Vztahy

„Chci s tebou dítě, ale nikdy si tě nevezmu,“ oznámil mi přítel

Svatba, nebo život na psí knížku? Manželství už dávno není bráno jako samozřejmost a povinnost, jak tomu bylo v minulosti. Na soužití bez „papíru“ jsme si už zvykli a řada párů si jej nemůže vynachválit. Stejného názoru však musí být oba. Eliška (26) by se vdávala ráda. Jenže u přítele narazila.

pregnancy„S Ondrou chodíme tři roky, z toho dva roky spolu žijeme v podnájmu. Klape nám to, už jsme začali mluvit i o dětech. Ale k tomu, aby mě požádal o ruku, se pořád neměl. Tak jsem se jednoho dne odhodlala a zeptala se napřímo. Jestli to má někdy v plánu,“ vypráví Eliška, která si ale vyslechla odpověď, s níž nepočítala. Narovinu jí řekl, že se ženit nechce.

„Nejdřív jsem si myslela, že si dělá legraci. Když ale začal mluvit o tom, jak manželství všechno zkazí, a že vidí na kamarádech, jak jsou příšerné rozvody, spadla mi čelist. Myslel to fakt vážně! Prý mě miluje, chce se mnou mít děti, ale se svatbou ať nepočítám. Odkývala jsem mu to, ale z hlavy mi to už nešlo,“ popisuje. Čím déle o tom pak přemýšlela, tím více ji to štvalo.

„Když jsem se svěřila mamce, byl oheň na střeše. Jsem z malé moravské dědiny, tak si dokážete představit, jak tam nahlížejí na svobodné matky a život na hromádce. Ale ona má vlastně pravdu. Jestli si je Ondra jistý, že mě miluje, chce se mnou žít a mít děti, proč je to pro něj takový problém? přemítá Eliška, kterou tahle zpráva pěkně nahlodala.

„Vůbec si teď nejsem jistá, jestli s ním chci zůstat. Bojím se mít děti s někým, kdo se nemíní oženit, protože už teď přemýšlí nad rozvodem. A nechává si tak otevřená vrátka pro snadný odchod od rodiny. Tak mi to aspoň připadá. Nikdy by mě nenapadlo, že se dostanu do situace, kdy budu zvažovat rozchod s mužem, kterého miluju. Je to absurdní situace,“ neví si rady mladá žena. I její blízcí se rozdělili na dva tábory. Zatímco rodina jejího přítele zavrhuje, kamarádky si ťukají na čelo.

„Tvrdí, že bych byla blázen, kdybych se s Ondrou rozešla. Mám prý být ráda, že mám chlapa, který chce dítě. A opustit mě může, i když budeme manželé. Ano, mají pravdu. Jenže já se s tím zkrátka nedokážu vyrovnat. Připadá mi, že pro něj nejsem dost dobrá. A on prostě jen čeká, jestli nepřijde nějaká lepší, aby za ní mohl pláchnout,“ řeší Eliška svůj vnitřní boj, o kterém ale příteli nic neřekla. Jestli se prý s jeho stanoviskem srovná, to ukáže až čas.

 

Čtěte také:

   
15.05.2015 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [59] bobani [*]

    Jak tady čtu ty články o vztazích , tak ti dnešní chlapi jsou snad všichni pořádní kreténi ...

    superkarma: 0 29.05.2015, 09:12:55
  2. [57] cilani [*]

    Pentlička — #56 net toho snese..

    Pentlička — #55za exota jsi spíš proto, že si idealizuješ chlapa a považuješ ho za dokonalého, jemuž není rovno. Lpíš na něčem, co tě šťastnou nedělá, ale bez zkušeností a jen na základě anonymních keců hodnotíš společnost, která žije tak, aby život prožila, ne prozoufala.. Už když jsem byla malá, tak babičky na adresu maminek měly stejné stesky.. ti dnešní mladí .. za nás to nebylo.. a pak slyšíš vyprávění těch, co si dobu dávno minulou neidealizují a vidíš, že v něčem se lidi zas tak moc neliší.. Prostě nemohu souhlasit. Pohybuji se mezi 20letými i 60letými a mohu říct.. lidi jsou různí..

    superkarma: 0 19.05.2015, 08:02:59
  3. avatar
    [56] Pentlička [*]

    cilani — #54 Zrovna tohle jim věřím. Vím to z diskusí na internetu, že sex na jednu noc a střídání partnerů je považováno za normu.

    Pak ovšem nechápu, proč by se lidi měli brát? Když si nechtějí a nedokážou být věrni. Manželství je potom fakt jen ten cár papíru a dobré tak maximálně na nějaké ty úřední věci.

    Můj názor je ten, že postupně bude svateb více a více ubývat, až to bude téměř rarita. Lidé budou žít v několika po sobě jdoucích monogamních vztazích - ti věrnější.

