma: 0 28.09.2009, 21:11:23
  27. avatar
    [94] jednapani [*]

    Altamora — #82 Misie, pokud vím, nebyly jen v křesťanských zemích - naopak. A nakrmení černoušci by třeba byli ochotní přestoupit na víru? Ale myslela jsem to spíš jako příklad toho, že církev káže pomáhat jiným, rozdělit se  s bližním atd, a sama hromadí bohatství. Jedny botky už to nevytrhnou. Ale třeba se pletu a církev se účastní humanitárních akcí?

    superkarma: 0 28.09.2009, 21:03:59
  28. avatar
    [93] peetrax [*]

    Altamora — #90 ani já je nedodržuju všechny. Sml23 

    V podstatě jde kolem a dokola o pravidla slušného chování a je celkem jedno, jestli je ne/dodržuje věřící anebo nevěřící - to je, oč tu běží. Ale v tom se asi shodneme. Sml58

    superkarma: 0 28.09.2009, 20:18:34
  29. avatar
    [92] kometa [*]

    Je zajímávé jak tady polovina lidí nadává na církev, ale když je většina lidí ve stračkách tak se obrací na boha.

    Naše farnost není taková jak tady píšete slouží lidem. Nemusí se za nic platit. Do kostela chodí kolem 500 lidí. Chodí tam skvělí lidé, stejně tak i ti, kteří pak pomlouvají a jsou zlí.  To si, ale myslím, že to je všude stejné a je jedno jestli chodí do kostela.

    1. na komentář reaguje jednapani — #95
    superkarma: 0 28.09.2009, 19:51:12
  30. avatar
    [91] Libča [*]

    navia — #89 Sml30 omluva to je normos, dneska pisi sefovi nemecky vetu a on ji jinak pochopil nez ja ji jinak myslela to nedorozumeni bylo dost blbe Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 28.09.2009, 19:36:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme