Bulvár

Čeští restauratéři si začínají vážit dětských hostů


Není tomu zas tak dávno, kdy bývala návštěva restaurace s malým dítětem utrpením. Říkáte si, že do hospody dítě nepatří, ale někdy nastanou situace, kdy není jiná možnost.
O čistotě ovzduší se snad není třeba zmiňovat, ale i dětské sedačky nebo možnost "kulturně" přebalit "potentočkované" batole byly nepřekonatelným problémem.
O to víc jsem byla překvapena, když jsem poprvé navštívila restauraci v zahraničí. Dětské židličky, hrací koutky a přebalovací či kojící místnost byla naprostou samozřejmostí. Pochopitelně se v restauracích už dávno nekouřilo, takže i vzduch byl pro malé návštěvníky dýchatelný.
Rodina s dětmi tam byla vítanou klientelou. A nezanedbatelnou.
Musím podotknout, že se jednalo o skandinávskou zemi, konkrétně Finsko, kde je dítě modlou a rozvětvené rodiny ničím výjimečným.
Ale snad se blýská na lepší časy i v českých restauracích.
Nedávno jsem v nějakém časopise četla studii zabývající se právě tímto problémem a její autor nešetřil slovy chvály na některé podniky, které se o rodiny a potažmo děti starají chvályhodně a nabízejí jim perfektní služby. Nejen zmiňovaný dětský nábytek, nabídka dětských jídel, ale dokonce i hrací koutky a dětská hřiště zpříjemňují rodinám s dětmi pobyt.
Inu, je potřeba udržet si zákazníka a někteří chytří majitelé restaurací vědí, jak na to.

Podobně přátelský přístup jsem zaznamenala i k majitelům pejsků.
Dnes už vás málokde vyhodí, naopak, nabídnou psovi misku se studenou vodou, jen z pochopitelných důvodů trvají na tom, aby byl pes na vodítku a neobtěžoval ostatní hosty.
Asi by vám také nebylo příjemné, kdyby vám do talíře slintal žebravý bernardýn, že?
Samozřejmě, než strčím nos do takové hospody, raději se zeptám, ale ještě se mi nestalo, že bych byla odmítnuta jen proto, že mám s sebou psa.

Jaký na to máte názor vy, milé ženy-in?
Psi do restaurace ano, či ne?

Jak jste spokojeny s vybavením pro děti?
Je dostatečné nebo pokulhává?
Máte nějakou příhodu?
Napište, den restaurací ještě nekončí
   
31.07.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Dupinka [*]

    Jsem názoru, že psi i děti do restaurace ano - samozřejmě pokud neobtěžují ostatní hosty. Sama mám 2 psy a když s nimi jdu do restaurace ostatní hosté o nich ani nevědí. Psi si lehnou pod stůl a tam čekají. S dítětem a zvlášť s ročním, které potřebuje běhat, objevovat je to těžší. Ještě mu jen tak snadno nevysvětlím, že má zůstat sedět v židličce a tiše čekat. I tak si ale myslím, že děti do restaurace patří. 

    Už před 15 lety, kdy jsme byli na dovolené v Anglii bylo běžné, že v restauracích byl dětský koutek, dětské židličky a místo, kde mohly maminky děti přebalit. Tou dobou jsme si o tom u nás mohli nechat jen zdát. Ale v posledních letech registruji, že se vybavení restaurací co se dětských návštěvníků týče zlepšuje. Však také bylo na čase.

    superkarma: 0 29.12.2013, 23:01:26
  2. avatar
    [47] monca13 [*]

    a hele, nedávno tady byl článek o nemožném chování dětí v restauraci, jo, časy se mění...

    superkarma: 0 28.08.2006, 08:34:19
  3. avatar
    [46] Vivian [*]

    JanaVi: (39) Tvrdím snad, že ne? Zjišťovat to nemusím, protože to už vím A taky vím, že nejsou všechny děti stejné.

    Jeremi: jestli sis všimla, tak nikde nezobecňuju a nikde netvrdím, že bych všem dětem zakázala vstup do všech restaurací . Jen jsem apelovala na prostou lidskou ohleduplnost. Jen jsem si dovolila říct, že pokud se dítko ještě neumí chovat tak, aby neobtěžovalo ostatní hosty, tak by rodiče měli projevit společenský takt a na určitá místa ho nebrat. (Kdybych vyrazila do nějakého "nóbl podniku" za kulinářským zážitkem, tak by se mi třeba nechtělo poslouchat jekot znuděného mrňouse nebo se dívat, jak si rozpatlává kašičku po obličeji A myslím, že něco takového by asi zkazilo požitek z jídla více hostům...) Předpokládám, že tvůj syn zrovna asi není ten případ a že i coby dvouletý se choval tak, že nikoho neobtěžoval...
    Vím, že život po narození dítěte nekončí, ale mám za to, že příchod dítěte do života přece jen jistá omezení představuje, což by si asi měl uvědomit každý potenciální rodič už před početím... Nepřipadá mi zase tak těžké pochopit, že jsou místa, kam se s dětmi prostě jít nedá. Do divadla nebo na koncert si ročního prcka taky nikdo nevezme. To jen některé matky mají pocit, že můžou s dítkem přijít kamkoli a všichni si před nimi sednou na zadek...

    superkarma: 0 01.08.2006, 14:09:34
  4. avatar
    [45] xjanax [*]

    sarce: opravdu? jé že bych taky dneska někam zašla s přítelem? A pak budu chtít kinder vajíčko

    superkarma: 0 01.08.2006, 08:21:23
  5. avatar
    [44] sarce [*]

    Zrovna včera jsme byli v restauraci na oběd a u dětského menu dostalo každé dítě překvapení (kinder vajíčko)

    superkarma: 0 01.08.2006, 06:58:59
  6. avatar
    [43] Jeremi [*]

    *Kotě*: My třeba vyčíhli, že s dítětem je nejlepší jít na "oběd" tak kolem třetí, když se probudí ze svého poledního spánku. Je pak dobře naložené a v restauracích je tou dobou taková mrtvá hodina, tj. obsluha je rychlejší a riziko, že potkáš někoho dětí se štítícího menší.

    superkarma: 0 31.07.2006, 22:43:37
  7. avatar
    [42] *Kotě* [*]

    Jeremi: Souhlas
    Ještě bych dodala, že většina malých dětí nevydrží jen tak hodinu a víc sedět a že na dítěti, které nechají rodiče po restauraci trochu proběhnout, fakt neshledávám nic zavrženíhodného a pokud mi nekrade jídlo z talíře, ani extrémně rušivého

    superkarma: 0 31.07.2006, 22:37:59
  8. avatar
    [41] Jeremi [*]

    Vivian: Chodívali jsme s Jeremiášem do restaurací na jídlo vcelku pravidelně i v pravěku, kdy jsme byli v tomto směru za exoty. Dneska to není zas až tak nic divného - život kupodivu nekonční ve chvíli, kdy se Ti narodí děti a byla-li jsi zvyklá semtam na jídlo někam ven zajít, není důvod, proč to měnit.
    Mohu Tě ubezpečit, že naše dítě se nikdy nehonilo kolem cizího stolu a jídlo na oděvu mělo maximálně ono samo. Nevím, jestli takové Ambiente považuješ za "opravdovou restauraci", ale svého času tam dvouletého Jeremiáše považovali za sobotního štamgasta a jeho oblíbená servírka si s ním chodila pokecat, i když zrovna neměla náš stůl na starost.
    Úplně nejlepší baby-friendly zážitek mám z hotelové restaurace v Karlových Varech, kde mi číšník sám nabídl, že pro dítě (tříleté) udělají jídlo podle mého přání, že se nemusím držet jídelníčku (dohodli jsme se na kuřecím soté se zeleninou) a pak ještě dorazil k našemu stolu sám šéfkuchař, optat se, jestli "mladému pánovi" chutná.
    A co se týče ohleduplnosti, tak hádám, že by měla být oboustranná - já neberu děti do restaurací večer, když si tam chtějí zamilované párky v klidu hledět z oka do oka, ale na druhou stranu očekávám, že se nikdo nebude pozastavovat nad tím, že se chceme jako rodina v sobotu ve dvě odpoledne najíst a že u toho stolu děti (ó ty hrůzo!) dokonce i mluví.

    superkarma: 0 31.07.2006, 22:34:12
  9. avatar
    [40] *Kotě* [*]

    Vivian: je zvláštní, že jediné podniky, kam bys dětem "povolila" chodit, jsou fast foody

    superkarma: 0 31.07.2006, 21:37:41
  10. avatar
    [39] JanaVi [*]

    Vivian: Věř tomu, že se i to mrně dá nakrmit slušně, čistě a potichu. Třeba to jednou zjistíš sama.

    superkarma: 0 31.07.2006, 21:35:29
  11. avatar
    [38] Vivian [*]

    *Kotě*: není restaurace jako restaurace, to určitě chápeš .
    Např. v jídelně typu McD nebo KFC nějaké to rozjívené děcko snesu, ale kdybych šla třeba s přítelem na večeři do nějaké "opravdové restaurace" a měla bych poslouchat ječení dětí, které by se mi honily kolem stolu, tak by se mi to asi vůbec nelíbilo . Nevím, jestli se umí patnáctiměsíční dítě chovat tiše a jestli se dá nakrmit tak, aby hosté od okolních stolů neměli na oděvu jeho jídlo , ale pokud jo, tak nic proti... Jak už jsem někde psala, v etiketě stolování je zákonem nejvyšším ohleduplnost vůči ostatním stolovníkům.

    superkarma: 0 31.07.2006, 20:05:00
  12. avatar
    [37] Vivian [*]

    Bóbika: (32) a kde prosímtě píšu o tom, že pes smrdí na sto honů?

    superkarma: 0 31.07.2006, 19:33:26
  13. avatar
    [36] *Kotě* [*]

    Musím ale pochválit, minimálně v Praze se rozšiřuje počet restaurací, které jsou alespoň minimálně baby-friendly - tedy alespoň mají dětské židličky a místo k přebalení. Pak jsou i takové, které mají dětský koutek, což je super.

    tornado-lou: souhlasím, aspoň by bylo hned zřejmé, na co se má člověk připravit. Taky radši chodím do podniků, o nichž vím, že zařízení i personál jsou baby-friendly, než do takových, o nichž nic nevím (tam, kde mám špatnou zkušenost, pochopitelně už nechodím).

    superkarma: 0 31.07.2006, 18:11:29
  14. avatar
    [35] *Kotě* [*]

    Vivian: čili abych to pochopila, pokud nemám dítě dost staré na to, aby se umělo chovat v restauraci, nemám v nich co dělat? A např. srazy s kamarádkami mám pořádat v parku na lavičce, počasí nepočasí?

    superkarma: 0 31.07.2006, 18:06:01
  15. avatar
    [34] Motty [*]

    Já to mám tak, že když vidím, že je v nějaký restauraci pes, tak se tam jdu o to radši najíst, protože je mi ten personál sympatickej Tuhle jsme zrovna byli na obědě v jednom hotelu, do kterýho bych nikdy neřekla, že dovolí psa. A zrovna tam byl a od tý doby na ten hotel koukám jinak než předtím. Jsem prostě ujetá tím druhým směrem, i kdyby jsme šli jen kolem, tak se tam budu chtít najíst jen proto, že tam smí zvířata Jo a teď na dovce jsme viděli spoustu restaurací s nápisem Welcome dogs and cats. Ty kočky si ale nějak v restauraci fakt představit neumím, aspoň ty naše ne

    superkarma: 0 31.07.2006, 17:54:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] gwen [*]

    Dafík taky nesmrdí. V restauraci se schová pod tričko nebo svetr a nikdo o něm ani neví.

    superkarma: 0 31.07.2006, 17:24:50
  2. avatar
    [31] Meander [*]

    tornado-lou: http://www.volny.cz/meander-cz/strip/childfree.jpeg

    superkarma: 0 31.07.2006, 16:50:31
  3. avatar
    [30] Ťapina [*]

    tornado-lou: To rozhodně

    superkarma: 0 31.07.2006, 16:47:26
  4. [29] tornado-lou [*]

    bylo by pekny kdyby se restaurace nejak profilovaly. nektery si poridi detsky koutek, detsky menu, detsky pribory, na dverich cedulku s preskrtnutou cigaretou a jiny budou mit na dverich cedulku s preskrtnutym ditetem. verim ze obe by oslovily.

    superkarma: 0 31.07.2006, 16:42:26
  5. avatar
    [28] Ťapina [*]

    Vivian: Jak může zkazit chuť k jídlu pes, o kterém nikdo neví? Já se prostě i na cestách potřebuju někde najíst, přestože mám psa. Přednostně chodíme na zahrádky, ale všude je nemají.

    superkarma: 0 31.07.2006, 16:33:18
  6. avatar
    [27] kačinka [*]

    Před časem jsem byla s malým synkem (asi 4 - 5 let) na lodičkách u Mánesa a pak že půjdem na oběd. Ubrusy a látkové ubrousky, sklenky na stolech, trochu jsem se lekla, že je restaurace moc nóbl, ale starší číšník mě ujistil, že je všechno v pohodě a nemám mít obavy. Po obědě, který proběhl bez problémů a dítko ani nenacamralo omáčku po stole, se přišel číšník zeptat malého, jak mu chutnalo, pochválil ho, jak se umí chovat, a mně řekl, že obavy z chování dítěte byly zcela zbytečné, protože kdybych viděla, jak se umí chovat party cizinců....

    superkarma: 0 31.07.2006, 16:23:03
  7. avatar
    [25] Vivian [*]

    Amálie: no vždyť právě proto jsem výslovně napsala, že mi děti obecně nevaděj .

    Ťapina: nic proti psům , chraňbůh, jen myslím, že by to chtělo trochu ohleduplnosti k ostatním stolovníkům. Tobě třeba pes nevadí, ale někomu jinému by mohl zkazit chuť k jídlu...

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:41:15
  8. avatar
    [24] Ťapina [*]

    Vivian: Záleží na tom, co považuješ za restauraci. Do podniku s kobercema a ubrusama až na zem psa neberu, ale restaurace je u mě podnik, kde se kromě pití podává i jídlo, a to teda do takových psa beru, protože jak jsem psala, i na výletech a dovolených bych si dovolila chtít jíst. A netvrď mi, že suchej pes zakopanej pod stolem je cítit k vedlejšímu stolu, to už je trošku přeháňka

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:34:30
  9. avatar
    [23] man-mimo [*]

    Ženy, děti, psi ani jedno nemá v hospodě co dělat. Snad ještě ti psi. Ženy jen jako obsluha

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:33:08
  10. avatar
    [22] Amálie [*]

    Vivian: kamarádky synátor má 1,5 roku a chovat se umí, no problem ho vzít na zahrádku na posezení

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:32:25
  11. avatar
    [21] Vivian [*]

    Ťapina: psa poberu v hospodě nebo v nějakém motorestu, ale brát psa do restaurace mi přijde fakt přinejmenším zvláštní...
    Já zvířata miluju , ale že bych chtěla čuchat psí vůni u oběda... to teda nechci

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:31:13
  12. avatar
    [20] Vivian [*]

    *Kotě*: nevím, nakolik duševně vyspělé je tvoje dítko, ale já osobně svým dětem začnu o etiketě stolování vyprávět nejspíš 'trochu' později... roční dítě je na restaurace imho ještě trochu malé

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:29:30
  13. avatar
    [19] Meander [*]

    Bába Bára: Mně taky, uráží to psy

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:27:49
  14. avatar
    [18] Ťapina [*]

    Bába Bára: A on ti ten pes strká čumák do talíře, nebo co? Až se budeš do hospody přezouvat, tak si vymýšlej Nejradši mám takový, co si při mém odchodu všimnou, že s nimi dvě a půl hodiny byl v hospodě pes, a začnou pyskovat

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:25:09
  15. avatar
    [17] Bába Bára [*]

    Pes v restauraci mi tedy vadí - na rozdíl od dítěte je větší pravděpodobnost, že mě kousne, ale hlavně kvůli hygieně - vím já, do čeho před chvílí strkal čumák?
    Rodiče děti do hospody normálně "netahají" (nejsou-li zrovna alkoholici), ale většinou se tam jdou najíst buď na cestách (rekreaci) nebo u příležitosti nějaké oslavy. A i když řvoucí dítě při obědě opravdu nemusí, dost mi vadí srovnávání přístupu ke psům a k dítěti!!!

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:21:36
  16. avatar
    [16] *Kotě* [*]

    Vivian: fajn, tak až mi poradíš, jak naučit roční dítě "chovat se" v restauraci, ráda tak učiním.

    superkarma: 0 31.07.2006, 15:19:24
  17. avatar
    [15] paviocko [*]

    Pejska ani dítě zatím nemáme, ale kamarádi, co mají psiska s hospodami problém nemají.
    AKorát teď řeším, kam zajít s malým dítětem v okolí ANděla (v Praze). Chtěli bychom si s jeho rodiči zajít na véču, jako za "starých časů", ale nevíme kam, neporadíte mi někdo pěknou zahrádku??? Díky

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:48:55
  18. avatar
    [14] Vivian [*]

    Když už rodiče berou svoje dítky do restaurací, ocenila bych, kdyby je přitom naučili se tady taky náležitě chovat. Někdy je fakt hrůza, co všechno se dá "omluvit" větou "vždyť je to jen dítě"...
    (Děti v restauracích mi obecně vůbec nevadí, jen nemám ráda ty nevychované.)

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:45:38
  19. avatar
    [13] Ťapina [*]

    Dítě se u nás nestane modlou, dokud budou matky řvát na kilometr "Nechoďte sééém, já tu mám díííííítěéééé", jako ta hvězda z Hvězdonic, které naskákaly osypky z toho, že jsme chtěli na hodinku uvázat tři lodě na jediné veřejné komunikaci v okolí, po které se dalo z vody vylézt. Ona tam měla díííííííííítěéééééééééééé a chodili se tam koupááááááááááááááááát, tak jsme jí řekli, co si myslíme a jeli jsme dál. Pak jsme se stejně dozvěděli, že hospoda v Hvězdonicích je pouze pro místní, asi dobře tak, že se takoví sami izolujou

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:44:43
  20. avatar
    [12] Amálie [*]

    Meander: za to omezenost by mohli exportovat

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:41:15
  21. avatar
    [11] Amálie [*]

    Vrzi: vodu taky pravidelně dostanu nebo si o ní řeknu a neni problém. Ovšem krmit mi někdo cizí psa, to fakt ne Vim, že to mysleli dobře, ale s díky bych jim to vrátila.

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:39:47
  22. avatar
    [10] Meander [*]

    Amálie: Protože by se pak nemohli vymezovat

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:38:26
  23. avatar
    [9] Amálie [*]

    harant - modlou v hospodě? Doufam, že tohle nikdy nenastane

    Jinak normální haranti mi v hospodě nevadí, když moc nevřískaji, aspoň se naučí jíst na veřejnosti (i když někteří rodiče by to učení taky potřebovali jak prase drbání).

    Na jsou rodiče, kteří přitáhnou haranta do hospody, kde se kouří a začnou hlasitě pyskovat "to jsou dneska lidi, vidí dítě a zapálí si" Přece tam spratka vlečou s vědomím, že u nás je POVOLENO v hospodách kouřit, ne? Proč nejdou do rest., kde se nekouří nebo na terasu?

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:37:04
  24. avatar
    [8] Meander [*]

    Psi mi v restauraci taky za mák nevadí.

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:34:11
  25. avatar
    [7] Vrzi [*]

    když jde můj manžel se psem na procházku a cestou se v nějakém tom podniku zastaví, nikdy ho kvůli psovi nevyhodí posledně si po procházce zašli na jedno , personál ihned přiběhl s miskou čerstvé vody a za pár minut servírka přinesla talířek s hromádkou kuřecích řízků - manžel se lekl, že si nic takového neobjednal, ale ona odvětila, že to není pro něho, ale pro pejska, který se na ní tak hezky dívá

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:32:36
  26. avatar
    [6] gerda [*]

    pokud se děti dovedou chovat, neječí, nehážou po sobě přes mou hlavu bramborama, ať si tam spánembohem stolují. Ale uřvané umíněné neutišitelné dítě, co kope nožičkama, mi spolehlivě pokazí chuť a z místnosti mě vyštve. Pes, co leží pod stolem, mi nevadí už vůbec.

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:24:41
  27. avatar
    [5] AnoliV [*]

    slonbidlo: taky jsme koukala, jak nekuřácké salonky začínají být aktuální, jedině dobře ...

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:22:56
  28. avatar
    [3] Ťapina [*]

    Psi v restauracích - jelikož člověk zpravidla nebere psa do restaurace proto, že ho chce pozvat na drink, ale proto, že je na cestách a má s sebou psa, tak se až tak neřeší, jestli psi do restaurací ano nebo ne, ale jestli člověk se psem má možnost se někde najíst. Protože těžko může uprostřed cizího města uvázat psa ke kandelábru a odebrat se na oběd. Takže jsem ráda, že je situace taková, jaká je, vždycky vyšleme někoho na výzvědy, jestli by nevadil pes, a obvykle nevadí.

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:16:30
  29. avatar
    [2] AnoliV [*]

    já osobně psa v restauraci potkat nemusim, mám vždycky štěstí, že se jedná o velkého a ještě smradlavého jedince, děti mi v restauraci nevadí, pokud nelítají kolem mě a nekřičí, nechci být pruďas, ale restaurace je místo, kam člověk nechodí každý den a přeci jenom si chce svoje jídlo taky vychutnat, chápu že rodiče chtějí vzít dítě s sebou, ale v tom případě by mělo opradu sedět v sedačce a ne se s dalšími dětmi honit okolo, to opravdu zkazí veškerý "požitek" z jídla ...

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:13:52
  30. avatar
    [1] Meander [*]

    Já bych docela ocenila child-free podniky.

    superkarma: 0 31.07.2006, 14:12:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme