Bulvár

Chcete, aby vaše dítě bralo skunk?

Dejme si takovou malou znalostní rozcvičku. Jakou drogu bychom si museli vzít:

1. aby se dostavil pocit hladu, i když jsme nasycení, aby se nám zdálo, že čas ubíhá pomaleji, a abychom se při předávkování dostali do euforie, která může končit i dlouhým a vcelku bezdůvodným záchvatem smíchu... (hašiš)

2. abychom při vyšších dávkách  byli vysmátí, měli bychom přechodně lepší intelektové funkce, bylo by nám hřejivě, cítili bychom pohodu, jiskření, byli bychom nad věcí ... (extáze)

3. abychom necítili  pro změnu únavu ani hlad, měli bychom zjitřenou představivost, empatii, tedy schopnost soucítit s ostatními, abychom vyhnali na vyšší úroveň, ale ztratili přitom snadněji zábrany ... (pervitin)

Je libo skunk? Víte, že je to také droga, respektive název pro určitý typ marihuany, který se teď mezi mladými lidmi stává módní záležitostí? Favorizovaná už není jen klasická marihuana a takzvaná taneční droga, tedy extáze, ale v kursu začíná být právě skunk.

A poznali byste podle stručného popisu, jaká že je to droga?

- je to tableta, na jedné straně obvykle s dělící rýhou, na druhé může být reliéfní obrázek kupříkladu s vyobrazením delfína či ptáka, nebo tu může být písmenko e (samozřejmě, je to extáze)

- je to tmavě zelená či hnědá pryskyřice, která obsahuje v malém množství květenství či drobné příměsi (hašiš)

- jedná se o květenství a také o horní lístečky z konopí - no ano, marihuana...

Jak jednoduché - pokud jde o test, tak na výše položené otázky existuje snadná a jednoznačná odpověd. Bohužel, v životě narkomanů to tak jednoduché není. Otázka, zda a jak se vymaní ze své závislosti, je pro mnohé z nich otázkou nejtěžší...

O drogách se toho napsalo už tolik, že každé další vysvětlování, jak jsou škodlivé, skoro vypadá jako nošení dříví do lesa. Zbytečné není, to ne, ale odborníci se v poslední době přiklánějí k trošku jinému trendu.

Podle nich je důležité nejen to, aby děti věděly, že drogy jsou svinstvo a brát je nemají, ale aby se jim hlavně uměly bránit. A to už je o něčem jiném.
Jedna věc je totiž vědět, že třeba "perník" je cesta do horoucích pekel, pokud je člověk na něm závislý (pro úplnost: perník jako pervitin, nikoli tedy tradiční moučník s polevou po nedělním obědě:-))

Z pohledu odborníků je tedy důležité drogu odmítnout, ne mít o ní encyklopedické znalosti a brát ji potají, protože se všude mluví o tom, že brát se nemá.
Nejde o to ji utajit a namlouvat si, že to jenom párkrát zkusím a budu to mít pod kontrolou, nejde o to se jí vyhýbat a dělat, že neexistuje, protože ona reálně existuje a my, respektive naše děti, nežijeme na jiné planetě.
Žijeme v bezprostřední blízkosti drog. Jde o to se droze ubránit. A to znamená v první řadě ji umět odmítnout. A umění to pro někoho možná je.
Jasně, síla kolektivu, kdy se děti vzájemně popichují, ať už jde o cigáro nebo první doušek alkoholu, udělá své. Kéž by to jednou bylo tak, že silný nebude ten, co má kapsy napěchované drogou a je to pro něj skvělý byznys, ale naopak ten, který ho umí bez vnitřního zakolísání asertivně odmítnout: "Ne, díky, kámo, tohle není nic pro mne, znám lepší věci, v tomhle já nepojedu a to vím docela určitě..."  

   
16.06.2004 - Společnost - autor: Annamarie

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [117] Landriel [*]

    Ťapina: neboj, nejsi úplně sama.

    superkarma: 0 18.06.2004, 08:20:52
  2. avatar
    [116] Ťapina [*]

    Teda jak to tu čtu, tak si připadám jako exot z jiné planety, když jsem v životě neměla ani trávu, natož pak něco tvrdšího

    superkarma: 0 17.06.2004, 23:22:10
  3. avatar
    [114] Exupery [*]

    hermína: Jo jo, mě to taky začalo něco dělat až tak při patnáctém jointu, před tím nic moc, navíc jako nekuřákovi mi to vůbec dělalo problémy začít šlukovat

    superkarma: 0 17.06.2004, 14:45:57
  4. avatar
    [113] hermína [*]

    Souhlas s 75.
    Když to jednou starší se svým přinesli dom,tak jsem si dala s nima.V životě jsem nic podobnýho nekouřila a abych pravdu řekla,dost jsem ty mláďata ranila,neb mi po tý jedný cigáře nepřipadalo nic jinýho,to když si dám pullitřík červenýho,mám náladičku.Drogy jsme probraly,mají dost známých ve svým okolí se špatným,ne-li tragickým koncem,takže až na to velmi občasný cígo marjánky,jsou inteligentní.A pevně doufám,že to tak ostane.

    superkarma: 0 17.06.2004, 13:47:00
  5. avatar
    [112] Exupery [*]

    Eva_Fl: Nestraš, teď už mi to snad nehrozí. Od tý doby, co nepracuju vedle mojí oblíbený hospoda a chodím s , jdeme tak 2x týdně večer na pivo. Ostatní už ani nepamatuju a tak daleko jako Nyotaimori jsem se nikdy nedohrabala, za celej život jsem pohla pozřít tak 2g kokainu a 2g perníku, možná 10 tripů a 10x houby a tak 4 extáze. Na tom jsem prostě neulítla. A jelikož chci brzo otěhotnět, tak doufám, že už se mi nepodaří ulítnout ani na pivu

    superkarma: 0 17.06.2004, 12:00:47
  6. [111] xenie [*]

    psilos: všechny takovéto články jsou o ničem, neznám nikoho kdo by si po přečtění podobného článku řekl, že s drogami skončí

    superkarma: 0 17.06.2004, 10:18:03
  7. avatar
    [109] psycho [*]

    Lucylle: 3 dny je houby jízda, za tak krátkou chvilku nic nestineš.
    Evusche: jenže ona to je velmi SUPER záležitost,to je taková pecka do hlavy, že si nic hezčího neumíš ani ve snu představit, akorát ty následky.
    Exupery: taky nechápu, proč za to dávají takový prachy, když toho svaříš za 30 kč na 3 dny jízdy. V Drop-in by je to měli naučit :-))
    Eva_Fl: taky nechápu, že sem napíše člověk člověk, který nerozezná perník od sádry.
    Všichni kteří tady horentně bojují proti "nelegálním" drogám by se měli nejdříve zamyslet nad alkoholem (legální droga), který nadělal za historii lidstva více škody než všechny drogy dohromady.Ale holt někdo rozhodl, že droga alkohol bude legální a tak opíjení se je normální, kdežto vykouřit špeka je něco hnusně amorálního.

    superkarma: 0 17.06.2004, 08:43:35
  8. avatar
    [108] monacha [*]

    Tak pár hrubek Ach jo. Po 16 hod v práci už nevim ani jak se podepsat ....

    superkarma: 0 17.06.2004, 00:08:21
  9. avatar
    [107] monacha [*]

    Nyotaimori: Super odpověď!!!! Taky jsem trošku experimentovala, ale byla jsem dost srab (zaplať Pánbů)Článek je naprosto o ničem. Lidi, který něco berou poznám a kdyby mi někdy přišlo dítě tak, jak jsem chodila domu já, aniž by rodiče něco poznali, tak se asi zbláznim, protože vůbec nevim, jak by se to mělo řešit.

    superkarma: 0 17.06.2004, 00:06:10
  10. avatar
    [105] Eva_CZ [*]

    Exupery: ja si clovece myslim, ze jsi hodne ohrozenej typek... Ja jsem to zpocatku mela taky pod kontrolou, vsichni jsme to meli pod kontrolou... Chlast k tomu, no za par let ( mesicu ) se mozna potkame na ,,zavislackem auditku"....
    NEBLBNI! Myslim, ze jsme to tady hodne zlehcili, ale fakt to neni takova prca...

    superkarma: 0 16.06.2004, 22:01:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [104] Lucylle [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 16.06.2004, 21:59:30
  2. avatar
    [100] Exupery [*]

    mam-ča: To je pravda, zjistila jsem, že to na lidech většinou tak nějak je vidět, když mají rozvedený rodiče (tedy od malička). Taky jsem většinou chodila s klukama, který mají mámu i tátu v jednom bytě. Bojím se, že rozvod je dědičnej a na Koudelkovi vidím, že má k tomu vztahu takovej zdravej přístup, odkoukanej od rodičů. Doufám, že já taky.

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:52:32
  3. avatar
    [99] mam-ča [*]

    Exupery: Máš pravdu s těmi citlivkami, ale dneska spoustu kluků vychovává jen máma, kde to "chlapství" mají okoukat ?

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:48:14
  4. avatar
    [98] Exupery [*]

    mam-ča: No jo stane se, a citlivkové to maj těžký i bez drog. Já se drog (myslím těch ilegálních) nebojím, tam to mám naprosto pod kontrolou, to spíš alkoholu

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:38:48
  5. avatar
    [97] k@tchabinka [*]

    jojo ruzovi sloni na kolotoci...

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:32:18
  6. avatar
    [96] mam-ča [*]

    No, holky, ono to není taková sranda. Moje kamarádka takhle přišla o 21ti letého syna. A nebyl to žádný zpustlík, byl to príma kluk - sportovec. Našel si na diskotéce krásnou holku - feťačku a rozhodl se jí z toho dostat. Dopadlo to tak, že do toho spadl taky. Jenže ho to ovlivňovalo mnohem víc, než tu holku. Začal psát básničky (mimochodem moc hezké) a vůbec byl "citlivka". Když se to provalilo, nesnesl pocit, že to všechno zvoral, zklamal mámu, atd. Skočil z 11. patra. Už je to čtyři roky a máma se z toho asi nikdy nevzpamatuje.

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:29:31
  7. avatar
    [95] Exupery [*]

    mam-ča: No já už taky kromě občasnýho "braní marihuany" nic pár let neměla. Ale nevylučuju to do budoucna. Koudelka je vzornej sportovec, co maximálně hulil, do houbiček bych ho asi nedostala (no už ani mě se do nich nechce), ale kokain by možná zkusil, hlavně kdybych mu řekla, o tom sexu po něm

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:28:19
  8. [94] xenie [*]

    mam-ča: kdepak, my s Vivian pouze lovíme skunky ...

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:22:20
  9. avatar
    [93] mam-ča [*]

    Do Prčic, nestačím žasnout. Já vás tady holky považuju za elitu národa, holčičky vychované dívčím penzionátem či klášterní školou a ono je to tu feťácké doupě !
    Pardon, některé už abstinují...

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:11:46
  10. avatar
    [92] Exupery [*]

    Lucylle: To že je levnější než kokain, neznamená, že je levnej. když to něhoho stojí i třeba jenom tu tisícovku denně, tak je to neúnosný. Na trip se člověk musí připravit, to je pak taky zodpovědnej uživatel. Už jsem taky měla blbý tripy, ale právě většinou po houbách, oni podle mě do LSD tripů přidávaj nějakej speed, aby to měl člověk veselejší. Od Learyho mám několik knížek, nejvíc se mi líbily Záblesky paměti, to je takovej skoro jeho životopis. Víš že měl za manželku matku Umy Thurmanový?
    Jinak na mě ale měl prvitin úplně jinej účinek než kokain, kokain se mi líbil víc a taky je mnohem míň návykovej a neměla jsem pak celej druhej den hnusnou náladu.
    Vanessa: No já jsem jenom jednou viděla na ulici prodávat drogy stylem, že tam stála bába před hospodou (na Pavláku ) a vykřikovala: "Héro, dobrý héro, kvalitní, kupte si..." Takže dealerů je spousta, ale neotravujou samozřejmě na ulici každýho, poznají typa, kterej by si mohl něco koupit. mě už několikrát nabízeli, ale kdyby to bylo pravidelně, asi bych se musela zamyslet, jestli nechodím třeba nějak divně oblečená nebo co se děje, neřekla bych, že vypadám jako pravidelnej konzument drog, nebo jo?

    superkarma: 0 16.06.2004, 17:11:12
  11. avatar
    [91] Lucylle [*]

    Exupery: Ale pervitin je jeste levny,ve srovnani s kokainem Ma delsi ucinek a gram stoji 2 a pulkrat,trikrat min.
    LSD jsem mela jednou,nebyla jsem psychicky v pohode a byla to hruza Horrortrip
    Kdezto houbicky byly vzdycky super V te dobe jsem cetla hodne Carlose Castanedu a Timothy Learyho(Politika extaze ).
    Vanessa: Kudy chodis?
    xenie: Svedomity uzivatel drog-pod tim si predstavuju nekoho,co kdyz uz teda do toho jde,tak si je vedom rizika a vi,jak ho zmensit na minimum,tzn. pit vodu,jinak dojde k prehrati organismu.To jsou ty kolapsy na tanecnich party,jak psala *daisy*.

    superkarma: 0 16.06.2004, 16:42:39
  12. avatar
    [90] Exupery [*]

    Eva: No jo, to si holt člověk musí hlídat. Odjakživa si myslím, že drogy jsou v pohodě, dokud tím člověk neřeší problémy. A ono těma psychedelickejma se problémy ani řešit nedají, to se spíš ještě zhorší. My vždycky když jsme chtěli sníst houby nebo LSD tak jsme před tím uklidili, všechno vyřídili, pobavili se, aby nám bylo fajn a pak teprv jsme to sežrali. Nikdy bych se neodvážila si to vzít, kdybych neměla dobrou náladu nebo měla nějakej problém. A ten kokain, hmm, to bylo takový afrodiziakum na pár hodin, jinak nic moc, skoro by člověk neřek, že se na tom dá ulítnout. Ale zase hollywoodské hvězdy ho berou celej život a moc jim to problémy nepůsobí. No on kdyby perník nestál gram 1000,- tak by možná taky místní feťáci neměli tolik problémů. Kdyby na to furt měli, nemuseli krást, tak by asi byli jinde než takhle.

    superkarma: 0 16.06.2004, 16:17:55
  13. avatar
    [89] Eva_CZ [*]

    Exupery: ona je to zpocatku vsechno sranda...
    Horsi je, kdyz jsi ve stadiu, ze beres ne proto, aby ti bylo dobre, ale proto, aby ti nebylo tak spatne...

    superkarma: 0 16.06.2004, 16:05:29
  14. avatar
    [88] Exupery [*]

    Eva_Fl: No to je jasný, že nám to zachutná, já už mám většinu drog vyzkoušenou. Teda opiáty a čuchací moc ne Hlavně ty psychedelický mě bavily I když kokain taky dobrý

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:59:13
  15. [87] xenie [*]

    Vivian: tak až to vyzkoušíš, dej vědět co to s Tebou dělalo

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:58:59
  16. avatar
    [85] Vivian [*]

    xenie: noo... odrbat z něj srst, ubalit špeka... kdo ví, co by to s náma udělalo

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:24:31
  17. [84] xenie [*]

    Vivian : on skunk pruhovaný by asi blbě hořel..

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:18:11
  18. avatar
    [83] Vivian [*]

    xenie: jenže tenhle skunk se vyslovuje SKANK a nesmrdí

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:13:34
  19. avatar
    [82] *daisy* [*]

    Eva_Fl: nehul

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:08:52
  20. avatar
    [81] Eva_CZ [*]

    No proc jsem tam dala tohle : , to mi neni jasny....

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:07:12
  21. avatar
    [80] *daisy* [*]

    Exupery: mam takovou kolenyni. 52 leta, takova decentacka, ale doma pecou kolacky, sem-tam zahuli i se synatorama a jejich partnerkama... A je ta kolegyne fakt hodne v pohode Tim myslim, ze neni nejaky vyklepany fetak, ktery se plizi si nekam zapalit nebo pichnout... I kdyz nevim, jestli teda zrovna skunk

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:07:01
  22. avatar
    [79] Eva_CZ [*]

    Jak to bylo : mezi nama skunkama, smetana je smetana ( Betty McDonald - pribeh o tom, jak pani spadl skunk do smetany a ona ho vyzdimala a bylo to )....

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:06:38
  23. avatar
    [78] Eva_CZ [*]

    trdlo: ja jsem asi skunka vubec nevidela... Jen mi neco silene smrdelo za oknem ...

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:04:48
  24. avatar
    [77] Eva_CZ [*]

    Exupery: kdyz vam to zachutna, bude s vama pak asi dost sranda...

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:03:56
  25. avatar
    [76] trdlo [*]

    Tak ja sem na jihovychode a u skunku tu frci pruhy, ne skvrny. Mozna sem na severozapadnim jihovychode :)

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:02:23
  26. avatar
    [75] Exupery [*]

    Já až budu mít děti, tak když budou chtít něco zkoušet, tak si to s nima dám taky. Takhle si mýho bejvalýho máma s ním dala houbičky. A myslím, že jí nikdy nic netajil. Vlastně jo, cigára. Začal v 26 letech kouřit, a to se jí teda styděl říct

    superkarma: 0 16.06.2004, 15:01:10
  27. [74] xenie [*]

    sorry, já jen že to je má jediná aosciace se skunkem :)))

    superkarma: 0 16.06.2004, 14:58:31
  28. [73] xenie [*]

    Skunk pruhovaný (Mephitis mephitis) se vyskytuje v lesích a skalnatých oblastech severní Ameriky od Kanady po Mexiko. Délka těla je až 80 cm, délka ocasu až 30 cm. Samec je větší než samice. Váží mezi 1,8 - 4 kg. Kožich je leskle černý s nepravidelným bílým pruhem. Na jihovýchodě USA je zastoupen skunkem skvrnitým (Spilogale putorius)s bílými skvrnami. Den tráví v úkrytu v dírách pod stromem nebo mezi skalisky. Skunk je noční šelma, je aktivní krátce po soumraku až do rána. Loví hmyz, drobné savce jako krysy, ještěrky, hady, žáby, ryby, má rád i ptačí a želví vejce, ovoce, lesní plody, kukuřici a trávu. Během zimy a časného jara tělo využívá tuku, který nashromáždilo během léta. Samice rodí zhruba po 60 dnech 3 až 8 slepých a hluchých mláďat. Po 10 měsících jsou nezávislými, opouštějí matku a hledají si vlastní teritorium, které zahrnuje až 2,4 km čtverečních. Samci mají větší teritorium než samice. Skunk má dost nepřátel, největším jsou sovy.Mezi další známé druhy patří skunk dlouhoocasý, velký, jižní, bělohřbetý, prasečí, malý a skunk znamenaný

    superkarma: 0 16.06.2004, 14:56:44
  29. avatar
    [72] Susina [*]

    Lucylle: bráchovi umřela na drogy spolužačka z gymplu...

    superkarma: 0 16.06.2004, 14:56:29
  30. [71] xenie [*]

    Eva_FI: neschytáš, más pravdu... podobně sesbírám info z netu i já, ale k čemu by takový článek byl...

    superkarma: 0 16.06.2004, 14:50:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme