Český rodinný podnik, společnost Proxim, je specialistou na výrobu chemických produktů pro domácnost, zahradu nebo potravinářský průmysl. Tyto výrobky jsou vhodné například k ošetření bazénů, jezírek, vířivek, ale i odpadů. Firma Proxim je výrobce kvalitních chemických výrobků šetrných k životnímu prostředí, je vyhledávaným odborníkem a poradcem v péči o vodu, a to nejen v bazénech a jezírkách. Proxim oslavil 25 let na trhu a získal dvě významná ocenění jako rodinný podnik roku. Firma PROXIM uspěla v prestižní soutěži Equa bank Rodinná firma roku 2017, a to hned dvakrát. Získala Cenu veřejnosti a v hodnocení odborné poroty obsadila 3. místo v kategorii malých firem.  

„Firmu předávám s klidným srdcem. Za dobu její existence jsme stáli před řadou mezníků a pokaždé jsme se, jak se zdá, rozhodli správně. I toto své rozhodnutí, stáhnout se z vedení firmy, je myslím, správné,“ uvádí RNDr. Jan Kroupa, CSc. „Syn není v oboru žádným nováčkem, velice úzce léta spolupracujeme a stál i zrodu firmy. Jedná se skutečně o rodinný podnik se vším všudy. Synovou první investicí do firmy byl dárek pod stromečkem, kterým byl los a výhra, kterou za los dostal. Zdá se to až úsměvné, ale tenkrát to byla z dnešního pohledu zanedbatelná částka, ale na tehdejší dobu významná pomoc. To mu bylo 12 let. Od té doby stál i on před mnoha nelehkými rozhodnutími, jako například jeho odložené postdoktorandské studium v USA. Osobně považuji vzdělání za jednu z nejpodstatnějších věcí v životě, v tomto případě jsem ale rád, že se syn vydal cestou pokračování v rodinné tradici. Současné úspěchy firmy považuji za zaslouženou odměnu za čtvrtstoletí intenzivní práce, kdy se nám z malé firmy čtyř společníků podařilo etablovat se na trhu jako zavedený výrobce specializovaný především na chemii pro bazény a zahradní jezírka. Je přitom velmi důležité mít kvalitní zaměstnance. V našem oboru se toho dá strašně moc zkazit. Každý, kdo u nás je, může i malou chybou udělat obrovské škody. Jsem proto rád, že zaměstnanci svou prací pomáhají dalšímu růstu firmy a mohu se na ně spolehnout,“ dodává Jan Kroupa st.

Zleva: Jan Kroupa mladší a Jan Kroupa starší při předávání cen

„Můj otec je mi velkým vzorem a tak jako já, stál i on před řadou rozhodnutí. Jedním z nich byl například odchod z výzkumného ústavu a přeorientování se na podnikání na poli výroby chemických výrobků,
“ uvádí Ing. Jan Kroupa, Ph.D. mladší. „Snažíme se, aby všechno, co máme, bylo vystavěno na dlouhodobých základech. V byznysu proto preferujeme dlouhodobost a spolehlivost, to platí jak pro naše zaměstnance, dodavatele, odběratele, tak i pro naše zákazníky. Chceme dělat to nejlepší a mít konkurenceschopné zboží. Když výrobek uvedeme na trh, stojíme si za ním, víme, co obsahuje. Proto můžeme zákazníkům vždy pečlivě zodpovědět, co kupují, a tím si vytváříme jejich důvěru i do budoucna,“ dodává Jan Kroupa ml. 

Přípravky firmy Proxim se staly díky své vysoké kvalitě oblíbenými i u provozovatelů velkých veřejných bazénů, v lázeňských domech a u majitelů soukromých bazénů nejen Čechách, ale i v řadě zemí celé Evropy. Výroba a distribuce chemických látek a přípravků je nesmírně náročným oborem, zvláště pak tehdy, jsou-li výrobky určeny i pro vyspělé zahraniční trhy. Vysoká kvalita dodávaných výrobků, zajištění náročných legislativních podmínek platících pro výrobu a skladování chemických látek a přípravků, splnění ekologických podmínek, spolehlivost a pružnost dodávek jsou v náročném konkurenčním prostředí samozřejmostí. Situace je o to složitější u menších firem, které musí všechny tyto požadavky splnit při omezeném počtu pracovníků.

Vybudovat z ničeho něco, například úspěšnou a fungující firmu, a to jen díky vlastnímu nadšení a zkušenostem, není vůbec jednoduché. Cílem zakladatelů společnosti PROXIM s.r.o. nebylo rychlé zbohatnutí, ale postupné budování dlouhodobě prosperující firmy v náročné oblasti podnikání-výrobě a distribuci chemických látek a přípravků. Počátkem 90. let byly pro vznik takové firmy relativně příznivé podmínky, neboť stávající výrobci a dodavatelé chemikálií procházeli složitou privatizací a nebyli schopni včas reagovat na požadavky trhu.

Reklama