    1. na komentář reaguje cilani — #57
    superkarma: 0 18.05.2015, 13:18:10
  4. avatar
    [55] Pentlička [*]

    risina — #52 Je mi 56, do 20 jsem byla panna a měla jsem za celý život jen jednoho partnera - mého ex. Je fakt, že tehdy bylo hodně děvčat, které už v těch 16 měly vážný vztah, počkaly si na kluka 2 roky vojny a v 18 se za něj vdaly. Která holka měla víc jak 2-3 partnery byla považována za "lehkou" a už ji chtěl každý tak max. na sex, ne na vážný vztah. Vdávala jsem ve 23 letech a byla jsem jedna z nejstarších nevěst v mém okolí.

    Dnes je všecko jinak, každý si chce "užít", vdávat se tak ve 30 (holky), kluci nejradši nikdy. A vystřídat co nejvíc partnerů nejlépe až do smrti. Já třeba sex. nežiju již víc než 10 let a jsem považována za exota. V dnešní době kdo nemá sex, ten jako by nežil. Všichni považují sex za středobod života a kdo ho nemá, je divnej a žije nenaplněný život.

    1. na komentář reaguje cilani — #57
    superkarma: 1 18.05.2015, 13:13:29
  5. [54] cilani [*]

    Pentlička — #50 ty těm časopisům vážně věříš vše co napíší?

    1. na komentář reaguje Pentlička — #56
    superkarma: 0 18.05.2015, 07:59:25
  6. avatar
    [53] Avosanaj [*]

    hold dnes se žijeponěkud jinak a myslím si že manželství opravdu není zárukou pro šťastný život.Ono se to možná časem vyvrbí samo ale pokud ho miluješ myslím není důvod pro rozchod ,ten může přijít z jiných důvodů a taky nemusí.Nehrotila bych to a nechala tomu volný průběh. To je samozřejmě můj názor a to je mi 54let mám 3 dospělé děti a má poslední dcerka taky žije s partnerem mají spolu 2letou dcerku ,taky se nechtěl ženit jsou spolu už 5let a loni na vánoce překvapil celou rodinu a požádal dceru o ruku a v srpnu máme svatbu.Takže.....??? Netlačit na pilu a užívat šťastný vztah třeba i bez manželstvíSml16 čas vše ukáže Držím palce a vydržSml79

    superkarma: 1 17.05.2015, 16:34:55
  7. avatar
    [52] risina [*]

    Pentlička — #27 Kolik ti bylo před 40 lety, Měla jme za to, že ti je kolem padesáti (jako mně Sml33), takže před 40 lety jsi asi mnoho hlubšího o vztazích a nevěrách lidí koelem sebe asi moc nevěděla (opět - já to tak měla).

    K něvěrám a promiskuitě maldých lidí - mám 3 děti od 19 do 29 let a každý z nich (i jejich protějšků) je v tomhle jiný, takže si netroufnu paušalizovat. Ovšem z toho, co vím, nemá nikdo za sebou tolik sexuálních partnerů jako jsem měla já, když jsem se před skoro jednatřiceti lety vdávala... Sml58

    1. na komentář reaguje Pentlička — #55
    superkarma: 3 17.05.2015, 11:18:27
  8. avatar
    [51] denkas [*]

    Rikina — #45 no já sem taky nepočítala stim,že v 37letech budu vdova a tři děti na krku.Zadní vrátka sem neměla a přesto sem to zvládlaSml80 Člověk zvládne víc než si myslí. Na něco se připravovat,pak stejně bude vše jinakSml80

    a co se týče tý "komunistický" nevěry,tak asi sem divná,nebo sem žila někde jinde.Sml80 A žeby kolem mě šukal kámen cihlu,hmm ,tak sem asi byla i slepá. Jo bylo pár ženských sexem posedlých a pár chlapů obšourníků,ale že by to byl celonárodní sport,to fakt ne.Sml23

    superkarma: 3 16.05.2015, 20:08:04
  9. avatar
    [50] Pentlička [*]

    peetrax — #46 A není? Kolik jsi měla partnerů na sex? Já jednoho. A znám spoustu mých vrstevnic, které to mají stejně nebo měly max. 2-3 protože hledaly toho pravého. Ale je spousta žen, které měly desítky partnerů jen pro zábsvu. jak píše EvaFl. Ona tak žila v době před 30 lety, ale v dnešní době je to standard. Přečti si nějaký časopis pro ženy, kde se glorifikuje sex na jednu noc a bere se to jako normál. Žena jako já je považována za chudinku, která si neumí užívat života. A můj ex s tím nemá nic společného - ten mi klasicky nevěrný nebyl. Oznámil mi, že odchází a teprve pak s níc něco měl. Předtím mi byl 26 let věrný a já jemu.

    1. na komentář reaguje cilani — #54
    superkarma: 2 16.05.2015, 10:43:24
  10. avatar
    [49] Altamora [*]

    Rikina — #45 Když jsem se vdávala, počítala jsem s rozvodem. Poznali jsme se příliš mladí a nejsem zrovna romantická. Nevím, co si myslel manžel, jestli on věřil, že to spolu vydržíme. Je to asi patetické, ale pořád ho miluji a už si nemyslím, že se rozvedeme, po skoro čtyřiceti letech už by to snad ani nemělo smysl. Leda by si myslel, že mu s jinou bude lépe. To bych mu ve štěstí nebránila. Určitě bych uměla žít sama, ale s ním je to lepší.

    superkarma: 2 15.05.2015, 22:49:45
  11. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    Rikina — #45 jo - a taky muze jednoduse odejit a taky muze umrit. Suzce se prihodilo neco, na co rozhodne nebyla pripravena, o cem neuvazovala, o cem ani nepremyslela, co brala jako naprosto nemozne. Presto tu situaci zvladla tak, ze by ji mohla vyucovat na univerzite. Fakt Sml67.

    superkarma: 1 15.05.2015, 21:09:20
  12. avatar
    [47] peetrax [*]

    Karo Líná — #41 no počkej - jak, babičkovský věk? Sml14 Podle toho, jak tě tady tak dlouho čtu, jsem měla za to, že jsi sotva překročila třicítku. Sml16

    superkarma: 0 15.05.2015, 20:56:22
  13. avatar
    [46] peetrax [*]

    Pentlička — #11 moderní je promiskuita? Jen proto, že ti exmanžel zahýbal? Sml15 Ale no tak, tohle existuje, co svět světem stojí!

    1. na komentář reaguje Pentlička — #50
    superkarma: 1 15.05.2015, 20:31:52
  14. [45] Rikina [*]

    Suzanne — #38 Zadní vrátka by měl mít každej. Sml80 Nikdy nevíš, co se může přihodit, a mít promyšlenou nějakou katastrofickou variantu typu "co budu dělat, když se partner stane hazardním hráčem/alkoholikem/opustí mě pro jinou/sežere ho žralok/odletí na Mars bez zpáteční letenky..." je velmi praktické. Některé ženy mívají tendence o takových věcech nepřemýšlet, a pokud podobná situace nastane, strašně se diví a nevědí, co by. Svatba žádnou záruku a jistotu neposkytuje. Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #48
    2. na komentář reaguje Altamora — #49
    3. na komentář reaguje denkas — #51
    superkarma: 0 15.05.2015, 18:16:29
  15. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    * duchodu - a uz bezim na cisteni zubu, cya later!Sml70

    superkarma: 0 15.05.2015, 18:14:38
  16. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    Rikina — #42 to je muj nesplnitelny ( samozrejme ) sen : probudit se v patnacti s temi zkusenostmi, co mam. Byla by ze me lekarka v USA s jednim ditetem, otec ditete by zustal stejnej a to dite taky, to je uzasny! Ted uz bych byla v dochodu, cestovala, valela se na plazi a mozna hrala i ten zasranej blbej golf. Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 1 15.05.2015, 18:13:56
  17. [42] Rikina [*]

    Karo Líná — #41 Mno, kdybych se ráno probudila řekněme jako 25letá, a zároveň mi zůstaly zkušenosti a vědomosti, co mám teď, tak to bych teda žádnou rodinu nezakládala ani omylem. Pustě bych se radovala, že nemusím, a šla bych si užívat světa. Sml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #43
    superkarma: 1 15.05.2015, 17:59:38
  18. [41] Karo Líná [*]

    Tak pokud nejsou děti, je manželství opravdu zcela zbytečná instituce Sml22 S dětma už mi tak zbytečná nepřipadá. Asi jsem staromódní, ale když nejsou rodiče dětí manželé, připadá mi ta rodina taková.... neúplná, nebo jak to říct Sml80 Nicméně je to každého věc. Za mlada jsem to viděla jednoznačně - svatba nebo nic. V babičkovském věku po mnoha vztazích, jednom manželství a mnoha zkušenostech to vidím už jinak. Znovu bych se vdala jen v hodně specifickém případě, který tady nebudu rozebírat, ale o kterém vím téměř jistě, že už nenastane Sml32 Všechny ostatní případy mi za institut manželství nestojí ani omylem, svoji svobodu miluju nade vše Sml67

    Akorát nevím, jak bych se zachovala, kdybych byla znovu mladá a měla zakládat rodinu. Těžko říct. Nejspíš bych otce dětí vybírala tak pečlivě, že by stejně k žádné svatbě nedošlo, protože bych žádného nenašla Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #42
    2. na komentář reaguje peetrax — #47
    superkarma: 0 15.05.2015, 17:36:26
  19. avatar
    [40] diblice [*]

    tak já jsem docela ráda, že dcera nebyla vdaná, už dva roky má přítele po autohavárii v dementním stavu a kdyby byla vdaná, tak by vlastně zůstala sama, takhle si holt našla jinýho a vnuk není bez chlapskýho vzoru, asi to zní blbě, ale prostě život je takový

    o sobě tvrdím, že jsem na jednu stranu byla "blbá" a každýho chlapa s kterým jsem něco měla , jsem si vzala, vdaná jsem ale pouze dvakrát a nelituju toho, prostě každý to máme jinak, dcera už teď chce taky nejdřív svatbu a pak dítě, tak nevím, jestli se ještě nějakýho vnoučete dočkám

    superkarma: 0 15.05.2015, 17:12:22
  20. avatar
    [39] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #37 Věrnost zaručit nelze. Ale existuje. To, že to má někdo takhle postavené, že věrnost není, přece neznamená, že to jiní nemají JINAK. Sml80

    superkarma: 1 15.05.2015, 16:17:28
  21. avatar
    [38] Suzanne [*]

    Já jsem přesvědčená, že ten chlap chce mít prostě zadní vrátka. Jedna moje příbuzná měla taky takového. Celkem měli tři děti, ale on se nechtěl ženit. Když našel tu pravou, odešel a vzal si ji. Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #45
    superkarma: 0 15.05.2015, 16:13:58
  22. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Pentlička — #33 ciste teoreticky : kdybys byla vdana, jak chces zajistit od partnera absolutni vernost? Nechci ti brat iluze, ale neco takoveho neexistuje.Sml23

    1. na komentář reaguje Suzanne — #39
    superkarma: 0 15.05.2015, 15:04:56
  23. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Pentlička — #27 pred 40ti lety jsem sukala s kdekym - jen tak pro zabavu, aby bylo jasno. A tak jsem to mela cely zivot. Preslo me to az pred cca 15ti lety. To uz me sex prestaval bavit a ted me nebavi vubec, takze neni duvod.

    superkarma: 0 15.05.2015, 15:03:21
  24. avatar
    [35] monyk [*]

    Kazdy at si svuj zivot zaridi jak chce, ja osobne bych s partnerem na psi knizku nezila Sml23. Porad jeste si myslim, at je to moderni nebo ne, ze moje babicka a maminka mely pravdu v tom, ze pokud si chci porizovat deti, mam byt vdana. Babicka vzdy rikala: Chlap, ktery si Te nechce vzit, si Te nezaslouzi Sml57Sml52. Pokud se podivam zpetne na sve dlouhodobejsi znamosti, tak ti panove, kteri byli zasadne proti svatbe nebyli a nejsou pro sve partnerky zadne terno. Nikdy jsem zadnemu tento svuj nazor nevnucovala a ted musim rict, ze se tak oddelilo zrno od plev. S manzelem jsme spolu deset let a jsme spolu stastni. A ja ho za to i obdivuji, ze se necukal a nebal vlezt se mnou do ¨chomoutu¨, takze pro me byl, je a bude spravny chlap Sml67.

    superkarma: 1 15.05.2015, 14:11:10
  25. [34] cilani [*]

    Pentlička — #33 tak jasně, každý dělá, co mu vyhovuje. Sml16

    superkarma: 0 15.05.2015, 12:32:16
  26. avatar
    [33] Pentlička [*]

    cilani — #30 Asi jsem naivní. Ale hlavně já jsem v životě prostě extrémista, já chci vždycky všechno nebo nic. Ve všem. V manželství chci absolutní věrnost nebo radši nic. Ale každý jsme jiný, každý máme jiné životní zkušenosti, jinou povahu, jiné názory. Nikomu nic nevnucuji, jen jsem psala svůj pohled na věc.

    1. na komentář reaguje cilani — #34
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    superkarma: 0 15.05.2015, 12:10:43
  27. [32] cilani [*]

    cilani — #30 ale .. tady se jen diskutuje a každá máme svůj pohled a názor.. Sml16

    superkarma: 0 15.05.2015, 11:39:17
  28. avatar
    [31] kareta [*]

    no...není přece zakázané udělat mejdan a nazvat ho svatba. utratíte prachy, oblečeš si šaty, akorát ta úřední věc na úřadě nebude. Jinak teda ve svatbě moc smysl nevidím.

    superkarma: 0 15.05.2015, 11:38:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] cilani [*]

    Pentlička — #27 Mně prostě přijde, že se díváš dost naivně nejen na dobu před 40 lety, ale i na lidi dnes.. ať už s předsudky vůči mladým, že tohle dříve nebývalo, nebo s tím, že člověk se nevyvíjí a tudíž nemůže dozrát do stádia, kdy potká člověka, který mu prostě vyhovuje a nemá tedy potřebu pokračovat v dřívějším stylu života. Třeba můj dřívější divočejší život prostě znamená jen to, že teď už nepotřebuji zjišťovat, jestli by to a to nebylo lepší a jestli není jinde tráva zelenější, nebo jak to říct..

    Věřím, že by se ti kamarádky svěřily, kdyby je manželé podvedly, pokud by podvedly ony, mo bych nevěřila tomu, že se s tím budou chlubit..

    Možná už prostě jen beru lidi s rezervou a neočekávám od nich zázraky a dokonalost.

    1. na komentář reaguje cilani — #32
    2. na komentář reaguje Pentlička — #33
    superkarma: 0 15.05.2015, 11:37:19
  2. avatar
    [29] *Lefff* [*]

    Tohle ať si každý dělá, jak cítí, byť tedy já bych se partnerova odmítnutí myšlenky na manželství lekla. Jsem konzervativní, a tedy vdaná. Letos to bude 12 let. Slib a prstýnek jsme brali jako další logický krok k vytvoření hnízda, do kterého postupně přibyla tři ptáčata a o které se oba staráme a máme je jako životní náplň a projekt. Cítíme oba, že takhle to "má být", staletími prověřená pravidla, která jsme dobrovolně přijali.

    Vím o sobě, že bych za určitých okolností dokázala být nevěrná papír nepapír (manželství nemanželství), jen bych si tedy zatraceně dobře pohlídala, abych jinde neotěhotněla. A zrovna tak doufám, že manžel, pokud by zaskočil jinam, by se postaral, aby jinde úspěšně nezasel. Život není černobílý, každý může uklouznout, ale je fajn, pokud partneři vnímají své partnerství jako závazek. Věřím v exupéryovskou myšlenku, že člověk je zodpovědný za to, co k sobě připoutá. Ten "papír" by měl mít podepsaný sám v sobě.

    superkarma: 9 15.05.2015, 11:17:40
  3. avatar
    [28] enka1 [*]

    Rikina — #25 Sml22Sml16 , tak já ovdověla, ale stejně bychom to táhli dál spolu i jindeSml32

    superkarma: 0 15.05.2015, 11:09:51
  4. avatar
    [27] Pentlička [*]

    cilani — #21 Nechtěla jsem tím říct, že pokud nemáš dlouhý vztah, nic nevíš. Spíš jsem chtěla říct, že člověk přece nemůže vědět, jestli bude do smrti věrný jednomu člověku, pokud to neprožije. ale stejně si myslím, že platí "co se v mládí naučíš..." a pokud se v mládí naučíš spát s kdekým, kdo se ti zalíbí, tak jak to budeš dalších 30, 40, 50, 60 let dělat jinak? No, možná jo, já nevím, nemám s tím zkušenosti.

    A jinak my se o nevěře nebavíme, takže myslím, že moji přátelé a hlavně známí o mých názorech na nevěru nic nevědí. Vím, že manžel jedné mé kamarádky jí byl nevěrný, ale je to složitější. Jinak si myslím, že moje kamarádky by se mi svěřily, kdyby jim jejich manželé něco takového udělali. pokud by samy byly nevěrné, tak to nevím, s jednorázovou nevěrou by se mi asi nesvěřily, ale s dlouhodobým vztahem jo.

    A nevím, co je na mém názoru na nevěru divného. Odsuzuji ji, ale nezavírám před ní oči - vím že existuje. Dokonce si myslím, že jednorázový úlet bych dokázala i odpustit. Nevidím na to nic extrémního nebo zvláštního.

    A taky ještě možná si moc idealizuju dobu před 40 lety, kdy já jsem neznala nikoho, kdo by spal s někým jen pro zábavu jako se to dnes běžně propaguje ( kamarádství s benefity). Ale možná to existovalo a já jsem jen tehdy byla příliš naivní a nezkušená a dnes už díky internetu vím věci, co se dřív tajily. Což je i odpově´d na tvou otázku odkud to vím - z diskusí na internetu. Blesk nečtu.

    1. na komentář reaguje cilani — #30
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #36
    3. na komentář reaguje risina — #52
    superkarma: 4 15.05.2015, 11:06:20
  5. [26] cilani [*]

    Léthé — #24 Jé, díky. Snad se neztratím, ale kdyby jo.. on se určitě najde nějaký šikovný chlap, který mi pomůže najíst cestičku k veselí.. Sml32 Tobě taky štístko a úsměv na rtech

    superkarma: 0 15.05.2015, 10:45:18
  6. [25] Rikina [*]

    enka1 — #16 Sml22 u nás to bylo podobně, s exmanželem bychom svatbu ani nepotřebovali, ale všichni rodičové na tom trvali, že veselka musí být, co by to bylo za pořádky, a hlavně aby to dítě mělo jméno. Takže svatba byla, dítě mělo jméno, šťastně jsme spolu žili 20 let, pak se rozvedli (taky blbost, už jsme to tak měli nechat, když to tolik let vydrželo). A dneska je to 14 let od rozvodu, a do nové svatby se nehrneme ani jeden. Sml80 Taky k čemu už. Sml57

    Leda by to měla být legrace. To zas jo, to jsem pro každou špatnost. Sml32

    1. na komentář reaguje enka1 — #28
    superkarma: 3 15.05.2015, 10:41:49
  7. avatar
    [24] Léthé [*]

    cilani — #23jsi rozumná žena, ty se v životě neztratíšSml67. A jistě nepatříš k těm ženám, které neustále slzí nad "rozlitým mlékem". Hodně štěstíSml72

    1. na komentář reaguje cilani — #26
    superkarma: 0 15.05.2015, 10:40:16
  8. [23] cilani [*]

    Léthé — #22 tak měla jsem nějaké vztahy a vyrostla krapet z naivity. Přítel měl po rozvodu divoký život v tomto, já jednu dobu asi také, ale nelituji toho, byly to zkušenosti a často mi to ukázalo, že leccos jde i jinak. Nemám potřebu něco vykládat mravokárcům, nepotřebuji se obhajovat, vím jak to bylo, proč a kam to vedlo. S přáteli se ale nad dřívějšími botami ráda zasměji. Přítel je vlastně původně jen románek, nezávazná sranda.. a jak to dopadlo. Je nám spolu fajn, dáváme si co potřebujeme navzájem. Shodli jsme se, že pokud jsme doma spokojení, nemáme důvod řešit něco vedle, proč taky, když si navzájem snažíme vyjít vstříc? Oba jsme poučení a o to více si vážíme našeho vztahu, chápeme, že každý má právo na špatný den(týden) a myslím, že se doplňujeme.. Kdybych zůstala se svou první láskou, zle bych pochodila, tak proč tento model obhajovat? Člověk má nejprve získat zkušenosti, ne ustrnout v momentě, kdy si myslí, že sežral všechnu moudrost. Třeba mě ale zkušenosti v budoucnu opraví, uvidíme..

    1. na komentář reaguje Léthé — #24
    superkarma: 4 15.05.2015, 10:33:28
  9. avatar
    [22] Léthé [*]

    cilani — #13 Sml67...vidím, že už něco o životě víš, i když nejsi ve vztahu 100 let. Souhlasím s tebouSml22.

    A taky s tím, že jsme nikdy nevykládali pikantnosti z našeho života těm, o kterých jsme si tenkrát myslely že jsou "divné".Sml52

    Já bych kdysi dala ruku do ohně za jednoho člověka. Nebudu se rozepisovat proč. Tvrdila jsem, že je snad jediný, kdo je své ženě věrný. Chyba lávky...šeredně bych se popálila. A jak jsem se dozvěděla o jeho nevěře ? Můj milenec ho jednou večer z nějakého večírku vezl k milence. On byl docela prdnutý a hezky se rozpovídal. Takže už bych za nikoho ruce do ohně nestrkala. Ani za samotného papežeSml52

    Znala jsem jeho manželku a ta by ruku do ohně za něho dala. Nikdy se nedozvěděla, že pan generální ředitel žil dvojí život.

    1. na komentář reaguje cilani — #23
    superkarma: 5 15.05.2015, 10:24:18
  10. [21] cilani [*]

    Pentlička — #18Ach, koukám, že náš vztah, když není 30 letý, není dost vážný.. No, alespoň, že vztah žijeme, ne přežíváme..

    Pentlička — #17No, přátelé se ti tak budou chlubit, když znají tvé postoje. Taky lidem nevykládám pikantnosti ze svého života na potkání. Promiň, ale řekla bych, že jsi úplně mimo. Odkud máš tedy ty údaje o nevěře, když jsou všichni ve tvém okolí tak věrní, z blesku?

    1. na komentář reaguje Pentlička — #27
    superkarma: 3 15.05.2015, 10:08:19
  11. avatar
    [20] Léthé [*]

    Pentlička — #17tvrdím dál co jsem psala níže. Dříve těch nevěr bylo víc, již jen proto, že se brali dva ještě nevyzrálí lidé....a jak se říká, mládí nevybouřené....jsem toho příkladem i já.

    superkarma: 2 15.05.2015, 10:05:33
  12. avatar
    [19] Léthé [*]

    enka1 — #16nedávno si zasteskla exkolegyně, která žila šťastně několik let se svým přítelem a s jedním dítětem na psí knížku. Byl úspěšný, vydělával částky o kterých by se nám ani nezdálo. Ona si chtěla obléct svatební šaty….takže je měla. Měla je z Paříže, botky už ani nevím odkud…uplynul snad jen rok a on propadl automatům. Rozvedli se, jenže dluhy které nadělal „v manželství“, se tím pádem dělili dvěma. Exkolegyně je bude splácet do konce života. Vím, je to extrém, ale není jediná, která splácí dluhy svého ex, o kterých před rozvodem ani nevěděla.

    superkarma: 1 15.05.2015, 10:03:32
  13. avatar
    [18] Pentlička [*]

    cilani — #12 Jak dlouho jste spolu? Až to bude 30 let a budete si věrní přes všecky možné svody, tak potom jo.

    1. na komentář reaguje cilani — #21
    superkarma: 0 15.05.2015, 10:00:04
  14. avatar
    [17] Pentlička [*]

    Léthé — #15 Nevěra byla vždycky. Jen dřív se odsuzovala, tajila, lidé se za ni styděli, dnes je běžná, normální, lidé se s ní chlubí. Kdo je věrný, je nudný blbec. ( A mimochodem, já zas znám jen jednoho člověka v mém okolí, který byl nevěrný, jinak všichni mí staří přátelé a známí jsou věrní).

    1. na komentář reaguje Léthé — #20
    2. na komentář reaguje cilani — #21
    superkarma: 0 15.05.2015, 09:57:36
  15. avatar
    [16] enka1 [*]

    Léthé — #15Sml22

    Žít na psí knížku jsem navrhovala před asi 35ti lety já, jenže díky době a příbuzenstvu ke svatbě došlo. Manželství celkem spokojené vydrželo, ale nevěrnostní i jiné problémy stejně nastaly.....Sml24. Takže si myslím, že sňatkem není šťastné soužití potvrzenoSml80

    1. na komentář reaguje Léthé — #19
    2. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 2 15.05.2015, 09:57:10
  16. avatar
    [15] Léthé [*]

    Pentlička — #11Nesouhlasím s tebou co se té promiskuity týče. Vzpomínám si na dobu, kdy se všichni okamžitě brali hned po té, co se z čuchly, neb většinou již bylo „zaděláno“. Nikdy nebylo tolik nevěr jako za komančů. Stačilo jen odjet na nějaké školení, podnikovou akci, kongres, tam všude kámen šukal cihlu. Neznala jsem nikoho ve mém okolí a v mém věku…vdané, ženaté, kteří by si byli věrní. Já bych řekla, že dnes tolik nevěr není. Neříkám že nejsou, ale dnes si partneři více uvědomují, co by vše s nevěrou riskovali a podle mě právě ta psí knížka zajistí takovou tu i potřebnou malou nejistotu, že se ten druhý může snadněji zvednout a odejít a tak se snaží oba, aby tomu tak nebylo. To je můj názor. Správný nebo ne, nevím, ale já to tak vidímSml80.

    1. na komentář reaguje enka1 — #16
    2. na komentář reaguje Pentlička — #17
    superkarma: 7 15.05.2015, 09:27:46
  17. avatar
    [14] Léthé [*]

    Rozumný to člověkSml59. Svatby bych zrušila !!!, zakázala!!!. Manželství je jeden velký § problém.

    superkarma: 0 15.05.2015, 09:19:24
  18. [13] cilani [*]

    OlgaMarie — #10no, ono se dá kouknout na to i tak, že chlap je dnes kolikrát jen chodící peněženka, zejména, když od něj baba uteče za lepším, ale raději se nevdá, neb jí takhle sypou lepší prachy z bývalého.. Navíc, když je baba dajka a pořídí si děcko s jiným v době rozvodu (stalo se kamarádovi), tak chlap musí horko těžko dokazovat, že ta kukačka není jeho a nemusí tedy na ni platit. Jsem schopná i pochopit, proč se chlapům do ženění moc nechce, když to pak kolikrát pěkně odskáčou.. Přítel přišel s tím, že až doplatí dluhy za věci, které zůstaly po rozvodu exmanželce, chce po něm ona, aby jí přispěl na dluh, který při rozvodu přiklepli jí.. Ženský umí být pěkné vyžírky, kór když se můžou ohánět dětma jako rukojmím..

    1. na komentář reaguje Léthé — #22
    superkarma: 0 15.05.2015, 09:06:47
  19. [12] cilani [*]

    Pentlička — #11není to žádný problém přestat s promiskuitou. Než jsem potkala partnera, měla jsem prostě kamarády s bonusy, byla to pohoda. Sešli jsme se, kdy nám to vyhovovalo, chodili tančit, na pivo, ven.. a pak se třeba ještě pobavili v soukromí. Pak přišel partner a s kamarádů s bonusy už jsou jen kámoši se kterými si občas napíšu, ale nemám chuť s nimi spát či podnikat věci jako dříve. S partnerem máme zábavy dost. Znám celkem dost pánů v letech, ženatých, rozvádět se nechtějí, přesto mají milenku/milenky za kterými dojíždí, užívají si a manželky nic netuší (nebo nechtějí). Dnešní mladí nejsou o nic horší, než ti, co byli mladí dříve.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #18
    superkarma: 2 15.05.2015, 09:01:41
  20. avatar
    [11] Pentlička [*]

    Dnes je pro většinu mladých lidí svatba velký problém, protože si nedovoedou představit, že by mohli být věrni jednomu člověku po zbytek svého života. Moderní je promiskuita, na tu si mladý člověk zvykne a pak je strašný problém s tím přestat. No a lidé se bojí závazků. Mít papír, který říká, že patříme k sobě? Jen to ne, proboha! Co kdyby se našel někdo lepší? Zajímavé je, že dítě si klidně pořídí, ačkoliv to je závazek daleko větší než manželství. Z manželství se dá poměrně lehce odejít, z rodičovství se nevyvážete, to je nadosmrti ať chcete nebo ne.

    1. na komentář reaguje cilani — #12
    2. na komentář reaguje Léthé — #15
    3. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 3 15.05.2015, 08:37:55
  21. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    cilani — #8 Tohle mě také napadlo. A také mě napadlo ještě něco horšího. To ji chce jenom jako kobylu na chov?

    Mnohé páry "na psí knížku" pokládám za pěkné vyčůránky, aby braly příspěvek jako samoživitelky.Sml57

    1. na komentář reaguje cilani — #13
    superkarma: 3 15.05.2015, 08:35:08
  22. avatar
    [9] misa.35 [*]

    cilani — #8 Přesně, v tom případě by příjmení mělo po matce a basta Sml30

    superkarma: 2 15.05.2015, 08:33:44
  23. [8] cilani [*]

    Po přečtení nadpisu mě napadlo: Broučku, to je škoda, že nechceš mít stejné příjmení jako naše dítě.. Sml32

    1. na komentář reaguje misa.35 — #9
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #10
    superkarma: 4 15.05.2015, 08:05:38
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Maria28 — #3tak to je dobrý - vybavila se mi posměšná větička z jednoho příběhu, který byl o náramném lakomci a důkazem toho bylo ilustrační rčení o něm "ten jí počítá brambory do hrnce". Asi mají ošetřenou i spotřebu toaletního papíru a povolené centimetry odvinu.Sml30

    superkarma: 0 15.05.2015, 07:16:41
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Tak pokud mají každý jiné představy o společném soužití, asi by měl každý najít takového, kdo jim je splní. Já bych taky nechtěla dítě nadivoko.Sml80

    superkarma: 1 15.05.2015, 07:14:28
  26. [5] Rikina [*]

    Snadný odchod od rodiny není ani bez svatby. V okamžiku, kdy mají dva lidi společné závazky, ať už jsou to děti, hypotéka, nebo cokoli, co si pořídili při společném soužití, jsou mezi nimi právní vztahy, které je třeba vypořádat i tehdy, kdy nebyli manželé a rozcházejí se. Což může být někdy i složitější než rozvod. Ostatně při rozvodu někdy lidi bez uvážení podepíší všechno, i dohody nevýhodné, jen aby se zbavili "chomoutu", a dodatečně toho třeba litují. Tohle nebezpečí bez svatby odpadá, protože lidi už svobodní jsou, nemusí čekat, až jim to dá soud písemně, jako při rozvodu, čili mají čas uvažovat rozumně. To je jedna věc. Druhá věc je, že manželství není jen krásná romantická svatba, prstýnky a oddací list. To je slib. Závazný slib, který se dává před svědky pro zbytek života, a to by si měla uvědomit i ta slečna - i ona bude slibovat a i pro ni to znamená závazek, ne jen pro toho muže. Což z toho popisu není jasné, jestli si ona uvědomuje - pokud chce manželství hlavně jako jakousi pojistku pro sebe a děti, tak to nefunguje. A pán to možná cítí, třeba podvědomě. Že ten slib by byl jen jednostranný - pro něj, on že bude ten, co ponese povinnosti, zatímco slečna si bude lebedit - "jéje, jsem vdaná, to je paráda, už se nemusím starat, mám na to muže." Do toho bych já taky nešla. Sml80

    superkarma: 3 15.05.2015, 07:06:04
  27. [4] ZdenaZ [*]

    dnes je úplně jiná doba vidím to v MŠ kolik dětí je z rozvedené rodiny to za našeho mládí nebylo.lepšé samoživitelka než špatné manželství

    superkarma: 0 15.05.2015, 06:44:44
  28. [3] Maria28 [*]

    No ony ty svatby už nejsou jak za mého mládí. Dnes se často dělá předmanželská smlouva, takže se už při svatbě uvažuje s rozvodem. Já když vidím na náměstí svatbu, tak si v duchu říkám, stejně se rozvedou...Já bych na svatbě netrvala, ale sama Eliška cítí, že ten vztah jaksi pevný není. Jak radí Danča, dala bych mu taky nějaké ultimátum, ale JÁ bych se koukala v mezičase po jiných, protože po tomto sdělení od partnera bych sakra vystřízlivěla.

    A jednu perličku. Včera jsem se dozvěděla, že jedni známí (věk před důchodem)mají tak dohodnuté finance, že si rozpočítávají i koupené brambory, kolik kdo sní... A přitom jsou tak 35 let sezdaní a na procházce se vedou ruku v ruce....

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    superkarma: 1 15.05.2015, 06:05:40
  29. avatar
    [2] bleblemcy [*]

    Moji známí se nedávno brali mají spolu dvě děti a někdy pěknou itálii. On se dlouho ženit nechtěl, ale nakonec se odhodlal. Nevím, ale někdy ta svatba není zase až tak důležitá a rozcházet se jen pro pocit, že čeká na nějakou lepší mi nepřijde nejrozumnější. Co takhle si spolu v klidu sednout a probrat oba pohledy na věc bez přetvářky.

    superkarma: 5 15.05.2015, 05:09:28
  30. avatar
    [1] danca79 [*]

    Jo, taky jsem s jednim takovym byla - a jeste jsem - a ted uz jako zakonna manzelka. Ja mu na rovinu rekla ze svatbu chci, a dala tomu trosku cas, s tim ze bud se do roka rozejdem, nebo se rozhoupe. A rozhoupal se :)

    Tak drzim palce at to Elisce taky dobre dopadne!

    superkarma: 4 15.05.2015, 02:03:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme