Vztahy

Chci adoptovat dítě, ale manžel je proti

Když paní Renatě po dlouhém a komplikovaném porodu oznámili, že už nebude moct mít další děti, byla v tu chvíli ráda, že má alespoň to jedno. Po pár letech však zatoužila po dalším dítěti. Třeba i pomocí adopce nebo pěstounské péče. O tom však nechce její manžel ani slyšet.

adopce

Na to, že se jednalo o první dítě, otěhotněla paní Renata poměrně pozdě, až ve 36 letech. Od mládí trpěla různými gynekologickými problémy a jejich dcera Adélka byla doslova vymodlené dítě. Porod byl dlouhý a komplikovaný, a když jí lékaři oznámili, ať už s dalším dítětem nepočítá, bylo ji to v tu chvíli naprosto jedno. Hlavně že mají zdravou dceru a také, že už to má za sebou.

O čtyři roky později chystala Renata oslavu svých čtyřicetin. Adélka v té době chodila už do školky. Když se jí její kamarádka zeptala, co by si přála nejvíc k narozeninám, odpověděla jí: „Dítě.“
„Ale Reni, vždyť víš, že už nemůžeš.“
„Vím,“ odpověděla Renata, „ale já mám pocit, že jsem něco zameškala, mám pocit takové prázdnoty. Vždycky jsem chtěla mít hodně dětí a máme jedno, o které se dennodenně bojím. Určitě i Adélce by prospělo, kdyby měla ještě sourozence.“
„A nemyslíš, že už bys byla na dvě děti unavená?“
„Nebyla, naopak. Cítím, že teď, nebo nikdy. A když nemůžu mít druhé vlastní dítě, zažádáme o adopci. Dnes to manželovi navrhnu.“

A taky mu to ten večer po oslavě sdělila.
„Blázníš? Na stará kolena si pořizovat děcko? A ještě cizí? Kdo by na to měl nervy?
„Nemusíme žádat o miminko, to by nám vzhledem k věku asi už ani nepovolili, ale třeba si můžeme vzít nějaké odrostlejší dítě do pěstounské péče, víš kolik je takových opuštěných dětí?“
„Jen přes mou mrtvolu. Vezmeš nějakého cizího parchanta, a ten nás pak v dospělosti ještě okrade nebo zabije,“
reagoval podrážděně manžel.
„Teda ty jsi nemožný, všechno hned vidíš černě. A na co je nám tolik peněz? Do hrobu si je nevezmeme. Adélka je pořád sama, já jsem sama, ty jsi pořád v práci, chtěla bych se starat a vychovat ještě jedno dítě.“

Renata chodí do práce, i když nemusí, manžel vydělá hodně peněz, obchoduje na trhu s realitami. Renatu sedět doma nebavilo a také Adélce chtěla dopřát dětský kolektiv, aby se z ní nestal malý rozmazlený sobec, k čemuž právě směřuje výchova z manželovy strany.

O pěstounské péči ví už dávno, ví, že je to jisté riziko, ale chtěla by ho podstoupit. Chtěla by věnovat lásku, které má na rozdávání, i dalšímu dítěti. Bez manželova svolení však toto velké rozhodnutí podniknout nechce, ale jak ho přesvědčit?

Na jedné straně má pravdu, mohou narazit na dítě, jehož výchova se nemusí podařit, anebo také může, a Renata ví, že by byla dobrou mámou i „cizímu dítěti“.

Přemlouvala byste na místě Renaty manžela dál?

Možnost%
Ano, přemlouvala12,9
Ne, nešla bych do toho22,1
Nepřemlouvala bych ho, ale ještě chvíli bych počkala, zda si to sám nerozmyslí42,1
Nevím, jak bych se v případě Renaty zachovala22,9

Čtěte také:

   
10.09.2012 - Láska a vztahy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] blesksoft [*]

    znám lidi co adoptovali dítě kojence jedné nejmenované menšiny a v jeho třech letech litovali geny fungují ať se dělá co dělá

    superkarma: 0 30.09.2012, 08:15:59
  2. [46] V19 [*]

    adopcia je ťažké rozhodnutie, jednoznačne by mali súhlasiť obaja manželiaSml22

    superkarma: 0 13.09.2012, 12:15:22
  3. avatar
    [45] lenig [*]

    jak bylo zjištěno výzkumem - 80% človíčka ovlivňují geny, 10% okolí a jen 10% výchova v rodině Sml68

    superkarma: 0 11.09.2012, 05:43:51
  4. [44] babočka12 [*]

    hubajda — #43 jak píše gerda v příspěvku 37,tak někdy se geny přebijí i sebelepší výchovou...

    toho bych se opravdu bála.

    superkarma: 0 11.09.2012, 05:10:11
  5. avatar
    [43] hubajda [*]

    Juričková — #25 nekdy take ne

    1. na komentář reaguje Juričková — #44
    superkarma: 0 10.09.2012, 22:43:31
  6. avatar
    [42] hubajda [*]

    zzandaa — #32 nekdy je to dost tezky

    superkarma: 0 10.09.2012, 22:41:38
  7. [41] babočka12 [*]

    gerda — #37 to máš pravdu,a toho bych se také bálaSml15

    superkarma: 0 10.09.2012, 22:07:34
  8. avatar
    [40] blesksoft [*]

    pokud mají vlastní a manžel nechce Sml80

    superkarma: 0 10.09.2012, 21:37:43
  9. avatar
    [39] SNÍŽEK [*]

    je to risk,raději ne Sml23

    superkarma: 0 10.09.2012, 21:01:08
  10. avatar
    [38] ekleinovka [*]

    Neteř už také nemohla mít děti a adoptovali si mimčo,kterému užbyl teď rok!!! A jsou nadšeni oba dvaSml67

    superkarma: 0 10.09.2012, 18:33:10
  11. avatar
    [37] gerda [*]

    když je manžel tolik proti, je po debatě. Ono je to dost složité, i když jsou manželé jednotní a oba další dítě chtějí. Pravda je, že geny často přebijí i sebelepší výchovu.Sml15

    1. na komentář reaguje Juričková — #41
    superkarma: 1 10.09.2012, 18:20:01
  12. avatar
    [36] tajnostii [*]

    To je složitá volbaSml22

    superkarma: 0 10.09.2012, 17:21:15
  13. [35] jithule [*]

    záleží to na nich

    superkarma: 0 10.09.2012, 17:13:16
  14. avatar
    [34] daska59 [*]

    Když mají svoje jedno dítě, tak bych do toho nešla. Bohužel znám z okolí několik případů, kde se projevily geny biologických rodičů. Možná kdyby to bylo dítě, které přišlo o rodiče při tragické události. Ale odložené dítě bych - je-mi líto - neriskovala. Kdybych byla zcela bezdětná, možná bych byla na vážkách to zkusit.

    superkarma: 2 10.09.2012, 17:03:32
  15. avatar
    [33] capkova [*]

    Záleží to hlavně na nich obou - nedá se rozhodovat za někoho - tohle je fakt vážná věc.

    superkarma: 0 10.09.2012, 16:07:06
  16. [32] zzandaa [*]

    Možná kdyby neměla žádné své dítě. Ale takhle nevím no. Byla bych ráda alespoň za to jedno.

    1. na komentář reaguje hubajda — #42
    superkarma: 0 10.09.2012, 14:56:19
  17. avatar
    [31] Introvertka [*]

    opravdu nevím, jak bych se na místě Renaty rozhodla, záleží na mnoha okolnostech

    superkarma: 0 10.09.2012, 14:39:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Kytinkak [*]

    tohle je volba na celý život, těžko raditSml80

    superkarma: 0 10.09.2012, 13:57:33
  2. [29] Trefa [*]

    Trefa:bez dobrovolneho schvaleni ,bych si detako k adopci nevzala.je to velky rysk.pockejte stim.snad se nekdy dockate.

    superkarma: 0 10.09.2012, 13:45:01
  3. avatar
    [28] Aprilka1 [*]

    bála bych se, že manžel bude dělat rozdíly a osobně, když bych jedno své dítě měla, do adopce bych nešla. nezvládla bych to a ty rozdíly asi dělala, bohužel

    superkarma: 0 10.09.2012, 13:21:18
  4. avatar
    [27] lenig [*]

    Renato, s tímto rozhodnutím musí nutně souhlasit oba rodiče, ba i Adélky by se příslušní "poradci" ptali na názor, i když je ještě maličká. My jsme tuto situaci řešili, když bylo dceři 6 let a přesně si pamatuji, jak jsme procházeli testy v tenkrát manželské a předmanželské poradně, že se Katky ptali, co ona si o tom myslí, že by nám přibyl do rodiny chlapeček a jí bratříček...

    Máte pravdu oba, vy i manžel....je to těžké rozhodnutí a na celý život...a ne vždy se to podaří, nicméně chápu, že chcete rozdávat ještě více lásky než dosud...já se cítila, že jsem plná lásky a nemám ji komu dát...i když jsem měla dcerku, manžela, rodiče i další rodinu...

    Držím palečky Sml79Sml79Sml79

    superkarma: 0 10.09.2012, 13:11:18
  5. avatar
    [26] *modrá [*]

    když se na takovou roli manžel necítí, nepřemlouvala bych ho...

    superkarma: 0 10.09.2012, 12:41:55
  6. [25] babočka12 [*]

    také jsme už o této možnosti s manželem přemýšleli,ale máme obavu,....z jaké rodiny by dítě pocházelo.

    myslím,že něco jiného je adopce od mimi nebo hodně malých dětí,tam se výchovou dá hodně ovlivnit myslím.

    1. na komentář reaguje hubajda — #43
    superkarma: 0 10.09.2012, 12:29:46
  7. avatar
    [24] pajda [*]

    Renata ví, že by byla dobrou mámou i „cizímu dítěti“....přesně. A opravdu by byla? Jenom hypoteticky - pominu, že dítě z domova musí krást a podobně, protože to není pravda - co když cizí dítě utrpí těžký úraz a ochrne? Bude ochotná dát mu veškerou péči a svoji dceru odsunout na druhou kolej? Bude měřit oběma stejným dílem? A co když paní Renata onemocní? Její vlastní dceři bude 14, když paní bude v přechodu. Bude mít co dělat sama se sebou a na krku puberťačku a doma ještě jedno - cizí - děcko? Dítě není věc, aby ho pořídila, když má pocit, že zrovna chce a odložila, když se nebude hodit.

    superkarma: 0 10.09.2012, 12:15:42
  8. avatar
    [23] Altamora [*]

    "Renata ví, že by byla dobrou mámou i „cizímu dítěti“." Cha, takových bylo. Nikdo nemůže vědět, jestli bude dobrým rodičem vlastnímu dítěti. Jak se takový dobrý rodič pozná?

    Její manžel si nemyslí, že by cizí dítě přijal, takže by tomu dítěti taková adopce spíš ublížila, cítilo by se nechtěné vedle chtěného dítěte. Pokud má děti ráda, měla by to vzít v úvahu.

    superkarma: 0 10.09.2012, 10:14:25
  9. avatar
    [22] ladouch [*]

    Nepřemlouvala bych ho, když k tomu má takový postoj, určitě by se to nezlepšilo a nebylo by to dobré pro ně ani pro to dítě.Sml23Sml23

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:45:18
  10. avatar
    [21] arminka [*]

    na takový krok by měli byt přesvěčeni oba a souhlasit s ním, nepřemlouvala bych Sml16

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:33:30
  11. [20] magic11 [*]

    tady se asi přemluvit nepodaří Sml80

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:26:27
  12. [19] Jala [*]

    Nevím, jak bych se zachovala, protože i přehnaná péče někdy nepřinese kýžené ovoce.

    I když třeba by měli štěstí. Martina Kociánová adoptovala chlapečka a podle informací v médiích měla velikou kliku.

    Vypadají velice spokojeně.

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:26:14
  13. avatar
    [18] saruz [*]

    Ne, nepřemlouvala bych jej, pokud má k adopci negativní postoj hned od začátku, těžko to může přinést něco dobrého a ani by si nejspíš nedokázal k tomu dítěti vytvořit pozitivní vztah.

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:16:02
  14. [17] step1 [*]

    Na takový krok musí být oba připraveni, oba to musí chtít a oba si musí věřit, že to zvládnou. Nemá cenu manžela přemlouvat. Kdyby neměli vlastní dítě, možná by to manžel cítil jinak.

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:02:14
  15. avatar
    [16] ToraToraTora [*]

    V příběhu nejde o počet dětí nebo o to, zda jsou děti z děcáku předurčeny ke kariéře kriminálníka. Spíš si myslím, že paní cítí, že jí něco ujelo a myslí, si že je to právě dítě. Otázkou je, proč manžel nechce. je to opravdu sobec a jeden harant stačí? Nebo je díky komplikovanému porodu manželka přestrašená, přepjatá a on v ní nenachází to, pro co jí miloval? Co když nezvládala své první dítě a on se bojí, že nezvládne ani to druhé? Tohle by si měli vyřešit mezi sebou. Manžel tady vychází jako sobecký hajzla  to není dobře, nevyjádřil se k tomu.

    Za druhé je dost dobře možné, že je paní trochu zahleděná sama do sebe a řeší si jen svoji psýchu, kterou má ale dost nabořenou. Prodává svou rodinu pro chiméru druhého dítěte, aniž by se snažila uvažovat o tom, jak najít spokojenost bez druhého dítěte. neumí se seberealizovat jinak.

    superkarma: 0 10.09.2012, 09:00:58
  16. avatar
    [15] femme [*]

    Žofie — #10 jj, nejsou to ojedinělé případy, bohužel Sml80

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:45:56
  17. avatar
    [14] Hanula [*]

    Sml16já ji chápu - jedno dítě je málo. Ale pokud je manžel proti - je lepší klid v rodině

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:43:13
  18. avatar
    [13] vmarta [*]

    nepřemnlouvat, toby musel manžel chtít sám...

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:37:32
  19. avatar
    [12] Jindriska8 [*]

    Žofie — #6 Je to těžké rozhodnutí a musí chtít oba rodiče,ale geny tam určitě jsou a výchova není jednoduchá.Sml22

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:36:21
  20. avatar
    [11] dajrin [*]

    Pokud jeden z partnerů adopci odmítá, pak je to bezpředmětné, není co řešit...

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:32:54
  21. avatar
    [10] Žofie [*]

    femme — #9  Nechtěla jsem se moc rozepisovat, ale přesně tyto případy jsem měla na mysli. A že jich už bylo, to je holý fakt.

    1. na komentář reaguje femme — #15
    superkarma: 0 10.09.2012, 08:32:01
  22. avatar
    [9] femme [*]

    Žofie — #6 přesně tak Sml22 měla jsem kolegyni, které ve 12letech zahynul jediný syn, oni už vlastní dítě mít nemohli a tak si vzali z DD roztomile ušatého malinkého cikána. Kluk byl do puberty v pohodě, ale pak se v něm probudily geny a bylo vymalováno, v necelých 15letech zbouchnul 13letou holku, utekl z domova, honila ho policie. Vloupal se jim do bytu a ukradl na co přišel, oni byli dost bohatí, takže se u nich našel i nějaký ten originál obrazu, drahý porcelán apd. Otce z toho všeho zkolil masivní infarkt, už ho nezachránili a ona skončila z blázinci Sml15

    1. na komentář reaguje Žofie — #10
    superkarma: 0 10.09.2012, 08:01:42
  23. avatar
    [8] datura [*]

    Žofie — #6 já taky ne, pořád bych se bála, co mi z něj nakonec vyroste, jsou i případy, že dítě pro peníze dokázalo i zabít .

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:01:37
  24. avatar
    [7] femme [*]

    musilovahana — #5 ale ona jedno dítě má Sml58

    superkarma: 0 10.09.2012, 07:53:58
  25. avatar
    [6] Žofie [*]

    Pracovala jsem kdysi v dětském domově a vím, že přestože si každý myslí, že si to děťátko vychová podle svého, tak geny se nezapřou a někde v bodoucnu, v pubertě, v dospívání se prostě ukáže pravá povaha. A vychovávat můžete jak chcete. Nikdy bych do toho nešla.

    1. na komentář reaguje datura — #8
    2. na komentář reaguje femme — #9
    3. na komentář reaguje Jindriska8 — #12
    superkarma: 0 10.09.2012, 07:53:48
  26. [5] musilovahana [*]

    Nevím, co bych dělala, ale život bez dětí si neumím představi. Mám tři a jednoho vnoučka.

    1. na komentář reaguje femme — #7
    superkarma: 0 10.09.2012, 07:17:54
  27. avatar
    [4] margot [*]

    Rikina — #3 úplně jsi mi to sebrala z pusySml67

    obecně myslím, že chlapi touží po množení svých genů než po živení cizích s velkou sázkou do loterie budoucnosti (a jiné to moc není, ani když vlastní ještě nemají)

    superkarma: 0 10.09.2012, 07:14:17
  28. [3] Rikina [*]

    No tak může věnovat lásku i jinak. Sml80 Nemusí si rovnou brát domů další děti, když s tím manžel nesouhlasí. Může si založit mateřskou školku třeba, tedy spíš dle posledních právních úprav tu dětskou skupinu, o kterých se tu nedávno psalo. Nebo může místo do práce chodit dělat tetu do Klokánka, když teda jsou při penězích - to je blbě placené, takže se tam asi moc lidí nehrne. Nebo může založit nějaký kurz nebo kroužek pro děti, výtvarný, sportovní, co já vím, podle jejího osobního zaměření. Sml80 Však ony možnosti by se jistě našly. S manželem souhlasím - vzít si domů dítě s nejrůznějším zatížením z minulosti není zrovna snadné. Kromě toho i manžel by musel projít spoustou testů a prověřování, děti se nerozdávají jenom tak, podle toho co jsem se dočetla, je to dlouhý a složitý proces. Kdo o to zrovna dvakrát nestojí, tak to absolvovat taky není legrace. Sml80

    1. na komentář reaguje margot — #4
    superkarma: 2 10.09.2012, 06:59:30
  29. [2] lidicka [*]

    Chápu obavu Renatina manžela. V dnešní době, kdy i vlastní děti pro peníze  rodiče nebo prarodiče dokážou zmrzačit či dokonce i zabít, bych taky měla obavu. Vychovat děti můžete dobře, ale dostanou se do vlivu špatné společnosti a už se to "veze"Sml80Sml15

    superkarma: 0 10.09.2012, 06:39:37
  30. avatar
    [1] LudPa [*]

    Tady přece žádné přemlouvání není na místě. Cítit to musí oba dva stejně.

    superkarma: 2 10.09.2012, 06:22:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme