Cestování

Cestovka neuznala reklamaci?

Dovolená vůbec nesplnila vaše představy. Ubytování neodpovídalo avizované kategorii. Delegátka se o vás nestarala, jak měla... A spousta spousta dalších nedostatků, za které jste si rozhodně nezaplatili. Co s tím?

• Reklamaci uplatněte nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu a žádejte finanční kompenzaci. Cestovní kancelář (CK) musí vyřídit reklamaci do 30 dnů, jinak jí hrozí pokuta.

• Neuzná-li cestovka reklamaci či navrhne nedostatečné odškodnění a nejeví ochotu se dohodnout, spojte se s dalšími účastníky zájezdu a s CK jednejte společně.

 Jinou možností je upozornit vedení, že pokud nezjedná nápravu, zveřejníte stížnost na veřejném fóru ne www.spotrebitel.cz, kde si zákazníci vyměňují zkušenosti. Když neuspějete, požádejte o pomoc některou ze spotřebitelských  organizací, například sdružení Spotřebitel.cz, které kontaktujte na poradenské lince 224 811 111 či mailem: poradna@spotrebitel.cz.

 Nejzazším řešením je domáhat se svých práv soudní cestou. Pokud jste přesvědčeni, že služby CK nejsou poskytovány v odpovídající kvalitě nebo že se cestovka dopouští klamání spotřebitele (v cestovním katalogu uvádí mylné informace), spravte o tom příslušný živnostenský úřad. Ten má právo v případě porušení zákona uložit CK vysokou pokutu, nebo jí dokonce může odebrat živnostenské oprávnění.

Jedete letos na dovolenou s cestovní kanceláří nebo individuálně? Jak jste proti nedostatkům či dokonce proti krachu CK pojištěni?

   
04.06.2008 - Tipy - autor: Marie Šrámková

Komentáře:

  1. [9] martinaka [*]

    Podle mého jsou nejlepší německé CK, které uznají každou reklamaci.

    superkarma: 0 02.04.2011, 12:28:47
  2. avatar
    [8] barasv [*]

    Na dovolenou jezdíme vždycky s cestovkou, už jsme jich vyzkoušeli několik a nikdy jsme si nemohli stěžovat - snad jen sem tam nějaká drobnost, ale ta se - mám pocit - vyskytne vždycky...

    superkarma: 0 05.06.2008, 08:02:11
  3. [7] HANITKA [*]

    Na dovolenou létáme jen s cestovkou Tomi tour, některou sezónu i dvakrát a jsme nad míru spokojeni. Výběr hotelů, delegáti a služby jsou až na minimální připomínky výborné.Nikdy více by jsme už nejeli s Eximem, spálili jsme se dvakrát, jednou na Mallorce a jednou na Zakynthosu. Delegáti děs, neochotní a služby úplně jiné než v katalogu.

    superkarma: 0 04.06.2008, 22:51:18
  4. avatar
    [6] alko [*]

    Vivian: Akvila

    superkarma: 0 04.06.2008, 19:35:06
  5. [5] mindulinka [*]

    Pro mě je důležitý cíl. Pokud letím za moře, kde by pro mě nikdo v potížích nemohl dojet (jako např. do Itále), tak se snažím, abych jela s "důvěryhodnější" cestovkou a raději si připlatím.

    superkarma: 0 04.06.2008, 18:15:58
  6. [4] mindulinka [*]

    Tak já si zatím nemůžu stěžovat. Mám zkušenosti s Fischerem a Čedokem a dovolené byly bez problémů, ale také si vybírám s kým pojedu. Při zpátečním letu z Egypta, kdy jsme čekali na odbavení, tam byla skupina od jiné cestovky (bohužel si nepamatuji od jaké) a ty ani nevěděli do kterého letadla se posadí a delegát jim zmizel. Jak se dostali domů, nevím, ale určitě tam byli, když už my jsme dle plánu odlétali.

    superkarma: 0 04.06.2008, 18:09:02
  7. avatar
    [3] Vivian [*]

    paviocko: alko: a proč ty cestovky nejmenujete?:)

    superkarma: 0 04.06.2008, 17:59:15
  8. avatar
    [2] alko [*]

    Já jednou po zájezdu napsala cestovce mail, že ubytování bylo o dost dále od moře, než bylo uvedeno v katalogu. Nebylo to ani formulováno jako stížnost. Cestovka mi odepsala, že nemám pravdu, ale poslala mi 1000,- Kč jako kompenzaci. Ani jsem dál nezkoumala, proč to vlastně poslala, když "stížnost byla neoprávněná"

    superkarma: 0 04.06.2008, 17:19:16
  9. avatar
    [1] paviocko [*]

    Jednou jsem byli na dovolené s cestovkou a nikdy více! Delegátka neochotná a když se stal kamarádovi úraz (byli jsme na horách v Itálii), tak na telefonický dotaz, co má dělat, mu odpověděla, ať se dopraví do nemocnice, že ona má úřední hodiny až od šesti :-( A reklamace služeb? Na naší výtku (bylo toho víc) nám milá cestovka odpověděla, že věří verzi delegátky, s kterou má dlouhodobou zkušenost a že se vlastně nic nestalo (až na to, že kamarád jel s zlomenou klíční kostí domů o dva dny dřív s jinou cestovkou).

    superkarma: 0 04.06.2008, 16:28:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme