Je asi nemožné obsáhnout v jednom článku všechny typy vagonů, které se dnes pohybují na našich kolejích. Nejezdí zde jen vlaky různého stáří, ale také vlaky zahraniční a historické. A bezpečnost těchto vlaků je různá, pohodlnost stejně tak. Vybral jsem pět nejběžnějších typů vagónů, se kterými se na naší železnici můžete setkat, a je jen na vás, který z nich zvolíte jako nejlepší. Hlediska jsou jasná: bezpečnost a pohodlí... u posledního typu vlaku je potřeba také přihlédnout k ceně.

Vagon 1

vagon1

Toto je asi nejběžnější a nefrekventovanější vagon typu REKO, který na našich tratích uvidíte. Jsou v něm většinou kupéčka, občas i sedadla v řadách. Otevírání dveří je ruční s otočnou klikou. Kolem tohoto vagony existuje snad nejvíce legend o lidech, kteří z něj za jízdy vypadli.

Vagon 2

vagon2

Motorák - může být buď s vagonkem, velice podobným mašině, anebo jen takto sólo. Najdete ho většinou na místních tratích. Dveře se otvírají klikou, u novějších typů automaticky. Motorák je taková klidná pomalá síla, která se spokojeně courá od vesničky k vesničce.

Vagon 3

vagon3

Tenhle vagon se používá pro vlaky dálkové, jako jsou InterCity. Nebývá většinou vybaven kupéčky, ale sedadly v řadách. Dveře se zavírají samy. Podobný vagon figuroval v poslední aféře o opilci a zachycené noze ve spodní části dveří.

Vagon 4

vagon4

Dvoupatrový vagon se používá většinou pro příměstskou dopravu u větších měst. Dveře se zavírají automaticky. Je to vlastně takové nadzemní dvoupatrové metro.

Vagon 5

vagon5

Pendolino je celá jednotná soustava. Vlak je velice luxusní, sedadla jsou v řadách a každé sedadlo má vlastní stoleček. Dveře se zavírají automaticky. Pendolino je považováno za vlak pro managery - luxus a pohodlí něco stojí.

Fotografie: www.ttvlak.cz

Jaké jsou vaše zkušenosti s cestování vlakem? Cítíte se ve vagonech bezpečně a pohodlně? Co byste změnila? Uspokojuje vás technické vybavení vagonů?

Reklama