Zdraví

Chcete mít ploché bříško a štíhlý pas?

Mít pěkné ploché břicho a štíhlý pas je snem asi každé dívky a ženy. Posílené břišní svaly jsou také důležité pro správné držení těla a brání nadměrnému prohnutí v bedrech. Právě tato oblast však často bývá naším problematickým místečkem, kam se ukládají tukové zásoby.

Jak vyzrát na břišní faldíky?
Břišním svalům bychom se měly věnovat stejně jako jiným svalovým partiím a pravidelně je posilovat. Musíme ale mít na paměti, že hezké břicho a pas nezískáme pouze zpevněním břišních svalů.

Je důležité především odstranit podkožní tuk, který samotným posilováním nezmizí. Pravidelné čtenářky www.aerobics.cz již dobře ví, že cíleného spalování tuků dosáhneme při aerobní činnosti (běh, jízda na kole, aerobik, jízda na kolečkových bruslích…), jejíž minimální časová délka je 30 minut. Optimálně se také snažíme snížit příjem energie, především tuků.

Stejně jako ostatní tělesné partie, je i štíhlý pas do značné míry dán geneticky a i když se nám podaří odstranit tuk, opticky nemusí být zúžení pasu příliš vidět (postava typu “pravítko”). Pak nám nezbývá nic jiného, než se svým tělem smířit a mít se rády takové, jaké jsme. Ostatně, mohlo by to být ještě mnohem horší, co říkáte? :-)

Tipy pro posilování břicha
Při posilování břicha je důležité dbát na výdech při stažení svalů a přitlačování beder do podložky. Cviky se dělají pomalu, tahem, bez švihu. Před posilováním určitě nezapomeňte protáhnout bedra (např. v pozici “kočičí hřbet” - v kleku na všech čtyřech s nádechem zatneme břicho a vyhrbíme záda, s výdechem uvolníme).

Základní cvik:
Leh na zemi, ruce podpírají hlavu v mírném předklonu. Nohy pokrčené v kolenou položíme na židli, bedra tlačíme do podložky. Pomalu s výdechem zatneme svaly, hlavu s rameny zdvihneme nad podložku (bedra jsou stále na zemi!).
Pomalé cviky střídáme s výdržemi, fázujeme.
Cvičíme tak dlouho, dokud necítíme intenzivní "pálení" břišních svalů.

Příští týden se můžete těšit na cviky na spodní bříško a šikmé svaly břišní. Nezapomeneme ani na protažení, které by mělo přijít po každém posilování. 

instruktorky aerobiku
přejato z www.aerobics.cz 

    
   
12.06.2003 - Zdraví - autor: K. Moresová a M. Lounková

Komentáře:

  1. avatar
    [26] ještěrka.ehp [*]

    já posiluju a nenadávám

    superkarma: 0 12.06.2008, 12:30:41
  2. avatar
    [25] Ch.Z. Kochanská [*]

    átéčko: Já posiluji a nadávám, že to bolí.

    superkarma: 0 12.06.2008, 10:47:42
  3. avatar
    [24] átéčko [*]

    Já neposiluji , jen nadávám, že bych měla

    superkarma: 0 12.06.2008, 10:44:30
  4. avatar
    [23] arjev [*]

    muflonka:

    superkarma: 0 12.06.2008, 09:11:59
  5. avatar
    [22] Ťapina [*]

    Já když posiluju břišní svaly, tak cítím intenzivní pálení skoro hned, to asi nebude to pravé.

    superkarma: 0 22.11.2003, 11:57:58
  6. avatar
    [19] medved [*]

    Exupery: nevim jestli se primo zmensi pneumatika, ale pripada mi, ze jde na brise pomerne dobre vyrysovat svaly, takze fakt po chvili cviceni uz to neni takove to hnusne rozkydle bleeee...ale cosi mene se tresouciho a snad i lepe vypadajicicho

    superkarma: 0 13.06.2003, 10:11:35
  7. avatar
    [18] Exupery [*]

    Jé, tamto bylo pro Medved.
    Ťapina: Nekaž mi radost od Medvěda

    superkarma: 0 12.06.2003, 17:50:07
  8. avatar
    [17] Exupery [*]

    Poznat je i že se ti zmenší pneumatika? Tak to jdu do toho. Ze mě si všichni dělají srandu když mluvím o špeku a že jsem prej anorektička, ale není to pravda. Jsem hubeňour s prstencem

    superkarma: 0 12.06.2003, 17:46:24
  9. avatar
    [16] medved [*]

    Exupery: posiluju bricho...hlavne teda spodni...staci tak 2-3 pisnicky
    nerikam, ze za tydne je zmena nejaka horentni, ale poznat to je...aspon na me teda jo

    superkarma: 0 12.06.2003, 17:25:32
  10. avatar
    [15] Ťapina [*]

    Exupery: Já jsem taky denně posilovala bříško, ale po dvou týdnech se mi žádná změna nezdála Někdo asi potřebuje víc, ale v těchhle vedrech nemám na jinou pohybovou aktivitu než tu ve vodě

    superkarma: 0 12.06.2003, 17:20:50
  11. avatar
    [14] Exupery [*]

    Medved: Tak to jsi mi dodala kuráž, týden dva je dost krátká doba. A jak cvičíš u toho rádia? Jako že posiluješ břicho a nebo poskakuješ a spaluješ ty tuky? To první já jo, to druhý se mi nechce

    superkarma: 0 12.06.2003, 17:10:44
  12. avatar
    [13] medved [*]

    Lucylle: ja to na sobe vidim tak po tydnu az dvou...ale to kdyz cvicim denne...nez se jdu vecer koupat, tak cvicim u radia ...problem je, ze kdyz se s tim prestane, tak to bricho je do tydne jak bylo ...aneb lehce nabyl, lehce pozbyl

    superkarma: 0 12.06.2003, 16:38:19
  13. avatar
    [12] Exupery [*]

    Hmm, já teda pupek nemám, ale na to jak jsem hubená, tak se mi ta pneumatička nelíbí. Klidně bych posilovala, ale nebaví mě ty aerobní věci a ještě k tomu to dělat tak dlouho

    superkarma: 0 12.06.2003, 14:21:02
  14. avatar
    [11] Lucylle [*]

    A jak dlouho trva,nez se pravidelnym cvicenim brisni svaly zpevni?
    Ja furt nic nevidim,mam furt pupek a musim ho zatahovat
    Pritom cvicim bricho fakt poctive,az me uplne namahany svaly pali!

    superkarma: 0 12.06.2003, 14:01:57
  15. avatar
    [10] muflonka [*]

    BIM: kdepák po tatínkovi, směle bych mohla konkurovat kdejaké Milce

    superkarma: 0 12.06.2003, 13:37:35
  16. avatar
    [8] muflonka [*]

    To já se mám taky na co vymluvit . Prdel mám po mamince, břicho po dědovi a to ostatní po dobrém jídle

    superkarma: 0 12.06.2003, 12:45:35
  17. avatar
    [7] Lhasa [*]

    Detail: u toho základního cviku by měly nezkušené vědět, že je tendence rvát to nahoru těma rukama, co jsou za hlavou Takže se posiluje spíš krk než břicho

    superkarma: 0 12.06.2003, 12:37:33
  18. avatar
    [5] sarobrouk [*]

    Já mám taky pupíček po mamince, takže se asi musím mít ráda.

    superkarma: 0 12.06.2003, 09:24:38
  19. avatar
    [4] Wiki [*]

    Ja jsem typ pravitko - po mamince :)

    superkarma: 0 12.06.2003, 08:45:19
  20. avatar
    [3] Bruňďa [*]

    Mandle: To stím nesouvisí

    superkarma: 0 12.06.2003, 07:24:09
  21. avatar
    [2] Mandle [*]

    Bruňďa: tak začni výměnou obrázku

    superkarma: 0 12.06.2003, 07:23:06
  22. avatar
    [1] Bruňďa [*]

    Ano, ano, chci mít ploché bříško

    superkarma: 0 12.06.2003, 06:22:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme