Bulvár

Česká dýmka v Číně, Orient v Čechách


Podnikat v Česku je dnes tak trochu odvaha, ale přesto se najdou tací, kteří se do toho pustí a dosahují velkých úspěchů v Česku i v zahraničí. Jen my o nich nemáme příliš ponětí.

 

Víte třeba, že se s českými hokejovými puky hraje na olympiádách? Kdo u nás založil první nestátní a soukromé zařízení zdravotnické zařízení? Kde se vyrábějí motokáry, které chtějí arabští šejkové?

 

Televize Prima začala od 5. března vysílat již třetí řadu dokumentárního seriálu Dvanáct odvážných o malých a středních podnikatelích z České republiky.

Letošní dvanáctka je ve srovnání s předcházejícími sériemi ve znamení vyššího zastoupení žen (celkem pět). Jednotlivých příběhů se ujali zkušení dokumentaristé, jako je například Olga Sommerová či Roman Vávra, ale také ještě nepříliš známí filmaři, třeba Linda Jablonská či Jakub Sommer.

 

Taneční odbourávání komplexů

 

„Tipy veřejnosti do letošní série dokazují, že Češi umí ocenit odvážné podnikatele s originálním podnikatelským záměrem,“ říká Fero Fenič, ředitel produkční společnosti Febio, která na tvorbě seriálu spolupracovala.

 

„Odvážní“ podnikatelé mají opravdu jedinečné nápady a za jejich prací se skrývá velké úsilí. Začali rozjíždět své podnikání takřka na koleni. Jako například Patricie Procházková, již jsme mohli vidět včera 5. března.

 

S orientálním tancem začala před pěti lety po automobilové nehodě. Dnes vlastní největší školu orientálních tanců v republice, má pobočky ve více než dvaceti českých městech a zaměstnává čtyřicet tanečních lektorek.

Je vdaná, má dvě děti a radost z tancování. Motivuje své zákaznice a odbourává v nich jakékoli komplexy. Ví, jaké to je, když osobní problémy musí jít stranou, a ví, jak těžké je dostat se nahoru.

 

"Porota do skupiny dvanácti odvážných vybírala z celkem 337 tipů, oproti minulým ročníkům to byl velký nárůst," řekl Igor Přerovský ze společnosti Vodafone, která je producentem seriálu. O každém z nich vznikl desetiminutový dokument shrnující osobní příběh. „V kratším dokumentu máte větší šanci diváka oslovit,“ říká Fero Fenič.

 

Český Moby Dick

 

Seriál o podnikatelích poběží na televizi Prima každou neděli od 13.50 hodin až do května.

 

Již tuto neděli 12. března máte možnost poznat výrobce dýmek Oldřicha Jirsu z Rakovníka. Ten má v katalogu 170 různých typů dýmek a jeden světový unikát – dýmku Moby Dick. Vyváží své výrobky zejména do USA, Číny a Ruska.

 

Režisér tohoto dílu Roman Vávra dodává: „Příběh vás musí oslovit. Kromě výrobce dýmek jsem si vybral i příběh Jana Janovského, který dokázal svými dermatologickými přípravky vrátit konopí po půl století na pulty českých lékáren.“

 

Je jen dobře, že se tito lidé díky odvysílání dokumentů stanou známějšími. Možná to přispěje i k tomu, že se nám podaří znovu nabýt dojmu, že podnikání malých a středních podnikatelů má i přes všechny překážky stále ještě šanci, když zde žijí lidé, jakými je například skupina dvanácti "odvážných".


Znáte-li někoho, kdo podniká a snaží se prosadit svůj originální nápad, máte již nyní možnost nominovat ho pro rok 2007 ZDE.

Jak se v "malém" podniká v Čechách?
Který nápad ze seriálu Dvanáct odvážných vás nejvíce zaujal v minulých letech?

 

   
06.03.2006 - Kultura - autor: Iveta Šafránková

Komentáře:

  1. [1] tanecnice [*]

    Bohuzel nemam sanci porad sledovat, tak doufam, ze nas mimo zemni, budete jeste trochu informovat.At se tu mame v cizine cim chlubit

    superkarma: 0 06.03.2006, 05:21:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme