Vztahy

Chlapi jsou jako křoví! Víte proč?

Jak nastavit partnerské hranice a komunikovat o takových věcech jako je přispívání na společnou domácnost, nákupy? Svůj příběh nám poslala čtenářka Hanka.

Před nějakým časem jsem zašla na návštěvu ke kamarádce.

Mám totiž potíže ve vztahu. V dlouhodobém komplikovaném vztahu. Tak jsem to chtěla s ní probrat, ulevit si, poslechnout si jiný názor či podívat se na věc z jiného úhlu. Můj přítel je téměř padesátiletý chlapec, nemá děti ani sourozence, s tatínkem vychází dobře, s maminkou už je to horší, spíš tedy špatné. Dlouhodobých vztahů v jeho životě moc nebylo a ten poslední (přede mnou) skončil naprostým fiaskem. Z jeho přítelkyně se vyklubala po několika letech celkem obstojná potvora.

Žijeme s mým partnerem odděleně, stýkáme se u nás doma (řekla bych, že často), kde bydlí i můj desetiletý hyperaktivní syn. Průběhem našeho společného žití a potkávání se v mé situaci hodně věcí změnilo. Tak třeba moje finanční situace, potřebovala bych, aby mi přítel více vypomáhal i v záležitostech každodenních povinností, ale tak, že bych mu o to nemusela říkat. Že by se toho chopil sám... ale když s ním o tom mluvím, nabudu vždy dojmu, že se vrátil před pár dny z Marsu.

článek

Vůbec nechápe, že standardní věci, jako posekání zahrady, oprava tekoucího kohoutku, nakoupit ze své vůle  např. čaj, cukr, kávu, večeři… Takové věci jako společné bydlení jsou přirozenou součástí vztahu, kdy spolu partneři sdílejí jedno lože (to u mě).

Měla jsem za svůj život několik životních partnerů (aktuální přítel je třetí), mám i dvě děti a dva sourozence. Přijde mi úplně normální se dělit o vše, co s sebou soužití dvou lidí přináší. V dobrém i zlém... Jak mu to mám vysvětlit, ptala jsem se kamarádky Michaly? Mám pocit, že na něj mluvím klingonštinou, a pokud se mu moje argumenty nelíbí, nakonec se ještě urazí!

Kamarádka Michala (44 let, dvě děti, dvě manželství) mě pobaveně poslouchala, a pak mi prorocky sdělila: „Holka, lovíš ve špatných vodách, co se starým chlapem? Najdi si něco mladšího. Jak mu od začátku neřekneš, jak to bude, těžko to pak pochopí. Starej chlap je jako strojek, do kterýho ze shora nacpeš rohlík a dole z něj vypadne šiška :-). Mužský jsou totiž jako křoví. Pořád to musíš ořezávat, jak to začne ztrácet pevný hranice, hned to upicni, jinak se ti to rozbují a je to k ničemu. Oni by rádi svobodu, ale ukaž mi jednoho, který ji umí používat?“

Jak řežete své křoví vy? „Upicnete“ výhony hned jak vyraší, nebo máte doma neprostupnou houštinu, se kterou nic nehne?

Čtěte také:

   
07.05.2014 - Ona s ním - autor: Monika Malinová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] Ajinka11 [*]

    Když chce ženská něco od chlapa musí mu to říct jasně, když se urazí pak zvážit, zda mi za to stojí nebo ne. Je vážně rozdíl vařit pro ženu a dítě anebo i pro mužeSml32 Měl by se podíletSml31

    superkarma: 0 25.06.2014, 12:31:46
  2. [71] Leena [*]

    nedomluvili

    superkarma: 0 15.05.2014, 00:18:43
  3. [70] Leena [*]

    Asi jde o to, kolik času tam tráví a jak se domluvili - v tomto případě spíš nedomluvily.

    Nějak mi naskočil příběh známých. Chodili spolu strašně moc let, a tak 90% volnýho času byli u ní (jinak "bydlel" u rodičů). Ona kuchtila, platila nákupy, šatila ho, platila vodu elektriku byt... a on šetřil. A z našetřených peněz začal stavět dům – tvrdil jí, že pro ně dva. A najednou se rozešli a co komu zůstalo? Jí holej zadek a jemu skoro celej dům Sml31

    Každej to má asi jiný. Když se zastaví návštěva jednou za čas, tak taky neřešim, co snědí a vypijou, nic za to nechci. Ale při častých návštěvách mi připadá normální občas něco donýst nebo přiložit ruku k dílu.

    superkarma: 1 15.05.2014, 00:18:18
  4. avatar
    [69] Aneten [*]

    blbost

    superkarma: 0 13.05.2014, 11:46:01
  5. [68] MaVy [*]

    Rikina — #67 Sml52Sml52Sml52Sml52díky za povzbuzení,tak já si počkám a třeba se dočkámSml52 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 09.05.2014, 12:50:52
  6. [67] Rikina [*]

    MaVy — #66 to ještě není "nic ztraceno" - například já jsem se s chotěm rozvedla po 20 letech manželství, a veškeré zábavné zkušenosti jsem tudíž začala získávat až potom. Sml32 A nemůžu si stěžovat, všichni pánové, které jsem měla příležitost poznat, byli nějakým způsobem zajímaví a byl to přínos, předpokládám, že tomu tak bude i nadále. Chlapů je na světě hrozně moc, a je s nima často veliká legrace. Sml67

    1. na komentář reaguje MaVy — #68
    superkarma: 0 09.05.2014, 02:27:41
  7. [66] MaVy [*]

    Karo Líná — #64 Sml52 já prakticky nenakupuji,občas pouze upozorním na drobnosti jako drogerie,ale jinak nakupuje muž,já tak do květinářství pro sazenice,jo jsem spokojenáSml16   jen jsem tohle nikdy nezažila,muž první dlouhodobý partner první s kým jsem kdy žila ve 22 seznámení a po půl roce snatek,jsme spolu 13 letSml16,je fajn milenec i kamarád

    1. na komentář reaguje Rikina — #67
    superkarma: 0 08.05.2014, 22:38:23
  8. avatar
    [65] Linde [*]

    děkuji za pěknou diskuzi níže, to už zde dlouho chybělo Sml29 Rikina — #42tenhle komentář má nejvíce pravdu, tedy že ona paní se cítí být ve vztahu a už vypočítává závazky a povinnosti, kdežto pán si potřebuje jen vyprázdnit přebytky a odbýt živočišné funkce Sml57. Každý to zřejmě vidí naprosto jinak.

    Paní bych doporučila zaměřit se na nový objekt s více porozuměním a někoho více pro život.

    superkarma: 1 08.05.2014, 22:38:18
  9. [64] Karo Líná [*]

    MaVy — #58 Když píšeš spokojené, tak asi neudělala Sml23 Akorát to plnění lednice.... to mi přijde v manželství tak nějak normální, aby to obstarával chlap. Právě v tom manželství, ne při randění Sml30 Já teda lednici nikdy neplnila, pokud jsem nebydlela zrovna sama. Nákupy tahá chlap, má větší sílu a větší auto. Mě by ani nenapadlo se s tím dřít  a ničit si záda, stejně většinu sní on, asi jako všude Sml80

    1. na komentář reaguje MaVy — #66
    superkarma: 1 08.05.2014, 17:12:19
  10. [63] Rikina [*]

    No a jako důkaz, že ženy nejsou nikdy spokojeny, dodám, že jsem si tohoto luxusu asi dostatečně nevážila, a tedy mne osud potrestal. Sml32 Pán, kterého nyní pokládám za důvěrného přítele, kuchařským umem nejenže neoplývá, ale ani to pozvání na večeři není na pořadu dne. Ne proto, že by ho to nenapadlo, ale jednoduše na to nemá. Když chtěl být naposledy za granda, pozval mě na zmrzlinu k MacDonaldovi. Tam vysypal na pult poslední drobné, následkem čehož mu nezbylo na tramvaj. Ale i to se cení. Sml57 Navíc jsou i jiné mužné kvality, než v té gastronomické oblasti, a to taky není zanedbatelné. Sml16

    superkarma: 1 08.05.2014, 08:02:30
  11. [62] Rikina [*]

    Karo Líná — #57 Sml22 muži umí překvapit. Také se slzou v oku často vzpomenu na jednoho, co velice rád a dobře vařil, ze začátku jsem měla dojem, že se bych měla také zasloužit, tak jsem nabízela, že aspoň budu konat pomocné práce - krájet cibuli třeba. Pán chvíli kritickým zrakem sledoval moje počínání, pak pravil, že to raději udělá sám. Prý "tadyhle si sedni, nalej si víno, něco hezkýho mi povídej a to úplně stačí". Sml57 Nepřela jsem se. Dlužno podotknout, že jeho kuchařská dovednost vysoce přesahovala všechno, k čemu jsem se kdy dohrabala já. Někdo má prostě talent. Sml30

    superkarma: 0 08.05.2014, 07:52:16
  12. avatar
    [61] gerda [*]

    Rikina — #55 smysluplné, PROTOŽE NEJSOU soutěžníSml58

    superkarma: 0 08.05.2014, 07:14:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] gerda [*]

    Karo Líná — #57 doufám, že ti nechal recept!!Sml30

    superkarma: 0 08.05.2014, 07:13:46
  2. avatar
    [59] v.poho [*]

    Rikina — #53 Vycházím z článku: Žijeme s mým partnerem odděleně, stýkáme se u nás doma (řekla bych, že často).

    Sex jednou za týden mi teda často nepřijde a o večeřích venku ani ťuk. Kdyby ji na oplátku někam pozval, tak to samozřejmě úplně mění situaci.

    Jsem ráda, že jsme se konečně shodliSml24.

    superkarma: 1 08.05.2014, 06:17:32
  3. [58] MaVy [*]

    jak vás tak čtu,tak mé spokojené manželství se mi zdá krapet nudnéSml57,berambůrky k vínu,partner co mi plní ledniciSml57,neudělala jsem někde chybuSml16Sml80

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #64
    superkarma: 0 07.05.2014, 23:03:19
  4. [57] Karo Líná [*]

    Rikina — #54 Přesně tak jsem to myslela, že si třeba někam vyjdou. Taky jsem kdysi takový druh vztahu chvíli pěstovala. Chlap ale nebyl nechápavý a úplně automaticky to na tu střídačku probíhalo (aniž bychom o tom museli mluvit) - zezačátku mě bral do restaurací, a časem se dokonce vybičoval k výkonům a zval mě na vlastnoručně vyrobené večeře k němu domů. A byl fakt borec! Dělal i svíčkovou a vepřo knedlo a naprosto bezkonkurenční domácí brambůrky k vínu, lepší jsem nikdy nejedla, vzpomínám na ně dodnes Sml67

    1. na komentář reaguje gerda — #60
    2. na komentář reaguje Rikina — #62
    superkarma: 0 07.05.2014, 22:03:48
  5. [56] tudlik [*]

    Rikina — #55 No myslím, že téma společných či nespolečných peněz ve vztahu je docela zajímavý, ať je příběh jakýkoliv. Podle mě si ho špatně vychovala od začátku. Chceš přespat, najíst se, dát si kafe? Tak dones naturálie, za které já platím.. Sml16

    superkarma: 0 07.05.2014, 21:49:31
  6. [55] Rikina [*]

    Nenápadně tímto redakci upozorňuju, jaké jsme vzorné čtenářky - z poměrně ploché historky jsme zde vyrobily celých 55 diskuzních příspěvků! To je hodně kliknutí, a dnes bezkonkurečně nejvíc komentářů. A všechny jsou smysluplné, žádnej soutěžní! Musíme si to pochválit, nikdo jinej to za nás neudělá. Sml32

    1. na komentář reaguje tudlik — #56
    2. na komentář reaguje gerda — #61
    superkarma: 3 07.05.2014, 21:03:43
  7. [54] Rikina [*]

    Karo Líná — #50 To jo, večeře na střídačku, to je rozumný, nakonec pán nemusí sám vařit, může ji pozvat do vhodné restaurace. Sml22  Ono z toho moc nevyplývá, jestli taky někdy jdou spolu někam ven, nebo ona jde k němu, nebo jestli nejde, tak proč. Třeba ona nechce chodit k němu, aby nemusela nechávat hyperaktivní dítě samotné doma a následně uklízet spoušť, kterou dítko bez dozoru vyrobí. Těžko říct. Sml80

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #57
    superkarma: 0 07.05.2014, 20:59:57
  8. [53] Rikina [*]

    v.poho — #49 kde se píše, že každý druhý den? Sml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #59
    superkarma: 0 07.05.2014, 20:50:20
  9. [52] Karo Líná [*]

    gerda — #51 Já vždycky říkám, že svatby, děti a společné domovy si lidi musí odbýt, dokud jsou mladí a blbí Sml52 Čím je člověk starší, tím víc má rozumu a zkušeností a tím míň má tolerance k druhým a hlavně k jejich chybám Sml30 Když si vzpomenu, co všechno jsem byla ochotná snášet v pětadvaceti, běhá mi mráz po zádech. Dneska bych takového člověka vyrazila na ulici po týdnu Sml30

    superkarma: 1 07.05.2014, 18:45:02
  10. avatar
    [51] gerda [*]

    o Velikonocích mi kamarád, který přišel koledovat, svěřil zkušenost s jednou svou známostí, že se po třech dnech u ní přistihl, jak se velmi těší k sobě domů, do klidu. Sml30 Není nad to mít své soukromí a ve vyšším věku se ho těžko kdo jen tak vzdá.

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #52
    superkarma: 2 07.05.2014, 18:22:27
  11. [50] Karo Líná [*]

    Myslím, že Rikina na to kápla. Pán ji má za kamarádku na sex a ona by ráda něco víc, o čemž hodně vypovídá tahle věta: "Takové věci jako společné bydlení jsou přirozenou součástí vztahu..."

    Paní by se nejspíš ráda sestěhovala a měla vztah se vším všudy, ale pán to má u paty, což je v jeho věku naprosto pochopitelné. Když je zvyklý na svoje pohodlí a klid, nebude se sestěhovávat se ženskou s dítětem a dělat jim manžela a tatínka, potažmo údržbáře a peněženku Sml57 Vůbec se mu nedivím, když to vezmu obráceně, taky bych v tomhle věku s nikým novým nechtěla bydlet ani omylem.

    Každopádně by si vzájemné vztahy měli vyjasnit a pokud paní přistoupí na tu sexuální kámošku, on by měl přistoupit na to, že občas obstará večeři on, ideálně aby to bylo na střídačku. To je rozhodně fér a není mi jasné, co na tom pán nechápe. Nemůže jenom brát Sml80 Ovšem to sekání zahrady už je dost přes čáru, do cizí zahrady mu nic není. Leda by paní na oplátku udělala něco u něj doma, s čím si zas moc neporadí on (nebo poradí, ale ztuha) - třeba mu vyžehlila košile nebo přišila knoflíky.

    1. na komentář reaguje Rikina — #54
    superkarma: 2 07.05.2014, 17:59:24
  12. avatar
    [49] v.poho [*]

    Rikina — #47 ...a že jsem tak zvědavá, je u tebe ta samá návštěva takhle na byt a na stravu taky každý druhý den?Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #53
    superkarma: 0 07.05.2014, 17:48:25
  13. [48] Rikina [*]

    ... a kdo tedy je Monika Malinová, to jsme se nedozvěděli. Sml80

    superkarma: 2 07.05.2014, 17:40:14
  14. [47] Rikina [*]

    Jasmína — #46 No tak u mě všechny moje návštěvy jedí i spí "za nic". Sml80 Svoje pozvané hosty nekasíruju, kdyby jo, tak to bych měla penzion, a to by pak nebyly návštěvy, leč platící hosté, a byli bychom poněkud někde jinde. Sml57

    1. na komentář reaguje v.poho — #49
    superkarma: 1 07.05.2014, 17:33:52
  15. [46] Jasmína [*]

    Tedy mě by taky štvalo, kdyby nechápal, že občas chci na něco přispět. I když bydlí každý zvlášť. To jako že bydlí jinde znamená, že u ní může jíst i spát za nic??

    1. na komentář reaguje Rikina — #47
    superkarma: 0 07.05.2014, 16:21:49
  16. [45] cilani [*]

    v.poho — #41 když to řeknu blbě, je to ale její problém, že mu dělá servis, o který se jí on neprosí.. Ona čeká, že bude řešit to, že je samoživitelka, že jí pomůže v domě a s běžným chodem domácnosti, ale ten pán má svou domácnost.. Ono jak píše Rikina.. kdo ví, jestli se opravdu jedná o vztah, nebo to jen paní prostě předpokládá a chlápek si prostě jen dobře zašpásuje.. Základním problémem obvykle je, že některé ženské očekávají, že druzí to mají stejně jako ony.. ale nemají..

    superkarma: 1 07.05.2014, 15:48:59
  17. avatar
    [44] v.poho [*]

    Rikina: S posledními dvěmi větami s tebou naprsto souhlasím, myslím si totéž.

    Ale o to víc by si pán měl uvědomit, že když má tu kamarádku na sex, tak večeři a kafe hradí jednou ona, jednou já.

    Nicméně, abych to uzavřela, to si paní musí uvědomit sama. Já bych zalovila v jiných vodách, kde ty role budou rovnoměrné. Ostatně v této kategorii (hledám kamarádku na sex) je poptávka pořád ještě poměrně vysoká, takže by se jistě udala.

    superkarma: 0 07.05.2014, 15:08:36
  18. avatar
    [43] kobližka [*]

    Rikina — #42 Ta tvoje poslední věta nejspíš vypovídá o celém tom vztahu Sml22

    superkarma: 0 07.05.2014, 15:08:22
  19. [42] Rikina [*]

    v.poho — #41 No nevím, paní píše, že by chtěla, aby jí pán vypomáhal v záležitostech každodenních povinností - ale to jsou její povinnosti, ne jeho. Ani to dítě zřejmě není jeho. Sml80 Že je samoživitelka, to celkem taky není přece jeho věc... a o jejích finančních záležitostech on vůbec nemusí vědět, v jakém stavu jsou, takže předpokládat, že bez toho, aniž by mu ona cokoli řekla, ho něco osvítí a začne jí sám od sebe vypomáhat, je trošku zvláštní. Sml80 Mně to přijde, že paní si myslí, že má dlouhodobý vztah, zatímco pán si myslí, že má kamarádku na sex. Možná by si měli vyjasnit tyhle základní věci. Sml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #43
    2. na komentář reaguje linde — #65
    superkarma: 3 07.05.2014, 15:01:36
  20. avatar
    [41] v.poho [*]

    Cilani: Takže si z toho odnáším jedinou věc: paní je samoživitelka, stará se o dítě, ale klíďo píďo může živit ještě chlapa, protože když si postěžuje, bude ještě nakonec za zlatokopku.

    Máš pravdu, každej to máme jinak. Ale mně by ten sex za to, že se cítím využívaná, fakt nestál.

    A propos: když spím u kamarádky, tak jí samozřejmě nedělám nákup (spím tam jednou, ne každý druhý den), ale přinesu jí něco, o čem vím, že to má ráda. Přijde mi to slušné a taky vím, že jí to udělá radost.

    1. na komentář reaguje Rikina — #42
    2. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 2 07.05.2014, 14:39:03
  21. avatar
    [40] kobližka [*]

    cilani — #39 No,však taky podle dřívější etikety (jak je to dnes,to nevím) se na návštěvy ani nic nosit nemá,neb hostitel by mohl pojmout podezření,že host očekává,že nic nedostane.Vyjímkou je květina pro paní domu.Já to přímo nesnáším,taky nikam nic nenosím a je mě proti mysli,když někdo přijde s lahví vína...

    superkarma: 1 07.05.2014, 14:37:49
  22. [39] cilani [*]

    v.poho — #32 ty jo, máme doma pravidelně návštěvu kamarádů, ani mě v životě nenapadlo,že by mi měli udělat nákup i když u nás spí a jí a pijí a myjí se používají povlečení... 

    v.poho — #36 u nás to pravidlem není a jsem za to ráda, copak mám obchod, abych to prodávala? Návštěvy si k nám donesou maximálně bačkory. Lidi, co mi domů tahají jídlo o které nestojím, bych moc často doma nevítala..

    On to má prostě každý jinak a jak je vidět u těch v článku, tak o nich to platí taky..

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 0 07.05.2014, 14:30:32
  23. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    kobližka — #34 kdyz ptacka lapaji ... Sml54

    superkarma: 0 07.05.2014, 14:29:45
  24. [37] Rikina [*]

    kobližka — #35 hmm, sex v domácnosti, kde se dle autorky pohybuje 10leté hyperaktivní dítě... to nevím, jestli je za co platit Sml32 děti dokážou být spolehliví kazišuci i bez hyperaktivity...

    superkarma: 1 07.05.2014, 14:25:12
  25. avatar
    [36] v.poho [*]

    To by mě zaskočilo taky.

    Jenže oni spolu bývají pravidelně, abych citovala: "řekla bych dost často" a vždycky u ní.

    I návštěva ti donese kafe nebo bonbonieru.

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 0 07.05.2014, 14:11:39
  26. avatar
    [35] kobližka [*]

    Rikina — #33 No,tak když paní nepochodila s tím,aby přidával na domácnost,může se pokusit,aby platil za sex,stojí-li za to Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #37
    superkarma: 0 07.05.2014, 14:10:53
  27. avatar
    [34] kobližka [*]

    Klára Křížová — #25 No,třeba se před ním prezentovala jako kuchařinka,která ráda vyvařuje a dělá jí to radost.To je pak těžké.Ze začátku ho třeba hostila s nadšením,které postupem času ochladlo...a teď by to ráda změnila Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #38
    superkarma: 0 07.05.2014, 14:09:09
  28. [33] Rikina [*]

    kobližka — #30 to bych se nedivila, tam jsou na tom domluvení, oběma to vyhovuje, transakce asi probíhají ke spokojenosti, není co řešit. Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #35
    superkarma: 0 07.05.2014, 14:07:48
  29. avatar
    [32] v.poho [*]

    To není tak úplně pravda. Paní tam jasně píše, že by chtěla, aby nakoupil ze své vůle cukr, kávu, večeři..., čili je jasný, že přijde, nají se a nekoupí nic. Takže je to normální sobec, který ji jen využívá. Každý normální chlap, i když s ním nežiješ, tak ti ty večeře něčím revanšuje, ať už nákupem, tím, že ti poseká zahradu nebo tě vezme na večeři ven. Protože jinak by si připadal jako vyžírka. Tomuhle to ale evidentně nevadí.

    To si jako představuješ, že mu má říct: tak jsem ti včera udělala rizoto, dneska slepici na paprice a zítra bude knedlo vepřo, tak kup maso, mouku a zelí...

    Je mu dost let na to, aby věděl, že jídlo není zadarmo a pokud neví, je něco špatně u něj.

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 2 07.05.2014, 14:07:26
  30. avatar
    [31] kobližka [*]

    Rikina — #29 Nenabízej to taky ukvapeně  r aději to přenechej pisatelce Hance,snad bude spokojená Sml32

    superkarma: 0 07.05.2014, 14:05:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme