lolity

Lolita móda, která v současnosti dobývá srdce mladých dívek doslova na celém světě, vznikla před několika lety v Japonsku v jednom ze světových módních center - tokijské čtvrti Harajuku. Nyní si ji můžete pořídit i u nás!

V prvním českém Lolita butiku se představí celá škála nejlepších japonských kultovních Lolita značek: Putumayo, Algonquins, 6%dokidoki, Spica a další.

Oblečení, boty, deštníčky, kabelky, čepečky, prstýnky, přívěšky, sponky do vlasů a mnoho dalšího bere dech svojí nevídanou nápaditostí, originalitou, roztomilostí a hravostí.

Tyto vyhlášené japonské značky jsou již od počátku celosvětovými průkopníky všech stylů Lolita např. Gothic Lolita (černá lolita), Wa Lolita (japonská lolita), Kawaii Lolita (roztomilá lolita) atd. a v současnosti se jimi inspiruje a napodobuje je mnoho jiných módních značek celého světa nebo s jejich nápady pracují při svém stylu oblékání i samotné dívky.

Ceny jsou velmi přijatelné, například módní doplňky začínají od 38 Kč (!), nejedná se tedy o nic drahého, jelikož móda je určená pro mladé dívky, přitom je vše dováženo přímo z Japonska.

Mnoho českých mužů, ale i žen, vidí ve slově „lolita" či ve zboží pro lolity či lolitky určitou sexuální vyzývavost či dokonce perverzi. Rád bych však zdůraznil, že styl Lolita je v Japonsku vnímán jako velmi moderní a progresivní dívčí styl, který si již vydobil své místo na módním výsluní.

Mnoho „lolitek" lze již v současnosti zahlédnout na ulicích hlavních světových módních center jako například Londýn či New York.

Styl Lolita je populární především u dívek v rozmezí přibližně 13 - 22 let, často však oslovuje dívky až do věku 25 let.

Z mého dlouhodobého průzkumu na sociálních síti Facebook vyplynulo, že i v Čechách jsou již minimálně stovky mladých dívek, které vyznávají styl Lolita, často se rektutují z prostředí fanoušků japonských kreslených komiksů anime a manga ( Naruto, Bleach apod.), které jsou také mezi českými dětmi a mládeží čím dál populárnější.

  • Adresa lolita butiku je: Japa shop, Verdunská 21, Praha 6.
  • Fotografie: Autor článku
Reklama