Rodina

Chci třetí dítě, on ne!

Tři děti? Dnes? To už je docela rarita. Ale ještě se najdou „odvážné ženy“, které si i v dnešní době troufnou mít víc než jedno nebo dvě děti. Ale většinou jsou to muži, kteří dalšího potomka nechtějí.

rodina

Spřátelila jsem se svou sousedkou. Možná proto, že má také dvojčata jako já. Samozřejmě podstatně mladší. Jejím roztomilým štěbetalkám jsou tři roky.
„Je to starost, co?“ pronesla jsem chápavě, když jsem ji s batohem, tříkolkami a dětmi potkala u auta na parkovišti. Pomohla jsem jí droboť a zavazadla naložit do auta.
„Náhodou, děti jsou super a klidně bych si dala ještě jednoho špunta říct,“ usmála se naklonila se ke mně, jako by mi chtěla svěřit nějaké tajemství. „Já bych chtěla ještě chlapečka, ale manžel o tom nechce ani slyšet,“ dodala pološeptem. „Ony by ty malé „prdelky“ tatínkovi „vyslepičily“, že o tom mluvím kde s kým.“

Nebyla jsem tak smělá, abych se ptala na podrobnosti, koneckonců, nic mi po nich není, ale okamžitě se mi vybavila moje neteř, která řešila podobný „problém“. Má dvě děti a chtěla by ještě jedno. Ale její manžel je zásadně proti. Už k tomu druhému ho musela „přemlouvat“, nechtěla jedináčka.

Čím to je, že jsou to většinou muži, kdo nechce mít víc dětí? Nejraději by si rozmazlovali jedináčka. Přitom by se zdálo, že spíš ženy nebudou chtít sedět doma, budou se bát, že ztratí kontakt s prací, nebo že se rodina bude muset uskromnit, když se všechno „potáhne“ z jednoho platu. Ale kdepak, peníze ani u jednoho z případů nehrají roli.

Tak co? Pohodlnost a sobectví mužů? Asi.

   
15.07.2011 - Rodina - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [45] musilovahana [*]

    Mám také tři děti.

    superkarma: 0 30.10.2012, 07:58:18
  2. avatar
    [44] OlgaMarie [*]

    Diskutující dámy,

    i v tom, že ona by ještě jedno dítě chtěla , ale manžel ne, je pro ni přece nějaké to pozitivum. Ona, dokud si ještě jedno mimčo bude přát, se nemusí starat o antikoncepci.Sml57Pohodlnost a sobectví mužů?Sml52

    superkarma: 0 15.07.2011, 20:10:47
  3. avatar
    [43] femme [*]

    já mám tři, už dospělé, děti Sml58 a tenkrát jsem byla za exota Sml22

    superkarma: 0 15.07.2011, 20:03:46
  4. avatar
    [42] wich [*]

    Sapita — #38 Mateřský plurál mě pobavil Sml67Sml52 Prvně, když kámoška říkala, že měli průjem, tak jsem fakt myslela, že prostě všichni Sml80Sml30

    superkarma: 0 15.07.2011, 18:31:10
  5. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    chce-li jeste, nerikejte ne Sml57Sml54

    superkarma: 0 15.07.2011, 15:59:19
  6. avatar
    [40] kebulkaevulka [*]

    Mám děti dvě a docela mi to stačíSml32Mě říct manžel,že chce ještě jedno,tak se rozvádí,okamžitěSml24

    superkarma: 0 15.07.2011, 14:42:30
  7. avatar
    [39] ToraToraTora [*]

    Bébina — #36 Pár týdnů po porordu je každé dítě plánováno jako jedináček Sml30 To je prostě odraz prožité  zkušenosti a pud sebezáchovy Sml24

    superkarma: 0 15.07.2011, 14:14:15
  8. avatar
    [38] Sapita [*]

    indira1 — #34 hlídání nemám, doma celkem budu 8 let. Předtím jsem ale po vysoké 7 let pracovala v oboru a doufám, že něco rozumného najdu a že vše zorganizujeme. Ale nemít kvůli tomut strachu děti, to ne... A to pozor, nejsem ta žvatlající opičí matka, chci svůj čas pro sebe a nemluvím v mateřském pluráluSml52

    1. na komentář reaguje wich — #42
    superkarma: 0 15.07.2011, 14:09:43
  9. [37] indira1 [*]

    Florencie — #29 Sml30To není marné.Hlídat takové 3leté čertisko ,patřící někomu v rodině je dokonalá antikoncepceSml30

    superkarma: 0 15.07.2011, 13:57:51
  10. [36] Bébina [*]

    ToraToraTora — #28 Ja jsem si taky rikala, ze maximalne jedno a drzelo me to jeste par tydnu po porodu. Ted kdyz vydim to rozkosne miminko, jak se na me smeje az se zajika, rikam si, ze klidne celou skolku. Jen kdyby to za me chtel nekdo odnosit a porodit, nebo kdyby to aspon tolik nehuntovalo telo.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #39
    superkarma: 0 15.07.2011, 13:54:33
  11. [35] indira1 [*]

    ToraToraTora — #22 Sml52Plný souhlas s tebou.

    Perfektně napsanéSml67

    superkarma: 0 15.07.2011, 13:53:50
  12. [34] indira1 [*]

    Sapita — #19 Rozdíl to opravdu není pokud mezi nima není až tak velkej věkovej rozdíl.Ale např. moje známá - 4roky mat.+1 pracák+3roky mateřská a +nástup na další 3letou mateřskou .

    To je 11 let doma bez praxe.

    Nevím samozřejmě jak je to u tebe,ale ona nemá žádné hlídání dětí,tak po nástupu do práce z mateřské riskuje celkem dost nevůle od kolegů a to v případě nemocí(čím víc dětí, tím víc nemocí), malá možnost dělání přesčasů(tudiž vyjde více práce a přesčasů na kolegy) a pod.

    1. na komentář reaguje Sapita — #38
    superkarma: 0 15.07.2011, 13:51:54
  13. [33] indira1 [*]

    jastura — #17 catcat — #18 no, trochu jsem ty peníze nadsadila.Přiznávám.Taky by se mě hodilo, kdyby měl manžel tolikSml58

    Jen jsem předpokládala, že když někdo plánuje i 3 dítě tak mají větší příjem jak 7 mateřskou a 15 manželova výplata.Protože když vezmu v úvahu 22tis.od kterých se odečte nájem,služby,pojistky a i minimální telef.paušál,náklady na školku a školu tak toho moc nezbyde.A počítat se sociál.příplatky a brblat když se sníží-to mě nepřipadá moc vhodné.vždyt pro to 3 dítě se rozhodují určitě dobrovolně,pod žádným tlakem.

    superkarma: 0 15.07.2011, 13:45:45
  14. avatar
    [32] Florencie [*]

    ToraToraTora — #31 Sml52

    superkarma: 0 15.07.2011, 13:06:35
  15. avatar
    [31] ToraToraTora [*]

    Florencie — #29 No vidíš...ještě za dvacet let ti bude děkovat, že jsi ho včas varovala Sml54

    1. na komentář reaguje Florencie — #32
    superkarma: 0 15.07.2011, 12:54:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Anai [*]

    indira1 — #15 Ano, souhlasím! Já měla děti před 30-25 lety, hmotně nic moc, spíš nic a exmanžel orientován jinak, než hmotně, resp. na jiné věci. Do školy chodili v centru Prahy, takže spolužáci z bohatých rodin, i potomci celebrit ... no a pamatuju se, jak moc klukům vadilo, že jsou jediní ve třidě, co nemají PC, video, atp. Hodně jim to vadilo.

    superkarma: 1 15.07.2011, 12:49:45
  2. avatar
    [29] Florencie [*]

    ToraToraTora — #28 Dana poradila pozvat všechny dětné čajovnice na návštěvu ještě před prvním  Sml57Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #31
    2. na komentář reaguje indira1 — #37
    superkarma: 0 15.07.2011, 12:43:44
  3. avatar
    [28] ToraToraTora [*]

    Florencie — #26 Nic není ztraceno, rozhodne až první dítě...první proplakaná noc, první pohotovost, první mobil v kávě, první poblitá košile.... Spousta argumentů k přehodnocení záměruSml54

    1. na komentář reaguje Florencie — #29
    2. na komentář reaguje Bébina — #36
    superkarma: 0 15.07.2011, 12:28:06
  4. avatar
    [27] wich [*]

    jastura — #25 Jenomže to hrozně záleží na konkrétním dítěti i rodičích a vůbec situaci. Já jsem jedináček, ale nikdy jsem si nestěžovala. Rodiče se mi věnovali, měla jsem dost kamarádů, jsme velká rodina Sml80 Osaměle se může cítit i dítě mezi kopou dalších sourozenců.

    superkarma: 0 15.07.2011, 12:19:58
  5. avatar
    [26] Florencie [*]

    Sakra. Proč zrovna ten můj prahne po dvou dětech Sml31Sml52

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #28
    superkarma: 0 15.07.2011, 12:19:09
  6. [25] jastura [*]

    V jednom mám jasno, nechci mít jedináčka. Přítel děsně lituje, že nemá sourozence. Zemřela mu maminka a zbyl mu jen neschopný otec. Jsem ze tří dětí a jsem tomu ráda. Když se něco pokazí, mám vždycky další sourozence, na které se mohu obrátit a to samé platí i pro ně. Až bude třeba, bude nás víc na pomoc rodičům.

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 0 15.07.2011, 12:12:58
  7. avatar
    [24] wich [*]

    Lilinka — #21 Sml22 Je to tak. Čímž samozřejmě nechci říct, že mít více dětí je špatně. To rozhodně ne, jen je třeba počítat s tím, že když je člověk dlouho doma, je ten návrat do zaměstnání těžší.

    ToraToraTora — #22 Sapita — #19 Sml67 Každý, ať má dětí, kolik stačí. Já plánuju max. jedno a klidně to přiznám - Ano, je to spousta starostí a já jsem pohodlnej člověk Sml22Sml30

    superkarma: 0 15.07.2011, 11:56:00
  8. avatar
    [23] Altamora [*]

    Sapita — #19 Proč bych to nemohla tvrdit? Říkám tím snad, že jich nikdo nesmí mít víc? Neříkám. Nevidím ale nic sobeckého na tom, že muž chce jen dvě děti a nechce další, i když jeho žena chce rodit do aleluja, protože "miminka tak krásně voní"Sml32. Pokud se manželé dohodnou, že budou mít dětí šest a uživí je, jejich věc. Pokud se ale dohodnou, že děti budou dvě a pak jeden začne druhého nutit do dalšího, pak souhlasím s tím, kterému ty dvě stačí. I když jako mladá holka jsem si přála mít čtyři děti. Manžel měl bohudík víc rozumuSml16

    superkarma: 0 15.07.2011, 11:54:21
  9. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    Sapita — #19 No baže.

    Neshrnovala bych to, že chlapi nechtějí mít víc dětí, to je obecné příliš. Manžel chtěl od počátku děti tři, tak jsme si tři pořídili. A když to manžel oné dámy nechce.....co my víme proč. Třeba je paní nadšená s dětí, ale manželovi předkrajuje řízek na housátka a večer mu místo sexu povídá:Polámal se mraveneček. Asi ví, co mu vadí na iluzi třetího dítěte....krupicajda k snídani Sml24

    1. na komentář reaguje wich — #24
    2. na komentář reaguje indira1 — #35
    superkarma: 0 15.07.2011, 11:20:36
  10. avatar
    [21] Lilinka [*]

    wich — #20 A s každým dalším rokem doma se jejich šance na nalezení zaměstnání bohužel snižuje.

    1. na komentář reaguje wich — #24
    superkarma: 0 15.07.2011, 11:18:34
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Já už bych se na to vykašlala. Ale každý máme svoje životní vize nastavené úplně jinak a osobně nevidím nic sobeckého nebo pohodlného na tom je nemít nebo jich nemít školku Sml80

    Zjistila jsem, že řada mých spolužaček (hlavně ty ze ZŠ) má více dětí, protože nemůžou po RD sehnat práci, plynule přejdou na další MD/RD a mají tak třeba 3 - 4 děti.

    1. na komentář reaguje Lilinka — #21
    superkarma: 0 15.07.2011, 11:09:05
  12. avatar
    [19] Sapita [*]

    Altamora — #6 jak můžeš tvrdit, že dvě děti je tak akorát, jak má býtSml23  to má přeci každý jinakSml80  My máme tři děti, dohodli jsme se na tom a jsme za to šťastníSml22  Jasně, počítat musíme, ale nijak závratně víc, než při dvou... u moře jsme zatím nebyli, ale jednou tam pojedem a děti si toho budou opravdu vážit. legrace si užijeme a fakt se nenudíme. A až se budu vracet do práce, tak zase nevidím rozdíl, jestli od dvou nebo od tří dětíSml23Sml24

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #22
    2. na komentář reaguje Altamora — #23
    3. na komentář reaguje wich — #24
    4. na komentář reaguje indira1 — #34
    superkarma: 3 15.07.2011, 11:03:09
  13. avatar
    [18] catcat [*]

    indira1 — #13 to je vcelku dobrá matematika, 25 tisíc a 7 tíisíc... Znám i horší počty v rodině... Sml80

    1. na komentář reaguje indira1 — #33
    superkarma: 1 15.07.2011, 10:51:53
  14. [17] jastura [*]

    indira1 — #13 Kdyby mi někdy hrozilo, že přítel bude mít 25 tis. tak bych si radostí uskákala nohy. Pochybuji, že dosáhně na 15 tis. a taky to určitě zvládneme.

    Taky jsem leckam, jako malá nemohla jet, neměla jsem co ostatní, ale nějak mi to žíly nervalo. Nebo aspoň ne tak moc, abych si to dnes pamatovala a nějak mě to štvalo.

    1. na komentář reaguje indira1 — #33
    superkarma: 1 15.07.2011, 09:58:01
  15. avatar
    [16] OlgaMarie [*]

    indira1 — #15 Když jsem to přežila já...

    superkarma: 0 15.07.2011, 09:55:18
  16. [15] indira1 [*]

    OlgaMarie — #14 Jak jsem hned pod tebou psala ,ale jak to berou i ty děti? Čas je fajn,mají i na co vzpomínat,ale opravdu to ocení až časem.Ale v dané chvíli i ty děti od věku kdy začínají chápat hodnotu peněz tak rozlišují podle bydlení, oblečení, dovolené, hraček.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #16
    2. na komentář reaguje Anai — #30
    superkarma: 0 15.07.2011, 09:37:18
  17. avatar
    [14] OlgaMarie [*]

    Dětí mají mít rodiče tolik, pro kolik jsou ochotni udělat si ČAS!

    Nepřepočítávejte je na peníze. Ty se rozkutálejí do nenávratna. Děti se rozeběhnou vlastním životem, ale vracejí se (občas).

    1. na komentář reaguje indira1 — #15
    superkarma: 2 15.07.2011, 09:31:18
  18. [13] indira1 [*]

    jastura — #9 ale jak?

    já pocházím z hodně sociálně slabé rodiny, ani jako dítě jsem se sestrou nemohla jezdit na školu v přírodě či na školní hory-nebylo na to. A ikdyž vím, že mě tatínek i babička měli moc rádi, jako dítě jsem to brala jako samozřejmost a naopak mě chyběly lepší hračky, oblečení a pod. co měli ostatní děti běžně.

    Dítěti těžko vysvětlíš ,že je hlavní rodiná láska, to pozná až časem samo, ale ono hodnotí podle kamarádů a spolužáků.

    A pokud manžel vydělá nějakých 25 tisíc a manželkas průměrnou mateřskou 7 tisíc a je na ni 10 let (3 děti) ,tak při splacení všech pravidelných poplatků toho moc navíc nezbude

    1. na komentář reaguje jastura — #17
    2. na komentář reaguje catcat — #18
    superkarma: 0 15.07.2011, 09:16:14
  19. avatar
    [12] enka1 [*]

    Sobectví určitě ne.

    superkarma: 0 15.07.2011, 09:12:57
  20. [11] indira1 [*]

    Anime Otaku — #8 souhlas :). s tím že počet občas nevyjde

    S matkou jsem nikdy nežila(teda aspon od svích 3 měsíců a dál),ale co vím, plánovala původně jen jedno dítě a nakonec porodila 2x dvojčata a ještě holčičku.A kdo ví, kolik jich ještě měla o kterých nevím.

    superkarma: 0 15.07.2011, 09:11:16
  21. [10] indira1 [*]

    bonda — #4 Promin, ale asi jsi mě špatně pochopila.Já totiž s těmy muži souhlasím.

    Finanční stránku jsem nerozebírala, u té mě příjde jako samozřemost, že se vše nejdříve hodnotí, zda jsem či nejsem-většinou nejsem-schopen živit celou rodinu dobrých 10 let jen sám-nájem, služby, bydlení, potraviny, škola,ošacení dětí ..........

    Proto jsem se  rovnou zaměřila na rozhodování ,,nehmatatelné,nefinanční,,

    Já osobně jsem doma prohlásila-odnosím, porodím, zůstanu doma maximálně rok a pak chci do práce,hlavně mezi lidi.Pokud by se manžel byl ochoten poté starat o dítě jako ,,muž na mateřské,, tak ano, jinak další dítě ne.

    Takže i ženy (já) jsou schopné být pohodlné, líné či chtějí mít už trochu klidu i ticha tak jako ti výše zmínění muži.

    Takže já je plně chápu.

    PS: svého syna opravdu miluji, ale další dítě ne.

    Jak tvrdím-budu hodná, laskavá a rozmazlující babička na víkend, od sobotního rána do nedělní noci ,ale vlastní už ne.

    superkarma: 0 15.07.2011, 09:08:25
  22. [9] jastura [*]

    Altamora — #6 to zvládají jiní...Sml32

    1. na komentář reaguje indira1 — #13
    superkarma: 0 15.07.2011, 08:46:26
  23. [8] Anime Otaku [*]

    Aby to pak nedopadlo jaku u známých on, chtěl jedno, ona dvě a nakonec mají tři protože to druhé byli dva kluciSml57 Tak aby jich nakonec neměli pět, v životě občas tahle pochybná metematika vyjde

    1. na komentář reaguje indira1 — #11
    superkarma: 0 15.07.2011, 08:42:54
  24. avatar
    [7] *modrá [*]

    Hele anebo jak říkal jeden z těch farmářů v tom Prima pořadu .. chtěl by tři děti, protože nikdy nevíš kdy ti nějaký zajede auto :-) Tak aby pak kdyžtak ještě nějaký zůstaly...Sml30

    superkarma: 0 15.07.2011, 08:39:48
  25. avatar
    [6] Altamora [*]

    Ať už jsou důvody jakékoliv, mají ti muži rozum. Dvě děti je právě tolik, kolik jich má být. Jedno jako náhrada za otce, druhé za matku. Za cizí lidi není třeba se reprodukovatSml30.

    1. na komentář reaguje jastura — #9
    2. na komentář reaguje Sapita — #19
    superkarma: 0 15.07.2011, 08:31:16
  26. [5] Anai [*]

    indira1 — #1 Souhlas. Většina mužů dnes dělá kariéru a zvláště po té čtyřicítce už chtějí doma klid. Možná proto si můj syn pořídil prvního potomka už v 25 letech, ačkoliv kariéru dělá, aby na děti měl nervy Sml16

    superkarma: 0 15.07.2011, 08:30:51
  27. avatar
    [4] bonda [*]

    indira1 — #1 jo,muži jsou pohodlnější víc ne rozumní. Někteří se dlouho na dítě necítí a vzpomenou si až po čtyřicítce, že by chtěli založit rodinu.

    1. na komentář reaguje indira1 — #10
    superkarma: 0 15.07.2011, 06:22:31
  28. [3] rak177 [*]

    No,myslím,že peníze hrají vždycky roli.Ano,toho bych se obávala,že ztratím kontakt s prací,že se vše potáhne z jednoho platu.Třetí dítě bych si už nedovolila mít.Jsem taková,dost uvažuji dopředu.Kdo má dnes práci jistou,zdraví vám také nikdo nezaručí.Když dítě vyjde základku,učňák nebo střední nejsou zadarmo,když bude chytréSml16,tak ještě vysoká a teď to máte třikrát.Do toho výdaje za bydlení,jídlo apod.Možná takhle uvažuji proto,že jsem musela každou korunu dvakrát obracet. V tomhle případě souhlasím s Evou FLSml22.   Nepřijde mi pohodlný a sobecký někdo,kdo se stará v tomto případě zřejmě dobře o finanční zajištění rodiny.

    superkarma: 0 15.07.2011, 03:24:18
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Rozum. Rozum ti chlapi maji!

    superkarma: 4 15.07.2011, 00:12:41
  30. [1] indira1 [*]

    Je mě 40 mám jedno dítě a kolem mě je spousta žen po 30-cítce co zatím či vůbec nechce dítě.Takže problém,že 3 dítě nechce muž v mém okolí vůbec není.

    Ale ti muži třeba chctějí už trochu klidu.Své děti mají samozřejmě rádi,ale už je nebaví se v noci probouzet dětským pláčem(ikdyž třeba vstává jen žena),unavuje je hlasité dětské štěbetání a také omezení v pohybu. Jakákoliv dovolená, vílet či jen společ.událost stále jen z dětmi.

    Teda aspon mě to tak napadá.

    1. na komentář reaguje bonda — #4
    2. na komentář reaguje Anai — #5
    superkarma: 0 15.07.2011, 00:07:00

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme