.

Češi špatnou zprávu raději zavolají, SMS nestačí

Novinky

Češi špatnou zprávu raději zavolají, SMS nestačí

Češi mají jasnou představu o mobilní etiketě. Telefonování v prostředcích hromadné dopravy nebo u lékaře považují za faux pas spíše starší lidé, mladším vadí telefonáty během kulturních akcí nebo brzy ráno. Špatnou zprávu pak většina Čechů bez ohledu na věk sdělí raději telefonicky, místo aby psali krátkou textovou zprávu. Vyplývá to z průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

\adca Telefonovat v čekárně u lékaře považuje za nepřijatelné téměř polovina seniorů ve věku 60 – 75 let, ale jen 23 % mladších respondentů ve věku 18 – 50 let. Dalším prohřeškem je podle starších lidí telefonování v prostředcích městské a dálkové hromadné dopravy, za nepřijatelné ho označila pětina z nich. Telefonáty ostatních spolucestujících přitom vadí pouze 4 % dotázaných ze skupiny respondentů ve věku 18 – 50 let. „Mladší lidé zase dbají více na to, aby ostatní nerušili během kulturních akcí. Telefon si vypíná více než polovina z nich, zatímco seniorů necelá pětina“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Dvě třetiny respondentů ve věku 18 -50 let považují za neslušné telefonování před 9:00 ráno, brzké telefonáty ale vadí jen třetině dotazovaných seniorů. Volání po 22:00 hodině večerní pak považuje za slušné 10 % seniorů, ale jen 6 % ostatních dotazovaných. Obě skupiny respondentů se shodly, že když chtějí sdělit špatnou zprávu, raději telefonují. Přednost před SMS dá v takovém případě 80 % seniorů a 56 % respondentů ve věku 18 – 50 let.

*V průzkumu, který pro SAZKAmobil  vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.

Úvodní foto: © Aaron Amat - Fotolia.com

   
29.01.2015 - Redakční novinky - autor: Marta Pušová

Komentáře:

  1. avatar
    [5] margot [*]

    Mickey Mouse — #4 děkuji, vím, jsem z oboruSml16 jen říkám, že zdroj nesedí k obsahu reportu, ať je toto převzaté odkudkoli (pokud by byli dotazováni ve výzkumu respondenti mladší, museli by být uvedeni)Sml80

    superkarma: 0 29.01.2015, 17:55:23
  2. avatar
    [4] Mickey Mouse [*]

    margot — #2 V běžném marketingovém výzkumu se 200 respondentů považuje za dostatečně reprezentativní vzorek. Jen ten výběr byl pravděpodobně 18-75 let rozdělený do věkových skupin 18-50 let a 50-75 let.

    Předpokládám, že skutečný report z výzkumu má podrobnější výsledky. Toto jsou jen vyzobané "třešničky".

    (Dokonce i v sociologii se za reprezentativní vzorek obyvatel ČR považuje dotazování cca 2000 - 5000 respondentů.)

    1. na komentář reaguje margot — #5
    superkarma: 0 29.01.2015, 17:24:05
  3. avatar
    [3] ToraToraTora [*]

    margot — #2 Sml30Sml67 No, Sazka, asi ta čísla vytáhli z bubnu jak Šanci

    superkarma: 0 29.01.2015, 13:17:46
  4. avatar
    [2] margot [*]

    ToraToraTora — #1 to není to nej - spíš je záhadou, jak z dotazovaných ve věku 60-75 let udělali výsledky respondentů ve věku 18-50 letSml24

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #3
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #4
    superkarma: 2 29.01.2015, 12:41:07
  5. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Jen dvě stovky dotázaných? A není to málo a nějaký závěr?

    1. na komentář reaguje margot — #2
    superkarma: 0 29.01.2015, 12:33:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme