Bulvár

Češství? Nic takového neexistuje

Jakub KočíKdyž jsme probírali téma češství, dokonale jsem se se všemi na poradě pohádal. Můj názor, že nic takového jako češství neexistuje, nikdo nesdílel. Proč si to myslím?

Aby nedošlo k mýlce, jsem docela patriot, ostatně to už jsem mnohde zmiňoval, jenže při pohledu na naši politickou scénu a státní dluh vidím, že se naše politické elity řítí do průšvihu přímo průserovitého. A s nimi i celá naše milá vlast.

Důvod je jednoduchý, zdá se, že naši politici považují stát za firmu a jsou jí špatným vedením. Copak se ale stane firmě, která má špatné vedení? Rozpadne se, jde do konkurzu, schramstne ji jiná firma... A tak se ze zaměstnanců Škodovky stali zaměstnanci Volkswagenu, na oko sice stále Škodováci, přesto je platí Němci a hlavní kapitál jde ven. A s češstvím je to podobné.

Když náš stát půjde do konkurzu, protože to finančně prostě nedáme, záleží jen na budoucím majiteli, zda nám ponechá výsady domnělého češství. Zůstaneme Čechy v područí, anebo se z nás stanou třeba Američani? Kdo ví?

Může mi to být líto sebevíc, ale citové vazby k vlasti jsou prostě nesmysl. Mám Čechy rád a budu se za ně bít, v tom spočívá mé patriotství, ale poslední kapku krve si nechám pro sebe. Státy stejně jako firmy zanikají, lidé zůstávají. Kde jsou dnes Římani? Kde Egypťané, Etruskové? Kde je Babylon či Sumer?

Odpovím si sám: v knížkách.

Až jednou naši mocipáni zknihují i Českou republiku, budu se hrdě s Cimrmanem hlásit k světoobčanství, je to jediný sebezáchovný přístup.

   
08.01.2010 - Blog redakce - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [52] XantipaFL [*]

    Sml80Sml68jo jedeme s kopce a frci to co???Cesta nahoru bude tezka...

    Lituji nase vnoucata az budou muset napravovat ten bordel co tady pro ne je pripravovanSml79Sml79Sml79Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54Sml54

    superkarma: 0 10.01.2010, 03:26:15
  2. [51] XantipaFL [*]

    Sml57I tady se to riti do zahuby.Obama dela jednu chybu za druhou.Vykoupit GM a oni stejne zbankrotuji...co je to za matematiku???

     Sml79Vsude se to nejak s...

    superkarma: 0 10.01.2010, 03:22:49
  3. avatar
    [50] Linde [*]

    Eva_Fl — #48 átéčko — #49 Unie udělala i tvarglím normy, aby nebyly moc přezrálý, tak se musejí prodávat málo uležený. Jinak nejsou přímo z Olomouce, ale z Loštic, které mají výhradní právo na výrobu, je to ochr. známka stejně jako Štramberské uši.

    superkarma: 0 09.01.2010, 16:22:28
  4. avatar
    [49] átéčko [*]

    Eva_Fl — #48 Tak to tě zklamu. Už nejsou to, co bývalySml23Sml23Sml23

    1. na komentář reaguje linde — #50
    superkarma: 0 09.01.2010, 11:44:08
  5. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    Radek Kříž — #9 jo. Takovy tvaruzky, jako vyrabi Olomouc, na ty nijkdo jinej nema.

    Snad je jeste vyrabi Olomouc a snad to je i ceska firma.

    1. na komentář reaguje átéčko — #49
    2. na komentář reaguje linde — #50
    superkarma: 0 09.01.2010, 01:33:06
  6. avatar
    [47] denkas [*]

    idiska — #43 Tak to máš pravdu! Docela mě včera udivilo ,ta fabrika na mostecku -že šli všichni do stávky! To u nás ve fabrice by nikdy neudělali! Každej nadával ,ale jak to řikáš, nahlas neřekli! A když člověk řekl ,tak ho ještě schodili! A když se začlo propouštět! Hrůza ,co se tam dělo!Sml80

    superkarma: 0 08.01.2010, 15:10:12
  7. avatar
    [46] Dimsy [*]

    Radek Kříž — #9 A četl jste taky něco o panovnících jiných zemí, co tam bylo za opilce, násilníky a často i vrahy. A jejich národní hrdinové také nebyli tak šlechetní, jak se o nich dnes povídá.

    Co já vím z vyprávění mého otce, tak na začátku druhé světové války se napřed dohodl Hitler se Stalinem a každý si uždíbl kus Polska. Pak se Hitler dohodl s Angličany, že když ho nechají jít do Československa, nenapadne Anglii. Myslím, že rozkaz nebojovat přišel právě odtamtud.

    Američané napřed zbraněmi  zásobovali Hitlera. Pak všechny, kdo chtěl bojovat a nakonec sami vztoupili do války.

    A na konci války si Američani se Sověty rozdělili svět. Vůbec nezáleželo na tom, co jsme chtěli my. Smlouvy, kdo komu připadne byly podepsány dlouho před rokem 48.

    V 68 to byl jen pokus. Sovětský svaz byl ještě příliš silný a nemohl dovolit, aby některá z "jeho" zemí se přidala k západu. Nejdříve se musel rozpadnout sám.

    A 89? Další dvě generace budou napravovat to, co začalo na počátku druhé světové války. Mnichovem.

    superkarma: 2 08.01.2010, 15:02:35
  8. avatar
    [45] Jakub D. Kočí [*]

    maje — #31 Obstát sám před sebou, to je jedna z nejtěžších věcí v životě vůbec... Málokdo se dokáže upřímně podívat do zrcadla...

    OlgaMarie — #32 Pokud je cíl dobrý, lze použít i špatné prostředky k jeho dosažení - mhm - kdo to jen řekl... nevím Sml80 Ale je to velká pravda, dva roky na interně v nemocnici mi stačily k tomu, abych věděl, že být na lidi jako pes, může vést k jejich prospěchu. Bohužel...

    superkarma: 0 08.01.2010, 14:37:59
  9. avatar
    [44] Lukáš Čejka [*]

    klidne budu madar, kdyz to ponese Sml32

    superkarma: -1 08.01.2010, 14:36:21
  10. avatar
    [43] idiska [*]

    když jsem četla příspěvek č.9 (tuším) od p. Kříže, tak se mi vybavila situace u mamky v práci...už dlouho si všichni stěžovali na jeden problém (rozebírat ho nebudu, protože tomu moc nerozumím Sml24)...všichni měli plnou "hubu keců", co by se mělo udělat atd....když přišlo vedení s tím, že teda co se jim nelíbí, tak si za svým stála akorát mamka...ostatní sklopili hlavy a čekali, co se stane s mamkou...dokonce na dotaz, zda je problém udělat to tak a tak i pro ně, odpověděli, že vlastně ne, že to zas není tak hrozné...i když zůstala mamka za blba, který si za svým stál, byla označená za neschopnou pracovnici, protože je evidentně jediná, které to vadí, tak nejhorší pro ni bylo to zklamání z druhých...což je chyba v mnohých, že když dojde na lámání chleba, tak jsme v podstatě neschopní se za to, co chceme, postavit

    1. na komentář reaguje denkas — #47
    superkarma: 0 08.01.2010, 13:44:22
  11. avatar
    [42] Gwendylon [*]

    OlgaMarie — #41 Češi jsou silně asimilující národ, takže tohle je nepodstatné, a pokud někdo vyznává silně náboženství, uvede ho - nebo se to pozná z příjmení ( předpokládám, že Swathapradéši nebude evangelík a Abd El Zarká zase katolík ). Ale jsou to spíš dohady Sml80

    superkarma: 0 08.01.2010, 13:42:16
  12. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    Gwendylon — #40 Radek Kříž — #37 Při posledním sčítání lidu už bylo nepovinné uvádět národnost a náboženství.

    1. na komentář reaguje Gwendylon — #42
    superkarma: 0 08.01.2010, 13:18:14
  13. avatar
    [40] Gwendylon [*]

    Radek Kříž — #37 Ano, je to Čech. Ale zároveň taky Vietnamec, Ukrajinec atd. Patří zkrátka do dvou míst, ale spíš se cítí jako Čech, protože se tady narodil a vyrostl. Země jeho předků mu tak moc domovsky nepřipadá ( vím, o čem mluvím ).

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #41
    superkarma: 0 08.01.2010, 13:04:39
  14. avatar
    [39] enka1 [*]

    Gwendylon — #36 NičevóSml16.

    Aspoň jsem pochopila k čemu to tady je.

    superkarma: 0 08.01.2010, 12:54:09
  15. avatar
    [38] maje [*]

    Radek Kříž — #37 podle mě je správným čechem ten, kdo ovládá dobře český jazyk, kdo respektuje zákony, kdo dokáže nebýt nečinný vůči porušování práv druhých občanů a kdo se podílí na chodu ekonomiky našeho státu (pracuje). a pokud se bude vietnamec hlásit k tomu, že je hrdý čech a bude všechno dodržovat, tak proč mu to brát?

    superkarma: 0 08.01.2010, 12:49:00
  16. avatar
    [37] Radek Kříž [*]

    Gwendylon — #34 To se dnes ale stane kdejakému Vietnamci, Číňanovi, Ukrajicnci ...

    V redakci naporadě jsme se otom docela pohádali...

    Je Čechem ten, kdo se v Čechách narodí a mluví česky, slavá české vánoce a myslí si, že je Čech i když vypadá, jako černoch, nebo asijec?

    1. na komentář reaguje maje — #38
    2. na komentář reaguje Gwendylon — #40
    3. na komentář reaguje OlgaMarie — #41
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:45:06
  17. avatar
    [36] Gwendylon [*]

    enka1 — #35 Sorry, chtěla jsem si posunout stránku a poslala jsem Ti příspěvek do koše Sml31

    1. na komentář reaguje enka1 — #39
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:43:32
  18. avatar
    [35] enka1 [*]

    pateta — #33 Ano, poslouchám-li hymny,myslím, že máme nejkrásnější, i když pominu text. Jednou můj muž prohlásil::

    Pod hymnou obrem - národ trpaslík.

    1. na komentář reaguje Gwendylon — #36
    superkarma: 1 08.01.2010, 12:38:10
  19. avatar
    [34] Gwendylon [*]

    OlgaMarie — #28 Narodil se v Čechách, mluvil česky, proto byl Čechem.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #37
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:30:52
  20. [33] pateta [*]

    Pan Jakub to bere z ekonomického pohledu, ale JÁ naštěstí nejsem ekonom a beru to přes srdíčko a to bije jen a jen pro hrdé Čechy, byť měli nad sebou cizí karabáč, jak se už i v minulosti ukázalo. Navždy mě bude dojímat ,když hrají naši hymnu a chvění pociťuji vždy, když dojíždím vlakem ku Praze.To Pražáci asi nepochopí.

    1. na komentář reaguje enka1 — #35
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:29:07
  21. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Jakub D. Kočí — #30 Já si o jeho lidských kvalitách nic hezkého nemyslím. Jeho povaha byla v rozporu s tou mírumilovnou tváří od Petra Parléře. Jeho otec byl na všech evropských dvorech respektován a jeho názoru si vážili. Karla IV. se báli.  

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #45
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:20:28
  22. avatar
    [31] maje [*]

    Jakub D. Kočí — #30 kubo, myslela jsem, jestli si to dokáže každý říct sám sobě. a je úplně jedno, jestli je čech, moravák nebo třeba rus

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #45
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:16:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Jakub D. Kočí [*]

    enka1 — #26 To je moje druhá volba Sml52Sml52Sml52

    maje — #27 To je dost dvousečný, kdo to neřekne, toho si nikdo nebude vážit, protože za to nestojí ani sám sobě. A kdo to řekne, ten bude považovanej za samolibce... vono o lidech maj mluvit činy, i když je to fráze jako hrom, a ne oni sami Sml16

    OlgaMarie — #28 A to je ono - byl to prostě skvělej člověk, k tomu jeden nepotřebuje bejt Čech jako poleno.

    1. na komentář reaguje maje — #31
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #32
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:14:48
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    Jsem nenapravitelný optimista. Kubo, zchlamstli nás už za Rakouska-Uherska a nestali jsme se Rakušany. Já v náš národ věřím. Neexistuje národ, který by měl jen samé pozitivní asketické hrdiny bez poskvrnky jejichž činy by nebyly ovlivněny ideologií vládnoucího režimu. Stejně tak my. Ale ve světě máme své místo, ovlivnili jsme ho a posunuli dál v lecčems. Jen holt nesmíme žít z minulosti nebo na ní skuhrat, ale něco dělat. Protože jednou budeme tou minulostí my a hodnotit nás budou jiní.

    superkarma: 1 08.01.2010, 12:14:10
  3. avatar
    [28] OlgaMarie [*]

    enka1 — #23 Karel IV. národnostně tak, jak národnost chápeme nyní, byl taková národností směsice, že Čech tedy národností rozhodně nebyl. Čechem byl zvám proto, že většinu života prožil na území zemí Koruny české.

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #30
    2. na komentář reaguje Gwendylon — #34
    superkarma: 0 08.01.2010, 12:06:39
  4. avatar
    [27] maje [*]

    jen by mě zajímalo, jestli lidi dokážou říct, že jsou hrdí na to, jací jsou.Sml80

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #30
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:57:35
  5. avatar
    [26] enka1 [*]

    Jakub D. Kočí — #25 Já BE BE - dobré ráno

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #30
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:40:48
  6. avatar
    [25] Jakub D. Kočí [*]

    cristy.crow — #7 Já volím už léta Balbínovce Sml57

    1. na komentář reaguje enka1 — #26
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:37:02
  7. avatar
    [24] Alka1 [*]

    Radek Kříž — #9 Takto by se ale dala převracet historie každé země, záleží na úhlu pohledu, době, zaujatosti. Nedá se všechno šmahem odsoudit, to je nesmysl. Sml24 

    superkarma: 1 08.01.2010, 11:35:32
  8. avatar
    [23] enka1 [*]

    Gwendylon — #22 No jo vlastněSml22.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #28
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:33:33
  9. avatar
    [22] Gwendylon [*]

    enka1 — #21 Spíš čtvrtinový, matka jeho matky taky nebyla Češka...

    1. na komentář reaguje enka1 — #23
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:17:36
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    13042000 — #17 Byl poloviční Čech.

    1. na komentář reaguje Gwendylon — #22
    superkarma: 0 08.01.2010, 11:12:42
  11. [20] dadma [*]

    Samozřejmě z Buzuluku.

    superkarma: 0 08.01.2010, 11:06:24
  12. [19] dadma [*]

    Radek Kříž — #9 Já si naopak myslím, že máme hodně významných lidí,díky jejichž jménům si držíme ve světě ještě jakýž takýž kredit.A že se vždy nechovali úplně vzorně,vždyt to byli lidi.

    Karel IV. Komenský, Masaryk,bratři Čapkové,Bechyně,Ježek,Dvořák, Smetana,Janáček,Hašek,Janský,Heyrovský,Tyl,ŠkroupLada,Destinnová,Špála,Kašpar,

    Zrzavý,Destinnová,Špála,Zátopek............

    Samozřejmě naši hokejisti i ve své době tenisti,to jsou jména,která my vytanula právě nyní na mysli a byla by jich tisíce a nemusíme se za ně stydět.

    Nejen letci z Anglie,ale také Svobodova československá armáda,která přišla z Buzu

    superkarma: 0 08.01.2010, 11:04:34
  13. avatar
    [18] OlgaMarie [*]

    Radek Kříž — #9 Víte, je důležité rozlišit, kde je hranice mezi vlastenectvím a nacionalismem a k tomu přiřadit i  bláboly o suverenitě našeho státu. Popsání zdí domů nápisem "SUVERENITU" v roce 1968 mělo jiný význam, než dnešní bláboly o ztrátě suverenity z úst Václava Klase. Osobně já ani vy žádnou suverenitu vstupem do EU neztrácíme. Je ohrožena pouze suverenita pana Klause a zanedbatelného počtu jedinců ve vrcholné politice.

    Nedá mi článek pana Kočího a posílám reakci formou příspěvku.

    superkarma: 0 08.01.2010, 11:00:39
  14. avatar
    [17] 13042000 [*]

    Radek Kříž — #9 Co třeba Karel IV?

    1. na komentář reaguje enka1 — #21
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:56:41
  15. avatar
    [16] maje [*]

    vladka006 — #15 neblbni, to by odkočovali zadarmo.Sml32 já jsem už včera navrhovala, abysme je prodávali do tý ciziny, že to je jediné, čeho je tady dost. Sml57Sml57 vlastně ani nevím, jestli by se to ujaloSml57Sml57

    superkarma: 0 08.01.2010, 10:52:35
  16. avatar
    [15] vladka006 [*]

    enka1 — #14 Se s dovolením připojím. Beru si s sebou i vidle a plánuju defenestraci.

    Naštvali mě s tou mateřskou a nemocenskou. Trestají lidi, za to že pracují. Takovým "diskriminovaným" spoluobčanům je to úplně jendo. V životě na práci nesáhli, tak jim PPM a nemocenské ani nemají z čeho počítat. Ať radši zruší přídavky na děti. Pracující člověk na ně stejně nárok nemá, nebo jen na minimální a snědočeši z dávek mají docela slušné živobytí. K tomu rušení dávek by ještě mohli povolit kočovnictví a oni by zase hezky odkočovali. Třeba do Kanady Sml57

    1. na komentář reaguje maje — #16
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:50:31
  17. avatar
    [14] enka1 [*]

    maje — #13 Sml30to bude fuška!

    1. na komentář reaguje vladka006 — #15
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:44:23
  18. avatar
    [13] maje [*]

    enka1 — #12 a proč ne? víš, kolika lidem bys ušetřila námahu? ti by pěkně seděli doma, v teple, u televize a počkali by si, jak to dopadne. jenže by to muselo dopadnou dobře, jinak by pak nadávali, že za tohle nebojovali a jak jste to zvorali.Sml57Sml57 tak se holka snažSml57

    1. na komentář reaguje enka1 — #14
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:38:16
  19. avatar
    [12] enka1 [*]

    maje — #11 Sml22 a já to fakt za všechny táhnout nebuduSml57

    1. na komentář reaguje maje — #13
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:35:13
  20. avatar
    [11] maje [*]

    Radek Kříž — #9 100% souhlas.Sml67 jenže tady se bude dokola opakovat, že musíme bojovat a vyjít do ulic, ale ve finále se na to každý vykašle s tím, že to třeba za něj udělá někdo jinýSml31

    1. na komentář reaguje enka1 — #12
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:24:55
  21. avatar
    [10] enka1 [*]

    Radek Kříž — #9 Sice to není až taková historie, jednou bude, ale já jsem hrdá třeba na RumcajseSml22.

    superkarma: 0 08.01.2010, 10:23:45
  22. avatar
    [9] Radek Kříž [*]

    Třeba pro mne osobně je problém, že naši předci se zachovali tak, že na naši historii hrdý být nemohu.

    Žižka byl lapka a husiti byli něco jako námezdní žoldáci. Romantickou podobu jim dala komunistická ideologie.

    Hus byl opilec, co nevěděl co říká.. viz předchozí o Žižkovi

    A pak za 1. světový války? bojovali jsme za obě strany

    Kolaborovali jsem s nacismem a jen díky pár lidem v londýně, jsme nebyli poraženou zemí

    Jak idioti jsme skočili do náruče Stalina...

    68? fraška o socialismu s lidskou tváří - kterou realizovala banda idiotů

    89 zajímavý pokus, nedotažený do konce.

    Můžete mi někdo napsat, na co můžeme být z naší minulosti hrdí?

    Nebo se bavíme jen o ničím opodstatněným pocitu hrdosti?

    I ti Poláci, o kterých si většina Čechů myslí, že jsou to šizuňkové se dokázali na koních postavit tankům Německé a Rudé armády, když je společně napadla...

    1. na komentář reaguje enka1 — #10
    2. na komentář reaguje maje — #11
    3. na komentář reaguje 13042000 — #17
    4. na komentář reaguje OlgaMarie — #18
    5. na komentář reaguje dadma — #19
    6. na komentář reaguje Alka1 — #24
    7. na komentář reaguje Dimsy — #46
    8. na komentář reaguje Eva_Fl — #48
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:11:27
  23. avatar
    [8] cristy.crow [*]

    A vůbec největší vtip dne je, když se potkám s nějakým takovým skuhralem, pro kterého je vše špatně.. a pak se zjistí, že nevolil. Sml24

    superkarma: 0 08.01.2010, 10:08:51
  24. avatar
    [7] cristy.crow [*]

    Petrushe — #4 Co prací. Ale člověk by si musel oficiálně a hrdě stát za svými názory. A nebrat za své takové to .. soudruhu, když on si Franta taky uždib, tak proč já bych si neuždib."

    Neustále lamentovat nad tím, jakou máme politickou scénu, to mě kruci už vytáčí. Kdo je volil? My je volili. Jestli se nám to nelíbí, pojďme do ulic. Ale to už je, jak říká Petrusche, moc práce. Sml24

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #25
    superkarma: 0 08.01.2010, 10:07:28
  25. avatar
    [6] enka1 [*]

     Jo ještě. Největší Češi jsme, když pár bruslících vyhraje nějaký zápas. Když vidím jezdit houkající auta s vlaječkama, toužím po kalašnikovi.

    superkarma: 0 08.01.2010, 10:04:07
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    Co dodat.

    superkarma: 0 08.01.2010, 10:00:16
  27. avatar
    [4] Petrushe [*]

    Sml67 Přesně tak. A nejhorší na tom je, že každý mele, jak se mu to a to nelíbí, ale udělat něco pro to, aby se to změnilo? Jejda, ono to smrdí prací...

    1. na komentář reaguje cristy.crow — #7
    superkarma: 0 08.01.2010, 09:45:15
  28. avatar
    [3] cristy.crow [*]

    A v tom je problém celé této malé zemičky. Že nemá hrdé občany. Hrdé dost na to, aby se nepolekali momentální politické scény(protože co si budeme bublat, politika je odrazem společnosti), aby byli hrdi na to, odkud pocházejí a kam se zase vrátí. Protože být hrdým má podmínku. Musíte o své zemi vědět dostatek na to, aby měla hrdost z čeho čerpat. Sml24

    superkarma: 0 08.01.2010, 09:33:02
  29. avatar
    [2] ahoi [*]

    Hezký článek. Littera scripta monet ;-)

    superkarma: 0 08.01.2010, 09:32:41
  30. avatar
    [1] Dimsy [*]

    Nejsem hnidopich, ale  nebylo by lepší "budu se za ně bít?"

    superkarma: 0 08.01.2010, 09:15:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme