Česky jsou při výběru obuvi stále konzervativní. Ve srovnání s Němkami si kupují o více než polovinu bot méně, upřednostňují černou barvu a klasický styl. Více než 60 % českých botníků tak tvoří černé boty.

Černá barva nemá v Česku konkurenci

Z analýzy zákaznického chování v České republice vyplývá, že české ženy jsou konzervativní nejen při výběru oblečení, ale také obuvi. Více než 60 % bot se stále prodává v černé barvě. Zatímco u modelů podzimní a zimní kolekce tvoří černá barva dokonce 80 %, v jarní a letní kolekci černé boty představují 20 % z celkově prodaných bot. V létě totiž ženy upřednostňují obuv světlé barvy. České ženy sází na jistotu. Mají stále pocit, že černá barva se dá nejvíce kombinovat. Mohou ji nosit k různým druhům a barvám oblečení a doplňků, nemusí si tak kupovat více párů obuvi, které budou barevně ladit. Jde tedy také o ekonomickou sílu kupujících zákaznic. To dokládá i fakt, že si Češi kupují v průměru 3 páry bot ročně. V porovnání s Němci, kteří si pořizují 6 až 8 párů bot, je ekonomická síla stále nižší. Vůbec nejnižší je přitom na Slovensku, kde si lidé kupují průměrně 1,5 až 2 páry bot ročně.

Autorkou komentáře je Iva Macháčková, výhradní distributorka značky Tamaris v České republice.

botky

Jaké boty máte doma vy? Také převládá černá nebo jste odvážnější?

 

Reklama