Vztahy

Chce, abych dál předstíral, že spolu chodíme

Když skončí dlouholetý vztah, je těžké oznámit okolí, že už spolu nejste. Jenže co se může stát, když jeden z partnerů takovou věc ani okolí oznámit nechce, a prostě se tváří dál, jako by se nic nedělo a k rozchodu nedošlo? To se dozvíte v Mirkově příběhu...

Mirek měl s Jarmilkou vážnou známost. Tak vážnou, že spolu byli sedm let. Bydleli spolu, ale čím déle žili na hromádce, tím více jejich vztah chladl. Dostali se až do bodu, kdy Mirek zjistil, že už dál s Jarmilkou být nechce. „Celé se to ve mně zlomilo a prostě už to bylo bez emocí. I z Jarmilčiny strany, ne jen z mé – prostě jsme spolu byli úplně samozřejmě, bez impulzů, bez touhy. Spíš jako dva spolubydlící,“ popisuje situaci Mirek. „Kdybychom alespoň měli víc společných zájmů jako na začátku, ale v posledních dvou letech jsme se doma jen potkávali a naše světy se míjely.“

Jestli si myslíte, že Mirek celou situaci rozetnul jako blesk z čistého nebe, tak se mýlíte. „Nějakou dobu jsem se to snažil řešit, jenže my nikdy neměli moc vyrovnaný vztah, byly věci, o kterých jsme spolu moc nemluvili. A řešit napřímo problémy, které člověk vidí na tom druhém, by byla akorát cesta k hádce. Tak jsem to probíral s její nejlepší kamarádkou Simčou a doufal, že si to nějak předají. Kamarádka byla plná pochopení, ale nedošlo ke klasickému modelu, že by vycítila příležitost a skočila po mně. Jednak bych to nepřipustil, a jednak ani Simča není ten typ. Jenže Jarmilka to asi nechtěla slyšet ani od ní. Prostě ty problémy zazdívala. Když jsem se Simči zeptal, jestli spolu mluvily, řekla, že ano. Uplynul měsíc, dva a nic se nedělo.“

ilustrační foto

Mirkova nespokojenost se prohlubovala a Jarmilka se stále tvářila, jako by se nic nedělo. „Kdybych viděl nějaký náznak snahy něco změnit, tak bych vztah neukončil. Ale jak se stále nic nedělo, zjistil jsem, že jsem nám přestal dávat šanci. Nebudu popisovat všechny důvody, za osm let vztahu se jich nastřádá, že se jeden sám diví. Když jsem dospěl do bodu, kdy jsem si řekl, že jsme se měli rozejít už před rokem, ukončil jsem to.“

Jarmilka celou situaci nejdřív nebrala tak vážně, jak byla. Prosila Mirka o další šanci, ale Mirek byl neoblomný. „Řekl jsem jí, že už v nás nevidím budoucnost. Že mi nebude vadit, když se bude o něco pokoušet, ale já že tomu šanci nedávám. Dohodli jsme se, že si tedy najdu nějaké jiné bydlení, a než se to vyřeší, budeme před společnými známými a rodinou jako naoko spolu. Jarmilka ale asi nečekala, že se odstěhuju tak rychle.“

Mirek se dočasně přesunul ke kamarádovi, který po nějakou dobu jako jediný věděl, co se vlastně stalo. Jenže Jarmilka se stále snažila dostat Mirka zpátky. „Najednou mi třeba píše zprávu, jestli počítám s víkendem, že jedeme na ty tátovy narozeniny... Jednou jsem to skousl, dvakrát, možná i třikrát, ale celé to přetvařování před rodiči i před kamarády mi přišlo hrozně falešné. Ale zase jsem nechtěl všechno provalit sám, aniž bych se na tom s Jarmilkou domluvil.“

Jarmilka ale odmítala rozchod akceptovat. „Tak jsem jí začal odmítat jí naplánované akce, na kterých chtěla, abychom byli jako pár. Prostě jsem jí řekl, že s ní nepojedu. Vyčetla mi, že jsem jí to slíbil, i když to nebyla kolikrát pravda. Odjela sice sama, ale když se někdo zeptal, kde jsem, vždycky, co jsem se tak dozvěděl, to nějak zaonačila, jako že jsem nemohl třeba kvůli práci. Ani náznak toho, že jsme se rozešli. A pak mi třeba píše její máti, že je jí líto, že jsem tak nemocný...“

Situace vygradovala v neuvěřitelné dusno. „Teď je to tak, že spolu s Jarmilkou jakože naoko jsme, ona mě stále nutí s ní někam chodit a tvářit se šťastně, ale když si k ní přijdu pro nějaké věci, tak spolu nepromluvíme jediné slovo. Většinou se někam zavře. A když už promluví, tak na mě křičí, jak jsem jí zničil život. A že ji ještě nikdy nikdo tak nezklamal. Někdy se to snažím ustát, ale často se neudržím a řeknu jí něco va smyslu, že rozchod není jen záležitost jednoho člověka, ale páru, a už po sobě štěkáme. Přitom o tom, že jsme se rozešli, ví jen Simča, pár mých kolegů a ten kamarád, u kterého bydlím. Zatím jsou vázáni mlčenlivostí, ale musím říct, že mi z toho jde hlava kolem a hrozně se těším na okamžik, kdy se s Jarmilkou konečně dohodneme a náš rozchod oznámíme okolí. Vždyť tohle dusno už trvá skoro rok... Jenže s Jarmilkou prostě není vůbec řeč. Kdykoli se s ní snažím sám sejít, utíká, kdykoli si píšeme, zahrne mě výčitkami a veškerá řešení toho nestavu odsune. A pak mi napíše, že už dárky pro mého bráchu k narozeninám koupila, ať se o to nestarám a jen zařídím návštěvu. Je to vážně na hlavu...“

Stala se vám někdy podobná situace? Co byste Mirkovi poradila? A proč myslíte, že se takhle Jarmilka chová?

Přečtěte si také...

   
23.07.2013 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] Evuš [*]

    Situace pro Mirka docela náročná, ale pokud vztah nikam nevede, musí udělat rázný konec. Nic už společně nepodnikat a říct to všem narovinu.

    superkarma: 0 24.07.2013, 21:08:03
  2. [45] Aesinka [*]

    Historie je plná tragických příběhů, kdy jeden druhého miloval tak, že jeho ztrátu nezvládl... ale on by na to neměl přistoupit a ona by měla hledat pomoc odborníka, když se s tím nemůže vyrovnat.

    superkarma: 0 24.07.2013, 12:16:54
  3. avatar
    [44] Alena 12 [*]

    nechápu to http://zena-in.cz/images/smiles/sml80.gi...

    superkarma: 0 24.07.2013, 10:27:29
  4. avatar
    [43] v.poho [*]

    Mandragora — #33 Nemyslím, že jsme tu hned se vším hotové, ale pěstovat si patologické vztahy, to opravdu ne.Sml80

    Mě teda by slečna odradila dokonale. Při představě, jak by se chovala při případném rozchodu, kdyby měli děti. Brr.

    Sml68

    superkarma: 0 24.07.2013, 10:16:20
  5. avatar
    [42] Alena 12 [*]

    nechápu to Sml80

    superkarma: 0 24.07.2013, 10:15:50
  6. avatar
    [41] Tulinka [*]

    Že je to oba baví Sml28

    superkarma: 0 24.07.2013, 10:11:48
  7. [40] Margery [*]

    Pořádný blázinec, je to stejně neudržitelný konec

    superkarma: 0 24.07.2013, 00:28:10
  8. avatar
    [39] kobližka [*]

    Ten chlap je asi blázen Sml28 když přistoupil na takovouhle,s prominutím,ptákovinu.A slečna bude asi pěkná pipka....bože můj,tolik lidí se dnes a denně rozcházejí a kdyby kvůli tomu měli provádět takovéhle kotrmelce,tak má Chocholoušek pořád plno....."oznámit rozchod okolí" Sml30Sml30Sml30Sml30,tak to se teda už směju...že ona si ta Jarmilka asi myslí,že je nějaká celebrita,od které tyhle manýry odkoukala? Sml30

    superkarma: 0 23.07.2013, 23:14:41
  9. avatar
    [38] peetrax [*]

    Mandragora — #35 nejsem silná žena. Říká se tomu vychování, úcta a respekt k partnerovi. Nejsem Kelišová, abych ho roznášela po vsi. Sml80

    superkarma: 2 23.07.2013, 22:09:52
  10. [37] a.Verisek [*]

    Sml23 nechápu ani jeho ani ji Sml30

    superkarma: 0 23.07.2013, 20:56:41
  11. avatar
    [36] bokul [*]

    Chápu, že rozchodem se dost často člověku podlomí kolena, ale Jarmial je snad dospělá a měla by se tak chovat. Tvářit se jako pár je na dvě věci...

    superkarma: 0 23.07.2013, 20:13:34
  12. avatar
    [35] Mandragora [*]

    Jo a ještě něco. Za těch sedm, či osm let určitě měli nějaký problém a řešili ho spolu ne? Takže bych je neodsuzovala, že to neuměli.

    peetrax — #29 Obdivuji tě, upřímně, protože jsi velice silná žena, když se dokážeš se svými problémy vypořádat sama, případně s tím, kterého se to týká. Já prostě potřebuji čas od času víc názorů.

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 0 23.07.2013, 19:28:22
  13. avatar
    [34] Mandragora [*]

    Omlouvám se, přehodila se mi čísla u komentářů.

    superkarma: 0 23.07.2013, 19:16:44
  14. avatar
    [33] Mandragora [*]

    v.poho — #28  Jelikož se s kamarády nevidíme každý den, tak většinou mluvíme o problémech, které jsou dlouhodobějšího rázu. On si stěžuje na svou holku, jeho holka zase na něj. Já na přítele, můj přítel na mě. Jsme prostě taková drbárna. Sml30 Samozřejmě to nechápej, jako že se sejdeme a celou dobu se pomlouváme, ale příjdou chvilky, kdy se prostě někdo svěří. Věříme si. Oni maj potom jinej pohled na věc než já a opačně, takže kolikrát problém vyšumí, poněvač získá nový rozměr.

    peetrax — #29 Možná jsem to pochopila špatně. Přišlo mi, že to řešil přes kamarádku chvíli, potom, co to nevyřešil doma, ale před tím, než začal rok předstírat pokráčko vztahu. Je tam napsáno, že doufal, že si to nějak předají. Takže to asi nebylo: Simčo, jdi a řekni Jarmilce to a to, že jí vzkazuju tohle apod. Spíš si vylil srdíčko. Jasně, mohl napsat na facebook a tam by mu určitě někdo dal dobrou radu, ale on asi chtěl, aby se Simča Jarmily zeptala, jak jim to klape, co si o něm myslí, jestli je šťasná a tak. Čekal, že jí Simča řekne, jak on šťastný není, že má problém, tak aby ho s ním Jarmilka vyřešila. V tom mi to přišlo hezké, že se snažil vztah zachránit, že rovnou neřek: nemluvíš se mnou, nazdar. Tady je spousta z vás hned se vším hotová. Nechceš mě, tak já du. Jo takhle po půl roce, ale po sedmi letech přece jen měli něco za sebou, milovali se a to nechtěl hned vzdávat, házet za hlavu a jít dál. Taky někdo třeba nemá rád změny, usadí se a netouží hledat novou ženu, od začátku ji poznávat, prostě všechno znova. Chtěl Jarmilu, tak se snažil, byť pro někoho podivnou cestou.

    1. na komentář reaguje v.poho — #43
    superkarma: 0 23.07.2013, 19:12:39
  15. avatar
    [32] daska59 [*]

    Když rozchod, tak rozchod. A hned. Sml80

    superkarma: 0 23.07.2013, 16:55:40
  16. avatar
    [31] Markýza [*]

    Jarmilka ????? šmarjá

    a když už tak proč ne Mireček?

    superkarma: 0 23.07.2013, 15:25:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Markýza [*]

    bych řekla, že se chovají oba jak malí haranti

    superkarma: 0 23.07.2013, 15:22:49
  2. avatar
    [29] peetrax [*]

    Mandragora — #24 mě zaujalo o tom, že v kostce řekneš kámošům, jak vám to klape. Třeba "včera jsme se zase pohádali, protože neutřel nádobí, ale v posteli byl čilej až až"? Sml80 Sml80 Nějak si to nedovedu představit.

    Já řeknu maximálně "jo, dobrý", protože do toho nikomu nic není, jestli máme nebo nemáme nějaké problémy nebo co zrovna řešíme. A ani mě tyto věci u ostatních nezajímají.

    1. na komentář reaguje Mandragora — #33
    2. na komentář reaguje Mandragora — #35
    superkarma: 0 23.07.2013, 14:49:08
  3. avatar
    [28] v.poho [*]

    Mandragora — #20 Ne, není to hezké. Pokud nejsou schopni řešit problémy spolu a bavit se o nich, tak co chce zachraňovat? To není vztah, to je potom hra na tichou poštu.Sml80

    No a v tomhle případě jsou tedy pěkně vymazlení oba. Ona manipulátorka a on nerozhodný trouba. CO jako chtějí rok řešit? Snad jedině svoji psýché, psychiatra by potřebovali zřejmě oba a to by snad mohlo být to jediné, co mají společné a na čem by popř. mohli stavět i společně znova.Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Mandragora — #33
    superkarma: 0 23.07.2013, 14:45:07
  4. avatar
    [27] RosaGloriaDei [*]

    MaVy — #16 nejsi, mě to při prvním letmém pohledu také napadlo

    superkarma: 0 23.07.2013, 14:17:17
  5. [26] cilani [*]

    Mandragora — #24 No, kdyby přišel můj kámoš (nebo přítelův, to je šumák), že mu přítel řekl to a to a promlouval by mi do duše,tož by asi rychle vyfičeli oba. No a tahat do toho rodiče jednoho nebo druhého, to už je na hlavu. Řešit něco přes druhé mi přijde silně nevyspělé. Když to nejde vyřešit mezi námi dvěma, je třeba jednat dle toho.. tedy to asi skončit.. Když se mě někdo zeptá, jak nám to jde, tož řeknu, že dobře, ale určitě mu nesvěřuji detaily. Prostě mi přijde, že to jsou věci, které se týkají jen a pouze těch dvou, co spolu žijí. Tahat do toho kohokoliv jiného mi připadá mimo mísu.

    superkarma: 1 23.07.2013, 12:59:02
  6. avatar
    [25] peetrax [*]

    Mandragora — #24 tak to musí být opravdu povedený páreček, který to řešil přes rodiče. To je fakt chování malých děcek. Není nic horšího, než řešit partnerské problémy přes třetí osoby (pokud to není mediátor nebo manželský poradce, samozřejmě).

    superkarma: 2 23.07.2013, 11:44:36
  7. avatar
    [24] Mandragora [*]

    cilani — #21 Tak mě se třeba kamarád přítele sám zeptá, jak nám to šlape. Sice ho neposílám, aby přítelovi domluvil, ale v kostce mu řeknu, jak se máme. Jak už jsem napsala prve, působí to na mě, že po tom, co doma nepochodil, zkusil to přes kamarádku. Znám i takové případy, kdy se to řešilo i přes rodiče. To už mi ta kamarádka příjde přijatelnější.

    1. na komentář reaguje peetrax — #25
    2. na komentář reaguje cilani — #26
    3. na komentář reaguje peetrax — #29
    superkarma: 0 23.07.2013, 11:40:17
  8. avatar
    [23] peetrax [*]

    Mandragora — #20 ne, není to hezké. Sml6

    Ty bys jásala, kdyby vaše vztahové problémy přetřásal tvůj přítel s tvou kamarádkou a doufal, že ona ti to nějak vtluče to hlavy?

    Asi jsem z jiného světa než ty anebo mi už není čtrnáct, ale tohle prostě není v pořádku.

    superkarma: 1 23.07.2013, 11:34:46
  9. avatar
    [22] rusalka2008 [*]

    to je asi případ pro psychiatra, rok takhle zběsile něco předstírat Sml23

    superkarma: 0 23.07.2013, 11:32:56
  10. [21] cilani [*]

    Mandragora — #20 ne, doopravdy svůj vztah neprobírám s nej kámošem od přítele. Neprobírám to ani se svými kámoši. Nevidím k tomu důvod. Pokud si to nevyřešíme sami, druzí to za nás nerozseknou. 

    1. na komentář reaguje Mandragora — #24
    superkarma: 0 23.07.2013, 11:29:05
  11. avatar
    [20] Mandragora [*]

    Nechápu, co je špatného na tom, řešit vztahové problémy s přáteli. Vy si kamarádům nepostěžujete? Z příběhu to působí, že se k tomu uchýlil až potom, co zjistil, že partnerka nereaguje, tak zkusil jinou cestu. Chtěl vztah zachránit, není to hezké?

    Vypadá to, že jí má stále rád a nechce jí ublížit, ale pokud s ním o samotě nemluví, kydá na něj špínu, tak na co ještě čeká? Rok předstírání je opravdu dlouhý. Souhlasím s názorem, že proč by se měl rozchod nějak oficiálně oznamovat. Zkrátka končím a svým příbuzným to řeknu, ty si předstírej klidně celý život, to už mi může být volný. Možná je to kruté, ale když už náplast nechci mít na ruce, strhnu jí.

    1. na komentář reaguje cilani — #21
    2. na komentář reaguje peetrax — #23
    3. na komentář reaguje v.poho — #28
    superkarma: 0 23.07.2013, 11:07:39
  12. avatar
    [19] Dante Alighieri [*]

    "Helejse, pojď se domluvit, že ten rozchod zoficiálníme. Pokud nechceš, nazdar, řeknu to všem sám."

    Ale tak to mělo nastat mnohem dřív. Mno, jeho boj. Sml80

    superkarma: 0 23.07.2013, 11:05:31
  13. avatar
    [18] marde [*]

    Divím se, že to spolu tak dlouho vydrželiSml16

    superkarma: 0 23.07.2013, 10:48:27
  14. avatar
    [17] peetrax [*]

    Dřív se takovým chlapcům říkávalo "srababa", aspoň tady u nás. Sml32 Jinak podle popisu mám pocit, že je jim oběma tak třináct roků, vyvedl mě z toho až údaj, že spolu byli sedm/osm let. Blboun, který řeší vztahové problémy s kamarádkou své přítelkyně, je k neuvěření.

    superkarma: 1 23.07.2013, 10:38:54
  15. [16] MaVy [*]

    teda trošku,pardon,já jsem nějaká mimoSml15

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #27
    superkarma: 0 23.07.2013, 09:11:27
  16. [15] MaVy [*]

    podle nadpisu,spolu ale chodili dva kluciSml16

    superkarma: 0 23.07.2013, 09:09:29
  17. [14] knihovna [*]

    klukSml30

    superkarma: 0 23.07.2013, 08:44:55
  18. [13] knihovna [*]

    kuzle — #11 Přesně, klik je slaboch a může si za všechno sám!!!

    superkarma: 0 23.07.2013, 08:44:44
  19. [12] cilani [*]

    Nj, takže ona to vlastně pokazila všechno ta kámoška, když Jarmilce jasně nevysvětlila, cože dělá ve vztahu špatně, přesně podle týpkových instrukcí.. Sml80 Však je to srab. Nechce s ní být, tak to má přece utnout a ne se tvářit, že se jen cuká... Holka pak ze sebe v naději, že se to zalepí, dělá taky slušnou hovězinu...

    superkarma: 0 23.07.2013, 08:40:43
  20. avatar
    [11] kuzle [*]

    bouchla bych do stolu jako chlap, vsem oznamila, ze uz spolu nejsme, mile slecne bych nezvedala telefony, nekomunikovala ... jenomze to ten trouba asi neudela Sml80

    1. na komentář reaguje knihovna — #13
    superkarma: 0 23.07.2013, 08:38:03
  21. avatar
    [10] RosaGloriaDei [*]

    rok to snad nikdo nemůže vydržet

    superkarma: 0 23.07.2013, 08:31:56
  22. [9] Rikina [*]

    pajda — #7 Mně by spíš přišel jako typ "hodný trouba", který nechce nikomu ubližovat a hlavně ne Jarmilce. Sml80 Ovšem udělal chybu hned na začátku, pokud skutečně řekl "...že mi nebude vadit, když se bude o něco pokoušet, ale já že tomu šanci nedávám" .Slečna se tedy pokouší. Dost blbě. Sml68  No a chodit s ní kamkoliv "jako pár", to byla ptákovina prvního řádu, to mládenec nedomyslel. Je fakt, že bych takového pána nechtěla, ani ozdobně zabaleného. Sml57 Ale tu slečnu bych nepřála ani nepříteli. Sml24

    superkarma: 3 23.07.2013, 08:14:00
  23. avatar
    [8] ladouch [*]

    Jsou to srabi oba dva, než aby si přiznali pravdu, hrajou divadýlko pro ostatní, když konec se se vším všudy.Sml22Sml22

    superkarma: 0 23.07.2013, 08:07:12
  24. avatar
    [7] pajda [*]

    Upřímně? Divím se, že s takovým zbabělcem někdo vydržel těch 8 let... on se sice chce rozejít, ale tak, aby to nemusel nikomu říkat, nikdo to nevěděl a pokud možno nenesl žádné následky. Na jeho místě bych to už dávno vyhlásila v rozhlase, televizi a vůbec všude a tím pádem nedala holce vůbec šanci k takové manipulaci. Co jako čeká, když se sám tváří, jako že se vlastně nerozešli? Jezdí s ní na víkendy k rodičům a podobně? Taky bych si myslela, že se z toho ten moula vyspí.

    1. na komentář reaguje Rikina — #9
    superkarma: 5 23.07.2013, 07:58:53
  25. avatar
    [6] Kahomar [*]

    Přijde mi, že ani jeden z aktérů vlastně ani moc nechce něco řešit. Jarmilka, ta možná doufá v návrat a Mirkovi se razantní "řez" také ještě během roku udělat nepovedlo. Lžou ostatním a lžou i sami sobě.

    superkarma: 0 23.07.2013, 07:09:41
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    Hmmm, a to si myslí, že ho bude někdo litovat? proč to neřekl sám už dávno?Sml80

    superkarma: 1 23.07.2013, 06:59:14
  27. [4] lidicka [*]

    Podle popisu si mslím, že defenitivně situaci řešit nemají zájem ani jeden z nich.Sml30

    superkarma: 0 23.07.2013, 06:50:51
  28. [3] georg [*]

    Pokud selhaly pokusy o zlepšení, bylo by třeba vše jednou pro vždy ukončit. A podle všeho to bude muset udělat Mirek - tenhle stav vlastně ničí oba.

    superkarma: 0 23.07.2013, 06:11:45
  29. [2] Rikina [*]

    Sml80 To je zase příběh, ach jo. Myslet si, že problémy se vyřeší tím, že se to řekne kamarádce a ony si to holky "nějak" předají - to je přece něco tak... nemám slovo. Tedy měla bych, ale nepoužiju ho. Sml57 Slečna je taky pěkný dáreček - když se o něčem nemluví, tak problém "jako" není. No a kde se vzal předpoklad, že by se rozchod měl oficiálně oznamovat široké veřejnosti, to už se ani nepokouším pochopit.  Oba jsou jak malí haranti. Sml80 Nicméně Mirek je možná přece jen malinko dospělejší, tak by to měl utnout, žádné hraní si na tajnosnubného a jako že se nerozešli. Sml68 Když konec, tak se vším všudy, rázně a hned. Takhle jenom prodlužuje agónii a dělá ze sebe pitomce v očích těch, co je "zavazuje mlčenlivostí". Upřímně doufám, že to jsou jen vymyšlené postavy, že živí lidi nemůžou být takhle... opět to slovo radši nepoužiju. Sml57

    superkarma: 4 23.07.2013, 01:08:01
  30. [1] Aesinka [*]

    Tak asi po 7 letech čekala něco jiného, než rozchod...

    superkarma: 0 23.07.2013, 00:11:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme