Čeští rodiče hledají inspiraci na vánoční dárky pro děti hlavně na internetu. Aby mohli svým dětem koupit dárek, který se objevil na seznamu největších přání, jsou ochotni zásadně omezit výdaje na sebe samotné. Dárky Češi schovávají před dětmi již tradičně ve skříni.

 Jinou skrýš, než skříň, čeští rodiče téměř nepoužívají.
Tyto závěry přinesl čerstvý průzkum internetového obchodu Proděti.cz.

Rodiče dětí v Čechách a na Moravě, kteří nemají čas obcházet obchody, dárky hledají především na internetu, což potvrdilo 37 % rodičů. 18 % z celkového počtu 600 respondentů se vyjádřilo pro inspiraci přímo v obchodech, 13 % rodičů pomáhají kamarádi či kamarádky a pouhá 4 % Čechů spoléhá na katalogy.

„Z dat o návštěvnosti Proděti.cz plyne, že naši zákazníci se nejčastěji nechají inspirovat ráno mezi 8 až 10 hodinou a večer mezi 19 až 23 hodinou,” říká Jan Staněk z Proděti.cz a pokračuje: „Naopak nakupují spíše večer, protože až 50% objednávek přichází mezi 20 až 23 hodinou”.

Že jsou Češi konzervativní národ, je jasně čitelné z údaje, který poukazuje na to, že 70 % rodičů riskuje a dárky ukládá na tom nejtradičnějším místě - ve skříni. Až s velkým odstupem následuje úkryt pod postelí, ten si jako úkryt pro dárky zvolilo 8 % rodičů. Překvapivě mizivé procento rodičů schovává dárky bezpečně mimo domov, například v práci či u sousedů. 

Na otázku, co jsou si rodiče ochotni odpustit, aby mohli koupit svým dětem dárek, na který nemají rozpočet, odpověděla téměř polovina rodičů, že cokoliv. Méně oblečení si v zájmu radostných vánoc odpustí 30 % rodičů. Pouhých 8 % Čechů je na své děti přísných a koupí jim dárek v takové výši, na který mají rozpočet.

Z minulého průzkumu plyne, že na letošní vánoční dárky pro děti si čeští rodiče vyhradili částku ve výši 2000,- Kč (částka na jedno dítě), což je většinou stejný obnos jako v minulosti. Téměř třetina rodičů chce za dárky utratit dokonce více peněz, než v minulých letech. Pokud se někteří rodiče rozhodli za dárky ušetřit, je to především způsobeno přetrvávající finanční nejistotou.

www.prodeti.cz

tisková zpráva

Reklama