.

Češi si vybírají brambory podle vzhledu, v jednotlivých odrůdách se příliš neorientují

Novinky

Češi si vybírají brambory podle vzhledu, v jednotlivých odrůdách se příliš neorientují

Zákazníci v obchodech Tesco se zaměřují především na to, jak plodina vypadá, varné typy nebo vhodnost odrůd pro přípravu konkrétních pokrmů příliš neřeší.

Tuzemská kuchyně by se bez brambor neobešla. Podávají se jako oblíbená příloha nebo v nejrůznějšíchobměnách i jako hlavní chod. Přesto v oblasti výběru vhodných odrůd na vaření a pečení Češi tápo u. Při nákupu často zapomínají sledovat varné typy a také specifikaci dané bramborové odrůdy. Přitom právě od ní se odvíjí i výsledek kulinářského umění. Například v těchto dnech přicházejí na prodejní pulty obchodů Tesco letošní odrůdy Musica a Bernadette, které jsou vhodné zejména na bramborové saláty.

Brambory v hlavní roli

Sezona letošních pozdních brambor právě začíná. Jen v obchodech Tesco se jich v tomto období prodává až 600 tun týdně. Více než polovinu brambor do Tesco dodává tradiční český pěstitel z Vysočiny, společnost BROP. Zákazníci si mohou koupit kupříkladu salátové odrůdy Musica a Bernadette, které jsou řazeny pod varný typ BA.

Právě sledování varných typů a jednotlivých odrůd však odborníci na ovoce a zeleninu doporučují. „Spotřebitelé vybírají brambory takzvaně očima. Chtějí čisté hladké hlízy a z převážné většiny požadují brambory prané, tedy omyté. Raději bych ale viděl nákup brambor takzvaně postaru, kdy hlízy zůstávají v hliněném valu, vydrží déle čerstvé a uchovávají si důležité živiny a vitaminy. Při nákupu Češi také zatím nerozlišují odrůdy brambor, což je škoda. Nevhodným zpracováním a využitím v kuchyni té či oné odrůdy totiž dochází ke znehodnocení jejich předností, což může nepříjemně ovlivnit celkový výsledek snažení. Například brambory určené na salát jsou více mazlavé a nehodí se tak pro restování nebo jako příloha,“ komentuje spotřebitelské chování Miloslav Macháček, který má v Tesco na starost nákup a kvalitu brambor, a dodává: „V ideálním případě by měl jít zákazník do obchodu s představou, jaký konkrétní pokrm chce z brambor připravovat. Je to další důležitý parametr pro jejich správný výběr. Pro různé formy tepelné úpravy je totiž vhodný jiný varný typ.“

btasdddk

Brambory z Vysočiny

Prodeje brambor v obchodech Tesco pokrývá více než z poloviny česká společnost BROP.
S Tesco spolupracujeme již 16 let, je pro nás nejvýznamnějším odběratelem, kterému ročně dodáváme více než 14 000 tun brambor,“ uvádí spolumajitel společnosti BROP
Pavel Ošťádal. Aktuálně BROP množí sadbu brambor na ploše více než 110 hektarech, konzumní brambory pěstuje na ploše o více než 500 hektarech, přičemž pozdní brambory má na Vysočině a rané brambory v Polabí, tedy v tradičních bramborářských oblastech. Společnost BROP do Tesco také dodává jednu z nejoblíbenějších odrůd u nás, a to starou v Česku vyšlechtěnou odrůdu, která má název „Keřkovské rohlíčky“. Tato odrůda se na prodejních pultech objevuje na podzim a především v předvánočním období. Díky lojovité konzistenci se totiž výborně hodí k přípravě bramborových salátů a v Česku se tato odrůda stala symbolem Vánoc.

Zdroj: Společnost BROP

kdkdkdkkdd

 

O společnosti Tesco Stores ČR

  • Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center.
  • V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
  • Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a letos také na Liberecku a Plzeňsku.
  • V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v  anketě MasterCard Obchodník roku.
  • Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
  • Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
  • V roce 2012 věnoval Nadační fond Tesco více než 6 milionů korun na charitativní účely. V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.

Zdroj: tisková zpráva

kdkdd

 

   
03.10.2014 - Redakční novinky - autor: Hana Novotná

Komentáře:

  1. [2] marilka [*]

    Jo než jsem se naučila rozeznávat, tak rodina trpěla občas gumovou kaší a nebo rozmazaným bramborovým salátem :)

    superkarma: 0 05.10.2014, 15:11:57
  2. avatar
    [1] gerda [*]

    Nejradši mám domácí, z trhu, a pak až z obchodu. Orientuju se podle typu - a,b,c - a snažím se koupit Impaly. Vzhled (a vůně - jeden nakažený brambor dokáže zasmradit celý regál) pochopitelně roli hraje taky. Když vidím brambory ošklivé, může to být má oblíbená odrůda, a nechám ji v obchodě.

    superkarma: 0 04.10.2014, 06:04:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme