S blížícím se koncem prázdnin drobně stoupá i nervozita. První školní den je už za dveřmi a rodiče vědí, že je třeba na něj své ratolesti patřičně připravit – zkontrolovat školní tašku a její obsah doplnit o chybějící výbavu.

Z exkluzivního průzkumu společnosti Tesco vyplývá, že Češi (61 %) i Slováci (65 %) nakupují školní potřeby pro svoje děti nejčastěji v hypermarketech a supermarketech. Většina z nich také souhlasí, že zde seženou vše, co jejich děti do školy potřebují. „Rodiče často spojují pořízení nové školní výbavy s běžným nákupem potravin. Vše tak vyřeší v jeden čas a na jednom místě, nemusí se zvlášť vydávat do několika specializovaných obchodů,“ říká Jakub Sloup nákupčí školního sortimentu ve společnosti Tesco.

Výběr je o kompromisu

Češi za školní výbavu pro svoje děti nejčastěji utratí do 2 000 korun, Slováci pak o něco více – do 100 eur. Necelá pětina rodičů pak svým dětem nakoupí za více než 3 000 korun nebo více než 100 eur. Rodiče však čekají ještě další výdaje vedle těch za klasické školní potřeby. Za sportovní výbavu plánuje většina Čechů utratit do 1 000 korun, za svačinovou výbavu pak do 200 korun. U našich východních sousedů je to obdobné, Slováci svým dětem nejčastěji pořídí sportovní výbavu do 40 eur a svačinovou do 10 eur.

Většina rodičů (53 %) očekává, že jejich náklady na pořízení školní výbavy budou přibližně stejné jako loni. Průzkum však také ukázal, že významné procento dotazovaných rodičů je letos připraveno utratit více – vyšší nebo podstatně vyšší náklady totiž letos očekává shodně 37 % Čechů a Slováků. Naprostá většina rodičů přitom každý rok pouze doplňuje to, co chybí nebo co je třeba vyměnit (Češi 57 %, Slováci 67 %), celou školní výbavu obměňuje každý rok zhruba pětina českých a slovenských rodičů.

Nadpoloviční většina Čechů (56 %) a dvě třetiny Slováků (66 %) v průzkumu potvrdily, že při výběru školní výbavy jde o společnou domluvu mezi nimi a dětmi. Rodiče hledí zejména na funkčnost, kvalitu a cenu. U dětí funkčnost a kvalita rovněž obsazují první příčky, na rozdíl od rodičů však sledují také vzhled a design. „Letos máme opět velmi pestrou paletu školních potřeb, stejně jako v minulém roce dominují motivy animovaných seriálů pro děti,“ doplňuje Jakub Sloup.

Rodiče svým dětem každý rok kupují hlavně psací potřeby, sešity a učebnice. Podle potřeby pak pořizují školní tašky a batohy. Nejdůležitější při výběru je pro ně opět funkčnost, kvalita, cena a v neposlední řadě také zdravotní hledisko.

Tesco

http://itesco.cz

Reklama